- 1 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (71 opinii)
- 2 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (66 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (203 opinie)
- 4 Kandydaci z KO do Europarlamentu (237 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (308 opinii)
- 6 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (118 opinii)
Trasa Kaszubska: trzy odcinki mają zgodę na budowę
Trzy z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej mają zgodę na budowę. Na odcinku Chwaszczyno - Szemud, który pierwszy dostał zielone światło, trwają już pierwsze prace. Realizacja ponad 40-kilometrowej drogi ekspresowej ma się zakończyć w drugiej połowie 2021 roku.
Prace na tym odcinku zaczynają nabierać tempa.
- Badana prowadzą archeolodzy, toczą są roboty na odcinku próbnym, budowa jest coraz bardziej zaawansowana - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Nowa organizacja ruchu
W piątek podanych zostanie więcej szczegółów na temat tymczasowej organizacji ruchu w rejonie robót.
Ta sama firma zrealizuje również fragment ekspresówki między Gdynią a Chwaszczynem. Zezwolenie na jego budowę zostało wydane w pierwszej połowie października. Wykonawca podzieli bowiem swoje prace na dwa mniejsze zadania.
W sumie za najdłuższy, bo ponad 20-kilometrowy odcinek ekspresówki Polaqua zainkasuje 817 mln zł.
ZRID na odcinek Szemud - Luzino został dwa tygodnie temu wydany także firmie Budimex. Budowa tego 10-kilometrowego fragmentu ekspresówki kosztować będzie 335,8 mln zł.
Ostatni odcinek czeka na ZRID
Na zezwolenie czeka jeszcze PORR - wykonawca ostatniego odcinka Luzino - Bożepole Wielkie. Budowa tego 10-kilometrowego odcinka pochłonie 338 mln zł. Wydanie ZRID-u powinno nastąpić jeszcze w tym roku.
Budowa 40-kilometrowej ekspresówki powinna zakończyć się w drugiej połowie 2021 roku.
Na koniec należy dodać, że realizacja Trasy Kaszubskiej została okrojona o odcinek z Bożegopola do Lęborka. Ten fragment ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.
Trasa Kaszubska: co powstanie
Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.
Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.
Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Opinie (192) ponad 20 zablokowanych
-
2019-11-06 16:46
Opinia wyróżniona
Wesołe lata (1)
Budowa tej drogi zmusi Gdynię i Gdańsk do rozbudowy dróg w swoich granicach żeby uniknąć paraliżu, Gdynia będzie musiała się zmierzyć z udrożnieniem Wielkopolskiej a Gdańsk z Nową Kielnieńską i przy okazji domknięciem północnej obwodnicy śródmiejskiej wróci cyrk związany z budową drogi w pasie nadbrzeżnym itd.
- 37 3
-
2019-11-06 17:16
Na razie nie wróci bo kasy nie ma.
- 5 3
-
2019-11-06 16:00
Miliardy na S6 (6)
A głupiego przejazdu POD obwodnicą za kilkadziesiąt tysięcy dla pieszych czy rowerzystów w TPK nie zrobią.
- 28 38
-
2019-11-06 16:26
Opinia wyróżniona
Możecie rysować co chcecie (5)
Pierwsze światła na Karwinach wszystkich was zatrzymają. Rano nie będzie jak zjechać na tym pięknym węźle bo korek będzie do Polifarbu.
- 84 5
-
2019-11-06 17:02
(3)
To trzeba się przesiąść na środki komunikacji miejskiej.
- 10 13
-
2019-11-06 17:54
komunikacja miejska....żart godny familiady czy tam polskich kabaretów
- 18 10
-
2019-11-06 17:57
Dzisiaj proponuję tramwaje na Chełmie
- 6 5
-
2019-11-06 17:21
Komunikacja miejska jest w mieście a nie poza nim
- 18 6
-
2019-11-06 17:14
Korki są i będą, ale to nie powód, żeby nie budować dróg...
- 12 3
-
2019-11-06 15:42
Mam 47 lat.... czy dożyję otwarcia? Bo mam wrażenie że od dzieciństwa coś się robiło w tym temacie:) (25)
Chińczycy robią taką inwestycje w 3,5 miesiąca:)
- 135 63
-
2019-11-06 16:02
Opinia wyróżniona
(2)
Trochę optymizmu szanowny. Ja czekałem 50 lat na most w Sobieszewie. Pierwsze prace były jak miałem 17 lat. Skończyłem 68 lat to i skończyli budować most. Można. Tylko cierpliwość wynagradza.
- 66 1
-
2019-11-06 17:33
a ja w pierwszej klasie dowiedziełem się ze bedzie przystanek SKM w mojej szkole (1)
to było 45 lat temu. Więc do pół wieku może zdążą z SKM południe.
- 11 1
-
2019-11-07 07:34
Jakbyś wybrał szkołę koło SKM
to marzenie by się spełniło szybko. Czyli, ważny jest cel, a środki do jego osiągnięcia to rzecz wtórna.
- 1 0
-
2019-11-07 10:10
(1)
nic dziwnego jak samorzad wojewodztwa walkuje papiery latami i nie ma czasu na zajecie sie przygotowaniem to tak jest
- 0 3
-
2019-11-07 10:32
chyba wojewoda
- 1 0
-
2019-11-07 10:09
tyle, że nie płacą wykonawcom
- 1 0
-
2019-11-07 09:09
To przeprowadź się do chin
- 0 0
-
2019-11-06 23:36
W Chinach nie ma prywatnej własności ziemi, (2)
więc nie potrzebują wykupywać gruntów. Panuje tam totalny zamordyzm i nie muszą z nimkim robić żadnych uzgodnień i konsultacji. Partia każe to robią.
- 6 1
-
2019-11-07 07:41
zgadza się
Nie muszą robić uzgodnień środowiskowych, ekspertyz, nie ma ekologów, niekt się nie przejmuje archeologią (jeśli władze powiedziały budowac - to budują), nie czekają miesiącami na papierek. Nie ma przetargów i odwołań.
- 5 0
-
2019-11-07 00:11
to kasciol nie moglby tam byc najwiekszym obszarnikiem
- 7 0
-
2019-11-06 20:53
(1)
Polska jest 100 lat za Chinami.
Chińczycy w 4 lata wybudowali 164,8 kilometrowy most po którym śmiga 90 pociągów dziennie z prędkością 350 kilometrów na godzinę.
Trwającą cztery lata i kosztującą 8,5 miliarda dolarów budowę,
przy której pracowało 10 000 ludzi, ukończono w 2010 roku
Szybka kolejPolska jest 100 lat za Chinami.
Chińczycy w 4 lata wybudowali 164,8 kilometrowy most po którym śmiga 90 pociągów dziennie z prędkością 350 kilometrów na godzinę.
Trwającą cztery lata i kosztującą 8,5 miliarda dolarów budowę,
przy której pracowało 10 000 ludzi, ukończono w 2010 roku
Szybka kolej Pekin-Szanghaj. 1060,6 km, czyli 80,5% długości tej linii, stanowią 244 wiadukty. Most pomiędzy Danyang i Kunshan ma 164 km i jest najdłuższą budowlą tego typu na świecie. Linia przebiega również przez 22 tunele o łącznej długości 16,1 km.
Źródło. Wikipedia: Wielki Most Danyang-Kunshan- 12 2
-
2019-11-06 21:23
Szybka kolej Pekin-Szanghaj. 1318 kilometrów długości. Koszt 32 mld dolarów.
18 kwietnia 2008 rozpoczęto budowę, 19 lipca 2010 układać szyny. 15 listopda 2010 zakończono układanie 1318 kilometrów torów. 3 grudnia 2010 ustanowiono rekord prędkości na odcinku tej linii, 486.1 km/h. 10 stycznia 2011 pobito kolejny rekord na innym odcinku tejSzybka kolej Pekin-Szanghaj. 1318 kilometrów długości. Koszt 32 mld dolarów.
18 kwietnia 2008 rozpoczęto budowę, 19 lipca 2010 układać szyny. 15 listopda 2010 zakończono układanie 1318 kilometrów torów. 3 grudnia 2010 ustanowiono rekord prędkości na odcinku tej linii, 486.1 km/h. 10 stycznia 2011 pobito kolejny rekord na innym odcinku tej linii: 487.3 km/h. 4 lutego 2011 ukończono budowę.
W budowę tej 1318 kilometrowej linii zaangażowanych było 130,000 (!!!) budowlańców.
24 czerwca 2011 o godzinie 09:00 rozpoczęto sprzedaż biletów, które wyprzedano w przeciągu jednej godziny.
W marcu 2013 roku pociągi na tej linii przewiozły 100 millionów pasażerów.
Spędziłem statkiem miesiąc czasu w Chinach. Stocznia Beihai w prawie 4 milionowym mieście Qingdao. Tysiące stoczniowców jak w mrowisku i praca zmianowa na okrągło 24h na dobę.
Nie wiem jak jest na chińskiej prowincji, ale przy takim małym jak na Chiny Qingdao, centrum Warszawy to wiocha zabita dechami.- 15 1
-
2019-11-06 17:51
zamieszkaj w Chinach i zostań jednym z roboli. Może nawet w 3 miesiące ogarniesz
- 8 1
-
2019-11-06 16:14
Tam nie ma socjalu, to wiele wyjaśnia.
- 15 3
-
2019-11-06 16:10
Hmm, coś mi się wydaje, że już coś u nas budowali i nie zbudowali:)
Widać, w Polsce chińczyk nie taki mocny, z A1 nie dali rady:)
- 19 1
-
2019-11-06 16:06
A potem... (1)
...wiadukty walą się na samochody zabijając ludzi.
- 13 7
-
2019-11-06 16:41
Na tyle tysięcy km autostrad
jeden wiadukt w tą czy w tamtą stronę nie ma znaczenia.
- 7 5
-
2019-11-06 16:06
Chińczycy nie siedzą w necie, tylko pracują (1)
Chińczycy to inna mentalność, już jesteśmy skasowani, jesteśmy zbyt wygodni.
- 15 9
-
2019-11-06 20:11
i prawie
siła niewolnicza, ogarnijcie się, nie chcecie żyć jak ich klasa robotnicza.
- 5 3
-
2019-11-06 15:56
(5)
Byłem na wycieczce w Chinach w lato, jechałemm autokarem obejrzeć mniejsze (na marginesie kilku milionowe) miejscowości, jadąc widzieliśmy jak rozpoczyna się budowa autostrady, za 2 tygodnie wracaliśmy ale już nową 8 pasmową autostradą.
- 27 26
-
2019-11-07 08:25
Dobre jaja. W 2 tygodnie to nawet beton Ci nie zwiąże, aby móc kontynuowac prace na danym obiekcie ;)
- 7 1
-
2019-11-07 07:13
jakie leki
zażywasz ? Tez bym takie chciała...
- 1 4
-
2019-11-06 21:45
(1)
Jeśli się zgodzisz pracować za miskę ryżu z batem reżimu nad głową, to będziemy mieli szansę dorównać Chinom.
- 9 7
-
2019-11-07 08:18
Mit Chińczyka pracującego za miskę ryżu należy odłożyć do lamusa.
Przeciętny Chińczyk mieszkający w mieście (58,5 proc. populacji Państwa Środka) w 2018 roku miał do dyspozycji dochód rzędu 3033 juanów miesięcznie, czyli 1695 zł - wynika z danych chińskiego urzędu statystycznego.
W najbogatszych miastach dochód jestMit Chińczyka pracującego za miskę ryżu należy odłożyć do lamusa.
Przeciętny Chińczyk mieszkający w mieście (58,5 proc. populacji Państwa Środka) w 2018 roku miał do dyspozycji dochód rzędu 3033 juanów miesięcznie, czyli 1695 zł - wynika z danych chińskiego urzędu statystycznego.
W najbogatszych miastach dochód jest jeszcze wyższy, np. w Szanghaju wynosi 5216 juanów (ponad 2900 zł) miesięcznie.
W 2018 roku kilku chińskich prowincjach władze podniosły poziom najniższego wynagrodzenia pracowników.
Minimalne wynagrodzenie wzrosło o 5% do poziomu 2420 juanów (1313 zł) miesięcznie przy jednoczesnej podwyżce stawki godzinowej z 20 do 21 juanów (11,4 zł).
Obecnie płaca minimalna na Ukrainie wynosi 3 723 hrywny, co odpowiada wartości ok. 443 zł brutto.
Minimalne wynagrodzenie w Chinach 1313 zł, minimalne wynagrodzenie na Ukrainie 443 zł.
I kto pracuje za michę ryżu?- 9 2
-
2019-11-06 21:30
a potem się obudziłem...
- 13 10
Wszystkie opinie
-
2019-11-06 22:13
Karwiny utoną w korku (4)
Chciałbym się dowiedzieć jaki plan mają projektanci tej trasy na odkorkowanie Karwin i sopockiej po otwarciu tego węzła. Dziękuję.
- 18 1
-
2019-11-11 22:57
gorzej będzie na Dąbrowie , ruch z 4 pasów przeniesie się na 2 pasmową drogę (Rdestowa)
- 1 0
-
2019-11-07 09:41
Mieszkańcy Karwin lubią korki bo nie chcieli wiaduktu Buraczana - Strzelców więc mają kładkę. Przebudowa skrzyżowania z Sopocką się przesuwa bo nie będzie wiaduktu aby ruch trochę przenieść. Więc aby nie potęgować korków poczekamy trochę.
- 1 1
-
2019-11-07 01:04
Kolejne kładki piesze na Karwinach...
- 3 1
-
2019-11-06 22:47
Już są w korku więc uznali że to miejsce trzeba dobić żeby było gorzej zakorkowane niż północ Gdyni
- 7 0
-
2019-11-06 15:43
czyli 2 odcinki mają zgodę na budowę :) (6)
tak czy inaczej - budować i czekamy niecierpliwie na obwodnicę aglomeracji. To umożliwi rozbudowę istniejącej obwodnicy do 3 pasów i budowę OPAT. Ale pewnie mnie ponosi...
- 69 13
-
2019-11-06 15:57
Jak powstanie Trasa Kaszubska, OPAT leci na koniec kolejki (5)
Albo od razu do smietnika.
- 7 5
-
2019-11-06 16:42
ten opat (2)
to ma coś wspólnego z kościołem?
- 7 5
-
2019-11-09 14:34
Tak, zatwierdzi go EpiskOPAT
- 1 0
-
2019-11-07 00:13
jak mu opat to i tak juz do niczego
- 3 0
-
2019-11-07 10:22
(1)
niekoniecznie wyleci kompletnie bo zdaje się że miała to być ekspresówka na Hel
Ale faktycznie większe prawdopodobieństwo jest na nowy dojazd do portu niz na tego opata- 1 1
-
2019-11-07 11:38
Na Hel jeździ warszawka więc jest mocny lobbing, że jednak będzie.
- 1 0
-
2019-11-06 15:42
(31)
Ktoś mi wyjaśni jak z kierunku Osowy mam wjechać na kierunek Chwaszczyno ?
- 25 100
-
2019-11-09 09:12
Normalnie, należy włączyć prawy kierunkowskaz przed zjazdem na ślimak i zjechać
- 3 0
-
2019-11-07 11:54
jak jak? (1)
Jak jak? ślimakem.
- 3 0
-
2019-11-08 19:08
Ślimakiem
Tak myk - myk.
- 1 1
-
2019-11-06 17:35
Nikt niczego nie przespal. (5)
Nikt niczego nie przespal. Wjazd na wezel Chwaszczyno mial byc Nowa Kielnienska, ktora to na razie nie powstanie z braku funduszy. Realizacja N.Kielnienskiej jest powiazana z N.SPacerowa, tunelem pod pacholkiem itd. Impreza na duze pieniedze wiec nie wiadomo czy kiedykowliek to powstanie. Obecny wjazd bedzie z DK20 kolo Toyoty - w lini projektowanej OMT bedzie dojazd do wezla Chwaszczyno. Tak jest w planach prezentowanych przed GDDKiA. Jak wyjdzie czas pokaze. Jesli nie najblizszy wjazd jak opisane powyzej przez Rdestowa lub zjazdem na Gdynie.
- 11 0
-
2019-11-07 08:56
(4)
Tak ale w pytaniu nie o to chodzi. A zjazd na pętlę będzie wcześniej na obwodnicy z bocznej łacznicy.
- 2 0
-
2019-11-07 09:33
(3)
Tak ale to od strony Gdyni, od Osowy to będzie najbliższy wjazd. Pytajacy zastanawia sie jak ma jak dojechać od Osowy. Jeżeli tam mieszka to raczej nie będzie sie cofał na Dąbrowę jadąc obwodnica tylko pojedzie w kierunku Chwaszczyna by wlasnie tam wjechać na węzeł.
- 2 0
-
2019-11-07 11:36
(2)
Zjazd od strony Osowy będzie wcześniej, gdzieś tak na wysokości wiaduktu Źródło Marii.
- 1 1
-
2019-11-07 12:48
Źródło Maryji (1)
lol. Kto to wymyśla? Bzdury. Maryja była Żydówką w Izraelu, umarła i czeka na sąd. To co się ewentualnie objawia to demon. Czytajcie Biblie a nie słuchacie ślepców.
- 1 3
-
2019-11-08 19:07
Źródło Marii. Nie Maryji.
- 3 0
-
2019-11-06 15:52
(4)
Jeśli widzi Pan/i brak możliwość zjazdu to proszę oddać prawo jazdy
- 52 11
-
2019-11-06 18:49
(1)
Jak można widzieć brak czegoś? Tak tylko pytam.
- 11 6
-
2019-11-07 15:48
Szczęśliwy człowiek...
Rozumiem, że jak brakuje kasy w portfelu/ na koncie to też nie widać? :-)
- 0 4
-
2019-11-06 16:14
To na egzaminach teraz wymagają analizy wizualizacji komputerowych? (1)
- 21 10
-
2019-11-06 18:05
Oczywiście, że nie, ale logicznego myślenia już tak. Bo później takie cukiereczki jeżdżą pod prąd na ekspresówkach
- 32 3
-
2019-11-07 15:48
Górna pętla na wizualizacji
- 2 0
-
2019-11-07 13:58
"Ósemka"
Górna część "ósemeczki" to zjazd
- 2 0
-
2019-11-07 08:03
"Osowej" słoiku (1)
- 3 0
-
2019-11-07 09:44
I tak wieś.
- 2 1
-
2019-11-07 08:53
Zjazd na tę pętlę na Chwaszczyno będzie wcześniej, na wysokości wiaduktu Źródło Marii. Będzie boczna łącznica, dwa pasy mniej więcej jak zjazd na węźle Matarnia na lotnisko. Nie widać tego na tej wizualizacji.
- 2 0
-
2019-11-07 08:22
Przeciez jak wół jest pętelka.
- 1 2
-
2019-11-07 07:17
Kier
Czego Ty nie widzisz? Ten mały ślimak zjazdowy, ten górny. Prawie tak samo jak byś jechał teraz
- 1 1
-
2019-11-07 04:49
Faktycznie , na wizualizacji jest pokazany tylko na wprost i w lewo w prawo nie ma
- 3 2
-
2019-11-06 21:28
jj
patrz uważnie ,jest mała koniczynka
- 6 0
-
2019-11-06 15:45
(2)
jest przecież ślimak zjazdowy....
- 37 3
-
2019-11-06 17:08
(1)
Ślimak może i jest ale wjazdu od strony Osowej nie ma... Zjazd i wjazd jest najwcześniej na ulicy Rdestowej i Krzemowej ale jak tam podjechać od strony Osowej to już nie wiem. Może DK20 będzie miała jakieś połączenie dalej bo teraz połączona jest tylko jednym kierunkiem od strony Gdyni. Wyjdzie, że szybciej obwodnicą na Kack będzie trzeba pojechać.
- 13 9
-
2019-11-06 18:41
Będzie rondo z ul Oliwskiej na wysokości gdzieś Toyoty
- 6 1
-
2019-11-06 18:07
drugi zjazd , mały ślimak
- 6 0
-
2019-11-06 17:54
Najlepiej to nie wyjeżdżać i siedzieć na czterech literach w domu
- 8 0
-
2019-11-06 17:51
Osowa to Osowa tamto. Nie chcemy tego, nie chcemy tamtego. To jest kiepskie, to słabe. Na tej wsi
mieszkają największe marudy. jak się pojawiają na imprezie, to wszyscy wychodzą na fajka
- 41 6
-
2019-11-06 15:59
Nikt nie spał (1)
Widzisz taką jakby ósemkę na samym środku węzła? To jej górną częścią...
- 19 1
-
2019-11-06 17:22
A widzisz z lewej strony węzła taką biało - szarą drogę? To jest nowy przebieg DK20...
- 5 3
-
2019-11-08 09:07
$$$ (1)
Najwięcej na tym "zarobią" lokalni funkcjonariusze PO.
- 3 5
-
2019-11-08 09:13
Niestety
Tak to wygląda od lat ;(
- 0 3
-
2019-11-06 15:48
Albo jestem ślepy (8)
Albo nie widzę na wizualizacji Węzła Wielki Kack wjazdu z Chwaszczyńskiej od strony Dąbrowy w kierunku Chyloni..
- 16 36
-
2019-11-06 15:55
(2)
Wjazd będzie od ul. Nowowiczlińskiej - za Tesco
- 11 3
-
2019-11-07 10:31
(1)
rozumiem że planowana jest rozbudowa tej ulicy aby przyjąć taki ruch...
- 3 1
-
2019-11-07 22:57
Oczywiscie ze rozbudowy nie będzie
- 1 2
-
2019-11-07 15:46
Jest ale obok
Wjazd z Dąbrowy w kierunku Chyloni będzie na węźle obok który zostanie wybudowany tj. skrzyżowanie Obwodnica - Nowowiczlińska
- 3 0
-
2019-11-06 21:15
Odpowiedz
Od nowoczlinkiej bedzie mozliowosc wjazdu na lacznice a nastepnie obwodnicw w kierunku chyloni - wezel dabrowa
- 5 0
-
2019-11-06 18:11
tak jak na Gdańsk tylko skos w lewo dużym ślimakiem
- 3 2
-
2019-11-06 17:12
Dobrze widzisz... Nie ma go tam.
- 7 3
-
2019-11-06 15:58
będzie kawałek za dawynm tesco
- 5 3
-
2019-11-07 19:56
Andy (1)
To wszystko trwa za dlugo . O trasie E6 w kierunku Szczecina tez dlugo na ten temat sie mowi i nic sie nie dzieje.W Zachodnio Pomorskim juz jest prawie gotowa a co w Pomorskim ?.
- 3 1
-
2019-11-07 20:17
pisuar uwalil
- 3 1
-
2019-11-07 11:10
Będzie jeszcze więcej samochodów w mieście:) (4)
- 3 4
-
2019-11-07 11:32
(3)
Niby dlaczego?
- 1 0
-
2019-11-07 18:04
bo każda nowa droga powoduje większy ruch - patrz twierdzenie Lewisa-Mogridge'a. Zresztą popatrz na Obwodnice i drogi dojazdowe które są wiecznie zakorkowane
- 1 1
-
2019-11-07 11:48
bo więcej mieszkańców Trójmiasta wyprowadzi się uciekając od nadmiaru hałasu i spalin (1)
do okolicznych gmin i nabędzie przekonania, że nie ma innego sposobu rozsądnego pokonywania wydłużających się odległości z domu do pracy niż jazda samochodem. WIelu z nich kupi sobie drugi lub kolejny samochód, a opłacalność i atrakcyjność komunikacji zbiorowej spadnie z przysłowiowego pieca na łeb.
- 2 1
-
2019-11-07 12:04
Zaiste karkołomne rozumowanie. Po co się wyprowadzać za miasto A dalej pracować w centrum? Bez sensu. Co innego jak za tym idzie zmiana pracy.
- 1 1
-
2019-11-07 18:00
Czy będą parkingi w związku z większym ruchem samochodów na terenie Gdyni?
Wiele osób z chęcią by dojechała do Centrum i tam zaparkowała - w końcu takie drogi i ułatwienia buduje się specjalnie dla kierujących samochodem. Przypominam że przedłużenie Trasy Kaszubskiej kończy się aż w Orłowie. Szkoda że z takim rozmachem nie rozbudowują kolei.
- 3 1
-
2019-11-07 13:56
.
.
- 0 2
-
2019-11-07 10:15
Protest (2)
A ja czekam na protest aktywistów, ze trasa dzieli region na pół i trzeba spowolnić ruch, wprowadzić tempo 30, progi zwalniające, i zostawić po jednym pasie w każdą stronę.
- 3 3
-
2019-11-07 11:45
każda trasa pseudoezkolizyjnego ruchu tworzy efekt barierowy dla ruchu lokalnego
czego jednak mozna oczekiwać od kogoś, kto jest mentalnie przyspawany do samochodu? Można jedynie liczyć na elementarną zdolność do refleksji.
- 1 1
-
2019-11-07 10:18
Słabe trollowanie
Co ma wspólnego zarządzanie miastem do trasy szybkiego ruchu do komunikacji między regionami kraju?
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.