• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: trzy odcinki mają zgodę na budowę

Michał Brancewicz
6 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Tak będzie wyglądał węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie zaczynać się będzie Trasa Kaszubska. Tak będzie wyglądał węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie zaczynać się będzie Trasa Kaszubska.

Trzy z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej mają zgodę na budowę. Na odcinku Chwaszczyno - Szemud, który pierwszy dostał zielone światło, trwają już pierwsze prace. Realizacja ponad 40-kilometrowej drogi ekspresowej ma się zakończyć w drugiej połowie 2021 roku.



Czy będziesz korzystał(a) z Trasa Kaszubskiej?

Pod koniec września wojewoda wydał tzw. ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla pierwszego odcinka Trasy Kaszubskiej Chwaszczyno - Szemud. Za jego realizację odpowiada firma Polaqua.

Prace na tym odcinku zaczynają nabierać tempa.

- Badana prowadzą archeolodzy, toczą są roboty na odcinku próbnym, budowa jest coraz bardziej zaawansowana - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Nowa organizacja ruchu



W piątek podanych zostanie więcej szczegółów na temat tymczasowej organizacji ruchu w rejonie robót.

Ta sama firma zrealizuje również fragment ekspresówki między Gdynią a Chwaszczynem. Zezwolenie na jego budowę zostało wydane w pierwszej połowie października. Wykonawca podzieli bowiem swoje prace na dwa mniejsze zadania.

W sumie za najdłuższy, bo ponad 20-kilometrowy odcinek ekspresówki Polaqua zainkasuje 817 mln zł.

ZRID na odcinek Szemud - Luzino został dwa tygodnie temu wydany także firmie Budimex. Budowa tego 10-kilometrowego fragmentu ekspresówki kosztować będzie 335,8 mln zł.

Ostatni odcinek czeka na ZRID



Na zezwolenie czeka jeszcze PORR - wykonawca ostatniego odcinka Luzino - Bożepole Wielkie. Budowa tego 10-kilometrowego odcinka pochłonie 338 mln zł. Wydanie ZRID-u powinno nastąpić jeszcze w tym roku.

Budowa 40-kilometrowej ekspresówki powinna zakończyć się w drugiej połowie 2021 roku.

Na koniec należy dodać, że realizacja Trasy Kaszubskiej została okrojona o odcinek z Bożegopola do Lęborka. Ten fragment ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (192) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Karwiny utoną w korku (4)

    Chciałbym się dowiedzieć jaki plan mają projektanci tej trasy na odkorkowanie Karwin i sopockiej po otwarciu tego węzła. Dziękuję.

    • 18 1

    • gorzej będzie na Dąbrowie , ruch z 4 pasów przeniesie się na 2 pasmową drogę (Rdestowa)

      • 1 0

    • Mieszkańcy Karwin lubią korki bo nie chcieli wiaduktu Buraczana - Strzelców więc mają kładkę. Przebudowa skrzyżowania z Sopocką się przesuwa bo nie będzie wiaduktu aby ruch trochę przenieść. Więc aby nie potęgować korków poczekamy trochę.

      • 1 1

    • Kolejne kładki piesze na Karwinach...

      • 3 1

    • Już są w korku więc uznali że to miejsce trzeba dobić żeby było gorzej zakorkowane niż północ Gdyni

      • 7 0

  • czyli 2 odcinki mają zgodę na budowę :) (6)

    tak czy inaczej - budować i czekamy niecierpliwie na obwodnicę aglomeracji. To umożliwi rozbudowę istniejącej obwodnicy do 3 pasów i budowę OPAT. Ale pewnie mnie ponosi...

    • 69 13

    • Jak powstanie Trasa Kaszubska, OPAT leci na koniec kolejki (5)

      Albo od razu do smietnika.

      • 7 5

      • ten opat (2)

        to ma coś wspólnego z kościołem?

        • 7 5

        • Tak, zatwierdzi go EpiskOPAT

          • 1 0

        • jak mu opat to i tak juz do niczego

          • 3 0

      • (1)

        niekoniecznie wyleci kompletnie bo zdaje się że miała to być ekspresówka na Hel
        Ale faktycznie większe prawdopodobieństwo jest na nowy dojazd do portu niz na tego opata

        • 1 1

        • Na Hel jeździ warszawka więc jest mocny lobbing, że jednak będzie.

          • 1 0

  • (31)

    Ktoś mi wyjaśni jak z kierunku Osowy mam wjechać na kierunek Chwaszczyno ?

    • 25 100

    • Normalnie, należy włączyć prawy kierunkowskaz przed zjazdem na ślimak i zjechać

      • 3 0

    • jak jak? (1)

      Jak jak? ślimakem.

      • 3 0

      • Ślimakiem

        Tak myk - myk.

        • 1 1

    • Nikt niczego nie przespal. (5)

      Nikt niczego nie przespal. Wjazd na wezel Chwaszczyno mial byc Nowa Kielnienska, ktora to na razie nie powstanie z braku funduszy. Realizacja N.Kielnienskiej jest powiazana z N.SPacerowa, tunelem pod pacholkiem itd. Impreza na duze pieniedze wiec nie wiadomo czy kiedykowliek to powstanie. Obecny wjazd bedzie z DK20 kolo Toyoty - w lini projektowanej OMT bedzie dojazd do wezla Chwaszczyno. Tak jest w planach prezentowanych przed GDDKiA. Jak wyjdzie czas pokaze. Jesli nie najblizszy wjazd jak opisane powyzej przez Rdestowa lub zjazdem na Gdynie.

      • 11 0

      • (4)

        Tak ale w pytaniu nie o to chodzi. A zjazd na pętlę będzie wcześniej na obwodnicy z bocznej łacznicy.

        • 2 0

        • (3)

          Tak ale to od strony Gdyni, od Osowy to będzie najbliższy wjazd. Pytajacy zastanawia sie jak ma jak dojechać od Osowy. Jeżeli tam mieszka to raczej nie będzie sie cofał na Dąbrowę jadąc obwodnica tylko pojedzie w kierunku Chwaszczyna by wlasnie tam wjechać na węzeł.

          • 2 0

          • (2)

            Zjazd od strony Osowy będzie wcześniej, gdzieś tak na wysokości wiaduktu Źródło Marii.

            • 1 1

            • Źródło Maryji (1)

              lol. Kto to wymyśla? Bzdury. Maryja była Żydówką w Izraelu, umarła i czeka na sąd. To co się ewentualnie objawia to demon. Czytajcie Biblie a nie słuchacie ślepców.

              • 1 3

              • Źródło Marii. Nie Maryji.

                • 3 0

    • (4)

      Jeśli widzi Pan/i brak możliwość zjazdu to proszę oddać prawo jazdy

      • 52 11

      • (1)

        Jak można widzieć brak czegoś? Tak tylko pytam.

        • 11 6

        • Szczęśliwy człowiek...

          Rozumiem, że jak brakuje kasy w portfelu/ na koncie to też nie widać? :-)

          • 0 4

      • To na egzaminach teraz wymagają analizy wizualizacji komputerowych? (1)

        • 21 10

        • Oczywiście, że nie, ale logicznego myślenia już tak. Bo później takie cukiereczki jeżdżą pod prąd na ekspresówkach

          • 32 3

    • Górna pętla na wizualizacji

      • 2 0

    • "Ósemka"

      Górna część "ósemeczki" to zjazd

      • 2 0

    • "Osowej" słoiku (1)

      • 3 0

      • I tak wieś.

        • 2 1

    • Zjazd na tę pętlę na Chwaszczyno będzie wcześniej, na wysokości wiaduktu Źródło Marii. Będzie boczna łącznica, dwa pasy mniej więcej jak zjazd na węźle Matarnia na lotnisko. Nie widać tego na tej wizualizacji.

      • 2 0

    • Przeciez jak wół jest pętelka.

      • 1 2

    • Kier

      Czego Ty nie widzisz? Ten mały ślimak zjazdowy, ten górny. Prawie tak samo jak byś jechał teraz

      • 1 1

    • Faktycznie , na wizualizacji jest pokazany tylko na wprost i w lewo w prawo nie ma

      • 3 2

    • jj

      patrz uważnie ,jest mała koniczynka

      • 6 0

    • (2)

      jest przecież ślimak zjazdowy....

      • 37 3

      • (1)

        Ślimak może i jest ale wjazdu od strony Osowej nie ma... Zjazd i wjazd jest najwcześniej na ulicy Rdestowej i Krzemowej ale jak tam podjechać od strony Osowej to już nie wiem. Może DK20 będzie miała jakieś połączenie dalej bo teraz połączona jest tylko jednym kierunkiem od strony Gdyni. Wyjdzie, że szybciej obwodnicą na Kack będzie trzeba pojechać.

        • 13 9

        • Będzie rondo z ul Oliwskiej na wysokości gdzieś Toyoty

          • 6 1

    • drugi zjazd , mały ślimak

      • 6 0

    • Najlepiej to nie wyjeżdżać i siedzieć na czterech literach w domu

      • 8 0

    • Osowa to Osowa tamto. Nie chcemy tego, nie chcemy tamtego. To jest kiepskie, to słabe. Na tej wsi

      mieszkają największe marudy. jak się pojawiają na imprezie, to wszyscy wychodzą na fajka

      • 41 6

    • Nikt nie spał (1)

      Widzisz taką jakby ósemkę na samym środku węzła? To jej górną częścią...

      • 19 1

      • A widzisz z lewej strony węzła taką biało - szarą drogę? To jest nowy przebieg DK20...

        • 5 3

  • $$$ (1)

    Najwięcej na tym "zarobią" lokalni funkcjonariusze PO.

    • 3 5

    • Niestety

      Tak to wygląda od lat ;(

      • 0 3

  • Albo jestem ślepy (8)

    Albo nie widzę na wizualizacji Węzła Wielki Kack wjazdu z Chwaszczyńskiej od strony Dąbrowy w kierunku Chyloni..

    • 16 36

    • (2)

      Wjazd będzie od ul. Nowowiczlińskiej - za Tesco

      • 11 3

      • (1)

        rozumiem że planowana jest rozbudowa tej ulicy aby przyjąć taki ruch...

        • 3 1

        • Oczywiscie ze rozbudowy nie będzie

          • 1 2

    • Jest ale obok

      Wjazd z Dąbrowy w kierunku Chyloni będzie na węźle obok który zostanie wybudowany tj. skrzyżowanie Obwodnica - Nowowiczlińska

      • 3 0

    • Odpowiedz

      Od nowoczlinkiej bedzie mozliowosc wjazdu na lacznice a nastepnie obwodnicw w kierunku chyloni - wezel dabrowa

      • 5 0

    • tak jak na Gdańsk tylko skos w lewo dużym ślimakiem

      • 3 2

    • Dobrze widzisz... Nie ma go tam.

      • 7 3

    • będzie kawałek za dawynm tesco

      • 5 3

  • Andy (1)

    To wszystko trwa za dlugo . O trasie E6 w kierunku Szczecina tez dlugo na ten temat sie mowi i nic sie nie dzieje.W Zachodnio Pomorskim juz jest prawie gotowa a co w Pomorskim ?.

    • 3 1

    • pisuar uwalil

      • 3 1

  • Będzie jeszcze więcej samochodów w mieście:) (4)

    • 3 4

    • (3)

      Niby dlaczego?

      • 1 0

      • bo każda nowa droga powoduje większy ruch - patrz twierdzenie Lewisa-Mogridge'a. Zresztą popatrz na Obwodnice i drogi dojazdowe które są wiecznie zakorkowane

        • 1 1

      • bo więcej mieszkańców Trójmiasta wyprowadzi się uciekając od nadmiaru hałasu i spalin (1)

        do okolicznych gmin i nabędzie przekonania, że nie ma innego sposobu rozsądnego pokonywania wydłużających się odległości z domu do pracy niż jazda samochodem. WIelu z nich kupi sobie drugi lub kolejny samochód, a opłacalność i atrakcyjność komunikacji zbiorowej spadnie z przysłowiowego pieca na łeb.

        • 2 1

        • Zaiste karkołomne rozumowanie. Po co się wyprowadzać za miasto A dalej pracować w centrum? Bez sensu. Co innego jak za tym idzie zmiana pracy.

          • 1 1

  • Czy będą parkingi w związku z większym ruchem samochodów na terenie Gdyni?

    Wiele osób z chęcią by dojechała do Centrum i tam zaparkowała - w końcu takie drogi i ułatwienia buduje się specjalnie dla kierujących samochodem. Przypominam że przedłużenie Trasy Kaszubskiej kończy się aż w Orłowie. Szkoda że z takim rozmachem nie rozbudowują kolei.

    • 3 1

  • .

    .

    • 0 2

  • Protest (2)

    A ja czekam na protest aktywistów, ze trasa dzieli region na pół i trzeba spowolnić ruch, wprowadzić tempo 30, progi zwalniające, i zostawić po jednym pasie w każdą stronę.

    • 3 3

    • każda trasa pseudoezkolizyjnego ruchu tworzy efekt barierowy dla ruchu lokalnego

      czego jednak mozna oczekiwać od kogoś, kto jest mentalnie przyspawany do samochodu? Można jedynie liczyć na elementarną zdolność do refleksji.

      • 1 1

    • Słabe trollowanie

      Co ma wspólnego zarządzanie miastem do trasy szybkiego ruchu do komunikacji między regionami kraju?

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane