• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: trzy odcinki mają zgodę na budowę

Michał Brancewicz
6 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Tak będzie wyglądał węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie zaczynać się będzie Trasa Kaszubska. Tak będzie wyglądał węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie zaczynać się będzie Trasa Kaszubska.

Trzy z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej mają zgodę na budowę. Na odcinku Chwaszczyno - Szemud, który pierwszy dostał zielone światło, trwają już pierwsze prace. Realizacja ponad 40-kilometrowej drogi ekspresowej ma się zakończyć w drugiej połowie 2021 roku.



Czy będziesz korzystał(a) z Trasa Kaszubskiej?

Pod koniec września wojewoda wydał tzw. ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla pierwszego odcinka Trasy Kaszubskiej Chwaszczyno - Szemud. Za jego realizację odpowiada firma Polaqua.

Prace na tym odcinku zaczynają nabierać tempa.

- Badana prowadzą archeolodzy, toczą są roboty na odcinku próbnym, budowa jest coraz bardziej zaawansowana - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Nowa organizacja ruchu



W piątek podanych zostanie więcej szczegółów na temat tymczasowej organizacji ruchu w rejonie robót.

Ta sama firma zrealizuje również fragment ekspresówki między Gdynią a Chwaszczynem. Zezwolenie na jego budowę zostało wydane w pierwszej połowie października. Wykonawca podzieli bowiem swoje prace na dwa mniejsze zadania.

W sumie za najdłuższy, bo ponad 20-kilometrowy odcinek ekspresówki Polaqua zainkasuje 817 mln zł.

ZRID na odcinek Szemud - Luzino został dwa tygodnie temu wydany także firmie Budimex. Budowa tego 10-kilometrowego fragmentu ekspresówki kosztować będzie 335,8 mln zł.

Ostatni odcinek czeka na ZRID



Na zezwolenie czeka jeszcze PORR - wykonawca ostatniego odcinka Luzino - Bożepole Wielkie. Budowa tego 10-kilometrowego odcinka pochłonie 338 mln zł. Wydanie ZRID-u powinno nastąpić jeszcze w tym roku.

Budowa 40-kilometrowej ekspresówki powinna zakończyć się w drugiej połowie 2021 roku.

Na koniec należy dodać, że realizacja Trasy Kaszubskiej została okrojona o odcinek z Bożegopola do Lęborka. Ten fragment ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (192) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (31)

    Ktoś mi wyjaśni jak z kierunku Osowy mam wjechać na kierunek Chwaszczyno ?

    • 25 100

    • (2)

      jest przecież ślimak zjazdowy....

      • 37 3

      • (1)

        Ślimak może i jest ale wjazdu od strony Osowej nie ma... Zjazd i wjazd jest najwcześniej na ulicy Rdestowej i Krzemowej ale jak tam podjechać od strony Osowej to już nie wiem. Może DK20 będzie miała jakieś połączenie dalej bo teraz połączona jest tylko jednym kierunkiem od strony Gdyni. Wyjdzie, że szybciej obwodnicą na Kack będzie trzeba pojechać.

        • 13 9

        • Będzie rondo z ul Oliwskiej na wysokości gdzieś Toyoty

          • 6 1

    • (4)

      Jeśli widzi Pan/i brak możliwość zjazdu to proszę oddać prawo jazdy

      • 52 11

      • To na egzaminach teraz wymagają analizy wizualizacji komputerowych? (1)

        • 21 10

        • Oczywiście, że nie, ale logicznego myślenia już tak. Bo później takie cukiereczki jeżdżą pod prąd na ekspresówkach

          • 32 3

      • (1)

        Jak można widzieć brak czegoś? Tak tylko pytam.

        • 11 6

        • Szczęśliwy człowiek...

          Rozumiem, że jak brakuje kasy w portfelu/ na koncie to też nie widać? :-)

          • 0 4

    • Nikt nie spał (1)

      Widzisz taką jakby ósemkę na samym środku węzła? To jej górną częścią...

      • 19 1

      • A widzisz z lewej strony węzła taką biało - szarą drogę? To jest nowy przebieg DK20...

        • 5 3

    • Nikt niczego nie przespal. (5)

      Nikt niczego nie przespal. Wjazd na wezel Chwaszczyno mial byc Nowa Kielnienska, ktora to na razie nie powstanie z braku funduszy. Realizacja N.Kielnienskiej jest powiazana z N.SPacerowa, tunelem pod pacholkiem itd. Impreza na duze pieniedze wiec nie wiadomo czy kiedykowliek to powstanie. Obecny wjazd bedzie z DK20 kolo Toyoty - w lini projektowanej OMT bedzie dojazd do wezla Chwaszczyno. Tak jest w planach prezentowanych przed GDDKiA. Jak wyjdzie czas pokaze. Jesli nie najblizszy wjazd jak opisane powyzej przez Rdestowa lub zjazdem na Gdynie.

      • 11 0

      • (4)

        Tak ale w pytaniu nie o to chodzi. A zjazd na pętlę będzie wcześniej na obwodnicy z bocznej łacznicy.

        • 2 0

        • (3)

          Tak ale to od strony Gdyni, od Osowy to będzie najbliższy wjazd. Pytajacy zastanawia sie jak ma jak dojechać od Osowy. Jeżeli tam mieszka to raczej nie będzie sie cofał na Dąbrowę jadąc obwodnica tylko pojedzie w kierunku Chwaszczyna by wlasnie tam wjechać na węzeł.

          • 2 0

          • (2)

            Zjazd od strony Osowy będzie wcześniej, gdzieś tak na wysokości wiaduktu Źródło Marii.

            • 1 1

            • Źródło Maryji (1)

              lol. Kto to wymyśla? Bzdury. Maryja była Żydówką w Izraelu, umarła i czeka na sąd. To co się ewentualnie objawia to demon. Czytajcie Biblie a nie słuchacie ślepców.

              • 1 3

              • Źródło Marii. Nie Maryji.

                • 3 0

    • Osowa to Osowa tamto. Nie chcemy tego, nie chcemy tamtego. To jest kiepskie, to słabe. Na tej wsi

      mieszkają największe marudy. jak się pojawiają na imprezie, to wszyscy wychodzą na fajka

      • 41 6

    • Najlepiej to nie wyjeżdżać i siedzieć na czterech literach w domu

      • 8 0

    • drugi zjazd , mały ślimak

      • 6 0

    • jj

      patrz uważnie ,jest mała koniczynka

      • 6 0

    • Faktycznie , na wizualizacji jest pokazany tylko na wprost i w lewo w prawo nie ma

      • 3 2

    • Kier

      Czego Ty nie widzisz? Ten mały ślimak zjazdowy, ten górny. Prawie tak samo jak byś jechał teraz

      • 1 1

    • "Osowej" słoiku (1)

      • 3 0

      • I tak wieś.

        • 2 1

    • Przeciez jak wół jest pętelka.

      • 1 2

    • Zjazd na tę pętlę na Chwaszczyno będzie wcześniej, na wysokości wiaduktu Źródło Marii. Będzie boczna łącznica, dwa pasy mniej więcej jak zjazd na węźle Matarnia na lotnisko. Nie widać tego na tej wizualizacji.

      • 2 0

    • jak jak? (1)

      Jak jak? ślimakem.

      • 3 0

      • Ślimakiem

        Tak myk - myk.

        • 1 1

    • "Ósemka"

      Górna część "ósemeczki" to zjazd

      • 2 0

    • Górna pętla na wizualizacji

      • 2 0

    • Normalnie, należy włączyć prawy kierunkowskaz przed zjazdem na ślimak i zjechać

      • 3 0

  • Mam 47 lat.... czy dożyję otwarcia? Bo mam wrażenie że od dzieciństwa coś się robiło w tym temacie:) (25)

    Chińczycy robią taką inwestycje w 3,5 miesiąca:)

    • 135 63

    • (5)

      Byłem na wycieczce w Chinach w lato, jechałemm autokarem obejrzeć mniejsze (na marginesie kilku milionowe) miejscowości, jadąc widzieliśmy jak rozpoczyna się budowa autostrady, za 2 tygodnie wracaliśmy ale już nową 8 pasmową autostradą.

      • 27 26

      • a potem się obudziłem...

        • 13 10

      • (1)

        Jeśli się zgodzisz pracować za miskę ryżu z batem reżimu nad głową, to będziemy mieli szansę dorównać Chinom.

        • 9 7

        • Mit Chińczyka pracującego za miskę ryżu należy odłożyć do lamusa.

          Przeciętny Chińczyk mieszkający w mieście (58,5 proc. populacji Państwa Środka) w 2018 roku miał do dyspozycji dochód rzędu 3033 juanów miesięcznie, czyli 1695 zł - wynika z danych chińskiego urzędu statystycznego.

          W najbogatszych miastach dochód jest jeszcze wyższy, np. w Szanghaju wynosi 5216 juanów (ponad 2900 zł) miesięcznie.

          W 2018 roku kilku chińskich prowincjach władze podniosły poziom najniższego wynagrodzenia pracowników.
          Minimalne wynagrodzenie wzrosło o 5% do poziomu 2420 juanów (1313 zł) miesięcznie przy jednoczesnej podwyżce stawki godzinowej z 20 do 21 juanów (11,4 zł).

          Obecnie płaca minimalna na Ukrainie wynosi 3 723 hrywny, co odpowiada wartości ok. 443 zł brutto.

          Minimalne wynagrodzenie w Chinach 1313 zł, minimalne wynagrodzenie na Ukrainie 443 zł.
          I kto pracuje za michę ryżu?

          • 9 2

      • jakie leki

        zażywasz ? Tez bym takie chciała...

        • 1 4

      • Dobre jaja. W 2 tygodnie to nawet beton Ci nie zwiąże, aby móc kontynuowac prace na danym obiekcie ;)

        • 7 1

    • Opinia wyróżniona

      (2)

      Trochę optymizmu szanowny. Ja czekałem 50 lat na most w Sobieszewie. Pierwsze prace były jak miałem 17 lat. Skończyłem 68 lat to i skończyli budować most. Można. Tylko cierpliwość wynagradza.

      • 66 1

      • a ja w pierwszej klasie dowiedziełem się ze bedzie przystanek SKM w mojej szkole (1)

        to było 45 lat temu. Więc do pół wieku może zdążą z SKM południe.

        • 11 1

        • Jakbyś wybrał szkołę koło SKM

          to marzenie by się spełniło szybko. Czyli, ważny jest cel, a środki do jego osiągnięcia to rzecz wtórna.

          • 1 0

    • Chińczycy nie siedzą w necie, tylko pracują (1)

      Chińczycy to inna mentalność, już jesteśmy skasowani, jesteśmy zbyt wygodni.

      • 15 9

      • i prawie

        siła niewolnicza, ogarnijcie się, nie chcecie żyć jak ich klasa robotnicza.

        • 5 3

    • A potem... (1)

      ...wiadukty walą się na samochody zabijając ludzi.

      • 13 7

      • Na tyle tysięcy km autostrad

        jeden wiadukt w tą czy w tamtą stronę nie ma znaczenia.

        • 7 5

    • Hmm, coś mi się wydaje, że już coś u nas budowali i nie zbudowali:)

      Widać, w Polsce chińczyk nie taki mocny, z A1 nie dali rady:)

      • 19 1

    • Tam nie ma socjalu, to wiele wyjaśnia.

      • 15 3

    • zamieszkaj w Chinach i zostań jednym z roboli. Może nawet w 3 miesiące ogarniesz

      • 8 1

    • (1)

      Polska jest 100 lat za Chinami.
      Chińczycy w 4 lata wybudowali 164,8 kilometrowy most po którym śmiga 90 pociągów dziennie z prędkością 350 kilometrów na godzinę.

      Trwającą cztery lata i kosztującą 8,5 miliarda dolarów budowę,
      przy której pracowało 10 000 ludzi, ukończono w 2010 roku

      Szybka kolej Pekin-Szanghaj. 1060,6 km, czyli 80,5% długości tej linii, stanowią 244 wiadukty. Most pomiędzy Danyang i Kunshan ma 164 km i jest najdłuższą budowlą tego typu na świecie. Linia przebiega również przez 22 tunele o łącznej długości 16,1 km.

      Źródło. Wikipedia: Wielki Most Danyang-Kunshan

      • 12 2

      • Szybka kolej Pekin-Szanghaj. 1318 kilometrów długości. Koszt 32 mld dolarów.
        18 kwietnia 2008 rozpoczęto budowę, 19 lipca 2010 układać szyny. 15 listopda 2010 zakończono układanie 1318 kilometrów torów. 3 grudnia 2010 ustanowiono rekord prędkości na odcinku tej linii, 486.1 km/h. 10 stycznia 2011 pobito kolejny rekord na innym odcinku tej linii: 487.3 km/h. 4 lutego 2011 ukończono budowę.

        W budowę tej 1318 kilometrowej linii zaangażowanych było 130,000 (!!!) budowlańców.

        24 czerwca 2011 o godzinie 09:00 rozpoczęto sprzedaż biletów, które wyprzedano w przeciągu jednej godziny.
        W marcu 2013 roku pociągi na tej linii przewiozły 100 millionów pasażerów.

        Spędziłem statkiem miesiąc czasu w Chinach. Stocznia Beihai w prawie 4 milionowym mieście Qingdao. Tysiące stoczniowców jak w mrowisku i praca zmianowa na okrągło 24h na dobę.

        Nie wiem jak jest na chińskiej prowincji, ale przy takim małym jak na Chiny Qingdao, centrum Warszawy to wiocha zabita dechami.

        • 15 1

    • W Chinach nie ma prywatnej własności ziemi, (2)

      więc nie potrzebują wykupywać gruntów. Panuje tam totalny zamordyzm i nie muszą z nimkim robić żadnych uzgodnień i konsultacji. Partia każe to robią.

      • 6 1

      • to kasciol nie moglby tam byc najwiekszym obszarnikiem

        • 7 0

      • zgadza się

        Nie muszą robić uzgodnień środowiskowych, ekspertyz, nie ma ekologów, niekt się nie przejmuje archeologią (jeśli władze powiedziały budowac - to budują), nie czekają miesiącami na papierek. Nie ma przetargów i odwołań.

        • 5 0

    • To przeprowadź się do chin

      • 0 0

    • tyle, że nie płacą wykonawcom

      • 1 0

    • (1)

      nic dziwnego jak samorzad wojewodztwa walkuje papiery latami i nie ma czasu na zajecie sie przygotowaniem to tak jest

      • 0 3

      • chyba wojewoda

        • 1 0

  • czyli 2 odcinki mają zgodę na budowę :) (6)

    tak czy inaczej - budować i czekamy niecierpliwie na obwodnicę aglomeracji. To umożliwi rozbudowę istniejącej obwodnicy do 3 pasów i budowę OPAT. Ale pewnie mnie ponosi...

    • 69 13

    • Jak powstanie Trasa Kaszubska, OPAT leci na koniec kolejki (5)

      Albo od razu do smietnika.

      • 7 5

      • ten opat (2)

        to ma coś wspólnego z kościołem?

        • 7 5

        • jak mu opat to i tak juz do niczego

          • 3 0

        • Tak, zatwierdzi go EpiskOPAT

          • 1 0

      • (1)

        niekoniecznie wyleci kompletnie bo zdaje się że miała to być ekspresówka na Hel
        Ale faktycznie większe prawdopodobieństwo jest na nowy dojazd do portu niz na tego opata

        • 1 1

        • Na Hel jeździ warszawka więc jest mocny lobbing, że jednak będzie.

          • 1 0

  • Super, teraz czekamy na dalsze odcinki od Bożego Pola do Słupska i dalej do Koszalina oraz na obw. Metropolitarną (12)

    Proszę tylko nie mamić nas że w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego da się to zrobić bo wszyscy wiemy ze nie było takiej inwestycji nigdy i jest to nie wykonalne.

    • 83 13

    • Bo OM to absurd pod każdym względem.

      Ona nigdy nie powstanie. I słusznie.

      • 10 12

    • A1 z Gdańska do nowych marz jakoś się dało w PPP... (3)

      fachowcy...

      • 7 5

      • Czy to oznacza, że ten odcinek, który ma powstać jako PPP będzie płatny tak jak A1?

        • 5 1

      • Cos ci się pomylilo

        • 0 4

      • Ale to jest inne PPP

        To PPP które proponują, to jest całkowicie nowy twór. To ma niewiele wspólnego z klasycznym PPP.
        Rząd wymyslił sobie nowy instrument, który prawdopodobnie zostanie zatwierdzony przez Eurostat. Dlatego ludzie zorientowani piszą, że jest to mamienie wyborców obietnicami.

        • 1 1

    • (5)

      Jechałam dzisiaj z Kołobrzegu do Trojmiasta. Z Kołobrzegu do Koszalina jest już dwupasmówka ale potem jest tylko coraz gorzej. Jednopasmowka , tiry , światła , drogi dojazdowe, nie mogę zrozumieć jak To możliwe ze nie ma na drogi dwupasmowej prowadzącej przez północna Polskę aż do Szczecina. Zadziwia i frustruje mnie to za każdym razem.

      • 18 1

      • cala s6 bylaby juz wybudowana... ale przyszedl pis

        • 10 7

      • (3)

        przyszedł PIS i nas ukarał za głosowanie nie po ich myśli

        • 10 5

        • (2)

          A co zrobiły poprzednie rządy przez 25 lat? Bo za PiS-u otwarto naprawdę spory odcinek od Goleniowa do Koszalina. Daleki jestem od gloryfikowania PiS-u, ale akurat S6 najbardziej rozbudowano za ich rządów, wcześniej powstała "aż" obwodnica Słupska.

          • 7 12

          • Goleniów Nowogard - umowę podpisano 29 września 2015
            Nowogard Płoty - umowę podpisano 23 października 2015
            Obwodnica Płotów węzeł Kiełpino umowę podpisano 6 października 2015
            Węzeł Kiełpino Kołobrzeg Zachód - umowę podpisano 9 października 2015
            Kołobrzeg Zachód Ustronie Morskie - mowę podpisano 20 listopada 2015
            Ustronie Morskie Koszalin - umowę podpisano 9 października 2015

            naprawde nie wkurza was ze pisuar przeciez wasza partia oszukuje was nieustanie na zasadzie ze "ciemny lud to kupi"?

            • 5 5

          • Czy Wy naprawdę uważacie, że budowa drogi to jest moment od wbicia łopaty?

            Przecież cały proces trwa wiele lat, a nie jedną kadencję. Papierologia poprzedzająca sam proces budowy jest o wiele dłuższa, Za poprzedniej władzy przygotowano wszystkie odcinki odcinki S6. Najbardziej do przodu były te na zachodzie i udało się dotrzeć do etapu ogłoszenia przetargów na ostatni etap i ostateczną budowę. Na pozostałe zabrakło czasu i to naprawdę niewiele.
            Trase Kaszubską przycięto przez PIS. Mielibyśmy budowany odcinek od Bożego Pola do Lęborka z zaplanowanym na nim MOP'em. A tak jest niespójnie.
            Gorzej...jak minie odpowiednia ilość czasu, to się decyzje środowiskowe poprzedawniają i trzeba wszystko zaczynać od nowa. Czyli kolejne wydatki i lata obsuwy.

            • 3 1

    • Autostrada prywatna - kible na parkingu

      po 140 tys. Na odcinkach publicznych cena kibli z górnej półki na marmurach z Brazylii po 1.5 mln. Państwowe zawsze jest gorsze i mniej wydolne. Tak było dekad.

      • 3 3

  • Ale drogo, tak krzyczę (3)

    jak pisowcy krzykali gdy budowali 7, że drogo co tak drogo...
    Rządzą teraz to niech budują taką trasę za max 50 baniek. ...

    • 59 73

    • Krzyczeli czy nie krzyczeli to się nie liczy. ...byle jak najwięcej kasy przytulić i to się liczy...

      • 6 3

    • (1)

      10 lat temu byloby taniej a wtedy rządził ktoś inny.

      • 7 6

      • a teraz jest drozej i pisy nie przepraszaja za klamstwa ale afiszuja sie jak to do kosciola biegaja

        • 5 6

  • Albo jestem ślepy (8)

    Albo nie widzę na wizualizacji Węzła Wielki Kack wjazdu z Chwaszczyńskiej od strony Dąbrowy w kierunku Chyloni..

    • 16 36

    • (2)

      Wjazd będzie od ul. Nowowiczlińskiej - za Tesco

      • 11 3

      • (1)

        rozumiem że planowana jest rozbudowa tej ulicy aby przyjąć taki ruch...

        • 3 1

        • Oczywiscie ze rozbudowy nie będzie

          • 1 2

    • będzie kawałek za dawynm tesco

      • 5 3

    • Dobrze widzisz... Nie ma go tam.

      • 7 3

    • tak jak na Gdańsk tylko skos w lewo dużym ślimakiem

      • 3 2

    • Odpowiedz

      Od nowoczlinkiej bedzie mozliowosc wjazdu na lacznice a nastepnie obwodnicw w kierunku chyloni - wezel dabrowa

      • 5 0

    • Jest ale obok

      Wjazd z Dąbrowy w kierunku Chyloni będzie na węźle obok który zostanie wybudowany tj. skrzyżowanie Obwodnica - Nowowiczlińska

      • 3 0

  • (7)

    Trochę to wszystko długo trwa :(

    • 48 10

    • (2)

      trochę to tak skromnie powiedziane, bo przypomnę że to trwa już kilkanaście lat, nie miesięcy. Do tego znacznie bardziej potrzebny byłby ten odcinek omijający tą wieś Żukowo, bo chyba nie ma bardziej zakorkowanej wiochy

      • 13 1

      • ale to chyba nie wina zukowa?

        • 1 0

      • Aby ominąć Żukowo wystarczy droga w standardzie GP

        Nie trzeba żadnych ekspresówek, mega drogich węzłow itd.
        Niestety ominięcie Żukowa ma być w ramach OMT, której rząd nie chce budować. Mami nas tylko zmodyfikowanym PPP, którego Unia jeszcze w ogóle nie zatwierdziła, do tego tak skonstruowanym by się nikomu nie opłacało budować.
        Szkoda, bo można już dawno temu było zrobić normalną obwodnicę Żukowa za ułamek tych kosztów.

        • 3 0

    • trochę? (2)

      ku... to się ciągnie jak flaki z olejem. W naszym kraju jest za mało nowych dróg. Zobaczcie jak wygląda mapa dróg i autostrad np w Niemczech!!!! Tutaj budują domki, osiedla, a ulice jak za Gierka. Pogonić tych deweloperów niech ch.. dołożą do nowych dróg.

      • 12 0

      • pisuarowe dewelopery nie chca placic i co im zrobisz?

        • 2 3

      • Deweloperzy mają budować autostrady?

        Nie powiesz mi, że w Niemczech deweloperzy budują autostrady?
        Wiele z tych autostrad zostało wytyczonych za III Rzeszy i w tamtych czasach bardziej zaszkodziły niż pomogły (z militarnego punktu widzenia).
        Nastepnie przez lata były rozwijane. U nas tak naprawdę budowa tego typu dróg ruszyła 15-20 lat temu i już mamy więcej autostrad i ekspresówek niż Wielka Brytania. Tempo budowy jest naprawdę dobre i bym nie narzekał. To, że poprzedniemu rządowi zabrakło 1 roku by ogłosić przetargi na resztę S6 nie znaczy, że się nie buduje dróg w kraju. Tempo trochę zwolniło, ale nadal jest nienajgorsze.

        • 1 0

    • xxx

      a to wszystko rzad blokowal

      • 1 1

  • Miliardy na S6 (6)

    A głupiego przejazdu POD obwodnicą za kilkadziesiąt tysięcy dla pieszych czy rowerzystów w TPK nie zrobią.

    • 28 38

    • Opinia wyróżniona

      Możecie rysować co chcecie (5)

      Pierwsze światła na Karwinach wszystkich was zatrzymają. Rano nie będzie jak zjechać na tym pięknym węźle bo korek będzie do Polifarbu.

      • 84 5

      • (3)

        To trzeba się przesiąść na środki komunikacji miejskiej.

        • 10 13

        • Komunikacja miejska jest w mieście a nie poza nim

          • 18 6

        • komunikacja miejska....żart godny familiady czy tam polskich kabaretów

          • 18 10

        • Dzisiaj proponuję tramwaje na Chełmie

          • 6 5

      • Korki są i będą, ale to nie powód, żeby nie budować dróg...

        • 12 3

  • A co z przetargiem na Obwodnicę Metropolitalną? Najpierw miał być w czerwcu, potem przeniesiono na jesień i narazie nic. (8)

    Ktoś coś wie?

    • 66 8

    • (4)

      Po co to

      • 9 20

      • a po co była południowa obwodnica Gdańska? (2)

        albo tunel? No - powód ten sam - umożliwienie objazdu pojazdom, zwłaszcza ciężarowym. Nie ma za co...

        • 27 5

        • (1)

          ale to metropolitalne g... ma być czego niby objazdem?

          • 5 4

          • Jak to czego objazdem? Ma omijać metropolię gdańską w kierunku na Warszawę (S7) i Łódź (A1). Obecna obwodnica to w praktyce arteria miejska dla ruchu lakalnego.

            • 2 0

      • I jedyna rzecz umożliwiająca poważny remont/modernizacje aktualnej Obwodnicy.... :P

        • 12 3

    • Teraz w rządzie zastanawiają się czy pomoże jest już cacy czy nadal bee

      Nic innego nie decyduje, logiki brak

      • 7 3

    • Polityka

      Niestety przed wyborami puścili plotę żeby więcej głosów zdobyć, a projekt na półkę po bo na Pomorzu nie wygrali.

      • 6 5

    • wybrali Kacpera z Horałą

      i szukaj wiatru w polu, obwodnicy nie będzie

      • 9 3

  • czekam na budowę obwodnicy metropolitalnej (3)

    aktualna obwodnica po prostu niewyrabia

    • 60 13

    • A ile masz lat?

      Jeśli nie więcej niż 20 to jest szansa, że doczekasz.

      • 9 1

    • Sama OMT bardzo niewiele Ci da (1)

      Jest tylko częścią obwodnicy obecnej obwodnicy, do tego nadkłada się od groma kilometrów.
      Aby obecna obwodnica wyrabiała należałoby:
      a) rozbudować większość węzłów
      b) udrożnić drogi/alternatywy komunikacyjne z powyższych węzłów do miasta
      c) poszerzyć obwodnicę do 3-4 pasów
      d) nauczyć kierowców płynnej jazdy. Teraz mało kto rozumie, że jazda na zderzaku, szarpanie, brak jazdy na suwak itd, w ostatecznym rozrachunku zmniejsza przepustowość, a nie ją zwiększa
      e) ostatecznie dołożyć OMT która zdejmie 10-20% ruchu wg szacunków, ale nie więcej. W szczycie mało komu jest ona po drodze.

      • 3 3

      • żadna droga pseudoszybkiego ruchu w długim okresie nie przyczyni się do redukcji korków

        jedyne dobre rozwiązanie do postawienie na rozwój infrastruktury kolei regionalnej (SKM do Pruszcza i Tczewa, PKM zelektryfikowana i rozbudowana do północnych dzielnic Gdyni, nie mówiąc oczywiście o bypasie kartuskim.

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane