• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: trzy odcinki mają zgodę na budowę

Michał Brancewicz
6 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Tak będzie wyglądał węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie zaczynać się będzie Trasa Kaszubska. Tak będzie wyglądał węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie zaczynać się będzie Trasa Kaszubska.

Trzy z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej mają zgodę na budowę. Na odcinku Chwaszczyno - Szemud, który pierwszy dostał zielone światło, trwają już pierwsze prace. Realizacja ponad 40-kilometrowej drogi ekspresowej ma się zakończyć w drugiej połowie 2021 roku.



Czy będziesz korzystał(a) z Trasa Kaszubskiej?

Pod koniec września wojewoda wydał tzw. ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla pierwszego odcinka Trasy Kaszubskiej Chwaszczyno - Szemud. Za jego realizację odpowiada firma Polaqua.

Prace na tym odcinku zaczynają nabierać tempa.

- Badana prowadzą archeolodzy, toczą są roboty na odcinku próbnym, budowa jest coraz bardziej zaawansowana - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Nowa organizacja ruchu



W piątek podanych zostanie więcej szczegółów na temat tymczasowej organizacji ruchu w rejonie robót.

Ta sama firma zrealizuje również fragment ekspresówki między Gdynią a Chwaszczynem. Zezwolenie na jego budowę zostało wydane w pierwszej połowie października. Wykonawca podzieli bowiem swoje prace na dwa mniejsze zadania.

W sumie za najdłuższy, bo ponad 20-kilometrowy odcinek ekspresówki Polaqua zainkasuje 817 mln zł.

ZRID na odcinek Szemud - Luzino został dwa tygodnie temu wydany także firmie Budimex. Budowa tego 10-kilometrowego fragmentu ekspresówki kosztować będzie 335,8 mln zł.

Ostatni odcinek czeka na ZRID



Na zezwolenie czeka jeszcze PORR - wykonawca ostatniego odcinka Luzino - Bożepole Wielkie. Budowa tego 10-kilometrowego odcinka pochłonie 338 mln zł. Wydanie ZRID-u powinno nastąpić jeszcze w tym roku.

Budowa 40-kilometrowej ekspresówki powinna zakończyć się w drugiej połowie 2021 roku.

Na koniec należy dodać, że realizacja Trasy Kaszubskiej została okrojona o odcinek z Bożegopola do Lęborka. Ten fragment ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (192) ponad 20 zablokowanych

  • A gdzie wjazd w kierunku Cisowej? (1)

    Bez tego wjazdu to chyba porażka, jeśli będzie przesunięty to czy zostanie oddany wcześniej/później.
    Czyli będzie dodatkowe blokowanie mieszkańców jadących w kierunku Dąbrowy

    • 4 1

    • chyba zakładają że wjedziesz tym dodatkowym węzłem albo przeoczenie. inna kwestia że to ponoć nie jest ostateczny plan węzła

      • 1 0

  • Na zjeździe z obwodnicy stoi już sporo betonowych zapór, ciekaw jestem nowej organizacji ruchu. A jeżdżę przez węzeł codziennie do i z pracy. Już się boję.

    • 4 0

  • Protest (2)

    A ja czekam na protest aktywistów, ze trasa dzieli region na pół i trzeba spowolnić ruch, wprowadzić tempo 30, progi zwalniające, i zostawić po jednym pasie w każdą stronę.

    • 3 3

    • Słabe trollowanie

      Co ma wspólnego zarządzanie miastem do trasy szybkiego ruchu do komunikacji między regionami kraju?

      • 5 0

    • każda trasa pseudoezkolizyjnego ruchu tworzy efekt barierowy dla ruchu lokalnego

      czego jednak mozna oczekiwać od kogoś, kto jest mentalnie przyspawany do samochodu? Można jedynie liczyć na elementarną zdolność do refleksji.

      • 1 1

  • (1)

    a z osowej do oliwy dalej spacerkiem ?

    • 2 1

    • No przecież to Spacerowa, nazwa zobowiązuje. A poza tym mieszkańcy nie chcą nowej Kielnieńskiej, byłoby trochę lepiej a tak to nie będzie połączenia z węzłem Chwaszczyno nowej trasy tylko jakieś tymczasowe połączenie koło Toyoty.

      • 2 1

  • Będzie lepszy dojazd z koleczkowa do szemudu ... albo gdzieś tam ...

    • 4 1

  • Będzie jeszcze więcej samochodów w mieście:) (4)

    • 3 4

    • (3)

      Niby dlaczego?

      • 1 0

      • bo więcej mieszkańców Trójmiasta wyprowadzi się uciekając od nadmiaru hałasu i spalin (1)

        do okolicznych gmin i nabędzie przekonania, że nie ma innego sposobu rozsądnego pokonywania wydłużających się odległości z domu do pracy niż jazda samochodem. WIelu z nich kupi sobie drugi lub kolejny samochód, a opłacalność i atrakcyjność komunikacji zbiorowej spadnie z przysłowiowego pieca na łeb.

        • 2 1

        • Zaiste karkołomne rozumowanie. Po co się wyprowadzać za miasto A dalej pracować w centrum? Bez sensu. Co innego jak za tym idzie zmiana pracy.

          • 1 1

      • bo każda nowa droga powoduje większy ruch - patrz twierdzenie Lewisa-Mogridge'a. Zresztą popatrz na Obwodnice i drogi dojazdowe które są wiecznie zakorkowane

        • 1 1

  • .

    .

    • 0 2

  • Czy będą parkingi w związku z większym ruchem samochodów na terenie Gdyni?

    Wiele osób z chęcią by dojechała do Centrum i tam zaparkowała - w końcu takie drogi i ułatwienia buduje się specjalnie dla kierujących samochodem. Przypominam że przedłużenie Trasy Kaszubskiej kończy się aż w Orłowie. Szkoda że z takim rozmachem nie rozbudowują kolei.

    • 3 1

  • Andy (1)

    To wszystko trwa za dlugo . O trasie E6 w kierunku Szczecina tez dlugo na ten temat sie mowi i nic sie nie dzieje.W Zachodnio Pomorskim juz jest prawie gotowa a co w Pomorskim ?.

    • 3 1

    • pisuar uwalil

      • 3 1

  • $$$ (1)

    Najwięcej na tym "zarobią" lokalni funkcjonariusze PO.

    • 3 5

    • Niestety

      Tak to wygląda od lat ;(

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane