• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: trzy odcinki mają zgodę na budowę

Michał Brancewicz
6 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Tak będzie wyglądał węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie zaczynać się będzie Trasa Kaszubska. Tak będzie wyglądał węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie zaczynać się będzie Trasa Kaszubska.

Trzy z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej mają zgodę na budowę. Na odcinku Chwaszczyno - Szemud, który pierwszy dostał zielone światło, trwają już pierwsze prace. Realizacja ponad 40-kilometrowej drogi ekspresowej ma się zakończyć w drugiej połowie 2021 roku.



Czy będziesz korzystał(a) z Trasa Kaszubskiej?

Pod koniec września wojewoda wydał tzw. ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla pierwszego odcinka Trasy Kaszubskiej Chwaszczyno - Szemud. Za jego realizację odpowiada firma Polaqua.

Prace na tym odcinku zaczynają nabierać tempa.

- Badana prowadzą archeolodzy, toczą są roboty na odcinku próbnym, budowa jest coraz bardziej zaawansowana - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Nowa organizacja ruchu



W piątek podanych zostanie więcej szczegółów na temat tymczasowej organizacji ruchu w rejonie robót.

Ta sama firma zrealizuje również fragment ekspresówki między Gdynią a Chwaszczynem. Zezwolenie na jego budowę zostało wydane w pierwszej połowie października. Wykonawca podzieli bowiem swoje prace na dwa mniejsze zadania.

W sumie za najdłuższy, bo ponad 20-kilometrowy odcinek ekspresówki Polaqua zainkasuje 817 mln zł.

ZRID na odcinek Szemud - Luzino został dwa tygodnie temu wydany także firmie Budimex. Budowa tego 10-kilometrowego fragmentu ekspresówki kosztować będzie 335,8 mln zł.

Ostatni odcinek czeka na ZRID



Na zezwolenie czeka jeszcze PORR - wykonawca ostatniego odcinka Luzino - Bożepole Wielkie. Budowa tego 10-kilometrowego odcinka pochłonie 338 mln zł. Wydanie ZRID-u powinno nastąpić jeszcze w tym roku.

Budowa 40-kilometrowej ekspresówki powinna zakończyć się w drugiej połowie 2021 roku.

Na koniec należy dodać, że realizacja Trasy Kaszubskiej została okrojona o odcinek z Bożegopola do Lęborka. Ten fragment ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (192) ponad 20 zablokowanych

  • węzeł (1)

    Jestem ciekaw po co taki rozbudowany ten węzeł , jakieś wiadukty dziwne zjazdy ,a wystarczy układ austradowy koniczyny , tym bardziej że zjazd od Osowej spełnia te wymogi .Pozostaja trzy i będzie taniej i szbciej

    • 4 3

    • Zwykła koniczyna jest niewydolna przy dużym ruchu lokalnym. Sprawdza się przy zwykłym skrzyżowaniu dwóch autostrad gdzie ruch jest płynny i w miarę równy. Dlatego też na węźle Kack jest bezpośredni zjazd osobną łącznicą na obwodnicę w stronę Gdańska i dalej na A1.

      • 1 0

  • Że jak...? Niecałe 2 lata? (2)

    Tu mi kaktus wyrośnie!!!

    • 15 3

    • Muszą bo trzeba będzie dofinansowanie unijne zwrócić.

      • 2 0

    • to nie kaktus, powiedzmy sobie szczerze, masz syfilis!

      • 5 5

  • Super, teraz czekamy na dalsze odcinki od Bożego Pola do Słupska i dalej do Koszalina oraz na obw. Metropolitarną (12)

    Proszę tylko nie mamić nas że w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego da się to zrobić bo wszyscy wiemy ze nie było takiej inwestycji nigdy i jest to nie wykonalne.

    • 83 13

    • (5)

      Jechałam dzisiaj z Kołobrzegu do Trojmiasta. Z Kołobrzegu do Koszalina jest już dwupasmówka ale potem jest tylko coraz gorzej. Jednopasmowka , tiry , światła , drogi dojazdowe, nie mogę zrozumieć jak To możliwe ze nie ma na drogi dwupasmowej prowadzącej przez północna Polskę aż do Szczecina. Zadziwia i frustruje mnie to za każdym razem.

      • 18 1

      • (3)

        przyszedł PIS i nas ukarał za głosowanie nie po ich myśli

        • 10 5

        • (2)

          A co zrobiły poprzednie rządy przez 25 lat? Bo za PiS-u otwarto naprawdę spory odcinek od Goleniowa do Koszalina. Daleki jestem od gloryfikowania PiS-u, ale akurat S6 najbardziej rozbudowano za ich rządów, wcześniej powstała "aż" obwodnica Słupska.

          • 7 12

          • Czy Wy naprawdę uważacie, że budowa drogi to jest moment od wbicia łopaty?

            Przecież cały proces trwa wiele lat, a nie jedną kadencję. Papierologia poprzedzająca sam proces budowy jest o wiele dłuższa, Za poprzedniej władzy przygotowano wszystkie odcinki odcinki S6. Najbardziej do przodu były te na zachodzie i udało się dotrzeć do etapu ogłoszenia przetargów na ostatni etap i ostateczną budowę. Na pozostałe zabrakło czasu i to naprawdę niewiele.
            Trase Kaszubską przycięto przez PIS. Mielibyśmy budowany odcinek od Bożego Pola do Lęborka z zaplanowanym na nim MOP'em. A tak jest niespójnie.
            Gorzej...jak minie odpowiednia ilość czasu, to się decyzje środowiskowe poprzedawniają i trzeba wszystko zaczynać od nowa. Czyli kolejne wydatki i lata obsuwy.

            • 3 1

          • Goleniów Nowogard - umowę podpisano 29 września 2015
            Nowogard Płoty - umowę podpisano 23 października 2015
            Obwodnica Płotów węzeł Kiełpino umowę podpisano 6 października 2015
            Węzeł Kiełpino Kołobrzeg Zachód - umowę podpisano 9 października 2015
            Kołobrzeg Zachód Ustronie Morskie - mowę podpisano 20 listopada 2015
            Ustronie Morskie Koszalin - umowę podpisano 9 października 2015

            naprawde nie wkurza was ze pisuar przeciez wasza partia oszukuje was nieustanie na zasadzie ze "ciemny lud to kupi"?

            • 5 5

      • cala s6 bylaby juz wybudowana... ale przyszedl pis

        • 10 7

    • A1 z Gdańska do nowych marz jakoś się dało w PPP... (3)

      fachowcy...

      • 7 5

      • Ale to jest inne PPP

        To PPP które proponują, to jest całkowicie nowy twór. To ma niewiele wspólnego z klasycznym PPP.
        Rząd wymyslił sobie nowy instrument, który prawdopodobnie zostanie zatwierdzony przez Eurostat. Dlatego ludzie zorientowani piszą, że jest to mamienie wyborców obietnicami.

        • 1 1

      • Cos ci się pomylilo

        • 0 4

      • Czy to oznacza, że ten odcinek, który ma powstać jako PPP będzie płatny tak jak A1?

        • 5 1

    • Autostrada prywatna - kible na parkingu

      po 140 tys. Na odcinkach publicznych cena kibli z górnej półki na marmurach z Brazylii po 1.5 mln. Państwowe zawsze jest gorsze i mniej wydolne. Tak było dekad.

      • 3 3

    • Bo OM to absurd pod każdym względem.

      Ona nigdy nie powstanie. I słusznie.

      • 10 12

  • Rownolegle powinni zacząć budowę (1)

    Szpitala, straży i posterunku policji w bliskiej okolicy węzła karwiny. Kilka wypadków dziennie to będzie standard

    • 4 1

    • Straż i posterunek policji (aktualnie w remoncie) już są

      • 1 0

  • budowa odetnie Polifarb! (1)

    miał być wjazd od Krzemowej i cisza

    • 3 11

    • Wjazd od Krzemowej jest...

      • 0 0

  • A jakby każdy z nas zrobił coś dla wszystkich? (1)

    Wszyscy przed kopem są mądrzy, zróbcie to zróbcie tamto. Wszystko zostanie dla Nich zrobione, mimo, że narzekają, ale i tak będzie dla Nich. Co w przypadku, jeśli my sami mielibyśmy zbudować tą drogę, własnymi rękami? W trójmieście mieszka blisko 1 mln osób, nie licząc ościennych lokacji. Podejrzewam, że ułamek promila chętnych znalazłby się, żeby własne siły włożyć w to przedsięwzięcie. Przydałaby się ankieta: czy sam byś wziął/wzieła łopatę do ręki i budował tą drogę, czy czekałbyś/czekałabyś na budowlańców?

    • 15 4

    • glupie pomysly, do budowy nowoczesnych drog nie sa potrzebni ludzie od lopaty a wyspecjalizowani fachowcy z roznych dziedzin

      • 1 0

  • Ale drogo, tak krzyczę (3)

    jak pisowcy krzykali gdy budowali 7, że drogo co tak drogo...
    Rządzą teraz to niech budują taką trasę za max 50 baniek. ...

    • 59 73

    • (1)

      10 lat temu byloby taniej a wtedy rządził ktoś inny.

      • 7 6

      • a teraz jest drozej i pisy nie przepraszaja za klamstwa ale afiszuja sie jak to do kosciola biegaja

        • 5 6

    • Krzyczeli czy nie krzyczeli to się nie liczy. ...byle jak najwięcej kasy przytulić i to się liczy...

      • 6 3

  • "...Badana prowadzą archeolodzy, toczą są roboty na odcinku próbnym ..." (1)

    Ktoś to przetłumaczy?

    • 8 1

    • Ja spróbuję:

      "Skończyłem politologię i nie wiem co z sobą począć, więc pracuję jako dziennikarz."

      • 3 0

  • Na odcinku z Szemuda do Luzina też już trwają prace!

    • 5 3

  • A co z biednymi mrówkami, kornikami, żuczkami, muchami oraz innymi robalkami (1)

    i zwierzątkami ? Budowa tych dróg nie zaszkodzi im ? Może trzeba by o to zapytać Rosjan i Niemców ?
    A może jakieś protesty tzw. ekologów ? Może donosik do UE ?

    • 17 7

    • budowa drogi zawsze szkodzi przyrodzie, madrzy staraja sie te szkody minimalizowac, i nie ma tu powodu do drwin bo przyroda to galaz na ktorej siedzimy i bezmyslne jej podcinanie to zagrozenie dla nas wszystkich, bez wyjatku

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane