- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (215 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (272 opinie)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (149 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (139 opinii)
- 5 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (299 opinii)
- 6 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
Trasa Kaszubska: trzy odcinki mają zgodę na budowę
Trzy z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej mają zgodę na budowę. Na odcinku Chwaszczyno - Szemud, który pierwszy dostał zielone światło, trwają już pierwsze prace. Realizacja ponad 40-kilometrowej drogi ekspresowej ma się zakończyć w drugiej połowie 2021 roku.
Prace na tym odcinku zaczynają nabierać tempa.
- Badana prowadzą archeolodzy, toczą są roboty na odcinku próbnym, budowa jest coraz bardziej zaawansowana - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Nowa organizacja ruchu
W piątek podanych zostanie więcej szczegółów na temat tymczasowej organizacji ruchu w rejonie robót.
Ta sama firma zrealizuje również fragment ekspresówki między Gdynią a Chwaszczynem. Zezwolenie na jego budowę zostało wydane w pierwszej połowie października. Wykonawca podzieli bowiem swoje prace na dwa mniejsze zadania.
W sumie za najdłuższy, bo ponad 20-kilometrowy odcinek ekspresówki Polaqua zainkasuje 817 mln zł.
ZRID na odcinek Szemud - Luzino został dwa tygodnie temu wydany także firmie Budimex. Budowa tego 10-kilometrowego fragmentu ekspresówki kosztować będzie 335,8 mln zł.
Ostatni odcinek czeka na ZRID
Na zezwolenie czeka jeszcze PORR - wykonawca ostatniego odcinka Luzino - Bożepole Wielkie. Budowa tego 10-kilometrowego odcinka pochłonie 338 mln zł. Wydanie ZRID-u powinno nastąpić jeszcze w tym roku.
Budowa 40-kilometrowej ekspresówki powinna zakończyć się w drugiej połowie 2021 roku.
Na koniec należy dodać, że realizacja Trasy Kaszubskiej została okrojona o odcinek z Bożegopola do Lęborka. Ten fragment ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.
Trasa Kaszubska: co powstanie
Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.
Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.
Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Opinie (192) ponad 20 zablokowanych
-
2019-11-06 21:39
węzeł (1)
Jestem ciekaw po co taki rozbudowany ten węzeł , jakieś wiadukty dziwne zjazdy ,a wystarczy układ austradowy koniczyny , tym bardziej że zjazd od Osowej spełnia te wymogi .Pozostaja trzy i będzie taniej i szbciej
- 4 3
-
2019-11-07 09:22
Zwykła koniczyna jest niewydolna przy dużym ruchu lokalnym. Sprawdza się przy zwykłym skrzyżowaniu dwóch autostrad gdzie ruch jest płynny i w miarę równy. Dlatego też na węźle Kack jest bezpośredni zjazd osobną łącznicą na obwodnicę w stronę Gdańska i dalej na A1.
- 1 0
-
2019-11-06 20:16
Że jak...? Niecałe 2 lata? (2)
Tu mi kaktus wyrośnie!!!
- 15 3
-
2019-11-07 09:16
Muszą bo trzeba będzie dofinansowanie unijne zwrócić.
- 2 0
-
2019-11-06 20:38
to nie kaktus, powiedzmy sobie szczerze, masz syfilis!
- 5 5
-
2019-11-06 15:44
Super, teraz czekamy na dalsze odcinki od Bożego Pola do Słupska i dalej do Koszalina oraz na obw. Metropolitarną (12)
Proszę tylko nie mamić nas że w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego da się to zrobić bo wszyscy wiemy ze nie było takiej inwestycji nigdy i jest to nie wykonalne.
- 83 13
-
2019-11-06 20:45
(5)
Jechałam dzisiaj z Kołobrzegu do Trojmiasta. Z Kołobrzegu do Koszalina jest już dwupasmówka ale potem jest tylko coraz gorzej. Jednopasmowka , tiry , światła , drogi dojazdowe, nie mogę zrozumieć jak To możliwe ze nie ma na drogi dwupasmowej prowadzącej przez północna Polskę aż do Szczecina. Zadziwia i frustruje mnie to za każdym razem.
- 18 1
-
2019-11-06 21:30
(3)
przyszedł PIS i nas ukarał za głosowanie nie po ich myśli
- 10 5
-
2019-11-06 21:39
(2)
A co zrobiły poprzednie rządy przez 25 lat? Bo za PiS-u otwarto naprawdę spory odcinek od Goleniowa do Koszalina. Daleki jestem od gloryfikowania PiS-u, ale akurat S6 najbardziej rozbudowano za ich rządów, wcześniej powstała "aż" obwodnica Słupska.
- 7 12
-
2019-11-07 08:06
Czy Wy naprawdę uważacie, że budowa drogi to jest moment od wbicia łopaty?
Przecież cały proces trwa wiele lat, a nie jedną kadencję. Papierologia poprzedzająca sam proces budowy jest o wiele dłuższa, Za poprzedniej władzy przygotowano wszystkie odcinki odcinki S6. Najbardziej do przodu były te na zachodzie i udało się dotrzeć do etapu ogłoszenia przetargów na ostatni etap i ostateczną budowę. Na pozostałe zabrakło czasu i to naprawdę niewiele.
Trase Kaszubską przycięto przez PIS. Mielibyśmy budowany odcinek od Bożego Pola do Lęborka z zaplanowanym na nim MOP'em. A tak jest niespójnie.
Gorzej...jak minie odpowiednia ilość czasu, to się decyzje środowiskowe poprzedawniają i trzeba wszystko zaczynać od nowa. Czyli kolejne wydatki i lata obsuwy.- 3 1
-
2019-11-07 00:27
Goleniów Nowogard - umowę podpisano 29 września 2015
Nowogard Płoty - umowę podpisano 23 października 2015
Obwodnica Płotów węzeł Kiełpino umowę podpisano 6 października 2015
Węzeł Kiełpino Kołobrzeg Zachód - umowę podpisano 9 października 2015
Kołobrzeg Zachód Ustronie Morskie - mowę podpisano 20 listopada 2015
Ustronie Morskie Koszalin - umowę podpisano 9 października 2015
naprawde nie wkurza was ze pisuar przeciez wasza partia oszukuje was nieustanie na zasadzie ze "ciemny lud to kupi"?- 5 5
-
2019-11-06 20:58
cala s6 bylaby juz wybudowana... ale przyszedl pis
- 10 7
-
2019-11-06 17:18
A1 z Gdańska do nowych marz jakoś się dało w PPP... (3)
fachowcy...
- 7 5
-
2019-11-07 08:04
Ale to jest inne PPP
To PPP które proponują, to jest całkowicie nowy twór. To ma niewiele wspólnego z klasycznym PPP.
Rząd wymyslił sobie nowy instrument, który prawdopodobnie zostanie zatwierdzony przez Eurostat. Dlatego ludzie zorientowani piszą, że jest to mamienie wyborców obietnicami.- 1 1
-
2019-11-06 20:57
Cos ci się pomylilo
- 0 4
-
2019-11-06 19:45
Czy to oznacza, że ten odcinek, który ma powstać jako PPP będzie płatny tak jak A1?
- 5 1
-
2019-11-06 23:30
Autostrada prywatna - kible na parkingu
po 140 tys. Na odcinkach publicznych cena kibli z górnej półki na marmurach z Brazylii po 1.5 mln. Państwowe zawsze jest gorsze i mniej wydolne. Tak było dekad.
- 3 3
-
2019-11-06 17:01
Bo OM to absurd pod każdym względem.
Ona nigdy nie powstanie. I słusznie.
- 10 12
-
2019-11-07 06:00
Rownolegle powinni zacząć budowę (1)
Szpitala, straży i posterunku policji w bliskiej okolicy węzła karwiny. Kilka wypadków dziennie to będzie standard
- 4 1
-
2019-11-07 07:33
Straż i posterunek policji (aktualnie w remoncie) już są
- 1 0
-
2019-11-06 17:42
budowa odetnie Polifarb! (1)
miał być wjazd od Krzemowej i cisza
- 3 11
-
2019-11-07 07:21
Wjazd od Krzemowej jest...
- 0 0
-
2019-11-06 20:13
A jakby każdy z nas zrobił coś dla wszystkich? (1)
Wszyscy przed kopem są mądrzy, zróbcie to zróbcie tamto. Wszystko zostanie dla Nich zrobione, mimo, że narzekają, ale i tak będzie dla Nich. Co w przypadku, jeśli my sami mielibyśmy zbudować tą drogę, własnymi rękami? W trójmieście mieszka blisko 1 mln osób, nie licząc ościennych lokacji. Podejrzewam, że ułamek promila chętnych znalazłby się, żeby własne siły włożyć w to przedsięwzięcie. Przydałaby się ankieta: czy sam byś wziął/wzieła łopatę do ręki i budował tą drogę, czy czekałbyś/czekałabyś na budowlańców?
- 15 4
-
2019-11-07 01:04
glupie pomysly, do budowy nowoczesnych drog nie sa potrzebni ludzie od lopaty a wyspecjalizowani fachowcy z roznych dziedzin
- 1 0
-
2019-11-06 15:46
Ale drogo, tak krzyczę (3)
jak pisowcy krzykali gdy budowali 7, że drogo co tak drogo...
Rządzą teraz to niech budują taką trasę za max 50 baniek. ...- 59 73
-
2019-11-06 17:58
(1)
10 lat temu byloby taniej a wtedy rządził ktoś inny.
- 7 6
-
2019-11-07 00:36
a teraz jest drozej i pisy nie przepraszaja za klamstwa ale afiszuja sie jak to do kosciola biegaja
- 5 6
-
2019-11-06 17:19
Krzyczeli czy nie krzyczeli to się nie liczy. ...byle jak najwięcej kasy przytulić i to się liczy...
- 6 3
-
2019-11-06 19:43
"...Badana prowadzą archeolodzy, toczą są roboty na odcinku próbnym ..." (1)
Ktoś to przetłumaczy?
- 8 1
-
2019-11-06 23:13
Ja spróbuję:
"Skończyłem politologię i nie wiem co z sobą począć, więc pracuję jako dziennikarz."
- 3 0
-
2019-11-06 21:27
Na odcinku z Szemuda do Luzina też już trwają prace!
- 5 3
-
2019-11-06 20:27
A co z biednymi mrówkami, kornikami, żuczkami, muchami oraz innymi robalkami (1)
i zwierzątkami ? Budowa tych dróg nie zaszkodzi im ? Może trzeba by o to zapytać Rosjan i Niemców ?
A może jakieś protesty tzw. ekologów ? Może donosik do UE ?- 17 7
-
2019-11-06 20:52
budowa drogi zawsze szkodzi przyrodzie, madrzy staraja sie te szkody minimalizowac, i nie ma tu powodu do drwin bo przyroda to galaz na ktorej siedzimy i bezmyslne jej podcinanie to zagrozenie dla nas wszystkich, bez wyjatku
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.