- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (518 opinii)
- 2 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (87 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (314 opinii)
- 4 Majaland: znamy termin otwarcia i cennik (29 opinii)
- 5 Mała uliczka, duży problem (241 opinii)
- 6 Sprzątanie świata w sobotę. Przyłączysz się? (130 opinii)
Trasa Kaszubska: trzy odcinki mają zgodę na budowę
Trzy z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej mają zgodę na budowę. Na odcinku Chwaszczyno - Szemud, który pierwszy dostał zielone światło, trwają już pierwsze prace. Realizacja ponad 40-kilometrowej drogi ekspresowej ma się zakończyć w drugiej połowie 2021 roku.
Prace na tym odcinku zaczynają nabierać tempa.
- Badana prowadzą archeolodzy, toczą są roboty na odcinku próbnym, budowa jest coraz bardziej zaawansowana - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Nowa organizacja ruchu
W piątek podanych zostanie więcej szczegółów na temat tymczasowej organizacji ruchu w rejonie robót.
Ta sama firma zrealizuje również fragment ekspresówki między Gdynią a Chwaszczynem. Zezwolenie na jego budowę zostało wydane w pierwszej połowie października. Wykonawca podzieli bowiem swoje prace na dwa mniejsze zadania.
W sumie za najdłuższy, bo ponad 20-kilometrowy odcinek ekspresówki Polaqua zainkasuje 817 mln zł.
ZRID na odcinek Szemud - Luzino został dwa tygodnie temu wydany także firmie Budimex. Budowa tego 10-kilometrowego fragmentu ekspresówki kosztować będzie 335,8 mln zł.
Ostatni odcinek czeka na ZRID
Na zezwolenie czeka jeszcze PORR - wykonawca ostatniego odcinka Luzino - Bożepole Wielkie. Budowa tego 10-kilometrowego odcinka pochłonie 338 mln zł. Wydanie ZRID-u powinno nastąpić jeszcze w tym roku.
Budowa 40-kilometrowej ekspresówki powinna zakończyć się w drugiej połowie 2021 roku.
Na koniec należy dodać, że realizacja Trasy Kaszubskiej została okrojona o odcinek z Bożegopola do Lęborka. Ten fragment ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.
Trasa Kaszubska: co powstanie
Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.
Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.
Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Opinie (192) ponad 20 zablokowanych
-
2019-11-06 18:08
A tak naprawdę to co będzie ? (1)
Dużo szumu - a tak to co to będzie ? bo poza wizualizacją i wariantami to tylko spekulacja - pytanie czy nie powstanie kolejny potworek drogowy? - może tak by pokazać szerszemu gronu zatwierdzony przebieg trasy i rozwiązań na węzłach - i tu rodzi się pierwsze pytanie - czy obwodnica na odcinku od estakady do węzła karwiny będzie też rozbudowana choćby do trzech pasów - to jedno z pierwszych kluczowych pytań do GDDiA , Wojewody, Marszałka Samorządowego i prezydenta Gdyni.
- 17 6
-
2019-11-06 18:42
już dawno pokazano. a jak jesteś tak mało rozgarnięty że nie wiesz jak to sprawdzić to proponuję nie wypowiadać się publicznie bo wstyd
- 8 1
-
2019-11-06 18:32
Chwileczkę, a po co to? (2)
Przecież wszyscy mamy jeździć komunikacją miejską, rowerami i na hulajnogach. Miasto stanie się kompletnie nieprzejezdne przy dzisiejszych tendencjach do "uspokajania ruchu" i "wyprowadzaniu samochodów z miasta". A tu nagle chcą poprawić komunikację z Trójmiastem?
- 13 11
-
2019-11-06 18:53
Komunikacja miejska- transport publiczny, poza miastem- jedziesz swoją bryką. Pędzisz do Berlina, to omijasz Rumię, Redę, Wejherowo, itp
Capisco?- 7 3
-
2019-11-06 19:20
Komunikacją miejską w Szemudzie?
- 4 3
-
2019-11-06 19:10
Propozycja!
Proponuję przejścia dla pieszych co najmniej co 100metrów z wysepkami i żeby spowolnić ruch przed i za przejściami spowalniacze - bym zapomniał o autobusach - po dwa buspasy w każdą stronę.
- 7 1
-
2019-11-06 19:14
nie wiem po co ta trasa (1)
- 3 22
-
2019-11-06 20:31
Bo jesteś głupi
- 7 0
-
2019-11-06 19:24
opat opat
opat budować opat opat opat
- 13 5
-
2019-11-06 19:25
Gdynia buduj OPAT
- 13 3
-
2019-11-06 19:26
Już 74 lata budują OPAT i ani początka ani końca nie widać
- 16 1
-
2019-11-06 19:28
Gdynia buduj Viamaris - dużo gadania a mało roboty
- 9 3
-
2019-11-06 19:29
Gdynia buduj drogę 3powiatów - wszyscy gadają i obiecują ale nic nie robią
- 7 1
-
2019-11-06 19:36
A to dlatego wyżynają
drzewa w okolicach węzła Kack? I kupa nowych znaków się pojawiła?
- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.