• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: trzy odcinki mają zgodę na budowę

Michał Brancewicz
6 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Tak będzie wyglądał węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie zaczynać się będzie Trasa Kaszubska. Tak będzie wyglądał węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie zaczynać się będzie Trasa Kaszubska.

Trzy z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej mają zgodę na budowę. Na odcinku Chwaszczyno - Szemud, który pierwszy dostał zielone światło, trwają już pierwsze prace. Realizacja ponad 40-kilometrowej drogi ekspresowej ma się zakończyć w drugiej połowie 2021 roku.



Czy będziesz korzystał(a) z Trasa Kaszubskiej?

Pod koniec września wojewoda wydał tzw. ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla pierwszego odcinka Trasy Kaszubskiej Chwaszczyno - Szemud. Za jego realizację odpowiada firma Polaqua.

Prace na tym odcinku zaczynają nabierać tempa.

- Badana prowadzą archeolodzy, toczą są roboty na odcinku próbnym, budowa jest coraz bardziej zaawansowana - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Nowa organizacja ruchu



W piątek podanych zostanie więcej szczegółów na temat tymczasowej organizacji ruchu w rejonie robót.

Ta sama firma zrealizuje również fragment ekspresówki między Gdynią a Chwaszczynem. Zezwolenie na jego budowę zostało wydane w pierwszej połowie października. Wykonawca podzieli bowiem swoje prace na dwa mniejsze zadania.

W sumie za najdłuższy, bo ponad 20-kilometrowy odcinek ekspresówki Polaqua zainkasuje 817 mln zł.

ZRID na odcinek Szemud - Luzino został dwa tygodnie temu wydany także firmie Budimex. Budowa tego 10-kilometrowego fragmentu ekspresówki kosztować będzie 335,8 mln zł.

Ostatni odcinek czeka na ZRID



Na zezwolenie czeka jeszcze PORR - wykonawca ostatniego odcinka Luzino - Bożepole Wielkie. Budowa tego 10-kilometrowego odcinka pochłonie 338 mln zł. Wydanie ZRID-u powinno nastąpić jeszcze w tym roku.

Budowa 40-kilometrowej ekspresówki powinna zakończyć się w drugiej połowie 2021 roku.

Na koniec należy dodać, że realizacja Trasy Kaszubskiej została okrojona o odcinek z Bożegopola do Lęborka. Ten fragment ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (192) ponad 20 zablokowanych

  • A tak naprawdę to co będzie ? (1)

    Dużo szumu - a tak to co to będzie ? bo poza wizualizacją i wariantami to tylko spekulacja - pytanie czy nie powstanie kolejny potworek drogowy? - może tak by pokazać szerszemu gronu zatwierdzony przebieg trasy i rozwiązań na węzłach - i tu rodzi się pierwsze pytanie - czy obwodnica na odcinku od estakady do węzła karwiny będzie też rozbudowana choćby do trzech pasów - to jedno z pierwszych kluczowych pytań do GDDiA , Wojewody, Marszałka Samorządowego i prezydenta Gdyni.

    • 17 6

    • już dawno pokazano. a jak jesteś tak mało rozgarnięty że nie wiesz jak to sprawdzić to proponuję nie wypowiadać się publicznie bo wstyd

      • 8 1

  • Chwileczkę, a po co to? (2)

    Przecież wszyscy mamy jeździć komunikacją miejską, rowerami i na hulajnogach. Miasto stanie się kompletnie nieprzejezdne przy dzisiejszych tendencjach do "uspokajania ruchu" i "wyprowadzaniu samochodów z miasta". A tu nagle chcą poprawić komunikację z Trójmiastem?

    • 13 11

    • Komunikacja miejska- transport publiczny, poza miastem- jedziesz swoją bryką. Pędzisz do Berlina, to omijasz Rumię, Redę, Wejherowo, itp
      Capisco?

      • 7 3

    • Komunikacją miejską w Szemudzie?

      • 4 3

  • Propozycja!

    Proponuję przejścia dla pieszych co najmniej co 100metrów z wysepkami i żeby spowolnić ruch przed i za przejściami spowalniacze - bym zapomniał o autobusach - po dwa buspasy w każdą stronę.

    • 7 1

  • nie wiem po co ta trasa (1)

    • 3 22

    • Bo jesteś głupi

      • 7 0

  • opat opat

    opat budować opat opat opat

    • 13 5

  • Gdynia buduj OPAT

    • 13 3

  • Już 74 lata budują OPAT i ani początka ani końca nie widać

    • 16 1

  • Gdynia buduj Viamaris - dużo gadania a mało roboty

    • 9 3

  • Gdynia buduj drogę 3powiatów - wszyscy gadają i obiecują ale nic nie robią

    • 7 1

  • A to dlatego wyżynają

    drzewa w okolicach węzła Kack? I kupa nowych znaków się pojawiła?

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane