- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (115 opinii)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (127 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (260 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (131 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (50 opinii)
- 6 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (293 opinie)
Trasa Kaszubska: trzy odcinki mają zgodę na budowę
Trzy z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej mają zgodę na budowę. Na odcinku Chwaszczyno - Szemud, który pierwszy dostał zielone światło, trwają już pierwsze prace. Realizacja ponad 40-kilometrowej drogi ekspresowej ma się zakończyć w drugiej połowie 2021 roku.
Prace na tym odcinku zaczynają nabierać tempa.
- Badana prowadzą archeolodzy, toczą są roboty na odcinku próbnym, budowa jest coraz bardziej zaawansowana - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Nowa organizacja ruchu
W piątek podanych zostanie więcej szczegółów na temat tymczasowej organizacji ruchu w rejonie robót.
Ta sama firma zrealizuje również fragment ekspresówki między Gdynią a Chwaszczynem. Zezwolenie na jego budowę zostało wydane w pierwszej połowie października. Wykonawca podzieli bowiem swoje prace na dwa mniejsze zadania.
W sumie za najdłuższy, bo ponad 20-kilometrowy odcinek ekspresówki Polaqua zainkasuje 817 mln zł.
ZRID na odcinek Szemud - Luzino został dwa tygodnie temu wydany także firmie Budimex. Budowa tego 10-kilometrowego fragmentu ekspresówki kosztować będzie 335,8 mln zł.
Ostatni odcinek czeka na ZRID
Na zezwolenie czeka jeszcze PORR - wykonawca ostatniego odcinka Luzino - Bożepole Wielkie. Budowa tego 10-kilometrowego odcinka pochłonie 338 mln zł. Wydanie ZRID-u powinno nastąpić jeszcze w tym roku.
Budowa 40-kilometrowej ekspresówki powinna zakończyć się w drugiej połowie 2021 roku.
Na koniec należy dodać, że realizacja Trasy Kaszubskiej została okrojona o odcinek z Bożegopola do Lęborka. Ten fragment ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.
Trasa Kaszubska: co powstanie
Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.
Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.
Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Opinie (192) ponad 20 zablokowanych
-
2019-11-06 19:43
"...Badana prowadzą archeolodzy, toczą są roboty na odcinku próbnym ..." (1)
Ktoś to przetłumaczy?
- 8 1
-
2019-11-06 23:13
Ja spróbuję:
"Skończyłem politologię i nie wiem co z sobą począć, więc pracuję jako dziennikarz."
- 3 0
-
2019-11-06 20:13
A jakby każdy z nas zrobił coś dla wszystkich? (1)
Wszyscy przed kopem są mądrzy, zróbcie to zróbcie tamto. Wszystko zostanie dla Nich zrobione, mimo, że narzekają, ale i tak będzie dla Nich. Co w przypadku, jeśli my sami mielibyśmy zbudować tą drogę, własnymi rękami? W trójmieście mieszka blisko 1 mln osób, nie licząc ościennych lokacji. Podejrzewam, że ułamek promila chętnych znalazłby się, żeby własne siły włożyć w to przedsięwzięcie. Przydałaby się ankieta: czy sam byś wziął/wzieła łopatę do ręki i budował tą drogę, czy czekałbyś/czekałabyś na budowlańców?
- 15 4
-
2019-11-07 01:04
glupie pomysly, do budowy nowoczesnych drog nie sa potrzebni ludzie od lopaty a wyspecjalizowani fachowcy z roznych dziedzin
- 1 0
-
2019-11-06 20:16
Że jak...? Niecałe 2 lata? (2)
Tu mi kaktus wyrośnie!!!
- 15 3
-
2019-11-06 20:38
to nie kaktus, powiedzmy sobie szczerze, masz syfilis!
- 5 5
-
2019-11-07 09:16
Muszą bo trzeba będzie dofinansowanie unijne zwrócić.
- 2 0
-
2019-11-06 20:27
A co z biednymi mrówkami, kornikami, żuczkami, muchami oraz innymi robalkami (1)
i zwierzątkami ? Budowa tych dróg nie zaszkodzi im ? Może trzeba by o to zapytać Rosjan i Niemców ?
A może jakieś protesty tzw. ekologów ? Może donosik do UE ?- 17 7
-
2019-11-06 20:52
budowa drogi zawsze szkodzi przyrodzie, madrzy staraja sie te szkody minimalizowac, i nie ma tu powodu do drwin bo przyroda to galaz na ktorej siedzimy i bezmyslne jej podcinanie to zagrozenie dla nas wszystkich, bez wyjatku
- 3 1
-
2019-11-06 21:27
Na odcinku z Szemuda do Luzina też już trwają prace!
- 5 3
-
2019-11-06 21:39
węzeł (1)
Jestem ciekaw po co taki rozbudowany ten węzeł , jakieś wiadukty dziwne zjazdy ,a wystarczy układ austradowy koniczyny , tym bardziej że zjazd od Osowej spełnia te wymogi .Pozostaja trzy i będzie taniej i szbciej
- 4 3
-
2019-11-07 09:22
Zwykła koniczyna jest niewydolna przy dużym ruchu lokalnym. Sprawdza się przy zwykłym skrzyżowaniu dwóch autostrad gdzie ruch jest płynny i w miarę równy. Dlatego też na węźle Kack jest bezpośredni zjazd osobną łącznicą na obwodnicę w stronę Gdańska i dalej na A1.
- 1 0
-
2019-11-06 22:03
(1)
Już mi się podobają ustawiane znaki na obwodnicy przy zjeździe na Karwiny :)
- 7 0
-
2019-11-07 09:29
Za Karwinami na Gdańsk też aczkolwiek dzisiaj pędziłem 110 więc nie przyjrzałem się dokładnie, jutro sprawdzę lepiej.
- 1 0
-
2019-11-06 22:13
Karwiny utoną w korku (4)
Chciałbym się dowiedzieć jaki plan mają projektanci tej trasy na odkorkowanie Karwin i sopockiej po otwarciu tego węzła. Dziękuję.
- 18 1
-
2019-11-06 22:47
Już są w korku więc uznali że to miejsce trzeba dobić żeby było gorzej zakorkowane niż północ Gdyni
- 7 0
-
2019-11-07 01:04
Kolejne kładki piesze na Karwinach...
- 3 1
-
2019-11-07 09:41
Mieszkańcy Karwin lubią korki bo nie chcieli wiaduktu Buraczana - Strzelców więc mają kładkę. Przebudowa skrzyżowania z Sopocką się przesuwa bo nie będzie wiaduktu aby ruch trochę przenieść. Więc aby nie potęgować korków poczekamy trochę.
- 1 1
-
2019-11-11 22:57
gorzej będzie na Dąbrowie , ruch z 4 pasów przeniesie się na 2 pasmową drogę (Rdestowa)
- 1 0
-
2019-11-06 23:43
Szok (2)
dwa pasy ruchu.....moze tak 3 .....po co dwa to nic nie zmieni....oni nic sie nie uczą kto to projektuje.....zero zapasu.....za taką kasę
- 6 5
-
2019-11-07 08:37
Po co 3?
Jeśli pod Szemudem będzie taki ruchu, że 2 pasy drogi ekspresowej nie wyrobią, to naprawdę będzie bardzo smutny dzień i zwycięstwo suburbanizacji.
Na szczęście daleko do takiej katastrofy i 2 pasy zupełnie wystarczą.- 3 1
-
2019-11-07 10:58
A co? Jeździsz busem z GPU i ciągle na lewym i ciągle za wolno?
- 2 0
-
2019-11-07 06:00
Rownolegle powinni zacząć budowę (1)
Szpitala, straży i posterunku policji w bliskiej okolicy węzła karwiny. Kilka wypadków dziennie to będzie standard
- 4 1
-
2019-11-07 07:33
Straż i posterunek policji (aktualnie w remoncie) już są
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.