• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: trzy odcinki mają zgodę na budowę

Michał Brancewicz
6 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Tak będzie wyglądał węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie zaczynać się będzie Trasa Kaszubska. Tak będzie wyglądał węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie zaczynać się będzie Trasa Kaszubska.

Trzy z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej mają zgodę na budowę. Na odcinku Chwaszczyno - Szemud, który pierwszy dostał zielone światło, trwają już pierwsze prace. Realizacja ponad 40-kilometrowej drogi ekspresowej ma się zakończyć w drugiej połowie 2021 roku.



Czy będziesz korzystał(a) z Trasa Kaszubskiej?

Pod koniec września wojewoda wydał tzw. ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla pierwszego odcinka Trasy Kaszubskiej Chwaszczyno - Szemud. Za jego realizację odpowiada firma Polaqua.

Prace na tym odcinku zaczynają nabierać tempa.

- Badana prowadzą archeolodzy, toczą są roboty na odcinku próbnym, budowa jest coraz bardziej zaawansowana - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Nowa organizacja ruchu



W piątek podanych zostanie więcej szczegółów na temat tymczasowej organizacji ruchu w rejonie robót.

Ta sama firma zrealizuje również fragment ekspresówki między Gdynią a Chwaszczynem. Zezwolenie na jego budowę zostało wydane w pierwszej połowie października. Wykonawca podzieli bowiem swoje prace na dwa mniejsze zadania.

W sumie za najdłuższy, bo ponad 20-kilometrowy odcinek ekspresówki Polaqua zainkasuje 817 mln zł.

ZRID na odcinek Szemud - Luzino został dwa tygodnie temu wydany także firmie Budimex. Budowa tego 10-kilometrowego fragmentu ekspresówki kosztować będzie 335,8 mln zł.

Ostatni odcinek czeka na ZRID



Na zezwolenie czeka jeszcze PORR - wykonawca ostatniego odcinka Luzino - Bożepole Wielkie. Budowa tego 10-kilometrowego odcinka pochłonie 338 mln zł. Wydanie ZRID-u powinno nastąpić jeszcze w tym roku.

Budowa 40-kilometrowej ekspresówki powinna zakończyć się w drugiej połowie 2021 roku.

Na koniec należy dodać, że realizacja Trasy Kaszubskiej została okrojona o odcinek z Bożegopola do Lęborka. Ten fragment ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (192) ponad 20 zablokowanych

  • "...Badana prowadzą archeolodzy, toczą są roboty na odcinku próbnym ..." (1)

    Ktoś to przetłumaczy?

    • 8 1

    • Ja spróbuję:

      "Skończyłem politologię i nie wiem co z sobą począć, więc pracuję jako dziennikarz."

      • 3 0

  • A jakby każdy z nas zrobił coś dla wszystkich? (1)

    Wszyscy przed kopem są mądrzy, zróbcie to zróbcie tamto. Wszystko zostanie dla Nich zrobione, mimo, że narzekają, ale i tak będzie dla Nich. Co w przypadku, jeśli my sami mielibyśmy zbudować tą drogę, własnymi rękami? W trójmieście mieszka blisko 1 mln osób, nie licząc ościennych lokacji. Podejrzewam, że ułamek promila chętnych znalazłby się, żeby własne siły włożyć w to przedsięwzięcie. Przydałaby się ankieta: czy sam byś wziął/wzieła łopatę do ręki i budował tą drogę, czy czekałbyś/czekałabyś na budowlańców?

    • 15 4

    • glupie pomysly, do budowy nowoczesnych drog nie sa potrzebni ludzie od lopaty a wyspecjalizowani fachowcy z roznych dziedzin

      • 1 0

  • Że jak...? Niecałe 2 lata? (2)

    Tu mi kaktus wyrośnie!!!

    • 15 3

    • to nie kaktus, powiedzmy sobie szczerze, masz syfilis!

      • 5 5

    • Muszą bo trzeba będzie dofinansowanie unijne zwrócić.

      • 2 0

  • A co z biednymi mrówkami, kornikami, żuczkami, muchami oraz innymi robalkami (1)

    i zwierzątkami ? Budowa tych dróg nie zaszkodzi im ? Może trzeba by o to zapytać Rosjan i Niemców ?
    A może jakieś protesty tzw. ekologów ? Może donosik do UE ?

    • 17 7

    • budowa drogi zawsze szkodzi przyrodzie, madrzy staraja sie te szkody minimalizowac, i nie ma tu powodu do drwin bo przyroda to galaz na ktorej siedzimy i bezmyslne jej podcinanie to zagrozenie dla nas wszystkich, bez wyjatku

      • 3 1

  • Na odcinku z Szemuda do Luzina też już trwają prace!

    • 5 3

  • węzeł (1)

    Jestem ciekaw po co taki rozbudowany ten węzeł , jakieś wiadukty dziwne zjazdy ,a wystarczy układ austradowy koniczyny , tym bardziej że zjazd od Osowej spełnia te wymogi .Pozostaja trzy i będzie taniej i szbciej

    • 4 3

    • Zwykła koniczyna jest niewydolna przy dużym ruchu lokalnym. Sprawdza się przy zwykłym skrzyżowaniu dwóch autostrad gdzie ruch jest płynny i w miarę równy. Dlatego też na węźle Kack jest bezpośredni zjazd osobną łącznicą na obwodnicę w stronę Gdańska i dalej na A1.

      • 1 0

  • (1)

    Już mi się podobają ustawiane znaki na obwodnicy przy zjeździe na Karwiny :)

    • 7 0

    • Za Karwinami na Gdańsk też aczkolwiek dzisiaj pędziłem 110 więc nie przyjrzałem się dokładnie, jutro sprawdzę lepiej.

      • 1 0

  • Karwiny utoną w korku (4)

    Chciałbym się dowiedzieć jaki plan mają projektanci tej trasy na odkorkowanie Karwin i sopockiej po otwarciu tego węzła. Dziękuję.

    • 18 1

    • Już są w korku więc uznali że to miejsce trzeba dobić żeby było gorzej zakorkowane niż północ Gdyni

      • 7 0

    • Kolejne kładki piesze na Karwinach...

      • 3 1

    • Mieszkańcy Karwin lubią korki bo nie chcieli wiaduktu Buraczana - Strzelców więc mają kładkę. Przebudowa skrzyżowania z Sopocką się przesuwa bo nie będzie wiaduktu aby ruch trochę przenieść. Więc aby nie potęgować korków poczekamy trochę.

      • 1 1

    • gorzej będzie na Dąbrowie , ruch z 4 pasów przeniesie się na 2 pasmową drogę (Rdestowa)

      • 1 0

  • Szok (2)

    dwa pasy ruchu.....moze tak 3 .....po co dwa to nic nie zmieni....oni nic sie nie uczą kto to projektuje.....zero zapasu.....za taką kasę

    • 6 5

    • Po co 3?

      Jeśli pod Szemudem będzie taki ruchu, że 2 pasy drogi ekspresowej nie wyrobią, to naprawdę będzie bardzo smutny dzień i zwycięstwo suburbanizacji.
      Na szczęście daleko do takiej katastrofy i 2 pasy zupełnie wystarczą.

      • 3 1

    • A co? Jeździsz busem z GPU i ciągle na lewym i ciągle za wolno?

      • 2 0

  • Rownolegle powinni zacząć budowę (1)

    Szpitala, straży i posterunku policji w bliskiej okolicy węzła karwiny. Kilka wypadków dziennie to będzie standard

    • 4 1

    • Straż i posterunek policji (aktualnie w remoncie) już są

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane