- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (52 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (58 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (267 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (187 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
Trasa Kaszubska: trzy odcinki mają zgodę na budowę
Trzy z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej mają zgodę na budowę. Na odcinku Chwaszczyno - Szemud, który pierwszy dostał zielone światło, trwają już pierwsze prace. Realizacja ponad 40-kilometrowej drogi ekspresowej ma się zakończyć w drugiej połowie 2021 roku.
Prace na tym odcinku zaczynają nabierać tempa.
- Badana prowadzą archeolodzy, toczą są roboty na odcinku próbnym, budowa jest coraz bardziej zaawansowana - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Nowa organizacja ruchu
W piątek podanych zostanie więcej szczegółów na temat tymczasowej organizacji ruchu w rejonie robót.
Ta sama firma zrealizuje również fragment ekspresówki między Gdynią a Chwaszczynem. Zezwolenie na jego budowę zostało wydane w pierwszej połowie października. Wykonawca podzieli bowiem swoje prace na dwa mniejsze zadania.
W sumie za najdłuższy, bo ponad 20-kilometrowy odcinek ekspresówki Polaqua zainkasuje 817 mln zł.
ZRID na odcinek Szemud - Luzino został dwa tygodnie temu wydany także firmie Budimex. Budowa tego 10-kilometrowego fragmentu ekspresówki kosztować będzie 335,8 mln zł.
Ostatni odcinek czeka na ZRID
Na zezwolenie czeka jeszcze PORR - wykonawca ostatniego odcinka Luzino - Bożepole Wielkie. Budowa tego 10-kilometrowego odcinka pochłonie 338 mln zł. Wydanie ZRID-u powinno nastąpić jeszcze w tym roku.
Budowa 40-kilometrowej ekspresówki powinna zakończyć się w drugiej połowie 2021 roku.
Na koniec należy dodać, że realizacja Trasy Kaszubskiej została okrojona o odcinek z Bożegopola do Lęborka. Ten fragment ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.
Trasa Kaszubska: co powstanie
Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.
Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.
Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Opinie (192) ponad 20 zablokowanych
-
2019-11-07 08:42
A gdzie wjazd w kierunku Cisowej? (1)
Bez tego wjazdu to chyba porażka, jeśli będzie przesunięty to czy zostanie oddany wcześniej/później.
Czyli będzie dodatkowe blokowanie mieszkańców jadących w kierunku Dąbrowy- 4 1
-
2019-11-07 10:20
chyba zakładają że wjedziesz tym dodatkowym węzłem albo przeoczenie. inna kwestia że to ponoć nie jest ostateczny plan węzła
- 1 0
-
2019-11-07 09:33
Na zjeździe z obwodnicy stoi już sporo betonowych zapór, ciekaw jestem nowej organizacji ruchu. A jeżdżę przez węzeł codziennie do i z pracy. Już się boję.
- 4 0
-
2019-11-07 10:15
Protest (2)
A ja czekam na protest aktywistów, ze trasa dzieli region na pół i trzeba spowolnić ruch, wprowadzić tempo 30, progi zwalniające, i zostawić po jednym pasie w każdą stronę.
- 3 3
-
2019-11-07 10:18
Słabe trollowanie
Co ma wspólnego zarządzanie miastem do trasy szybkiego ruchu do komunikacji między regionami kraju?
- 5 0
-
2019-11-07 11:45
każda trasa pseudoezkolizyjnego ruchu tworzy efekt barierowy dla ruchu lokalnego
czego jednak mozna oczekiwać od kogoś, kto jest mentalnie przyspawany do samochodu? Można jedynie liczyć na elementarną zdolność do refleksji.
- 1 1
-
2019-11-07 10:59
(1)
a z osowej do oliwy dalej spacerkiem ?
- 2 1
-
2019-11-07 11:30
No przecież to Spacerowa, nazwa zobowiązuje. A poza tym mieszkańcy nie chcą nowej Kielnieńskiej, byłoby trochę lepiej a tak to nie będzie połączenia z węzłem Chwaszczyno nowej trasy tylko jakieś tymczasowe połączenie koło Toyoty.
- 2 1
-
2019-11-07 11:04
Będzie lepszy dojazd z koleczkowa do szemudu ... albo gdzieś tam ...
- 4 1
-
2019-11-07 11:10
Będzie jeszcze więcej samochodów w mieście:) (4)
- 3 4
-
2019-11-07 11:32
(3)
Niby dlaczego?
- 1 0
-
2019-11-07 11:48
bo więcej mieszkańców Trójmiasta wyprowadzi się uciekając od nadmiaru hałasu i spalin (1)
do okolicznych gmin i nabędzie przekonania, że nie ma innego sposobu rozsądnego pokonywania wydłużających się odległości z domu do pracy niż jazda samochodem. WIelu z nich kupi sobie drugi lub kolejny samochód, a opłacalność i atrakcyjność komunikacji zbiorowej spadnie z przysłowiowego pieca na łeb.
- 2 1
-
2019-11-07 12:04
Zaiste karkołomne rozumowanie. Po co się wyprowadzać za miasto A dalej pracować w centrum? Bez sensu. Co innego jak za tym idzie zmiana pracy.
- 1 1
-
2019-11-07 18:04
bo każda nowa droga powoduje większy ruch - patrz twierdzenie Lewisa-Mogridge'a. Zresztą popatrz na Obwodnice i drogi dojazdowe które są wiecznie zakorkowane
- 1 1
-
2019-11-07 13:56
.
.
- 0 2
-
2019-11-07 18:00
Czy będą parkingi w związku z większym ruchem samochodów na terenie Gdyni?
Wiele osób z chęcią by dojechała do Centrum i tam zaparkowała - w końcu takie drogi i ułatwienia buduje się specjalnie dla kierujących samochodem. Przypominam że przedłużenie Trasy Kaszubskiej kończy się aż w Orłowie. Szkoda że z takim rozmachem nie rozbudowują kolei.
- 3 1
-
2019-11-07 19:56
Andy (1)
To wszystko trwa za dlugo . O trasie E6 w kierunku Szczecina tez dlugo na ten temat sie mowi i nic sie nie dzieje.W Zachodnio Pomorskim juz jest prawie gotowa a co w Pomorskim ?.
- 3 1
-
2019-11-07 20:17
pisuar uwalil
- 3 1
-
2019-11-08 09:07
$$$ (1)
Najwięcej na tym "zarobią" lokalni funkcjonariusze PO.
- 3 5
-
2019-11-08 09:13
Niestety
Tak to wygląda od lat ;(
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.