• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: wyburzenia i zmiany ruchu w Gdyni

Michał Sielski
4 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Wraz z pracami drogowców trwa wyburzanie domów pod Trasę Kaszubską i węzeł łączący ją z obwodnicą.

Trwa wycinka lasu, ale też wyburzenia domów pod Trasę Kaszubską na Wielkim Kacku. W weekend pasażerów komunikacji publicznej i kierowców czekają duże zmiany na drogach. Zamknięty zostanie m.in. spory fragment ul. Chwaszczyńskiej.



Przesiadasz się na komunikację publiczną, gdy twoja droga do pracy/szkoły jest remontowana?

Drogowcy zmienią organizację ruchu w okolicy węzła Wielki Kack w nocy z 7 na 8 grudnia (sobota/niedziela). Jezdnia ul. Chwaszczyńskiej w kierunku centrum Gdyni zostanie zamknięta na odcinku od dawnego Polifarbu na Kaczych Bukach do łącznicy wjazdowej na Obwodnicę Trójmiasta. Ruch zostanie poprowadzony dwukierunkowo drugą jezdnią.

Kierowcy będą mogli skorzystać ze specjalnie przygotowanej zawrotki pomiędzy jezdniami ul. Chwaszczyńskiej. Znajdzie się ona tuż przed skrzyżowaniem z ul. Nowowiczlińską.

W tym czasie budowane będą podpory wiaduktu, którego filary mają stanąć pośrodku istniejącej jezdni. Zacznie się też budowa fragmentu jezdni Trasy Kaszubskiej.

Obecnie prace na budowie Trasy Kaszubskiej trwają na odcinkach od Luzina przez Szemud do Gdyni. Burzone są domy, teren przeszukują saperzy, prowadzone są prace ziemne, archeologiczne i trwa wycinka drzew. Przy węźle Chwaszczyno powstaje natomiast wytwórnia mas bitumicznych.

Kolejne zmiany zostaną wprowadzone w najbliższy weekend. Kolejne zmiany zostaną wprowadzone w najbliższy weekend.

  • Za najdłuższy, bo ponad 20-kilometrowy odcinek ekspresówki pomiędzy Gdynią a Chwaszczynem, forma Polaqua zainkasuje 817 mln zł.
  • Budowany przez Budimex odcinek Szemud-Luzino pochłonie 335,8 mln zł.
  • Za trasę pomiędzy Luzinem a miejscowością Bożepole Wielkie zapłacić trzeba 338 mln zł.
  • Całość ma być gotowa w drugiej połowie 2021 roku.


Trasa Kaszubska - podział zadań Trasa Kaszubska - podział zadań

Więcej kursów komunikacji, nowe linie do centrum



Zmiany w ruchu spowodują spore utrudnienia dla mieszkańców korzystających z ul. Chwaszczyńskiej. Jak dotąd korki były niewielkie, także na obwodnicy, gdzie zwężono pasy, ale wielkie zatory na szczęście się nie pojawiły.

Drogowcy i urzędnicy spodziewają się jednak, że zmiany wprowadzane w weekend spowodują większe niedogodności. Już teraz więc proponują alternatywne rozwiązania. Są nimi zmiany w komunikacji publicznej, które wejdą w życie w poniedziałek.

Więcej kursów będzie na linii nr 147, na której pojawi się więcej przegubowych pojazdów. W szczycie popołudniowym z Dworca Głównego PKP w kierunku Karwin odjadą co 10 minut. Do centrum będą już jeździć przez kontrabuspas na leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej.

Zmieni się też trasa linii nr 121, łącząca Chwarzno Sokółkę ze Szpitalem w Redłowie - przez Witomino i ul. Małokacką. Częstotliwość kursów zostanie podwojona. W godzinach szczytu porannego zaplanowano kursy linii nr 121 w wydłużonej relacji: Kacze Buki-os. Dąbrówka-Wiczlino-Chwarzno-Witomino-Redłowo Szpital.

Z Karwin do centrum pojedzie całkiem nowa linia trolejbusowa nr 33, kursująca co 30 minut. Linia pospieszna X z Dąbrowy do Leszczynek także będzie jeździć częściej - przez Obwodnicę Trójmiasta.

Wycinka drzew w miejscu, gdzie powstanie węzeł łączący Trasę Kaszubską z Obwodnicą Trójmiasta.


Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (355) ponad 10 zablokowanych

  • A co z OPAT? (1)

    • 12 4

    • Zabrakło niebieskich tabletek i opadł.

      • 2 0

  • (1)

    Między Gdynią a Chwaszczynem 20 km.? To chyba przez Warszawę.

    • 17 0

    • Warszawa się nie liczy - przez Banino

      • 5 0

  • W Wielkim Kacku (1)

    A nie "na" Wielkim Kacku

    • 16 1

    • Nie tłumacz słoikowi

      • 6 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Opuszczone domostwa w miejscu przyszłej Trasy Kaszubskiej

    (1)

    Uwaga, ludki z Trójmiasto.pl chodzą po domach i łapią za nieswoje klamki!

    • 24 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Opuszczone domostwa w miejscu przyszłej Trasy Kaszubskiej

      U nas byli, pies jednego pogryzł!
      Hau hau!

      • 5 1

  • (1)

    No i na jaki kij ta droga. Zamiast wyprowadzać indywidualną komunikację kołową z miasta to się ją wprowadza na masową skalę. Na luj to opowiadać androny o ekologji, o środowisku, o smogu i że wogóle wiecie..

    • 21 7

    • Tak jest

      Będą stali tak jak stoją. Pierwsze światła na Karwinach powstrzymają rzesze najeźdźców. Wtedy sie zacznie kolejny lament. Tak jak teraz chcą węzła na AK / Łostowicka bo 4 pasmówka już im nie wystarcza

      • 6 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Opuszczone domostwa w miejscu przyszłej Trasy Kaszubskiej

    Ci to szczęściarze, ci co pozostali z autostradą w sąsiedztwie ogródka dopiero będą mieli przej.....e.

    • 20 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Opuszczone domostwa w miejscu przyszłej Trasy Kaszubskiej

    (1)

    Część z wybranych budynków jest stosunkowo nowa.Jakim cudem ludzie dostali pozwolenia na budowę, skoro ta ekspresówka w planach była od co najmniej 15 lat.

    • 30 4

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Opuszczone domostwa w miejscu przyszłej Trasy Kaszubskiej

      bo było "naście " wariantów i zależnie kto przychodził to mówiono mu że realizowany będzie wariant leżący gdzie indziej tj. nie w okolicy jego działki. Proste....

      • 4 0

  • Niepotrzebna inwestycja za mld (1)

    Niczego nie zmieni jeśli chodzi o czasy przejazdu.

    • 12 10

    • Co to zaulica bo coś kojarzę a nie mogę se przypomnieć

      • 0 3

  • Pytanie (4)

    A co z węzłem Dąbrowa czyli skrzyżowaniem trasy kaszubskiej z obecną Rdestową na wysokości bazy autobusowej? Wiem że był taki w planach, ale tu w podsumowaniu nie został wymieniony

    • 14 2

    • Wszystkie mapy i plany są na stronie internetowej.
      http://www.s6szemud-gdynia.pl/mapy-gl

      • 2 0

    • (2)

      Będzie skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną

      • 1 0

      • Ale czy już na czas zmiany organizacji ruchu od 8 grudnia 2019r?

        czy będzie w ogóle możliwe ze względu na czteropasmowy w tym miejscu ruch samochodowy wyjechanie z dzielnicy ul. Rdestową , aby skręcić w lewo w kierunku Obwodnicy? Bez tymaczasowej sygnalizacji tego nie widzę ....

        • 0 0

      • Nie wynika to z żadnej mapy....

        • 0 0

  • Zaplanujcie od razu następne etapy

    4 pasmówka do Al. Zwycięstwa. Potem 4 pasmówka zamiast wąskiej i krętej Sopockiej i Malczewskiego. I koniecznie węzły bezkolizyjne. Potem przyjdzie czas na kolejne ulice. Będzie się nam wygodnie żyło.

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane