• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska zmieni przebieg linii komunikacji miejskiej w Gdyni

Krzysztof Koprowski
26 maja 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Jeszcze kilkanaście lat temu planowano przedłużenie sieci trolejbusowej z ul. Wielkopolskiej ulicą Chwaszczyńską. W tym celu ustawiono kilka słupów trakcyjnych. Ostatecznie trolejbusy wycofane zostaną nawet z krótkiego odcinka Rdestowa - Starochwaszczyńska.
  • Pętla Kacze Buki, do której dojazd zostanie poprowadzony nową drogą.
  • Ulica Rdestowa zostanie przedłużona aż do Chwaszczyna.

Budowa Trasy Kaszubskiej będzie oznaczała nie tylko zmiany dla kierowców samochodów, ale również pasażerów komunikacji miejskiej. Trolejbusy do pętli Kacze Buki będą korzystały z nowego odcinka sieci trakcyjnej, zaś autobusy do Chwaszczyna przedłużoną ul. Rdestową.



Czy budowa Trasy Kaszubskiej spowoduje spadek liczby pasażerów w komunikacji miejskiej?

Przypomnijmy, na początku maja wyłoniono wykonawcę dla ostatniego odcinka Trasy Kaszubskiej, z Luzina do Bożegopola. Obecnie dla całej długości nowej 40-kilometrowej drogi wybrane są już firmy, które najpierw przygotują dokumentację i przeprowadzą prace budowlane.

Z punktu widzenia Trójmiasta, największe zmiany czekają pasażerów komunikacji miejskiej i kierowców w rejonie obwodnicy. Oprócz rozbudowy węzła Gdynia Wielki Kack zobacz na mapie Gdyni, istniejąca na zachód od niego ul. Chwaszczyńska zobacz na mapie Gdyni zostanie przekształcona w drogę ekspresową. To z kolei ogranicza dostępność z niej do terenów przyległych oraz możliwość budowy przystanków autobusowych i trolejbusowych.

Po latach 2020-2021, bo wówczas powinna być gotowa nowa droga, pojazdy komunikacji miejskiej z przystankami na trasie między obwodnicą a Chwaszczynem, będą poruszały się wyłącznie ul. Rdestową zobacz na mapie Gdyni oraz jej przedłużeniem w stronę Chwaszczyna - tzw. Nowa Rdestową.

- Początek ul. Nowej Rdestowej będzie się znajdował na wysokości ulic Rdestowa - Krzemowa zobacz na mapie Gdyni, natomiast jej koniec powyżej ul. Polnej w Chwaszczynie, jako włączenie w istniejącą drogę krajową nr 20 - informuje Piotr Michalski, rzecznik oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku, która koordynuje realizację Trasy Kaszubskiej.

Trolejbusy pojadą nową drogą do pętli Kacze Buki



Wraz z przebudową ul. Chwaszczyńskiej w drogę ekspresową, zniknie z niej także sieć trolejbusowa. Dojazd do pętli Kacze Buki zobacz na mapie Gdyni zostanie wyznaczony zmienioną trasą: Rdestową - Krzemową (skrzyżowanie to zostanie rozbudowane do dwupoziomowego węzła) oraz zupełnie nową drogą zobacz na mapie Gdyni, oddaloną o ok. 300 metrów od ul. Chwaszczyńskiej (Trasy Kaszubskiej).

- Dojazd do zajezdni autobusowej zobacz na mapie Gdyni również będzie się odbywał tymi ulicami. Obecny wjazd [z ul. Starochwaszczyńskiej w ul. Chwaszczyńską zobacz na mapie Gdyni - dop. red.] zostanie "zaślepiony" - dodaje Michalski.
Co ciekawe, jeszcze kilka dekad temu planowano budowę sieci trolejbusowej od ul. Wielkopolskiej właśnie ul. Chwaszczyńską. Do dzisiaj zachowało się kilka słupów, które miały podtrzymywać przewody jezdne.

Sieć trolejbusowa na koszt wykonawcy Trasy Kaszubskiej



Obecna modyfikacja przebiegu sieci trolejbusowej będzie realizowana przez i na koszt wykonawcy wyłonionego w przetargu. Dla odcinka Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Szemudu (przez Chwaszczyno-Koleczkowo) jest to firma Pol-Aqua, która otrzyma wynagrodzenie w wysokości ok. 817 mln zł.

Łączna wartość budowy i projektu całej Trasy Kaszubskiej do Bożegopola to ok. 1 mld 490 mln zł.

Opinie (145) 6 zablokowanych

  • Rdestowa bez bezpiecznego przejścia (3)

    Zatem zwiększy się ruch na Rdestowej. Nie ma bezpiecznych przejść dla pieszych , takich ze światłami. !!!!

    • 11 10

    • to jest słuszna uwaga (2)

      tylko że rozwiązaniem nie jest wywalać cały plan przebudowy w kanał, tylko naciskać na radnych z dąbrowy żeby takie światła powstały

      • 3 3

      • (1)

        Tam jakiś pan Lechosław urzęduje. Samo imię może (choć nie musi - oby!) wskazywać, z jaką mentalnością mamy do czynienia.

        • 3 3

        • dokładnie odwrotnie

          imienia się nie wybiera
          a L. Dzierżak jest konkretny i obrotny.

          • 5 2

  • Droga nie powstanie na czas (2)

    Idzie kryzys i fala bankructw firm budowlanych.

    • 13 11

    • ale tam! wojewoda Drelich przed czasem odda, (1)

      a arcybiskup pokropi!

      • 10 6

      • posłowie pisu wymodlą sukcesy

        jak w Iranie kurka

        • 6 3

  • A kiedy obiecane dla dzieci i młodzieży lodowisko ??? (4)

    • 26 5

    • (3)

      Pewnie tak samo jak obiecany stadion lekkoatletyczy czy basen olimpijski.. Nie da się

      • 5 2

      • da się tylko nie wszystko na raz (2)

        • 1 4

        • To "na raz" trwa już 20 lat.

          • 6 0

        • Bajerować to my a nie nas.

          • 1 0

  • Szczurek co ty zrobiłeś przez 25 lat dla miasta?

    Miej człowieku honor i odejdź!

    • 34 21

  • Po co tyle linii autobusowych i trolejbus owych na Kacze Buki?? (1)

    Linia 31 powinna kończyć na Miętowej lub gdzieś na Karwinach. Obecnie od KB do Buraczanej dubluje się z linią 181, która także jedzie do Sopotu.

    • 12 24

    • proste

      kacze buki to początek i koniec większości tras, więc jasne, że się będzie tam większość linii pokrywała
      taniej i praktyczniej trzymać całe zaplecze w 1 miejscu niż robić 10 osobnych krańcówek

      po drugie 2 autobusy/trajtki jadące na podobnej trasie się dopełniają, a nie konkurują. Gdybyś jeździł i 181 i 31 to byś widział, że żadne z nich na brak pasażerów nie narzeka

      pętle na karwinach były próbowane kilkukrotnie przez ostatnie kilkanaście lat i nigdy nie przynosiły dużego skutku

      • 3 1

  • ,,, (2)

    A co Obwodnicą Metropolitarną? Strona metropolitarna.pl zniknęła zaraz po uprawomocnieniu się wyroku! Dlaczego nie ma żadnych wieści

    • 28 1

    • najlepiej pytac poslow

      • 7 1

    • wszystko poblokowane , misiewicze premie tylko umieją sobie dawać

      a robić nie ma komu

      • 8 5

  • Słupy na Chwaszczyńskiej jeszcze komuna wybudowala (5)

    a nie kilkanaście lat temu powstały. Kilkanaście lat temu gdynskiego Polifarbu już nie bylo

    • 42 1

    • Kilkanascie lat temu to te slupy zaczela brac

      Rdza :p

      • 16 0

    • Czy szczurek zrobił tam coś przez tyle lat??? (3)

      • 12 6

      • Oczywiscie

        Planowal dostawic jeszcze kilka slupow

        • 12 2

      • nic

        • 6 6

      • Nie pytaj się co Szczurek zrobił dla ciebie/miasta

        spytaj się co ty możesz zrobić dla Szczurka/miasta

        • 3 1

  • Jak teraz bedzie sie odbywal ruch DK20 Gdynia- Zukowo? (3)

    Czy Trojmiasto.pl moze o to dopytac?

    Czy Nowa Rdestowa bedzie w standarcie DK czy bedzie to osiedlowa droga?

    • 19 4

    • Ale jak to cały ruch zamiast na 2 pasy chwaszczynska ej pójdzie rdestowa?

      To skandal i rozbój w biały dzień

      • 6 2

    • (1)

      Przecież węzeł Chwaszczyno ma być w formie pełnej koniczyny. Więc po co pchać się na Rdestową?

      • 1 5

      • A mozesz mi wskazac zjazd na Zukowo/Chwaszczyno przed wybidowaniem OMT?

        Trasa Leborska odbija na Wejherowo a nie na Zukowo.
        Nie bedzie takiego zjazdu bo OMT jest planowana „w polu”

        • 3 1

  • GDDKiA nie jest innowacyjna (2)

    Na odcinku miejskim w Gdyni wywalanie komunikacji miejskiej z Chwaszczyńskiej jest zwykłym idiotyzmem. To jest brak wyobraźni urzędasów. Na drodze ekspresowej spokojnie można zrobić przystanki autobusowo-trolejbusowe tak, by były bezpieczne. Wystarczy aby przystanek był oddzielony od jezdni głównej pasem zieleni (tak jak MOP’y) i miały pasy do zjazdu i włączenia się do jezdni głównej. Oczywiśie dojście w sposób bezpieczny dla pieszych. Można? Można, ale trzeba tylko chcieć!

    • 16 14

    • Przecież tam I tak nic sensownego nie jedzie.

      • 8 2

    • e, nie

      jasne, można, ale po co

      Obecnie po chwaszczyńskiej jadą niemalże puste autobusy, bo to ostatni czy tam przedostatni przystanek, w okolicy którego nie ma nic, ani domów, ani urzędów, ani sklepów. Z rdestowej w prawo (włączyć się do ruchu), zaraz potem przez wszystkie pasy w lewo (niełatwe na końcu długiej prostej której policja z radarem nigdy nie obstawia), potem skręt w lewo.
      Przeskoczyć to skrzyżowanie na wprost będzie dużo prościej i bezpieczniej. Pojadą akurat tam, gdzie rozbudowuje się mieszkalnictwo.
      Ja tu problemu nie widzę.

      • 7 0

  • (1)

    "Dojazd do zajezdni autobusowej również będzie się odbywał tymi ulicami. Obecny wjazd zostanie "zaślepiony"" Ale jak to "zaślepiony"? A jak będą wyjeżdżać mieszkańcy dzielnicy, w tym z Zielonej Laguny?

    • 13 3

    • Krzemową.

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane