• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska zmieni przebieg linii komunikacji miejskiej w Gdyni

Krzysztof Koprowski
26 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Jeszcze kilkanaście lat temu planowano przedłużenie sieci trolejbusowej z ul. Wielkopolskiej ulicą Chwaszczyńską. W tym celu ustawiono kilka słupów trakcyjnych. Ostatecznie trolejbusy wycofane zostaną nawet z krótkiego odcinka Rdestowa - Starochwaszczyńska.
  • Pętla Kacze Buki, do której dojazd zostanie poprowadzony nową drogą.
  • Ulica Rdestowa zostanie przedłużona aż do Chwaszczyna.

Budowa Trasy Kaszubskiej będzie oznaczała nie tylko zmiany dla kierowców samochodów, ale również pasażerów komunikacji miejskiej. Trolejbusy do pętli Kacze Buki będą korzystały z nowego odcinka sieci trakcyjnej, zaś autobusy do Chwaszczyna przedłużoną ul. Rdestową.



Czy budowa Trasy Kaszubskiej spowoduje spadek liczby pasażerów w komunikacji miejskiej?

Przypomnijmy, na początku maja wyłoniono wykonawcę dla ostatniego odcinka Trasy Kaszubskiej, z Luzina do Bożegopola. Obecnie dla całej długości nowej 40-kilometrowej drogi wybrane są już firmy, które najpierw przygotują dokumentację i przeprowadzą prace budowlane.

Z punktu widzenia Trójmiasta, największe zmiany czekają pasażerów komunikacji miejskiej i kierowców w rejonie obwodnicy. Oprócz rozbudowy węzła Gdynia Wielki Kack zobacz na mapie Gdyni, istniejąca na zachód od niego ul. Chwaszczyńska zobacz na mapie Gdyni zostanie przekształcona w drogę ekspresową. To z kolei ogranicza dostępność z niej do terenów przyległych oraz możliwość budowy przystanków autobusowych i trolejbusowych.

Po latach 2020-2021, bo wówczas powinna być gotowa nowa droga, pojazdy komunikacji miejskiej z przystankami na trasie między obwodnicą a Chwaszczynem, będą poruszały się wyłącznie ul. Rdestową zobacz na mapie Gdyni oraz jej przedłużeniem w stronę Chwaszczyna - tzw. Nowa Rdestową.

- Początek ul. Nowej Rdestowej będzie się znajdował na wysokości ulic Rdestowa - Krzemowa zobacz na mapie Gdyni, natomiast jej koniec powyżej ul. Polnej w Chwaszczynie, jako włączenie w istniejącą drogę krajową nr 20 - informuje Piotr Michalski, rzecznik oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku, która koordynuje realizację Trasy Kaszubskiej.

Trolejbusy pojadą nową drogą do pętli Kacze Buki



Wraz z przebudową ul. Chwaszczyńskiej w drogę ekspresową, zniknie z niej także sieć trolejbusowa. Dojazd do pętli Kacze Buki zobacz na mapie Gdyni zostanie wyznaczony zmienioną trasą: Rdestową - Krzemową (skrzyżowanie to zostanie rozbudowane do dwupoziomowego węzła) oraz zupełnie nową drogą zobacz na mapie Gdyni, oddaloną o ok. 300 metrów od ul. Chwaszczyńskiej (Trasy Kaszubskiej).

- Dojazd do zajezdni autobusowej zobacz na mapie Gdyni również będzie się odbywał tymi ulicami. Obecny wjazd [z ul. Starochwaszczyńskiej w ul. Chwaszczyńską zobacz na mapie Gdyni - dop. red.] zostanie "zaślepiony" - dodaje Michalski.
Co ciekawe, jeszcze kilka dekad temu planowano budowę sieci trolejbusowej od ul. Wielkopolskiej właśnie ul. Chwaszczyńską. Do dzisiaj zachowało się kilka słupów, które miały podtrzymywać przewody jezdne.

Sieć trolejbusowa na koszt wykonawcy Trasy Kaszubskiej



Obecna modyfikacja przebiegu sieci trolejbusowej będzie realizowana przez i na koszt wykonawcy wyłonionego w przetargu. Dla odcinka Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Szemudu (przez Chwaszczyno-Koleczkowo) jest to firma Pol-Aqua, która otrzyma wynagrodzenie w wysokości ok. 817 mln zł.

Łączna wartość budowy i projektu całej Trasy Kaszubskiej do Bożegopola to ok. 1 mld 490 mln zł.

Opinie (145) 6 zablokowanych

  • Czy Pis'owskie pólgłówki pomyślały o tym co się stanie z obwodnicą za 2-3 lata ? (1)

    Jeden wielki mega korek się szykuje

    • 12 12

    • i o to im chodzi chca zadusic trojmiasto z zemsty, powinno nie wpuszczac sie tu poslow pis, honoru nie maja

      • 7 1

  • zurki szczurki i inne tego typu tepaki wasz czas sie konczy (1)

    • 13 6

    • zabeczał odnośnie tytan błyskotliwego intelektu

      i rozbawił towarzystwo do łez

      • 3 5

  • Miedzy Kaczym Bukami

    A obwodnicą trojmiasta tyle wiaduktów i tak długi odcinek.
    Rozumiem, że bedzie dodatkowych kilka wiaduktów do lasu i rozciągnięcie ten odcinek bobe rzeczywistości z Kaczych do obwodnicy to chciała moment i 0 wiaduktów

    • 5 1

  • (1)

    Tyle dróg ogrodzą siatkami, biedne zwierzęta leśne niedługo wyginą. Tak pokazują przykłady z tzw. Zachodu, po wybudowaniu sieci autostrad. Gdzię są ci tzw. ekolodzy?

    • 8 5

    • teraz to ekolodzy! a jak za spoleczenstwo i wladze ciezka robote odwalaja to rozne chamstwo drze sie ze ekoterrorysci!

      • 5 2

  • A dlaczego brakuje ścieżki rowerowej wzdłuż tej trasy? Przydałoby się też wydzielić coś dla rolkarzy, chociażby w bliskich okolicach miejscowości, przez które będzie przebiegać. Bez spełnienia tego, jak dla mnie, koncepcja trasy nie do przyjęcia.

    • 8 17

  • Autobusy (1)

    A jak ludzie z Dąbrowy będą jeździć do pracy jak zrobią drogę ekspresowa bo ja jeżdżę autobusami i nie tylko jak pomyśleli tylko o tych co mają samochody

    • 10 1

    • chyba nie widzę problemu

      autobusy będą dalej jechały rdestową, która nie będzie ekspresowa, dopiero między pętlą a karwinami III ta planowana ekspresówka się JAKOŚ złączy z istniejącymi, niezmienionymi drogami

      nie wiem jak, bo już teraz codziennie są tam megakorki

      • 7 1

  • Autobusy (1)

    A jak zabiorą Dąbrowie trolejbus to co będzie jeździło z Gdyni na Dąbrowie i z Dąbrowy do Gdyni jak już autobus Lini R jeździ zapchany a jak zabiorą trolejbus to już wogle niebedzie się można dostać do autobusu

    • 5 6

    • Nie nie, spokojnie

      nic nie piszą o zabraniu trajtków dąbrowie

      wszystko będzie bez zmian od pętli do wysokosci giełdy, dopiero na odcinku giełda-kacze buki trasa będzie inna niż do tej pory (ale będzie).

      Więc dąbrowy zmiana bezpośrednio nie dotknie. Dotknie ją zmiana natężenia ruchu, okres budowy itd., ale nie sama zmiana trasy trajtków.

      • 5 1

  • Współczuję mieszkańcom ul. Rdestowej. Jeszcze więcej hałasu i spalin.

    • 12 1

  • A Dąbrowa będzie miała jakiś wiadukt do lasu? (4)

    Czy na zawsze zostanie od niego odcięta?

    • 15 1

    • już teraz jesteśmy odcięci

      były schody z sojowej na chwaszczyńską, ale się rozpadły lata temu
      było przejście koło zjazdu/wjazdu w kierunku gdańska, ale od dawna nie ma tam świateł

      bardzo wątpię żeby ktoś pomyślał o tym, o czym piszesz, a zdecydowanie byłoby warto.

      • 6 4

    • Obejrzyj stronę projektu (2)

      Jest kładka z Dąbrowy do lasu nad eską.

      • 0 3

      • Szczerze mówiąc szukałem ale nie znalazłem. Jeśli masz rację, to rewalacja.

        • 3 1

      • kładkę widać na wizualizacji(film w tym artykule) trasy Gdynia - Szemud w 7:37.

        • 1 0

  • (2)

    trasa kaszubska będzie katastrofą dla Gdyni...
    no ale Polacy tak mają że jak zobaczą wizualizację autostrady w połączeniu ze słowem nowoczesność czy europejskość to wyłączają myślenie a włączają tryb religia

    • 18 3

    • Ano.

      Wprowadzić wylot trasy szybkiego ruchu w miasto w ciasne uliczki to przepis na murowaną katastrofę: korki, wypadki, spadek komfortu życia

      podobnie odcięcie czy przecięcie miasta od terenów rekreacyjnych (las) czy nastawianie wiaduktów

      • 10 0

    • Gdansk u siebie nie chcial wylotu tej trasy i po protestach oddali do Gdyni :)

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane