Samochody nie znikną z chodnika na Słowackiego
Firmy z biurowca przy ul. Hynka domagają się wytyczenia przy Trasie Słowackiego miejsc postojowych dla swoich klientów. Dlatego złożyły odwołanie od decyzji środowiskowej wydanej przez RDOŚ. - To nie opóźni inwestycji - uspokajają w GIKE 2012.

- Gdy kilka lat temu wytyczano Trasę Słowackiego, biurowiec "Hynka" był w trakcie budowy. Deweloper nie informował nas, przyszłych właścicieli lokali, o planowanej budowie Trasy Słowackiego. Projekt poznaliśmy dopiero kilka miesięcy temu - opowiada z żalem Damian Słowik, którego firma mieści się w budynku przy ul. Hynka 6.
Czy przebieg Trasy Słowackiego został dobrze wytyczony?
Dlatego przedsiębiorcy z "Hynka" domagają się usunięcia z projektu barier dźwiękochłonnych (krytykowanych już wcześniej jako nieestetyczne i antymiejskie), odsunięcia od budynku ścieżki rowerowej i wytyczenia kilku miejsc postojowych.
- Po drugiej stronie Trasy Słowackiego wytyczono 200-metrową dodatkową drogę dla ruchu lokalnego. Myślę więc, że można poprawić projekt i uwzględnić w nim większą przestrzeń przed naszym budynkiem - mówi Damian Słowik.
Odwołanie od decyzji RDOŚ trafi teraz do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie, organu nadrzędnego wobec wszystkich regionalnych dyrekcji. Tam sprawa może utknąć na kilka miesięcy. - Terminy rozstrzygnięć są bardzo często przesuwane - usłyszeliśmy w gdańskiej RDOŚ.
Mimo to odpowiedzialna za budowę Trasy Słowackiego miejska spółka GIKE 2012 przekonuje, że zaplanowane na jesień 2011 r. rozpoczęcie prac budowlanych się nie opóźni. - Terminy zostały tak ustalone, że odwołanie do GDOŚ nie powinno opóźnić startu inwestycji - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE Euro 2012.
Prawomocna decyzja o warunkach środowiskowych jest niezbędne do uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) u wojewody.
Zobacz przebieg Trasy Słowackiego. Opisane w artykule miejsce pojawia się w 2 min 50 sekundzie filmu.
Dwujezdniowa Trasa Słowackiego połączy Port Lotniczy w Rębiechowie z Portem Morskim w Gdańsku. Droga pobiegnie przez Wrzeszcz, południową granicą Zaspy i Letnicę. W 2013 roku gotowe mają być trzy z czterech odcinków, na jakie podzielono trasę. Do 2014 r. Gotowy ma być tunel pod Martwą Wisłą. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.