• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego: jest odwołanie od decyzji środowiskowej

Maciej Naskręt
6 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Już teraz trudno zaparkować auto przed biurowcem "Hynka" w Gdańsku. Po wybudowaniu Trasy Słowackiego w ogóle nie będzie tu miejsc postojowych dla aut. Już teraz trudno zaparkować auto przed biurowcem "Hynka" w Gdańsku. Po wybudowaniu Trasy Słowackiego w ogóle nie będzie tu miejsc postojowych dla aut.

Firmy z biurowca przy ul. Hynka domagają się wytyczenia przy Trasie Słowackiego miejsc postojowych dla swoich klientów. Dlatego złożyły odwołanie od decyzji środowiskowej wydanej przez RDOŚ. - To nie opóźni inwestycji - uspokajają w GIKE 2012.



Tu zaplanowano umieszczenie barier, które ograniczą hałas, ale też dostęp do m.in. lokali usługowych. Przegroda zasłoni też jedyny parking. Tu zaplanowano umieszczenie barier, które ograniczą hałas, ale też dostęp do m.in. lokali usługowych. Przegroda zasłoni też jedyny parking.
Pod koniec sierpnia Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku dała zielone światło dla budowy Trasy Słowackiego. Wydawało się, że nic nie stoi na przeszkodzie, by budowa trasy ruszyła. Tymczasem od decyzji RDOŚ odwołali się współwłaściciele biurowca przy ul. Hynka 6 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.

- Gdy kilka lat temu wytyczano Trasę Słowackiego, biurowiec "Hynka" był w trakcie budowy. Deweloper nie informował nas, przyszłych właścicieli lokali, o planowanej budowie Trasy Słowackiego. Projekt poznaliśmy dopiero kilka miesięcy temu - opowiada z żalem Damian Słowik, którego firma mieści się w budynku przy ul. Hynka 6.

Czy przebieg Trasy Słowackiego został dobrze wytyczony?

Projektanci trasy nie zaplanowali przed budynkiem miejsc postojowych. - Ich brak sprawa, że prowadzenie tu firmy usługowej nie ma sensu. Dodatkowo ten odcinek trasy ma być osłonięty ekranami dźwiękoszczelnymi, które zakryją znajdujący się obok budynku parking. Wszyscy będą nas omijać, bo nikt nie będzie wiedział, gdzie zaparkować. Spadną nasze dochody - martwi się Damian Słowik.

Dlatego przedsiębiorcy z "Hynka" domagają się usunięcia z projektu barier dźwiękochłonnych (krytykowanych już wcześniej jako nieestetyczne i antymiejskie), odsunięcia od budynku ścieżki rowerowej i wytyczenia kilku miejsc postojowych.

- Po drugiej stronie Trasy Słowackiego wytyczono 200-metrową dodatkową drogę dla ruchu lokalnego. Myślę więc, że można poprawić projekt i uwzględnić w nim większą przestrzeń przed naszym budynkiem - mówi Damian Słowik.

Odwołanie od decyzji RDOŚ trafi teraz do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie, organu nadrzędnego wobec wszystkich regionalnych dyrekcji. Tam sprawa może utknąć na kilka miesięcy. - Terminy rozstrzygnięć są bardzo często przesuwane - usłyszeliśmy w gdańskiej RDOŚ.

Mimo to odpowiedzialna za budowę Trasy Słowackiego miejska spółka GIKE 2012 przekonuje, że zaplanowane na jesień 2011 r. rozpoczęcie prac budowlanych się nie opóźni. - Terminy zostały tak ustalone, że odwołanie do GDOŚ nie powinno opóźnić startu inwestycji - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE Euro 2012.

Prawomocna decyzja o warunkach środowiskowych jest niezbędne do uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) u wojewody.

Zobacz przebieg Trasy Słowackiego. Opisane w artykule miejsce pojawia się w 2 min 50 sekundzie filmu.



Dwujezdniowa Trasa Słowackiego połączy Port Lotniczy w Rębiechowie z Portem Morskim w Gdańsku. Droga pobiegnie przez Wrzeszcz, południową granicą Zaspy i Letnicę. W 2013 roku gotowe mają być trzy z czterech odcinków, na jakie podzielono trasę. Do 2014 r. Gotowy ma być tunel pod Martwą Wisłą. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.

Opinie (283) ponad 10 zablokowanych

  • ach jaka piękna wizualizacja (1)

    i jak zawsze z muzyczką DJa Mieczysława - dyrektora ZDiZ (ze średnim wykształceniem - licencjat w Ateneum w trakcie)

    • 7 3

    • to byloby straszne!

      szkoda tylko ze to muzyka ze stocku, a ty zwyczajnie klamiesz

      • 0 0

  • Wzywać Straż Miejską!

    No, z tego co widzę, to parkują na trawie i chodnikach jak popadnie. Czas zacząć wzywać Straż Miejską. A jak się chce mieć gwarancję miejsca parkingowego, to trzeba je sobie kupić a nie zgrywać wariata, że się nie wiedziało.

    • 14 1

  • Zburzyć ten "biurowiec" i po sprawie

    Gruba kasa na pewno poszła żeby to tam powstało bo nie pasuje w ogóle do otoczenia. A poza tym developer powinien sam zrobić parkingi a nie teraz od miasta się domagają.
    Zburzyć i po problemie!

    • 19 3

  • Problem parkingu to problem właściciela budynku - mógł zrobić ogólnodostępny parking podziemny ;] (1)

    jak się nie myśli to potem niech nie mają żalu o to że nie mają gdzie parkować, zresztą na zdjęciach widać ewidentnie że nikt tam o miejscach postojowych nie myślał wcześniej więc teraz niech się nie ośmieszają jak mają powstać parkingi dla ich biura to tylko wtedy kiedy oni zapłacą za przeprojektowanie i wykonanie takich miejsc postojowych niech nie myślą że uda im się wyszarpać miejsca postojowe skoro wcześniej sami o nich nie pomyśleli

    • 17 0

    • Parking

      Zgadzam sie calkowicie z ta opinia

      • 1 0

  • Parking

    Czy wlasciciele budowanych nowych budynkow publicznych mysla o parkingu dla klientow. Moim zdaniem malo kiedy, mozna to pokazac w wielu miejscach Gdanska.
    Wlacsiciele operatorzy tych budynkow, pozniej domagaja sie od miasta o wyznaczenie miejsc parkingowych, kosztem ternow zieleni jak chcby przy biurowcu na ul. Szymanowskiego

    • 12 0

  • O żesz w mordę jak oni parkują. Normalnie bym zaraz wzywał SM ale ograniczam się do jednego cynku dziennie a już rano wzywałem. Co za gamonie - parkować na chodnikach a potem wyć że się specjalnie dla nich nie robi parkingu. A to klienci nóżek nie mają? A najlepiej jak się chce mieć miejsca dla klientów, to samemu nie przyjeżdżać samochodem. Nie oni jedni prowadzą biznes bez dedykowanego parkingu, a przecież lokalizacja jest doskonale skomunikowana (po kilka minut do tramwaju, autobusu czy SKM) a im dalej źle!

    • 8 0

  • Na dwóch zdjęciach wyraźnie widać samochody stojące na chodniku,

    czy nie powinna się tym zająć SM i wlepić mandaty?
    Od dziś będę uczęszczł tamtędy na spacery z aparatem foto w ręku a w drugim z telefonem.Trzeba nauczyć hołotę dobrych manier.

    • 14 2

  • Polski Patent na biznes: zaoszczędzić na większym parkingu, ten co jest zastawić samochodami pracowników a klientów zapraszać na parkowanie gdzie popadnie, a samemu zgrywać niewiniątko: panie, deweloper mi parkingu nie zbudował a najlepiej to miasto powinno. Miasto powinno was odholować łosie jedne!

    • 5 0

  • w czym problem

    poprowadzić tę nitkę od skrzyżowania GB aż do Hallera jako estakada dodając ekrany dźwiękochłonne.

    W końcu w Gdański i w Polsce rządzi PO, a Adamowicz jako najlepszy samorządowiec wszechwładców w Polsce otrzymał od POPrezydenta najwyższe odznaczenie:))

    • 6 4

  • Dlatego przedsiębiorcy z "Hynka" domagają się usunięcia z projektu barier dźwiękochłonnych

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane