• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego: jest odwołanie od decyzji środowiskowej

Maciej Naskręt
6 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Już teraz trudno zaparkować auto przed biurowcem "Hynka" w Gdańsku. Po wybudowaniu Trasy Słowackiego w ogóle nie będzie tu miejsc postojowych dla aut. Już teraz trudno zaparkować auto przed biurowcem "Hynka" w Gdańsku. Po wybudowaniu Trasy Słowackiego w ogóle nie będzie tu miejsc postojowych dla aut.

Firmy z biurowca przy ul. Hynka domagają się wytyczenia przy Trasie Słowackiego miejsc postojowych dla swoich klientów. Dlatego złożyły odwołanie od decyzji środowiskowej wydanej przez RDOŚ. - To nie opóźni inwestycji - uspokajają w GIKE 2012.



Tu zaplanowano umieszczenie barier, które ograniczą hałas, ale też dostęp do m.in. lokali usługowych. Przegroda zasłoni też jedyny parking. Tu zaplanowano umieszczenie barier, które ograniczą hałas, ale też dostęp do m.in. lokali usługowych. Przegroda zasłoni też jedyny parking.
Pod koniec sierpnia Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku dała zielone światło dla budowy Trasy Słowackiego. Wydawało się, że nic nie stoi na przeszkodzie, by budowa trasy ruszyła. Tymczasem od decyzji RDOŚ odwołali się współwłaściciele biurowca przy ul. Hynka 6 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.

- Gdy kilka lat temu wytyczano Trasę Słowackiego, biurowiec "Hynka" był w trakcie budowy. Deweloper nie informował nas, przyszłych właścicieli lokali, o planowanej budowie Trasy Słowackiego. Projekt poznaliśmy dopiero kilka miesięcy temu - opowiada z żalem Damian Słowik, którego firma mieści się w budynku przy ul. Hynka 6.

Czy przebieg Trasy Słowackiego został dobrze wytyczony?

Projektanci trasy nie zaplanowali przed budynkiem miejsc postojowych. - Ich brak sprawa, że prowadzenie tu firmy usługowej nie ma sensu. Dodatkowo ten odcinek trasy ma być osłonięty ekranami dźwiękoszczelnymi, które zakryją znajdujący się obok budynku parking. Wszyscy będą nas omijać, bo nikt nie będzie wiedział, gdzie zaparkować. Spadną nasze dochody - martwi się Damian Słowik.

Dlatego przedsiębiorcy z "Hynka" domagają się usunięcia z projektu barier dźwiękochłonnych (krytykowanych już wcześniej jako nieestetyczne i antymiejskie), odsunięcia od budynku ścieżki rowerowej i wytyczenia kilku miejsc postojowych.

- Po drugiej stronie Trasy Słowackiego wytyczono 200-metrową dodatkową drogę dla ruchu lokalnego. Myślę więc, że można poprawić projekt i uwzględnić w nim większą przestrzeń przed naszym budynkiem - mówi Damian Słowik.

Odwołanie od decyzji RDOŚ trafi teraz do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie, organu nadrzędnego wobec wszystkich regionalnych dyrekcji. Tam sprawa może utknąć na kilka miesięcy. - Terminy rozstrzygnięć są bardzo często przesuwane - usłyszeliśmy w gdańskiej RDOŚ.

Mimo to odpowiedzialna za budowę Trasy Słowackiego miejska spółka GIKE 2012 przekonuje, że zaplanowane na jesień 2011 r. rozpoczęcie prac budowlanych się nie opóźni. - Terminy zostały tak ustalone, że odwołanie do GDOŚ nie powinno opóźnić startu inwestycji - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE Euro 2012.

Prawomocna decyzja o warunkach środowiskowych jest niezbędne do uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) u wojewody.

Zobacz przebieg Trasy Słowackiego. Opisane w artykule miejsce pojawia się w 2 min 50 sekundzie filmu.



Dwujezdniowa Trasa Słowackiego połączy Port Lotniczy w Rębiechowie z Portem Morskim w Gdańsku. Droga pobiegnie przez Wrzeszcz, południową granicą Zaspy i Letnicę. W 2013 roku gotowe mają być trzy z czterech odcinków, na jakie podzielono trasę. Do 2014 r. Gotowy ma być tunel pod Martwą Wisłą. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.

Opinie (283) ponad 10 zablokowanych

  • Droga najwazniejsza, wyburzyć budynek przy Hynka, SONDA (27)

    Jesteś za, zaznacz łapkę na tak,
    jesli przeciw łaopkę na nie

    • 23 22

    • Taka droga przez (25)

      środek miasta to porażka. Lepiej poszerzyć Grunwaldzką i cały jej ciąg. Zbudować trasę Sucharskiego wraz z tunelem i dojazdem od strony Marynarki i Hallera. Zmodernizować dojazdy do Obwodnicy i wraz budowaną O.Południową byłoby ok. Kto musi wjechać do miasta ten wjedzie, a kto nie musi ominie je Obwodnicą. Ta pseudoautostrada przez miasto to gniot jakich mało.

      • 6 7

      • Poszerzyc Grunwaldzka? (24)

        Sekator ty sie chyba zaciales

        • 5 2

        • Jaki widzisz (23)

          problem w jej poszerzeniu?

          • 2 3

          • Wrzeszcz (22)

            • 5 0

            • Spójrz najpierw na wizualizację jak bowa trasa zmiata budynki przed sobą. (21)

              Akurat we Wrzeszczu już są po trzy pasy. Tylko porobić podziemne przejścia dla pieszych.

              • 1 2

              • Co do przejsc to racja (20)

                Ale poszerzyc to raczej nie ma jak.Chcesz polowe Wrzeszcza wyburzyc

                • 4 1

              • Nie. (10)

                Jak już napisałem we Wrzeszczu akurat są po trzy pasy. Trasa Słowackiego to porażka dla miasta. Totalne nieporozumienie.

                • 1 5

              • Uzasadnij,ze to nieporozumienie

                • 2 1

              • Lepiej poszerzyć Grunwaldzką i cały jej ciąg (8)

                Napisales czy nie? Wiec jak to ma wygladac w/g ciebie

                • 0 2

              • Oipsałem to wyżej. (7)

                Może z całą przesadziłem. Odcinek za pętlą do skrzyżowania z Czyżewskiego. Do tego przejścia podziemne dla pieszych na całym ciągu i poprawa skrzyżowań w ciągu Grunwaldzkiej co pozwoliłoby dzięki regulacji sygnalizacji zlikwidować korki na Grunwaldzkiej. Choćby brak przejść umożliwiłby skrócenie długości zielonych świateł dla bocznych ulic gdyż skręcające samochody nie musiałby puszczać pieszych więc w tym krótszym czasie przejechałoby ich tyle samo. Umożliwiłoby to wydłużyć zielone na Grunwaldzkiej i korki automatycznie by się zmniejszyły.

                • 2 0

              • Uprzedzając pytanie"co dalej"

                przypominam, że wg. bajań naszych pożal się boże włodarzy pod Sopotem miał być tunel łączący się z drogą różową.
                Pozdrawiam

                • 1 1

              • (5)

                Sekator tak absolutnie nie można zrobić. Podziemne przejścia zabijają miasto. Miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów. Jeśli komuś przeszkadzają korki to proszę bardzo: po Grunwaldzkiej śmigają tramwaje, w których jest jeszcze dużo miejsca.

                • 3 1

              • Jak sobie wyobrażasz dostawców, rożnego rodzaju biznesmenów (4)

                czy to świadczących usługi czy jadących np. podpisać umowę itp. jadących np z narzędziami do klienta tramwajem? I to tramwajem który to jak to w Gdańsku bywa lubi ot się nagle zepsuć? Owszem. Jak ktoś ma stałe godziny pracy w jednym miejscu to jak najbardziej może sobie jeździć tramwajem. Sam jak tak pracowałem to nawet mając samochód często jeździłem komunikacją miejską. Nawet jednak jak masz coś do załatwienia po pracy, czasem w paru miejscach to lepiej jednak samochodem. Poza tym piszesz, że miasto jest dla ludzi nie dla samochodów. Samochodami też jeżdżą ludzie.

                • 1 0

              • Co zaś do tego, że przejścia podziemne

                zabijają miasto. Ale przynajmniej zaden samochód czy tramwaj nie zabije pieszego idącego przez ulicę przejściem podziemnym.

                • 1 0

              • (2)

                Sekator, wszystko byłoby fajnie, gdyby nie to, że 90% kierowców tylko i wyłącznie wozi tyłki a dodatkowo znakomita większość z nich mieszka i pracuje w dobrze skomunikowanych miejscach.

                • 1 1

              • Mimo, że jak pisałem (1)

                nawet mając samochód i pracując w stałym miejscu jeździłem tramwajem często to wiem z własnego doświadczenia, że jak już ten samochód posiadamy to mimo korków samochodem jest wygodniej, szybciej i często taniej.

                • 0 0

              • Troszkę

                z interpunkcją nawaliłem, ale mam nadzieję, że wypowiedź jest zrozumiała. W miarę.

                • 0 0

              • Widzę jeszcze jedno niebezpieczeństwo. (4)

                Ta trasa będzie znacznie krótsza niż tranzyt Obwodnicą Południową i dalej istniejącą Obwodnicą. Może się okazać, że wybudowaną za grubą kasę O.P. nikt nie będzie jeździł, a cały tranzyt pójdzie przez środek miasta.

                • 1 0

              • (3)

                Dlatego właśnie tak istotne jest, żeby na tej trasie było ograniczenie prędkości i normalne skrzyżowania ze światłami, właśnie po to, żeby zniechęcić tranzyt.

                • 0 0

              • Rwnie więc dobrze może tej trasy nie być. (2)

                Natomiast można zmodernizować to co jest. Ta trasa nie poprawi sytuacji komunikacyjnej wzdłuż Trójmiasta

                • 0 0

              • Wystarczy ze Tiry beda pojada trasa,a sytuacja sie poprawi (1)

                Troche tak marudzisz

                • 1 0

              • Niespecjalnie poprawi się dla mieszkańców

                ul. Legionów i Kościuszki. Setki "Tirów" tuż pod oknem. Dla "Tirów" powstaje Obwodnica Południowa.

                • 1 0

              • Jeszcze jedno. (3)

                W podstawowej wersji powinna być zrobiona trasa wjazdowa do Gdańska. Czyli Trasa Sucharskiego, tunel i remont Uczniowskiej do Hallera. Np. po dwa pasy w każdą strone. Nie nuszą koniecznie być rozdzielone pasem zieleni tylko podwójną ciągłą, I to samo na Słowackiego gdzie tak samo wykonana jezdnia powinna dać się zmieścić w trasie obecnej Słowackiego.

                • 0 0

              • Aut z kazdym rokiem przybywa (2)

                Wiec kazdy kilometr nowej drogi jest jak najbardziej potrzebny

                • 0 0

              • Akurat tej (1)

                w poprzek miasta nie jest.

                • 0 1

              • Beda ekrany,nie przesadzaj

                Bez Slowackiego Poludniowa iSucharskiego nie ma sensu

                • 0 0

    • Pogodzić wszystkich interesy,również przedsiębiorców po stronie Biurowca Hynka

      • 0 0

  • (1)

    Jak ktoś decyduje się na kupno, czy wynajem lokalu biurowcu bez parkingu, to sam sobie winien. Nie trzeba wiele wyobraźni, aby przewidzieć czym to grozi. Wybór biurowców w Trójmieście jest raczej spory. Mozna znaleźć budynek z zapleczem parkingowym. A wtedy deweloperzy cwaniaki znikają z rynku w sposób naturalny. Po prostu nikt nie będzie od nich kupował.

    • 13 1

    • Zaspa

      Deweloperzy budują wtedy jak dostaną wszelkie zgody jak w mieście
      prawa,bo uważam ,,,,,ze tak jest. Deweloper to żaden cwaniak ,wybudował budynek usługowy ,który jest potrzebny w tej dzielnicy miasta wobec tego należy umożliwić rozsądnie korzystanie z świadczonych tam usług

      • 0 0

  • ladne budynki (4)

    i totalny chaos dookola...

    Z chodnika i trawnika powstal parking.

    O ile kodeks drogowy dopuszcza parkowanie na chodniku to stawianie aut na trawnikach, albo tym co po nich pozostalo jest niedopuszczalne.

    Zero formy, wszystko popsute przez bylejakosc.

    • 6 0

    • jaki rząd, jaki płemieł taka jakość

      • 1 0

    • (2)

      Dla uściślenia: parkować na chodniku wolno, pod warunkiem że samochód będzie stał bezpośrednio przy krawędzi jezdni. Nie wolno jeździć po chodniku, a samochodu o masie 3,5t w ogóle nie mogą parkować na chodniku.

      • 4 0

      • Akurat w tym miejscu (1)

        można było ten trawnik zlikwidować i zrobić mały parking w jego miejscu. Zresztą można chyba w każdej chwili i to niewielkim kosztem. Jestem przeciwnikiem wycinania jakichkolwiek drzew. Te na zdjęciu są na tyle młode jeszcze, że bez obawy można je przesadzić gdzieś obok.

        • 0 0

        • Tam nie mialo byc biurowca wiec w planach nie bylo parkingu

          A trawnik bedzie zlikwidowany jak zacznie sie budowa

          • 3 0

  • Ten biurowiec to katastrofa (4)

    Abstrahując od koszmarnej architektury a przez to użyteczności dla właścicieli, obiekt ten nie posiada żadnych dedykowanych miejsc parkingowych naziemnych. Osoby/firmy, które zakupiły tam lokale wcale moim zdaniem nie przemyślały kwestii pod kątem inwestycyjnym. Nawet i bez Trasy Słowackiego co najmniej błędną decyzją był zakup lokalu w biurowcu na Hynka. Natomiast deweloperzy budujący lokale biurowe na sprzedaż z reguły liczą na niedoświadczonych frajerów (czyt. małe start'upy, którym wizja posiadania własnego biura przysłania koniecznosć dalekosiężnego planowania).

    • 13 2

    • Przepraszam (1)

      Co to sa "dedykowane miejsca parkingowe"?

      • 1 0

      • Miejsce z dedykacja:)

        • 1 0

    • mieszkaniec (1)

      Architekt zaprojektował budynek okey.Ciekawy. Jestem zadowolony
      ponieważ przed moim budynkiem stoi biurowiec , który odsłania mnie od ulicy.Jest nowoczesny ,ciekawe wykończenie ,i nie muszę biegać aby załatwić niektóre sprawy.Będzie tam też restauracja.Będzie możliwość zjedzenia
      smacznego posiłku.

      • 1 0

      • Nie zalewaj kolego - jesteś pracownikiem Inpro.

        Płacą Ci za takie teksty? :) Brzmisz bardzo sztucznie :P Rafał Debski?

        • 0 0

  • plan zagospodarowania dla tego biurowca nigdy nie przewidywał miejsc postojowych! Mozna to łatwo sprawdzić, a teraz to chcą załatwić swoją prywatną sprawę kosztem pieniędzy publicznych!

    • 7 0

  • ! (1)

    Teraz to te samochody tez nielegalnie parkują na chodniku i trawnikach... Po mandaciku dla właścicieli!

    • 7 1

    • To nie są własciciele aut nawet

      tylko pewnie tzw. leasingowcy, więc auta formalnie nie nalezą do nich.

      • 0 0

  • Trzeba budowac z glowa (1)

    przyoszczedzili i niewybudowali parkingu podziemnego to teraz straca ... ich stata

    • 7 1

    • Akurat tak sie sklada, ze pod tym biurowcem jest parking podziemny...

      • 1 0

  • fajnie na tych zdjeciach (3)

    widac kontrast:

    Nowe biurowce (budowane przez tepego, albo raczej cynicznego developera, ktory wie, ze sprzeda sie wszystko - parking to zbedny luksus)
    kontra
    stare budy z rozpizdzonymi podjazdami. Co trzeba miec w glowie by prowadzic biznes, ktory tak wyglada? Przeciez to dzicz!

    Miasto kontra afrykanska wies.

    A wszystko to w Gdansku - Pelna egzotyka - brakuje tylko ladnych kolorowych dziewczyn.

    • 9 1

    • Wlasciciele tych bud wiedzac ,ze bedzie budowana droga nie inwestuja (1)

      Maja umowy na 2-3 lata i koniec.Nie bedzie dojazdu nie ma biznesu.Tylko dlaczego ci wielcy o tym nie pomysleli

      • 2 1

      • informacja

        2010-10-06 12:23 0000-00-00 00:00 Wlasciciele tych bud wiedzac ,ze bedzie budowana droga nie inwestuja MYLI SIĘ AUTOR POWYŻSZEGO MAILA.
        WŁAŚCICIELE TYCH BUD ,MAJĄ ZAPROJEKTOWANE DROGI DOJAZDOWE,MIEJSCA POSTOJOW I DOJAZDY. PROJEKTANCI WZIELI
        ICH POD UWAGĘ ,ALE ZAPOMNIELI O DRUGIEJ STRONIE.

        • 0 0

    • przedsiębiorca

      • 0 0

  • do ETC a co dalej ? (4)

    ale, że niby Nowa Słowackiego skończy się na wysokości ETC, a co dalej ??

    • 10 0

    • Dalej (1)

      pod oknami ludzi na Legionów i Kościuszki. Bo na odcinek przez ETC i domki fińskie nie ma pieniędzy.

      • 2 1

      • dalej przez zaspę i J.P. II jak zwykle - jakoś to będzie

        • 3 1

    • Co dalej? A sprawdź na PZP, to nie boli.

      • 1 4

    • trzeba paru blokersów przeflancować...

      co by do ul. Chrobrego dołączyć popprzez wyburzenie paru "szaf" i od zachodniej strony cmentarz obejść

      • 0 2

  • Ok, nawet jeśli przedsiębiorcy nie wiedzieli, że w tym miejscu będzie budowana nowa droga to co z tego? Zobaczcie co oni robią teraz: parkują w niedozwolonych miejscach i zachęcają do tego swoich klientów. Nawet jeśli Słowackiego nie była by budowana to co? Oni nadal by parkowali tak jak parkują. Innymi słowy PROTESTUJĄ BO IM SIĘ ODBIERA MOŻLIWOŚĆ ŁAMANIA PRAWA, DO CZEGO PRZYWYKLI bo robią to od pierwszego dnia kiedy mają tam swoje firmy.

    Nie ma innej możliwości jak tylko wzywać SM i podawać im adres korespondencyjny, żeby mogli napisać co zrobili. Próbowałem i działa. Kiedy urzędnik musi się podpisać pod "panie, odwal się" to często woli coś zrobić. Jedyne co mnie powstrzymuje w tym przypadku, to to że nie jestem na Hynka regularnie a zawsze zanim wezwę SM to muszę na własne oczy zobaczyć o co chodzi, dla spokoju sumienia.

    • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane