• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego przed lotnisko za 31 mln zł i w nieco ponad siedem miesięcy?

7 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Zobacz, jak bedzie wyglądał lotniskowy odcinek Trasy Słowackiego.



Jeśli GIK wybierze najkorzystniejszą ofertę to dwujezdniowa droga lotniskowego odcinka Trasy Słowackiego powstanie w ciągu 7,5 miesiąca kosztem 31 mln zł.



Lotniskowy odcinek Trasy Słowackiego. Lotniskowy odcinek Trasy Słowackiego.
W siedzibie miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne otwarto w poniedziałek koperty z ofertami na budowę Trasy Słowackiego na odcinku od lotniska w Rębiechowie zobacz na mapie Gdańska do skrzyżowania z ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.

Najkorzystniejszą ofertę spośród 10 firm złożył Wakoz, który planuje rozbudować odcinek trasy o długości 2,8 km w ciągu 7,5 miesiąca i chce za to 31 mln zł. To raptem 40 proc. kwoty, jaką było w stanie zapłacić miasto (78 mln zł) niemal tyle i tyle taniej.

- Najpóźniej w środę komisja przetargowa rozstrzygnie przetarg. Firmy i konsorcja będą miały wtedy 10 dni na odwołanie. Jeśli nie będzie problemów umowę z wykonawcą podpiszemy już w marcu - mówi Ryszard Trykosko, prezes zarządu spółki GIK.

W ramach inwestycji planowana jest m.in. przebudowa istniejącej jezdni ul. Słowackiego i budowę drugiej jezdni na odcinku od portu lotniczego do ul. Spadochroniarzy. Fragment drogi o długości 1,4 km będzie przebiegać po nowej trasie - na północ od istniejącej aktualnie nitki. Przedsięwzięcie obejmuje też przebudowę przejazdu kolejowego wraz z przebudową torów kolejowych.

Do rozstrzygnięcia pozostały jeszcze dwa przetargi na Trasę Słowackiego - odcinek wzdłuż ul. Uczniowskiej i fragment drogi z tunelem pod Martwą Wisłą. - Firmy i konsorcja, które nie wygrały jeszcze dotychczasowych dwóch przetargów [na odcinek lotniskowy i przez Wrzeszcz i Zaspę przyp. red.] powinny rozpatrzyć zaoferowanie cen i terminów realizacji przy pozostałych dwóch inwestycjach, które zapewnią im pracę - zachęca Trykosko.

Oferty złożone przetargów na budowę pozostałych dwóch odcinków Trasy Słowackiego poznamy najszybciej w maju tego roku.

Oferty złożone przez firmy i konsorcja w przetargu na rozbudowę lotniskowego odcinka ul. Słowackiego w Gdańsku.

1. SKANSKA S.A; - ok. 35,4 mln zł, termin wykonania: 8 miesięcy i 15 dni
2. Konsorcjum: Alpine Bau GmbH, Korporacja Budowlana - ok. 39,7 mln zł, termin wykonania: 15 miesięcy
3. Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A., - ok. 40,3 mln zł, termin wykonania: 12 miesięcy
4. MAX BOGL POLSKA Sp. z o.o. - ok. 44,5 mln zł, termin wykonania: 15 miesięcy
5. WAKOZ Sp. z o.o.; - ok. 31,0 mln zł, termin wykonania: 7 miesięcy i 15 dni
6. Konsorcjum: Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A. - ok. 39,3 mln zł, termin wykonania 8 miesięcy
7. STRABAG Sp. z o.o - ok. 39,6 mln zł, termin wykonania: 13 miesięcy
8. WPRD GRAVEL Sp. z o.o - ok. 40,2 mln zł, termin wykonania: 10 miesięcy
9. Konsorcjum: Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. ERBUD S.A., Mosty Łódź S.A. - ok. 54,3 mln zł, termin wykonania: 9 miesięcy
10. BUDIMEX S.A. - ok. 34,3 mln zł, termin wykonania: 9 miesięcy

Miejsca

Opinie (153) 3 zablokowane

  • Wybiorą najtańsze, a potem będzie się sypać... (19)

    jak to u nas zwykle.

    • 105 55

    • No Wakoz to chyba juz króluje w Gdańsku (3)

      • 13 7

      • wakoz (1)

        firma ktora specjalizuje się w usługach ziemnych - szkoda ze beda uczyc sie budować drogi na tak ważnej trasie. mogliby zacząć od uliczek osiedlowych.

        • 20 7

        • WAKOZ robil juz duze inwestycje drogowe min. obwodnice Slupska

          • 7 5

      • Wakoz to spartoli

        Gdyby ktoś chciał zobaczyć jakość pracy tej firmy zapraszam na Powstańców Warszawskich.

        • 0 0

    • ee Al.Zwycięstwa w strone Wrzeszcza była robiona przez Strabag i jest elegancko, przetrwała zimy (1)

      • 18 1

      • tylko zobacz termin Strabaga teraz
        dodam, że robili trasę Żukowo-Kartuzy, trasa jeszcze nie jest oddana, choć używana, ale na wiosnę ruszają z poprawkami, m.in. wymiana asfaltu bo w niektórych miejscach się załamał "już"

        • 1 0

    • To droga tymczasowa (3)

      W artykule obok jest makieta kolejki metropolitalnej. Dokładnie nad tą drogą. Więc za dwa lata przebudowa.

      • 7 2

      • Dlaczego? Kolej będzie biegła dokładnie po lewej stronie drogi. (2)

        W stosunku do wizualizacji przebudowie podlegać będą tylko drogi wpadające w nowa słowackiego z lewej strony. Sama trasa pozostanie nietknięta.

        • 2 0

        • Rzuć okiem na makietę kolejki (1)

          Peron jest na estakadzie między jezdniami.

          • 1 0

          • rzuć okiem na drugą grafikę

            Słowackiego nie będzie przy terminalu.

            • 0 0

    • po co tam 2 pasy?? (2)

      przecież tam nie ma aż takiego ruchu na tym odcinku żeby 2 pasy robić!!! lepiej żeby zrobić 2 pasy na ul. budowlanych na odcinku rondo - słowackiego!!! kto to wymyśla?

      • 4 16

      • A to, że w kolejnym etapie wróci trasa na Banino właśnie. (1)

        Będzie się ciągnąć od tego ronda przy lotnisku w kierunku skrzyżowania z Nowatorów. Nie ma na razie tylko decyzji czy będzie to droga jedno czy dwu pasmowa, ale raczej jedno.

        • 3 0

        • a to sory

          • 0 0

    • wiesz jak kto wygrywa przetarg? (1)

      firma która wykona to za najniższą cenę - tak idotyzm jest narzucony z góry - czytaj urzędowo.

      • 7 3

      • i tak ma właśnie być, a urzędnicy są po to żeby przypilnować żeby przetarg został wykonany na każdym etapie prawidłowo.

        • 6 0

    • przyleciały już bociany,czas na sezon budowlany

      • 1 0

    • Kryterium czasu wykonania jest bezsensu

      Bo zawsze przyjdzie zima, powódź i ekolodzy :)

      • 2 3

    • O Matko tylko nie Wakoz

      Wakoz to specjalista w przebijaniu ofert - he he wiadomo. A jeśli chodzi o drogi to proszę zobaczyć trasę - droga betonowa odcinek Mrzezino - Kazimierz, tak spartolonej roboty nikt by nie odebrał, ale Wakoz to Wakoz kupił co miał powiecie puckim - dobra umowa. Miesiac po terminie oddano droge bo zapewne ktoś w raczke wziłą z urzędasow i odseteczki karne były symboliczne. Tak samo zrobia w Gdańsku!

      • 1 0

    • na tym generalnie polega przetarg, że wybiera się najtańszą ofertę;) tutaj drugim kryterium był czas i też są bezkonkurencyjni...a jakość to hmm...inna sprawa:)

      • 0 0

  • JAK TO MOŻLIWE (6)

    SKĄD TAKIE ROZBIEŻNOŚCI W WYCENIE ?

    • 47 25

    • będziesz miał ekonomię w gimnazjum (2)

      • 21 5

      • a Rostowski to chyba nie ekonomista (1)

        • 3 3

        • bo do tej pory ceny były zawyżane

          Zmowa cenowa a teraz na prawde walcza o zlecenia. Najsilniejsi przetrwaja a jak sie rynek wyklaruje wroca wysokie ceny bo w kilku sie latwiej dogadac. Tak jak na kazdym rynku. Cena w przetargu nie bedzie wcale rowna tej na fakturze i kto wie, ktora bedzie blizsza tej realnej urzednika czy firmy budowlanej

          • 7 0

    • (1)

      Jezeli skanska ktora ma wytwornie i baze 5 metrow obok tej inwestycji jest 4 mln za zwyciezca to Wakoz musial byc mocno zdesperowany zeby wygrac ten przetarg ;]

      • 20 0

      • Oj był zdesperowany, chętnie przejrzałbym ten kosztorys na czym tak przycięli :)

        a Wakoz też ma wytwórnię w pobliżu, robi masy na południową.

        • 0 0

    • mozna tlumaczyc i tlumaczyc ...

      Wyceny byly robione w okresie kiedy byl swiatowy boom budowlany, a wiec i robocizna byla duzo kosztowniejsza i materialy byly wielokrotnie drozsze.
      Lepiej tak niz jak 3-4 lata temu okazywalo sie, ze kosztorysy sa niedoszacowane, bo wyceny byly robione przed duzym skokiem cen i okazywalo sie, ze nie ma pieniedzy na inwestycje.

      • 7 0

  • (5)

    O dzieki zbawcy !!!! wielkie ukłony , MISTRZOWIE, ta droga już wygląda jak klapki Mojżesza:)

    Od 2002 roku juz by wypadało cos nowego wybudowac nieroby !! Co wy robiliście przez ostatnie 10 lat ??? Faza projektu 10 lat, faza wykonawcza 7 miesięcy gratulacje tylko w Polsce ,

    • 57 31

    • Oto rewelacyjny przykład, jak władza w biały dzień dzieli publiczne pieniądze! (4)

      Rozbudowa 2,8km drogi kosztuje u nas 31 mln zł. Zwykły Kowalski powie, no i h*j, ważne, że będę miał jak dojechać... A ja wam coś powiem więcej. Przykładowo w Czechach budowa 1km AUTOSTRADY (kto jeździł, ten wie co to jest prawdziwa autostrada) kosztuje średnio 5mln zł (w przeliczeniu z $). W Polsce, jak widzimy twór "drogopodobny" ksoztuje ok. 10 mln zł za 1km.... Dlaczego tak dużo? Wszystko jest banalnie proste. Władza organizując takiego rodzaju przetargi składa zamówienie pod konkretną firmę. W praktyce to oznacza, że drogę się zbuduje za np. 10mln, a resztę czyli 20mln zł podzieli się między siebie... Ktoś powie, że mam bujną wyobraźnię, a ja wam powiem, że gdyby faktycznie 1km miał kosztować 10mln zł, to byśmy mieli drogi ze złota bez najmniejszej dziurki przez okres najbliższych 100lat.

      • 15 16

      • Kłamstwo !!!

        Średni koszt budowy 1 km autostrady w Czechach to 8,86 mln Euro. Oczywiście cena łącznie z niezbędną infrastrukturą (mosty, przejścia, wjazdy, itp)

        • 6 1

      • Tak wybraliście, tak macie

        • 2 5

      • to startuj do przetargu, zrob droge za te 20 mln, zatrudnij Czechow i bedziesz do przodu (1)

        • 12 0

        • widzę, że nie każdy potraif czytać ze zrozumieniem...

          • 0 0

  • (3)

    POWINNI ZBUDOWAC CZTERY JEZDNIE PO PIEC PASOW I BY SIE JECHALO JAK SIE NALEZY!!! PO CO KOLEJ I PO CO TRAMWAJE TYLKO SAMOCHODY!!! ROZUMIECIE WIESNIAKI!!!

    • 15 91

    • na wsi są tylko samochody (i traktory) (1)

      w miastach są dodatkowo takie zdobycze cywilizacji jak tramwaj, autobus, czy kolej.

      • 21 1

      • Patrzcie państwo, od kiedy to zwolennicy samochodów są minusowani na tym portalu :)

        • 2 4

    • dawno sie tak nie usmialam; jak mowia czlowiek z wiochy wyjedzie, ale wiocha z czlowieka nigdy

      "po co kolej i po co tramwaje" heh, dobrze Ci napisal Antywiocha Team

      • 0 0

  • a którego marca wchodzą na Słowackiego? (2)

    • 14 6

    • na dzień kobiet

      • 0 0

    • bardziej mnie interesuje, kiedy, po ukończonej pracy, wyjdą?

      • 0 0

  • Byle by nie Budimex, tym panom juz dziękujemy (3)

    • 66 9

    • panu widocznie już ktoś dawno podziękował (1)

      • 3 12

      • zobaczysz jak wakoz pracuje to się zdziwisz

        • 0 1

    • oj chyba budimex bylby duzo lepszy od wakozu :P

      • 2 0

  • (1)

    Brawo GIK

    • 29 5

    • Choćby była zimna zima, choćby lato męczyło upałem, pozostań taka jak zawsze byłaś, taka jak Ciebie kiedyś poznałem. Droga

      Teściowo źyczę Ci wszystkiego najpiękniejszego!

      • 0 2

  • (5)

    zbuduja szybko,sprawnie i tanio! i za rok do remontu.To Polska właśnie!

    • 35 30

    • a może jakiś optymizm? (1)

      • 8 3

      • nadchodzi

        wiosna

        • 5 0

    • Narzekanie

      i niezadowolenie. To Polska właśnie !

      • 2 1

    • (1)

      Nie buduja.. zle, buduja jeszcze gorzej.. Ot zadowolic polaka.. ciezka rzecz

      • 2 0

      • .. bo lepiej jest wydać raz pieniądze i mieć dobrą rzecz , w tym wypadku drogę , chodniki , ścieżkę rowerową . Tym bardziej że są to nasze pieniądze z naszych podatków i każdy ma prawo wypowiadać się na co będą wydane.

        • 2 1

  • Widać nie taki diabeł straszny (4)

    Wyceny robót były prawdopodobnie sporządzane w okresie wysokiej podaży inwestycji komunalnych i państwowych. Obecnie nastąpiło wielkie przycięcie inwestycji drogowych. Firmy z wolnymi mocami walczą o każdą publiczną inwestycję. Tylko się cieszyć.
    Ciekawym rozwiązaniem przetargu było postawienie warunku terminu wybudowania trasy. Dzięki temu firmy rywalizują nie tylko ceną ale również terminem wybudowania drogi. Super rozwiązanie. Ja się cieszę a malkontenci i tak zawsze znajdą powód do narzekania.

    • 60 4

    • Brakuje jednego (1)

      Termin owszem ważny, ale dziwi mnie, że w żadnym z przetargów na drogi i inne większe inwestycje nie ma wymagań odnośnie trwałości "produktu". Powinni mocno punktować te oferty, które zakładają odpowiednio długą gwarancję. Po co np. zrobić drogę za 30 mln PLN i mieć gwarancję na 5 lat, skoro można np. za 45 mln PLN zrobić drogę z gwarancją na lat 15. Wówczas oszczędzimy lekko te 15 mln PLN na kosztach utrzymania danej drogi i jednocześnie zmniejszymy prawdopodobieństwo wystąpienia problemów związanych z remontami. Tego nikt u nas pod uwagę nie bierze.

      • 9 3

      • Jest taki podpunkt,

        tylko strasznie ciężko udowodnić inwestorowi, że nie jest on spełniony przed zakończeniem inwestycji. Na tym etapie każdy zapewnia, że jego droga jest trwała i spełnia wszystkie wymagane standardy. Dopiero w rok po oddaniu zaczynają się procesy o kanty na budowie, ale wtedy już po wszystkim.

        • 1 0

    • (1)

      bo nie każdy zauważa, że uznane polskie firmy mocno przebuzowują wszelkie kosztorysy, by móc zejść z ceną i wyjść w dużym stopniu na swoje, koszta okazuje się nie muszą być wielkie, na szczęście tutaj buduje Wakoz, bo gdyby był to Budimex mógłbym mieć wątpliwości co do jakośći, a tak przy okazji - krytykowano obecny rząd, że zaniechuje inwestycji, a możemy mieć odwrotny efekt w postaci oszczędności i dodatkowych środków na kontynuację właśnie rezerwowych inwestycji. Zgadzam się tu z marszal80 - spadła podaż inwestycji z zapowiedzi rządowych, nagle spadły ceny i zaczęła sie prawdziwa walka o każdą inwestycję wśród firm, koszta stały się realniejsze - korzysta budżet miasta i państwowy (mając na myśli inne inwestycje na drogach krajowych, z samych oszczędności będzie można plany rozbudowy dróg i autostrad wrzucać ponownie na tapetę.
      Co do jakości to nie zawsze drogo oznacza dobrze, że tak przytoczę słynny najdroższy w Polsce odcinek DSR w Warszawie, zauważcie, że nadzór budowlany zaczął w końcu działać w tym przypadku jak należy, wykonawca kary się nie ustrzegł za jakość, będzie miał dodatkową robotę gwarancyjną. Może stało się to przestrogą dla firm budowlanych by nie nadwyrężać kosztorysów i dbać o jakość...

      • 2 0

      • co masz na mysli mowiac 'na szczecie tutaj buduje wakoz' myslisz, ze to taka dobra firma?

        • 0 0

  • Podstawowe pytanie. Kiedy ruszają prace na odcinku od ronda niedźwiednik do centrum Wrzeszcza? W tym miesiącu? (8)

    Drogi mamy jak na Ukrainie, ale to zawsze lepiej niż jak w Afryce, prawda :/

    • 43 7

    • za dużo lewych prawo jazdy chyba

      • 2 1

    • heheh w Afryce są już lepsze drogi

      • 10 4

    • prace ruszają w marcu (3)

      • 5 0

      • marzec ma 31 dni, a mi chodzi o ten konkretny, jak narazie to tylko ble ble ble (2)

        • 4 3

        • dokładny dzień nie jest na razie znany (1)

          31.01 wybrano najlepszą ofertę ; 10 dni na ewentualne protesty i odwołania;
          potem kontrola Urzędu Zamówień Publicznych (ok. 2tygodnie), podpisanie umowy i wjazd na budowę..
          jeżeli nie będzie protestów i odwołań.. piewrszy tydzień marca jest jak najbardziej realny.;.

          Trasa Słowackiego - lepiej późno niż wcale.. heh

          • 11 1

          • zdajecie sobei, co to oznacza?

            marzec - wejscie na plac budowy srodkowego odcinka Slowackiego
            zmniejszenie przepustowosci grunwaldzkiej o 1/3, przesiadka do busów ze swingów
            roboty na Jana z WyKolna
            rozbabranie kolejowego wjazdu do Gdanska, obciecie ilosci polaczen.

            czeka nas "piekna wiosna"

            • 5 1

    • kolego w afryce są takie drogi że my to sobie pomarzyć możemy

      np. Ghana autostardy 4 pasy w każdą płaskie jak stół...

      • 1 1

    • Ty jedz do afryki i zobacz jakie maja drogi

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane