• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego: rusza budowa estakady, będą nocne prace drogowe

Maciej Naskręt
4 lipca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Drogowcy będą pracować nocą na skrzyżowaniu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej. Drogowcy będą pracować nocą na skrzyżowaniu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej.

Drogowcy zaczynają budowę estakady nad skrzyżowaniem al. Grunwaldzkiej z ul. Słowackiego i Kościuszki, więc kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami. Cześć prac będzie prowadzona w nocy. Ograniczenia w ruchu potrwają dwa miesiące.



Czy jesteś za prowadzeniem prac drogowych nocą?

Od dziś przez dwa miesiące, od godz. 20 do godz. 6 rano, drogowcy będą zajmować skrajne pasy ruchu na całym skrzyżowaniu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska. Dzięki takiemu harmonogramowi prac, budowa nie da się we znaki kierowcom w ciągu dnia.

- Będzie zapewniona możliwość jazdy przez skrzyżowanie w dowolnym kierunku. Zmiany są konieczne do wykonania podpór pod nową estakadę - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem Trasy Słowackiego.

Estakada ma umożliwić bezkolizyjny przejazd nad skrzyżowaniem przy Galerii Bałtyckiej jadącym z lotniska w kierunku Zaspy i odwrotnie. Nowy obiekt będzie posiadał po jednym pasie ruchu w każdą stronę.

Przypomnijmy: wykonawcą miejskiego odcinka Trasy Słowackiego od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do skrzyżowania z al. Rzeczpospolitej zobacz na mapie Gdańska jest konsorcjum firm Hydrobudowa Polska, PBG i Aprivia Za wybudowanie drogi do końca 2012 roku dostanie ono 159 mln zł.

Zobacz przebieg Trasy Słowackiego przez Gdańsk.

Opinie (271) ponad 20 zablokowanych

  • Cieszmy się, że w Gdańsku się buduje. (3)

    • 430 13

    • dobrze że w nocy trochę mniej utrudnień w dzień

      • 42 0

    • Czy playboy Bobik też pomacha łopatą jak obiecał?

      czy ogonek już podkulił?

      • 6 7

    • po jednym pasie w każdą stronę

      jw .... nawet to pogrubili czy nic nowego a niech jeszcze z 10 skrzyżowań świetlnych na odcinku 1,5 km dodatkowo postawią to napewno usprawni ruch na tej drodze

      • 0 8

  • Nocne budowy? (2)

    Jaaa...

    • 244 8

    • narzekaj dalej

      • 7 15

    • i bardzo dobrze

      • 19 1

  • no i nareszcie (15)

    cos madrego wymyslili.. w Szwecji tylko w nocy robi sie drogi zeby kierowcy w dzien moli spokojnie jezdzic...

    • 300 13

    • pamietaj jedno (13)

      nocna zmiana kosztuje x2 wiec poprostu nas niestac na nocne inwestycje

      • 19 35

      • Ciekawe co na to mieszkańcy ;) Cichej nocy im życzę. (2)

        • 17 33

        • Mieszkańcy są też kierowcami i rozumieją, że jak chcą mieć szybko i bez problemów nowe drogi, to muszą czasem pocierpieć. ;)

          • 25 2

        • a gdzie tam mieszańcy?

          pewnie całe tłumy tam mieszkają

          • 0 2

      • Dzięki pracy ciągłej robotę kończy się dwa razy szybciej niż przy 8 godzinnym dniu pracy (4)

        De facto wychodzi taniej...

        • 23 5

        • a nie na to samo?

          • 8 2

        • przecież kasa za wybudowanie odcinka jest niezmienna 159mln i nie ma mowy żeby wykonawca dostał więcej bo szybciej prace skończy (2)

          • 20 0

          • Jak skończy szybciej jedno, (1)

            to może wziąć się za coś innego i zarobić więcej...

            • 5 0

            • Niestety..

              u nas to nie działa.

              • 2 1

      • A od czego jest pała?

        By przekonać zrzędy do niezrzędzenia.

        • 4 2

      • tez pamietaj (1)

        zamiast robic interes mozna postac w korku...znalesc rozwiazanie pomiedzy kosztami nocnych robot a naszymi mozliwosciami...

        • 0 0

        • W sensie "znaleźć"

          • 0 0

      • Tylko koszty pracy są 2 razy większe, reszta pozostaje bez zmian.

        • 1 0

      • Czas to pieniądz, a pieniądz to życie. A ja chce jeszcze wiele przeżyć.

        Praca trzyzmianowa (całodobowa) oznacza szybsze zakończenie. Inwestycja w transport zwraca się zawsze.

        • 0 0

    • nie TYLKO w nocy...

      Byłam w Szwecji prawie rok temu na kilka dni i widziałam drogowców pracujących przy tworzeniu drogi w dzień. W nocy nie wiem, czy coś robili, bo się po nocach nie pałętam. :)

      • 6 3

  • i dobrze :) (1)

    • 122 5

    • Gut

      • 2 0

  • Jestem za remontami w nocy ! (12)

    byle nie pod moimi oknami...

    • 152 60

    • Jak mieszkasz na słowackiego (3)

      to łącze się w bólu , ale może na ten czas mieszkanie możesz wynająć studentom im nic nie przeszkadza :D !! Droga musi powstać nie ma siły !!!!!

      • 29 5

      • studentom wynająć mieszkanie .....

        hahahhaa

        • 17 2

      • jest lipiec jakim studentom? (1)

        • 17 0

        • na praktykach lub siedzących w letniej pracy

          • 8 1

    • ehh (1)

      to takie polskie

      • 7 3

      • Czyli wszyscy są polakami bo jak mieszkałem na zachodzie to też tak tubylcy mówili.

        • 4 0

    • Tylko polacy tak potrafią ... (2)

      ... marudzenie i narzekanie na wszystko !! Jakby nie robili nocą to by trwało 5 miesięcy i byście gadali co się tak ociągają i nic nie robią, że przejechać się nie da itp itd. Robią nocą to też źle, bo pod moimi oknami , bo hałas ... Jak nie urok to ...
      Kup sobie zatyczki do uszu a przeżyjesz i remonty będą szybciej skończone !!

      • 5 2

      • (1)

        zatyczki też kosztują...

        • 0 0

        • no i trzeba je wzłożyć do uszu, to stanowczo za wiele

          • 0 0

    • Tak, remont musi być... jednak... (1)

      Dla ludzi mieszkających w pobliżu to poważny dramat. Straszne. Współczuję serdecznie. Najlepiej, jeśli jest taka możliwość, przeprowadzić się do rodziny na ten czas.
      U nas dziś pod oknami w środku nocy włączył się alarm w furmance i wył do samiutkiego rana. Nie wiecie chyba, co człowiek wtedy przeżywa. Nawet najdelikatniejszy poćwiartowałby właściciela pojazdu i dał na pożarcie psom...
      Mam nadzieję, że remont jest mniej uciążliwy dla uszu niż alarm. Czego Wam życzę.

      • 1 3

      • to wtedy trzeba wyjść z młoteczkiem, wybić szybkę, otworzyć maseczkę i odciąć nożykiem wyjącą syrenkę, można jeszcze przedziurawić oponkę, tudzież zostawić miłą informacyjkę dla kolegi właściciela-palantunia

        • 0 0

    • byle pod pana/i oknami

      • 0 0

  • no w końcu (13)

    jedno pytanie - w przypadku kiedy nowa estakada ma po jednym pasie w każdym kierunku to po co powstaje drugi most nad torami ? czy wąskie gardło będzie przed torami czy za torami to chyba nie robi różnicy?

    • 44 47

    • Będzie drugi most.

      j/w

      • 13 2

    • Nie wręcz przeciwnie (3)

      Pamiętaj ruch nie będzie się odbywać ze Słowackiego w Kościuszki i odwrotnie, ale także z Grunwalwaldzkiej w Kościuszki i odwrotnie. Dzięki temu wreszcie nie będzie korków na Kościuszki.

      Bezkolizyjny przejazd jednopasmowy nie będzie przy okazji korkował zjazdów i wjazdów z i w Grunwaldzką. Trzeba pamiętać, że Słowackiego i Kościuszki mają tylko 2 pasy. Czyli 1 na przejazd na wprost i 1 dla skręcających. Dzięki temu nie powinno być korkowania niepotrzebnego. Ale znając naszych świetnych kierowców wielu będzie próbowało jechać na wprost i w ostatnim momencie próbować się wepchnąć aby skręcić.

      • 48 1

      • co ty pleciesz

        • 4 30

      • misiek

        na tym wiadukcie ma myc jeden pas, przed wiaduktem będą dwa pasy jeden pas wjezdzajacy na wiadukt drugi na grunwaldzka a z drugiej strony jeden zjeżdżający z wiaduktu a drugi wyjezdzajacy z galerii na mostach będą dwa pasy. Przecież to widać na grafice gołym okiem

        • 4 0

      • a bardziej pom Polsku

        • 0 0

    • oczywiście wszyscy ze Słowackiego jadą prosto i nikt nie skręca w Grunwaldzką (1)

      Czemu jeden pas w każdym kierunku nad Grunwaldzką miał by nie wystarczyć? Świateł żadnych raczej na tym wiadukcie nie będzie, przepustowość powinna więc być wystarczająca.

      • 21 1

      • wczesniej (przed skrzyzowaniem) jest dwupasmowa (albo raczej ma byc) wiec troche to dziwne rozwiazanie

        • 5 12

    • most na torami (3)

      most nad torami bedzie zbierac ruch z kierunku od oliwy i z wrzeszcza, zaś estakadą nad grunwaldzką biedzie tylko ruch prosto z kierunku słowackiego i z kierunku kościuszki, wystarczy :)

      • 15 2

      • nie wystarczy niestety i wszyscy o tym wiedza

        • 7 14

      • (1)

        nie ma czegoś takiego jak most nad torami
        most jest nad wodą, nad torami jest wiadukt
        wiem czepiam się :D

        • 19 0

        • wiadukt to most nad drogą lub torami

          czyli jednak most

          • 1 10

    • popieram nocne remonty ale pod wypowiadajacego sie oknami szkoda ze nie pod drzwiami

      • 1 1

    • Nie wszyscy pojadą prosto.

      Część samochodów wjedzie na skrzyżowanie.

      • 0 0

  • Trasa Słowackiego

    to cud że ta droga w końcu powstaje.;.

    • 137 6

  • no brawo! robi sie światowo! (5)

    w koncu! w polsce mozna pracowac także w nocy! wszędzie sie buduje 24h, remont drogi podzielony jest na male kawałki którymi zajmuje sie kilka firm i w ciągu 1-2 dub sa wstanie oddać droge do użytku- tak jest w europie, ale ta sie kończy na odrze...

    POWODZENIA!!! i cierpliwości !!!

    • 126 10

    • dub? (1)

      DUBSTEP!

      • 14 4

      • istnieje sprawdzanie pisowni, korzystajmy!

        dub -> dubi dubi ken dens!

        • 6 3

    • jedna autostrada już była u nas podzielona na kilka firm: ) (1)

      ja jestem zdania żeby taką trase robiła jedna firma i z podziałem na kilka ekip

      • 9 2

      • i tak naprawde sie robi

        i tak naprawdę się robi, przynajmniej na zachodzie - wykonawca główny w konsorcjum zazwyczaj, dzieli odcinki na podwykonawców, którzy robią swoje etapy oddzielnie.

        • 4 0

    • na pewno

      nie byles za granica

      • 0 0

  • po jednym pasie?? (20)

    budyn, chyba was po........o

    • 108 114

    • A po co dwa (7)

      jak zaraz jest wiadukt, czopku :)

      • 23 20

      • ale przed wiaduktem jast galeryja!! olaboga! szykuje sie armagiedon!!

        • 20 5

      • będzie drugi wiadukt (5)

        Nad torami ma powstać drugi wiadukt, więc bedzie po dwa pasy w każdym kierunku. W tym kontekście trochę szkoda, że nad Grunwaldzką tylko po jednym pasie - zwężenie zawsze powoduje korki, bo bardzo niechętnie jeździmy "na zamek".
        No ale lepiej tak niz to co robią na Armii Krajowej i Nowej Łódzkiej - tu calkowicie zrezygnowano z wiaduktu i budują kolizyjne skrzyżowanie z korkiem gigant!

        • 12 3

        • nie będziesz jechał na zamek (4)

          Rozumiem, że 100% ruchu odbywa się z kościuszki w słowackiego i nikt nie skeca w Grunwaldzką, a może odwrotnie większość ludzi skręca w grunwaldzką.

          1 pas na każdym kierunku własnie moim zdaniem jest bardzo przemyślany i to ze względu na bardzo małą ilość miejsca po stronie kościuszki. Wiadukt będzie potrzebował miejsca aby zejść za ulicą grunwaldzką toteż będzie bardzo mało miejsca pomiędzy mostem a wiaduktem. Po drugie jeden pas na moście będzie odrazu przeznaczony dla ludzi skręcających w Grunwaldzką, który potem zamieni się na dwa (lub nawet trzy) dla skręcających w prawo i w lewo.

          Jak was czytam zastanawiam się czy w ogóle ktoś z was wie jaka obecnie ulica ma największy ruch. Bo moim zdaniem jest to Grunwaldzka i nie wiem czy wiecie, ale włąsnie to z nią się krzyżuje tam Słowackiego i Kościuszki, więc przestańcie o niej zapominać.

          • 11 5

          • (1)

            a jak ja Ciebie czytam to sie zastanawiam, czy znasz roznice pomiedzy mostem a wiaduktem : ) Bo czym sie rozni wiadukt od estakady nawet nie smiem pytac...

            • 10 2

            • most jest nad przeszkodą terenową o wilgotności 100%

              np rzeką..:)

              • 9 0

          • jestes durniem (1)

            Co znaczy, nie ma miejsca? Na dwa dodatkowe pasy zawsze znajdzie się miejsce. Oczywiście, że jeden pas i tak polepszy sytuację, ale nie rozwiąże jej zupełnie, a przy rosnącym natężeniu ruchu już niedługo cała ta nowa estakada będzie stała.

            • 0 9

            • No nie ma tam miejsca i tyle

              Proponuje przejechać się na skrzyżowanie i zobaczyć w jakich kierunkach jeżdzą samochody i czy rzeczywiście jest taki natłok do jazdy na wprost. Jeżeli nie będzie żaden debil tamował ruchu na wprost aby się wepchnąć do skrętu na Grunwaldzką, to jeden pas w pełni wystarczy i nawet przy bardzo dużym natężeniu ruchu się nie zakorkuje.

              Problemy jakie nas tak naprawde czekają to sposób rozwiązania ruchu do galerii bałtyckiej. Tu jestem za tym aby nie było zjazdu do galeri z wiaduktu do ulicy Kościuszki, bo w takim wypadku skręcający do galeri będą tamować ruch.

              Biorąc pod uwagę rosnące natężenie ruchu to skrzyżowanie powinno być nie dwu pasmowe, bo to też nie rozwiąże przyszłego ruchu za 10 lat. Ale powinno być ono bez kolizyjne w obu kierunkach i być 3 poziomowe. Tylko kto by za to znalazł pieniądze, bo cena tunelu była by pikusiem przy cenie tego skrzyżowania. Noi kto by się podjął zbudowania tego bez wielkich utrudnień w ruchu na jednym z największych skrzyżowań w Gdańsku.

              • 4 1

    • Daj kase Szejku,to nawet tunel zrobią. (3)

      Ciesz się ,że tak dużo ważnych inwestycji się odbywa,bo będzie się nam i naszym dzieciom lepiej żyło.

      • 22 4

      • (2)

        jeszcze jakis z UM gdansk??

        • 6 24

        • aleś ty głupi (1)

          • 15 1

          • Pewnie zakompleksiony frajer z gdyni:)

            • 9 3

    • na więcej nie ma kasy. Głódź ją dostał.

      • 18 5

    • Po*****o to Ciebie i to zdrowo (4)

      A widzisz tam miejsce na wiadukt 2x2, bo ja nie. Dopiero co kilku myślących inaczej pisało, że po co się niszczy koszary dla drogi, a teraz drugi tam jeszcze chce wsadzić jeszcze 2x2 pasy.

      Aby powstało 2x2 pasy słowackiego przy końcu tak samo jak kościuszki musiałoby mieć 2x4 pasy. czyli łącznie 8 pasów. czyli jadąc słowackiego miałbyś 2 pasy do jazdy na wprost, 1 do skrętu w lewo i 1 do skrętu w prawo. Tak samo dla wjeżdżających w Słowackiego 2 pasy od Kościuszki, 1 pas od jadących Grunwaldzką z kierunku Gdańsk i 1 z kierunku Sopot.

      Analogicznie przy 2x1 potrzeba tam 6 pasów.

      Po drugie pamiętaj, że grunwaldzką leci tramwaj, a z kierunku Gdańsk w słowackiego skręcają 2 pasy. Czasem wystarczy pojechać zobaczyć pomyśleć, a nie pie*****ć bez opamiętania.

      • 26 5

      • nie masz wyobrazni inteligencie (3)

        Na 2x2 potrzeba 6 pasow a nie 8. Po 2 na jazde na wprost i po jednym do skretu w prawo (opcjonalny skret w lewo odbywa sie juz pod wiaduktem, wiec nie potrzeba dodatkowego pasu wzdluz slowackiego - tak jest rowniez na wiekszosci wezlow obwodnicy)

        • 6 4

        • (2)

          Ty masz w ogóle pojęcie jak wygląda ruch w tamtym miejscu, bo chyba nie do końca. Przejedź się do jasnej cholery na słowackiego i zobacz ile samochodów skręca w lewo, ile w prawo, a ile jedzie na wprost. Podobnie zerknij sobie jak wygląda ruch do słowackiego.
          Przez ten twój debilny pomysł jeden pas zakorkowałby całą słowackiego i nie miałbyś jak jechać na wprost. Nie bez powodu obecnie dwa pasy skręcają z grunwaldzkiej (od strony Gdańska) w słowackiego, żeby teraz taki pseudo myśliciel wymyślał, że mają się pod wiaduktem zrobić w 1 i jeszcze połączyć razem z ruchem z Grunwaldzkiej (od strony Sopotu).

          • 6 1

          • (1)

            jaki ty jestes tepy

            • 0 3

            • no to teraz wiem z kim rozmawiam :P.

              • 0 1

    • Bedzie wąskie

      gardło.

      • 3 4

    • w nocy przecież

      • 0 0

  • tamtaramtaam! (5)

    wielkie wydarzenie! drogowcy wpadli na to zeby budowac w nocy... hmmm tylko dlaczego nasi na to dopiero wpadli, podczas gdy za granica to jest stala praktyka zwlaszcza przy tak duzych projektach! aaaa no tak - bo by trzeba bylo nadgodziny i nocki placic a to juz u nas niedopuszczalne

    • 68 29

    • bo za granicą mieszkańcy nie strzelają fochów, że im przez kilka nocy głośniej, tylko się cieszą, ze nie mają przez 2 miesiące korków pod domem...

      • 19 2

    • nie prawda: w rumunii, litwie, czeczenii, bułgarii wcale nie buduje się w nocy?
      dlaczego kłamiesz że za granica jest lepiej?

      • 4 5

    • a kto za tym stoi związkowcy z sztandarami palący opony bo robotnik to ktoś kto zapewnia im knucie intryg aby przy darmowym korycie posiedzieć i nie za 1500 tyko 15000 a robol mogący zarobić więcej jest tym złem ,zagrożeniem dla nich.I to nie firmy tylko oni blokują bo za komuny napisali im 21 postulatów które odnosiły się do tamtych czasów

      • 1 1

    • ciekawe ile by dróg powstało

      gdyby wszystkie były budowane w nocy. nocka bardziej płatna - koszt inwestycji wzrasta. więcej kasy na słowackiego - skąd kasę na tunel, wz itp? z jednej strony mędzicie tu, że miasto ma ogromny dług, z drugiej, że nic sie nie dzieje, a z trzeciej, że jak się dzieje, to ma się dziać w nocy, bo korki.
      pewnie, że lepiej w nocy, ale jak kogoś nie stać na to co fajne, to się robi jak się da.

      • 1 1

    • w gdyni juz wczesniej sie buduje drogi w nocy (glownie zerwanie starego asfaltu i polozenie nowego)i trwa to pare dni a nie pare tygodni

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane