- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (197 opinii)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (72 opinie)
- 3 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (182 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (112 opinii)
- 5 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (113 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (242 opinie)
Trasa Słowackiego: zobacz już dziś, jak pojedziesz za cztery lata
Zobacz, jak będzie wyglądała Trasa Słowackiego.
Trasa Słowackiego w Gdańsku będzie budowana do roku 2014. Tylko na Portalu Trojmiasto.pl już dziś możesz zobaczyć, jak zmieni się miasto po wybudowaniu 10-kilometrowej drogi z lotniska do gdańskiego portu.
Budowę Trasy Słowackiego miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 podzieliła na cztery zadania - ich szczegółowy opis w ramce poniżej. Na każde z nich został ogłoszony w lipcu przetarg ograniczony. Jeszcze w sierpniu zakończy się I etap przetargów - wtedy poznamy firmy, które mają ochotę budować poszczególne fragmenty Trasy.
- Kryterium wyboru wykonawcy stanowi w 90 proc. cena i w 10 proc. termin wykonania inwestycji - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.
Pod koniec lipca tego roku spółka GIKE 2012 rozstrzygnęła przetarg na wyburzenia budynków, znajdujących się w świetle nowej Trasy Słowackiego. Wygrała spółka budowlana z Luzina - Wakoz. Za rozebranie m.in. 12 budynków mieszkalnych i 28 obiektów budowlanych zaproponowała kwotę 608 tys. zł. Teren pod budowę nowej trasy ma być uporządkowany do połowy przyszłego roku.
Już wiadomo, że drogowcy nie zdążą z budową całej Trasy Słowackiego na Euro 2012, mimo że pierwsze prace budowlane ruszą w przyszłym roku. Zakończenie budowy nastąpi po 2014 r. Wtedy zostanie otwarty tunel dla aut pod Martwą Wisłą - ostatni element Trasy Słowackiego.
Poważny problem tuż po realizacji czterech zadań drogowych przez GIKE 2012 będzie generować brak łącznika drogowego między Trasą Słowackiego , a ul. Hallera w Gdańsku. Przez to kierowcy pojadą w kierunku PGE Areny Gdańsk wąskim gardłem - jednopasmową ul. Kościuszki . Na rozwiązanie tego utrudnienia będzie trzeba poczekać, bowiem inwestycja - realizacja dalszego ciągu ul. Nowej Kościuszki - nie znajduje się w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Miasta Gdańska - nie ma zagwarantowanego finansowania.
Zadanie 1 - odcinek od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych (tzw. odcinek lotniskowy).
- budowa zaplanowana na lata 2011-2013
- długość odcinka - 2,8 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, chodniki, ścieżki rowerowe.
Zadanie 2 - odcinek od ul. Potokowej do al. Rzeczypospolitej (tzw. odcinek środkowy).
- budowa zaplanowana na lata 2011-2013
- długość odcinka - 3,3 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, 3 tunele dla pieszych, chodniki, ścieżki rowerowe, estakada i wiadukt nad torami kolejowymi.
Zadanie 3 - odcinek od al. Gen. J. Hallera do węzła na ul. Marynarki Polskiej.
- budowa zaplanowana na lata 2011-2013
- długość odcinka - 2,3 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, 2 wiadukty nad torami kolejowymi.
Zadanie 4 - odcinek od węzła na ul. Marynarki Polskiej do Węzła na ul. Ku Ujściu.
- budowa zaplanowana na lata 2011-2014
- długość odcinka - 2,4 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, tunel drogowy pod Martwą Wisłą.
Opinie (282) ponad 10 zablokowanych
-
2010-08-23 07:50
Odcinek lotniskowy (2)
Czy nie szkoda pieniedzy na tak rozbudowany odcinek lotniskowy? Przez ten las do lotniska spokojnie wystarczyłaby wyremontowana jednojezdniowa droga.
- 19 4
-
2010-08-23 07:55
Zaoszczędzone (1)
pieniądze przerzucić na Nową Kościuszki. I dać jakiś normalne nazwy tych ulic. Swoją drogą na wizualizacji przeraża zakres wyburzeń.
- 9 0
-
2010-08-23 08:24
tak własnie też zauważyłam, że sporo budynków ma 'zniknąć', ciekawe czy to nie opóźni robót....
- 6 0
-
2010-08-23 07:56
proponuję popracować nad grafiką wizualizacji.Dodać parę bajerów itp.Za 2 lata się przyda aby pokazać coś nowego-)
- 17 2
-
2010-08-23 08:00
(3)
Jeden pas na wiadukcie ma większą przepustowość niż dwa pasy dołem przez skrzyżowanie. Poza tym jakby ktoś nie zauważył, to mówimy tu o centrum miasta, gdzie wiadukty, estakady i przejścia podziemne to zło koniecznie, więc powinno być ich jak najmniej a jeśli już są to tylko takie jakie potrzeba i nie większe. Budowanie szerszego wiaduktu oznaczałoby konieczność burzenia budynków u dołu Słowackiego przy skrzyżowaniu z Grunwaldzką. A miasto jest dla ludzi, nie dla samochodów.
- 10 4
-
2010-08-23 08:12
przeciez (2)
beda wyburzac te budynki w dole slowackiego. Z przynajmniej jednej juz po stronie slowaka wyniesli sie ludzie.
- 3 0
-
2010-08-23 08:21
Mam na myśli budynki na rogach Słowackiego i Grunwaldzkiej a nie te wyżej, tamte rzeczywiście niedługo znikną.
- 2 0
-
2010-08-23 08:21
niestety to prawda:(
- 1 0
-
2010-08-23 08:11
Ładny film Kampanii Samorządowej (2)
... jak to jest, że Warszawa - dużo zamożniejsze miasto nie wydaje na durne filmiki kasy, tylko ładuje w budowę dróg. Ludziom (poza kolesiami - grafikami) nie są potrzebne filmiki tylko porządne drogi!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 16 5
-
2010-08-23 08:22
za koszt tej grafiki kupisz jeden krawężnik;)
- 2 2
-
2010-08-23 15:27
wybory idą, coś trzeba pokazać
j.w.
- 0 0
-
2010-08-23 08:21
Jeśli faktycznie to wybudują,...
...to wreszcie będzie można normalnie przejechać przez Gdańsk. Zapowiada się super, jak będzie - zobaczymy...
- 4 5
-
2010-08-23 08:22
Takie cuda przed wyborami...dziwny wysyp wizualizacji.
I tak Adamowicz cię nie wybiorę
- 19 4
-
2010-08-23 08:22
ładnie
to wygląda, i na pewno uda się to zrealizowana ja tymczasem uzbrajam się w aparat, i jadę bikem robić foty tych budynków które zostaną zniszczone, dla potomnych.
- 9 1
-
2010-08-23 08:23
zacznijcie już dzis!
To może zdążą na 2012 rok :)
- 4 2
-
2010-08-23 08:29
jeszcze 4 lata?!! 4 lata?!! (1)
Miało k*** być do Euro. Przecież to jest k*** kluczowa inwestycja...
- 28 1
-
2010-08-23 08:32
Rok 2013. Na portalu wiadomośc dnia pt: Zobacz jak pojedziesz trasą Słowackiego w 2020 r.
U nas już dziś.
- 10 1
-
2010-08-23 08:37
ktos inny sie cieszy
ze za pare lat bedzie mozna wsiasc wieczorem do auta i poprostu pojezdzic po fajnych drogach?
- 2 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.