- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (277 opinii)
- 2 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (54 opinie)
- 3 Paraliż drogowy na północy Gdyni (100 opinii)
- 4 Chciała kupić Bitcoiny, straciła 200 tys. (45 opinii)
- 5 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (200 opinii)
- 6 Przestępca seksualny wpadł w porcie (93 opinie)
Trasa Słowackiego: zobacz już dziś, jak pojedziesz za cztery lata
Zobacz, jak będzie wyglądała Trasa Słowackiego.
Trasa Słowackiego w Gdańsku będzie budowana do roku 2014. Tylko na Portalu Trojmiasto.pl już dziś możesz zobaczyć, jak zmieni się miasto po wybudowaniu 10-kilometrowej drogi z lotniska do gdańskiego portu.
Budowę Trasy Słowackiego miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 podzieliła na cztery zadania - ich szczegółowy opis w ramce poniżej. Na każde z nich został ogłoszony w lipcu przetarg ograniczony. Jeszcze w sierpniu zakończy się I etap przetargów - wtedy poznamy firmy, które mają ochotę budować poszczególne fragmenty Trasy.
- Kryterium wyboru wykonawcy stanowi w 90 proc. cena i w 10 proc. termin wykonania inwestycji - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.
Pod koniec lipca tego roku spółka GIKE 2012 rozstrzygnęła przetarg na wyburzenia budynków, znajdujących się w świetle nowej Trasy Słowackiego. Wygrała spółka budowlana z Luzina - Wakoz. Za rozebranie m.in. 12 budynków mieszkalnych i 28 obiektów budowlanych zaproponowała kwotę 608 tys. zł. Teren pod budowę nowej trasy ma być uporządkowany do połowy przyszłego roku.
Już wiadomo, że drogowcy nie zdążą z budową całej Trasy Słowackiego na Euro 2012, mimo że pierwsze prace budowlane ruszą w przyszłym roku. Zakończenie budowy nastąpi po 2014 r. Wtedy zostanie otwarty tunel dla aut pod Martwą Wisłą - ostatni element Trasy Słowackiego.
Poważny problem tuż po realizacji czterech zadań drogowych przez GIKE 2012 będzie generować brak łącznika drogowego między Trasą Słowackiego , a ul. Hallera w Gdańsku. Przez to kierowcy pojadą w kierunku PGE Areny Gdańsk wąskim gardłem - jednopasmową ul. Kościuszki . Na rozwiązanie tego utrudnienia będzie trzeba poczekać, bowiem inwestycja - realizacja dalszego ciągu ul. Nowej Kościuszki - nie znajduje się w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Miasta Gdańska - nie ma zagwarantowanego finansowania.
Zadanie 1 - odcinek od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych (tzw. odcinek lotniskowy).
- budowa zaplanowana na lata 2011-2013
- długość odcinka - 2,8 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, chodniki, ścieżki rowerowe.
Zadanie 2 - odcinek od ul. Potokowej do al. Rzeczypospolitej (tzw. odcinek środkowy).
- budowa zaplanowana na lata 2011-2013
- długość odcinka - 3,3 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, 3 tunele dla pieszych, chodniki, ścieżki rowerowe, estakada i wiadukt nad torami kolejowymi.
Zadanie 3 - odcinek od al. Gen. J. Hallera do węzła na ul. Marynarki Polskiej.
- budowa zaplanowana na lata 2011-2013
- długość odcinka - 2,3 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, 2 wiadukty nad torami kolejowymi.
Zadanie 4 - odcinek od węzła na ul. Marynarki Polskiej do Węzła na ul. Ku Ujściu.
- budowa zaplanowana na lata 2011-2014
- długość odcinka - 2,4 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, tunel drogowy pod Martwą Wisłą.
Opinie (282) ponad 10 zablokowanych
-
2010-08-23 10:16
Czegos nie rozumiem... (2)
Pilkarskie euro jest w roku 2012 a trasa slowackiego bedzie budowana do roku 2014:) Wiec w 2012 bedzie jedna duza budowa:) Gratuluje pomyslu, gdyz teraz korki sa ogromne gdzie rozkopane sa mniejsze ulice:) Znow ktos wzial grube pieniadze. Fajnie ze bedzie taka trasa i wogole, najlepszy bedzie tunel pod martwa wisla:) Ale nasze przygotowanie do euro 2012 jest mizerne no oczywiscie nie liczac stadionow, choc i one zniszczeja po Euro :)
- 4 2
-
2010-08-23 10:49
Jak dojadą kibice? (1)
Na Matarni już postawili drogowskaz kierujący jadących z lotniska na obwodnicę. Pewnie liczą, że zdążą skończyć węzeł Karczemki i trasę AK tylko co mamy dalej? Kolizyjny węzeł Okopowa, Podwale, Jana z Kolna, walący się wiadukt na Zielonym Trójkącie i TIRy na Marynarki Polskiej. Już bardziej naokoło przegonić kibiców się nie da, więc w czasie EURO sparaliżują pół Gdańska a drugie pół stanie samo chcąc dojechać do tej zakorkowanej połówki. Tylko po co w takim razie się biorą za Uczniowską?
- 1 0
-
2010-08-23 12:52
Uczniowska dla tych co przylecą na drugie lotnisko za Gdynią.
- 1 0
-
2010-08-23 10:20
Dla leniuchów (1)
Plany połączenia dwóch opisywanych odcinków (od skrzyżowania Rzeczpospolitej - Hynka do obecnej Uczniowskiej) znajdziemy w planach zagospodarowania przestrzennego dla Gdańska, numer 0616 i 0704. Jeśli dla kogoś to zbyt wielka fatyga to podpowiadam: Nowa Kościuszki będzie leciała od obecnego skrzyżowania ulic Rzeczpospolitej i Hynka aż do Hallera z którą będzie się krzyżować mniej więcej na wysokości ulicy Lwowskiej. Po przecięciu Hallera trasa przebiegnie przez obecne ogródki i zaraz za skrzyżowaniem z Hallera skręci o 60 stopni w stronę morza. Z obecną ulicą Uczniowską połączy się poprzez skrzyżowanie (nowa trasa prostopadle do ciągu Uczniowskiej) mniej więcej w połowie drogi między ulicami Gdańską a Kochanowskiego.
Gdańsk jako jedno z niewielu miast publikuje plany w internecie, między innymi za sprawą jakże lubianego prezydenta. Warto czasami z tego skorzystać, bo demotywatory to nie wszystko.- 6 5
-
2010-08-23 10:33
Plany online publikują wszystkie duże miasta.. więc to nic szczególnego..
- 4 1
-
2010-08-23 10:20
znikajace domki i droga przez jezioro?? (1)
...a co z tymi znikającymi domkami?? a i brzeg jeziorka zasypany ma być?....nadzieja mnie podtrzymuje.....ciekawe czy w terminie budowa się zacznie....a propos - może by prawo budowlane i przepisy pozmieniać, bo wygrywa najtańsza propozycja czyli z najtańszych materiałów => najgorszych => najmniej trwałych...a co z protestami....POZMIENIAĆ PRZEPISY!!!! - ale to już rząd! - piszcie!- WY - BUDOWLAŃCY! macie najwięcej do...zyskania. Wygrywają DUŻE FIRMY I WYKAŃCZAJĄ MAŁE, LOKALNE....ALE POLITYKA!! DO BANI!
- 2 6
-
2010-08-23 10:25
W zamówieniu są określone materiały i technologia wykonania. Nie jest tak, że możesz zaproponować najniższą cenę a potem zrobić drogę gruntową.
- 1 0
-
2010-08-23 10:23
znając gdańsk
Znając gdańsk i patrząc na minione inwestycje to na 2014 rok na pewno nie powstanie ta trasa.Głąby które sterują światłami powinny wpierw je ustawić ....a to by już sporo zredukowało problem korków.
- 7 2
-
2010-08-23 10:31
realny efekt tych pomysłów
to zlikwidowanie historycznej drogi wyprowadzającej ruch z Wrzeszcza w kierunku zachodnim na Kaszuby. Wieleset lat radycji przekreslono jednym pociagnieciem pióra. Teraz i owszem pokazują coś co nazywaja trasa ale nie jest to zadna trasa tylko lokalna ulica łącząca dwa punkty w miescie
- 5 5
-
2010-08-23 10:35
Super!!!
Super!!!
- 4 1
-
2010-08-23 10:39
yayco holenderskie blues, o yeah
czy jest tu jeszcze ktoś kto wierzy w te klituś-bajduś, mocium panie??
- 4 5
-
2010-08-23 10:40
Trochę normalności..........
No i sprawdza się, czym bliżej EURO 2012 tym terminy zakończenia budów ciągów komunikacyjnych oddalają się.W normalnym kraju każdą budowę zaczyna się od infrastruktury i dróg, a na końcu rusza główna budowa. Ja już pewnie nie dożyję tych czasów NORMALNYCH.
- 4 2
-
2010-08-23 10:41
kolejny element dzielący miast na części (4)
poszerzanie ulic nie likwiduje korków tylko je przesuwa gdzie indziej
może przez te kilka lat budowy decydenci i mieszkańcy coś skumają
W USA się likwiduje estakady dróg szybkiego ruchu (por San Francisco i Nowy Jork ponieważ dzielą miasto i degradują przestrzeń publiczną
chciałbym przeczytać niedługo tekst o kolei metropolitalnej, porównaniu kosztów i zdolności przepustowej kolei i drogi szybkiego ruchu- 9 3
-
2010-08-23 10:56
(2)
W Cisco już 40 lat temu powiedziano stop budowie estakady w ciągu Embarcadero i to była bardzo dobra decyzja. W NY zwęża się ulice, odzyskane chodniki chroni od samochodów słupkami i ustawia ławeczki, a niektóre ulice zamyka się w całości. Zachód, do którego tak bardzo aspirujemy, już dawno się przekonał, że samochody w mieście to ślepa uliczka. My mamy szansę to zrobić (przekonać się) dużo mniejszym kosztem, bo wystarczy naśladować mądrzejszych od siebie. Za te pieniądze lepiej by było zbudować nowe linie tramwajowe i wyremontować drogi, którymi jeżdżą autobusy.
- 6 3
-
2010-08-23 13:50
(1)
Tramwaje jeżdżą z prędkościa rowerów i zajmują 30% Grunwaldzkiej!!! Zamienić ten przeżytek na szybką kolejke i wpuścić ją pod ziemię!!
- 2 0
-
2010-08-23 13:52
A pieniądze na to dasz? Bo nie wiem czy wiesz, ale problemem jest nie brak pomysłów tylko brak środków na ich realizację.
- 2 1
-
2010-08-23 11:08
Kononowicz na prezydenta Gdańska. Przypomnijcie sobie jego wypowiedź:
potrzebne sa plany budowy dróg :)
- 1 0
-
2010-08-23 10:46
Szkoda tylko... (3)
Szkoda tylko że na prezentacji wyburzanie budynków tak łatwo przychodzi miastu i że nie interesuje ich w ogóle że ludzie mieszkają w budynkach po kilkadziesiąt lat. No tak dadzą lokale zastępcze tyle tylko że w jakiejś gorszej części Gdańsk i w takim stanie ze szkoda gadac. NORMALNIE KOMUNA Państwo zabiera i ma w d**** obywatela
- 6 6
-
2010-08-23 10:58
Państwo zawsze miało w d**** obywatela . (1)
Jak mówi przysłownie" nie licz na kogoś, ale licz na siebie",wtedy nie będzieśz czuł że ktoś cie magdzieś.
- 3 1
-
2010-08-23 11:13
A obywatele mają w d**** państwo i oczekują, że to państwo pierwsze ustąpi.
- 3 0
-
2010-08-23 13:52
mnie boli parowozownia na Zaspie Towarowej
miała być zachowana, a tu ją chcą wyburzyć. Nieładnie, oj, nieładnie
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.