Trasa Sucharskiego: 2,7 km drogi za 184 mln zł i w nieco ponad 17 miesięcy?

Najnowszy artukuł na ten temat Rondo im. KOR-u na Trasie Sucharskiego

Odcinek od ul. Ku Ujściu do terminala promowego Westereplatte remontowany już przez firmę Skanska.



Znamy wykonawców, którzy chcą wybudować odcinek Trasy Sucharskiego między mostem wantowym a ul. Ku Ujściu w Gdańsku. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Skanska, która za wykonanie zadania w terminie 17 i pół miesiąca chce 184 mln zł.



W poniedziałek poznaliśmy oferty na budowę odcinka Trasy Sucharskiego między węzłami Ku Ujściu i Wosia Budzysza.
W poniedziałek poznaliśmy oferty na budowę odcinka Trasy Sucharskiego między węzłami Ku Ujściu i Wosia Budzysza. mat. GIK
W miejskiej spółce Gdańskie Inwestycje Komunalne otwarto w poniedziałek koperty z ofertami na budowę 2,7-kilometrowego odcinka Trasy Sucharskiego. Dwujezdniowa droga ma powstać między ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska na gdańskiej Przeróbce a ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.

GIK szacował koszt budowy tego odcinka na 292,5 mln zł. Tymczasem najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Skanska, która za wykonanie zadania w terminie 17 i pół miesiąca chce ok. 184,4 mln zł. Miasto zaoszczędzi więc na tej inwestycji ponad 100 mln zł. O wyborze oferty decyduje w 90 proc. cena i w 10 proc. termin wykonania.

- Jeśli nie będzie odwołań, inwestycja ruszy w maju tego roku. Prace powinny skończyć się pod koniec 2012 r. - wyjaśnia Iwona Żygowska, wiceprezes zarządu GIK.

Projekt zakłada budowę dwóch nowych jezdni rozdzielonych pasem zieleni. Każda będzie liczyła po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5.

Ponadto, inwestycja przewiduje budowę dwóch węzłów: Wosia Budzysza i Ku Ujściu. Drogowcy wybudują m.in. cztery wiadukty, kanalizację telekomunikacyjną systemu inteligentnego zarządzania ruchem Tristar, odwodnienie jezdni.

Na Trasie Sucharskiego trwają już prace budowlane. Aktualnie budowany jest odcinek drogi miedzy ul. Ku Ujściu a terminalem portowym Westerplatte. Wykonawcą jest też firma Skanska, która zobowiązała się przebudować 3-kilometrową jezdnię do końca czerwca i za 9 mln zł.

Wciąż trwa przetarg na budowę pierwszego odcinka Trasy Sucharskiego, który połączy drogi na moście wantowym z Południową Obwodnicą Gdańska. Jego wyniki poznamy już w maju.

Budowa całej Trasy Sucharskiego będzie kosztować miasto ok. 660 mln zł. 40 proc. wydatków zwróci Unia Europejska. Wszystkie trzy odcinki Trasy Sucharskiego będą gotowe najwcześniej w 2013 r.

Firma Budimex złożyła też najkorzystniejsza ofertę na budowę Drogi Zielonej pomiędzy ul. Marynarki Polskiej, a al. Hallera. Jest to jeden z czterech fragmentów Trasy Słowackiego. Za budowę nieco ponad 2-kilometrowego odcinka drogi w terminie 16 miesięcy zażądała od miasta ok. 135 mln zł.

Po raz kolejny prezentujemy wizualizację przebiegu Trasy Sucharskiego.



Oferty złożone w przetargu na budowę Trasy Sucharskiego na odcinku od ul. Wosia Budzysza do ul. Ku Ujściu.

1. Konsorcjum firm: Shanghai Urban Construction (Group) Corporation, Most Sp. z o.o.; Cena ofertowa: 199,2 mln, Termin wykonania: 24 miesiące;
2. Konsorcjum firm: FCC Construccion S.A., Wakoz Sp. z o.o., Cena ofertowa: 268,9 mln zł, Termin wykonania: 22 miesiące;
3. Konsorcjum firm: Warbud S.A., Eurovia Polska S.A.; Eurovia CS; Cena ofertowa: 272,8 mln zł Termin wykonania: 22 miesiące;
4 BILFINGER BERGER S.A.; Cena ofertowa: ok. 249,6 mln zł Termin wykonania: 24 miesiące;
5. Konsorcjum firm: Erbud S.A., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty Łódź S.A.; Firma MTM S.A.; Cena ofertowa: ok. 275,6 mln zł Termin wykonania: 24 miesiące;
6. Polimex Mostostal S.A.; Cena ofertowa: ok. 271,4 mln zł Termin wykonania: 18 miesięcy;
7. Budimex S.A.; Cena ofertowa: ok. 194,6 mln zł Termin wykonania: 18 miesięcy;
8. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa S.A.; Acciona Infraestructuras S.A.; Cena ofertowa:ok. 233,7 mln zł Termin wykonania: 23 miesiące;
9. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o., Strabag AG; Cena ofertowa: ok. 218,4 mln zł Termin wykonania: 19 miesięcy;
10. Skanska S.A.; Cena ofertowa: ok. 184,4 mln zł. Termin wykonania: 17 miesięcy i 15 dni;
11. Konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A.; Cena ofertowa: ok. 263,4 mln zł Termin wykonania: 18 miesięcy;

Opinie (167) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • No i git!!!! (9)

    • 132 6

    • Decyduje w 90% cena (7)

      I nikogo nie obchodzi że za 5 lat trzeba będzie dolozyc zaoszczedzone pieniadze na remonty i naprawy. Rozumiem gdyby nie bylo wiecej funduszy ale skoro szacowano ponad 100mln drozej to z powietrza ta roznica sie nie wziela.

      • 15 20

      • (4)

        Najrozsądniej jest w przetargach na wstępie odrzucićnajwyższą i najniższą ofertę, a w regulaminie dać zapis że wygra oferta najbliższa wyliczeniom składającego zamówienie. Ale nie ma co siebać, Skanska to potężna firma znana na całym świecie - pewna i solidna.

        • 21 3

        • To że potężna, to nie znaczy że rzetelna. (3)

          Wielkie firmy potrafią odwalać różne numery - a to prowadzić inwestycje przez spółki-córki które nie zapłacą podwykonawcom, a które po kontrakcie i tak upadną, a to w połowie budowy zażądać renegocjacji kontraktu "bo za te pieniądze się nie da", albo z 800kg asfaltu wylać 1400 i niech sie martwi kto inny. Jak deklarują budowę 100 baniek poniżej kosztów, to coś tu musi być nie halo, cudów nie ma.

          • 2 9

          • odpowiedz mi jeszcze na dwa pytania: (2)

            Kiedy miasto szacowało koszty tego odcinka?

            Kiedy Skanska dokonywała wyliczeń celem złożenia przetargu?

            • 5 1

            • WCZORAJ ! (1)

              J/W

              • 0 2

              • podpis godny opini...

                nic dodać nic ująć....

                • 2 0

      • Nie masz racji. Wykonawca buduje drogę w określonej technologii, narzuconej przez inwestora. Jeśli wykonanie będzie poprawne to ewentualne remonty wynikną z winy inwestora. Oczywiście zawsze jest możliwość wykonania drogi w gorszej technologi niż zlecona w celu cięcia kosztów - ale od tego jest nadzór inwestorski.

        • 7 0

      • SKANSKA jest solidną firmą

        udowodnili to swoimi licznymi inwestycjami

        • 15 1

    • budujmy, budujmy....

      Sukcesywnie do celu.

      Aż jestem ciekaw jak się te wszystkie inwestycje zakończa jak się będzie jeździło w mieście...
      Oby wszystko szło sprawnie, czas najwyższy na te rozwiązania :)

      • 5 0

  • No to do roboty! (4)

    Budować, budować!

    • 119 3

    • pytam ja was po co? (1)

      po co tam taka droga?
      tam nie ma ruchu
      czasem przejedzie jakiś tir, czasem rowerzysta na działkę pomnkie... nie się nie dzieje, a oni chcą budować węzeł jak w centrum miasta, albo na autostradzie...
      68 mln za kilometr drogi w szczerym polu... wariaci

      • 1 15

      • idiota

        • 7 0

    • Jak zbudują tunel pod Martwą Wisłą i połączą trasę ze Słowackiego to ruch się pojawi. Poza tym budowa tej trasy wpłynie na rozwój portu.

      • 11 0

    • Też się cieszę :)

      Jedno co mnie martwi to fakt, iż za moment ceny paliw znów poszybują w górę. I ta tendencja raczej już nie ulegnie zmianie. W efekcie gdyż już będziemy mieli te drogi, nie będzie komu po nich jeździć... :/

      • 1 0

  • Filmik (4)

    Fajny filmik :)

    • 49 4

    • ta...

      akcja porywa, a szum wiatru nadaje odpowiedni klimat

      • 7 1

    • ciekawe w jakim programie robiony (2)

      może ktoś wie ? :)

      • 0 0

      • (1)

        w programie Magdy Gessler na TVN

        • 5 3

        • To ta Gessler co prowadzi studio Fitness i Aerobik w TVN style to okey.

          • 1 2

  • Rozsądnie wydać zaoszczędzone pieniądze (4)

    Tylko błagam, te zaoszczędzone 100 mln dać na łątanie zadłuzenia miasta Gdańsk...

    • 62 14

    • (1)

      wyremontowac SKM do N Portu

      • 5 11

      • Nooo... I jeszcze kredytów nabrać... ;/

        • 2 5

    • To nie są zaoszczędzone pieniądze

      Tylko nie będzie potrzeby ich pożyczać.

      • 16 0

    • załatają załatają

      zamiast pożyczać 292,5 mln wystarczy pożyczyć 184,4 mln ;)

      • 6 0

  • Skanska najlepsza firma brawo,nie cierpie Budynia ale akurat w tej sprawie bije brawo,do roboty Panowie ze Skanskiej!!! (2)

    • 77 7

    • Panowie i Panie:P (1)

      • 5 1

      • to Panie też prowadzą koparki i wozidła?

        a może jeszcze opierają się o łopatę i skaczą po browary przez dziurę w płocie?

        • 2 1

  • Skoro miasto "zaoszczędzi" 100 mln zł (11)

    to proponuję remont Traktu Św. Wojciecha na Euro bo będzie wstyd.

    • 136 10

    • Na remont traktu, chociaż samej nawierzchni wystarczy kilka milionów (1)

      Ale na to nie ma pieniędzy...
      Miasto na każdym przetargu zaoszczędza mnóstwo pieniędzy, ale na załatanie dziury w centrum czy też głównej drogi do miasta jakoś już nie starcza...

      • 22 8

      • miasto nic nie oszczedza jeśli trasa okazałą sie tańsza to znaczy ze sie miasto mniej zapożycza a nie oszczędza

        • 5 0

    • (3)

      Zaoszczędzi = nie weźmie kredytu
      w tym wypadku.

      • 22 3

      • Zaoszczędzi = nie weźmie kredytu (2)

        Zaoszczędzi = nie weźmie kredytu = było gotowe wziąć większy kredyt więc w czym problem?

        • 7 7

        • Dokładnie.

          • 3 3

        • Zaoszczędzi = nie weźmie kredytu

          Problem w tym, że te kredyty trzeba będzie spłacać. I im będą one większe, tym będzie bardziej bolało. A jak miasto zadłuży się za bardzo, to stanie pod ścianą i nie będzie miało za co realizować kolejnych inwestycji. Łatać dziur w drogach też. A całe dochody miasta, po odjęciu pieniędzy które idą na bieżące utrzymanie miasta, zamiast na inwestycje, będą szły na raty kredytów i odsetki od nich.

          • 9 0

    • a po co?

      by wieśniaki z kartuz miały ładną drogę?

      • 7 1

    • podobnież betonowa droga jest bardziej trwała

      a tym samym ekonomiczniejsza pod względem czasu eksploatacji. Adolf ten o złej reputacji budował betonki, no i gdyby nie remontowali to byłyby super. Np do Malborka. Ciekaw jestem ile kosztowałyby naprawy tej samej drogi z asfaltu?

      • 1 1

    • Za zaoszczędzone 100mln...

      ... proponuję pokryć ECS bursztynową elewacją oczywiście z naturalnego bursztynu. Nam Gdańszczanom ta inwestycja jest obecnie najbardziej potrzebna. Jeżeli tego nie zrobią to nasz prezydent Paweł nie ma co liczyć na mój głos w następnych wyborach.

      • 5 1

    • Św. Wojciech to się chyba w grobie przewraca..

      ...jak słyszy ile żółci się wylewa przez trakt jego imieniem nazwany.
      Z resztą traktem to już nie można tego czegoś nazwać... Mnie się wydaje, że miasto celowo nie wyremontuje tego miejsca, będziemy się mogli szczycić tym, że jako jedyne miasto na świecie mamy tor offroadowy w centrum miasta :D
      ... a mieszkańcy? jak zwykle ... przełkną tę pigułę ...

      • 2 2

    • albo Jabłoniowej

      • 2 0

  • SKANSKA (9)

    Najlepszy wykonawca!!!! Będzie w terminie i bez usterek! W końcu rozsądny wybór – szkoda że zawsze musi decydować cena, Panom z Budimexu Chińczykom i innym Wakozom już DZIĘKUJEMY!

    • 90 13

    • (1)

      tak, skanska to porzadna firma. tyle ze nie mozna pisac ze to "rozsądny wybór" bo zamawiajacy ich nie wybiera, tylko JEST ZMUSZONY wybrac najtańszego (tu akurat bylo dodatkowe kryterium czasowe, ale i tak najbardziej "waży" cena).

      • 11 0

      • Kto

        ustala kryteria wyboru?
        Nie pisz o zmuszaniu lepiej o wygodzie. Urzędnik nie musi się tłumaczyć. To jest właśnie przerzucanie papierków a nie kompetencje.

        • 0 1

    • (4)

      przecież tutaj też termin grał rolę

      • 3 1

      • po co termin? (2)

        SKANSKA to dobra i solidna firma ale i tak będzie już po euro a drogę lepiej oddać na wiosnę niż na jesień, bo przez zimę się dziury porobią, których łatanie pochłonie kilka mln zł i będzie taka oszczędność pieniędzy.

        • 4 4

        • najlepiej w 2015 beda wybory prezydenckie i parlamentarne

          ciesze sie ze skończą zanim swiat nasz sie skończy.

          • 1 2

        • droga powinna mieć kilka lat gwarancji jak sie moga kur.. w nowej drodze robić dizury jesli sie robią to jest źle zrobiona

          • 2 0

      • Termin

        Wynik przetargu był liczony ze średniej ważonej gdzie termin miał jedynie wagę 10, natomiast koszty wykonania 90.

        • 1 0

    • Wazelina

      To czysta polska firma , z najwybitniejsza kadrą budowniczych dróg i autostrad

      • 0 6

    • dobrze ze ni starbag bo nigdy by nie ukonczyli

      • 2 1

  • tylko Skanska!!! najlepsza firma na rynku brawo (6)

    • 77 14

    • Nic dziwnego skoro 17 jest równe 30... (4)

      (...)- Jeśli nie będzie odwołań, inwestycja ruszy w maju tego roku. Prace powinny skończyć się pod koniec 2013 r. - wyjaśnia Iwona Żygowska, wiceprezes zarządu GIK. (...) Jak oni wyliczyli 17 miesięcy skoro wychodzi około 30 miesięcy. Mam nadzieję, że rzeczniczka się pomyliła o jeden rok (powinno być koniec 2012).

      • 12 3

      • super, mocarze minusują...

        • 4 1

      • juz poprawiono na 2012 (z 2013)...

        widać autor lub ktoś odpowiedzialny za nadzór nad komentarzami, czyta wpisy Czytelników - brawo za w miarę szybką reakcję.

        • 7 0

      • (1)

        A może bierze się pod uwagę także etap I ? Czyli całość trasy Sucharskiego może potrwać do 2013. Dużo, dużo budują w Gdańsku, może będzie lepiej?...

        • 3 3

        • a morze jest szerokie i głębokie...

          Wyraźnie jest napisane, ale czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją mocną stroną. Jest takich osób więcej... skoro dostajesz pozytywne głosy. Nauczyciele kładźcie większy nacisk na czytanie tekstów ze zrozumieniem... proszę???

          Przeczytaj jeszcze raz tekst, a może wówczas będziesz wiedział jakiego etapu dotyczy omawiany przetarg!!!!!

          • 4 0

    • co to za PR ze skanskiej próbuje poprawić wizerunek tego zestawu podwykonawców i kilku samochodów - bule jak i byle kim to jest fakt - i daleko im do tego idyllicznego obrazu świata.
      Zmieńcie proszę rzecznika lub dajcie mój coś innego do palenia.

      • 1 1

  • mysle ze za Trakt Sw Wojciecha tez sie wezma,spokojnie

    • 45 6

  • (7)

    jeżeli przy normalnej kalkulacji, taka droga kosztuje 292,5 mln zł, to jakim cudem Skanska wybuduje do za 184,4 ?! siłą rzeczy muszą to zrobić tak, że droga nie będzie takiej jakości jak być powinna. Czy tak będzie zawsze w tym kraju? Zawsze będziemy mieli fatalne, wiecznie remontowane drogi?

    • 49 60

    • (4)

      Wyceny pod projekty realizowane dziś były przygotowywane jeszcze przed kryzysem rok 2008-2009. Wtedy był zupełnie inne koszty zarówno materiałów jak i pracy – podwykonawców i sił własnych. Dlatego teraz budżety zamwaijących są prze szacowane. W roku 2009 u szczytu hossy budżety natomiast były niedoszacowanie od 50%.

      • 19 5

      • pamiętajcie też że była zmowa cenowa (2)

        na materiały budowlane :)

        • 17 3

        • (1)

          i tak będę uważał, że lepiej by było się zbliżyć do sumy przewidzianej na tą inwestycję, ale przynajmniej mieć solidną, dobrze wykonaną drogę. a nie tak, że za rok ruch będzie się odbywał wahadłowo, bo 3 pasy z 4 będą w naprawie, za którą jeszcze zapłaci miasto, bo okaże się że okres gwarancji udzielanej przez wykonawcę z niewytłumaczalnych przyczyn jest zaskakująco krótki. Naprawa ta (i każda kolejna raz do roku) kosztować będzie miasto 50 mln zł. Nie mówiąc o tym że ruch drogowy jest utrudniony przez 3 miesiące...

          • 7 17

          • w Warszawie udało się wybudować najdroższą drogę w kraju za kilometr. Która ma za mało asfaltu w asfalcie, zaraz po warunkowym oddaniu - pojawiły się na niej dziury itp. Tak naprawdę bez porządnego nadzoru ze strony Inwestora - nic nie uda się w tym kraju wybudować porządnie i wszystkie pieniądze zostaną zmarnotrawione.

            • 31 2

      • wyceny są swieże...

        • 2 2

    • Eureka

      Gdyby miasto oszacowało koszt na 392,5 mln zł, to byłoby 200 mln oszczędności!!!

      Czekam na Nagrodę Nobla...

      • 38 7

    • Skoro jesteśmy biedakami, to tak.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane