• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Sucharskiego: 2,7 km drogi za 184 mln zł i w nieco ponad 17 miesięcy?

Maciej Naskręt
11 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Odcinek od ul. Ku Ujściu do terminala promowego Westereplatte remontowany już przez firmę Skanska.



Znamy wykonawców, którzy chcą wybudować odcinek Trasy Sucharskiego między mostem wantowym a ul. Ku Ujściu w Gdańsku. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Skanska, która za wykonanie zadania w terminie 17 i pół miesiąca chce 184 mln zł.



W poniedziałek poznaliśmy oferty na budowę odcinka Trasy Sucharskiego między węzłami Ku Ujściu i Wosia Budzysza. W poniedziałek poznaliśmy oferty na budowę odcinka Trasy Sucharskiego między węzłami Ku Ujściu i Wosia Budzysza.
W miejskiej spółce Gdańskie Inwestycje Komunalne otwarto w poniedziałek koperty z ofertami na budowę 2,7-kilometrowego odcinka Trasy Sucharskiego. Dwujezdniowa droga ma powstać między ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska na gdańskiej Przeróbce a ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.

GIK szacował koszt budowy tego odcinka na 292,5 mln zł. Tymczasem najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Skanska, która za wykonanie zadania w terminie 17 i pół miesiąca chce ok. 184,4 mln zł. Miasto zaoszczędzi więc na tej inwestycji ponad 100 mln zł. O wyborze oferty decyduje w 90 proc. cena i w 10 proc. termin wykonania.

- Jeśli nie będzie odwołań, inwestycja ruszy w maju tego roku. Prace powinny skończyć się pod koniec 2012 r. - wyjaśnia Iwona Żygowska, wiceprezes zarządu GIK.

Projekt zakłada budowę dwóch nowych jezdni rozdzielonych pasem zieleni. Każda będzie liczyła po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5.

Ponadto, inwestycja przewiduje budowę dwóch węzłów: Wosia Budzysza i Ku Ujściu. Drogowcy wybudują m.in. cztery wiadukty, kanalizację telekomunikacyjną systemu inteligentnego zarządzania ruchem Tristar, odwodnienie jezdni.

Na Trasie Sucharskiego trwają już prace budowlane. Aktualnie budowany jest odcinek drogi miedzy ul. Ku Ujściu a terminalem portowym Westerplatte. Wykonawcą jest też firma Skanska, która zobowiązała się przebudować 3-kilometrową jezdnię do końca czerwca i za 9 mln zł.

Wciąż trwa przetarg na budowę pierwszego odcinka Trasy Sucharskiego, który połączy drogi na moście wantowym z Południową Obwodnicą Gdańska. Jego wyniki poznamy już w maju.

Budowa całej Trasy Sucharskiego będzie kosztować miasto ok. 660 mln zł. 40 proc. wydatków zwróci Unia Europejska. Wszystkie trzy odcinki Trasy Sucharskiego będą gotowe najwcześniej w 2013 r.

Firma Budimex złożyła też najkorzystniejsza ofertę na budowę Drogi Zielonej pomiędzy ul. Marynarki Polskiej, a al. Hallera. Jest to jeden z czterech fragmentów Trasy Słowackiego. Za budowę nieco ponad 2-kilometrowego odcinka drogi w terminie 16 miesięcy zażądała od miasta ok. 135 mln zł.

Po raz kolejny prezentujemy wizualizację przebiegu Trasy Sucharskiego.



Oferty złożone w przetargu na budowę Trasy Sucharskiego na odcinku od ul. Wosia Budzysza do ul. Ku Ujściu.

1. Konsorcjum firm: Shanghai Urban Construction (Group) Corporation, Most Sp. z o.o.; Cena ofertowa: 199,2 mln, Termin wykonania: 24 miesiące;
2. Konsorcjum firm: FCC Construccion S.A., Wakoz Sp. z o.o., Cena ofertowa: 268,9 mln zł, Termin wykonania: 22 miesiące;
3. Konsorcjum firm: Warbud S.A., Eurovia Polska S.A.; Eurovia CS; Cena ofertowa: 272,8 mln zł Termin wykonania: 22 miesiące;
4 BILFINGER BERGER S.A.; Cena ofertowa: ok. 249,6 mln zł Termin wykonania: 24 miesiące;
5. Konsorcjum firm: Erbud S.A., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty Łódź S.A.; Firma MTM S.A.; Cena ofertowa: ok. 275,6 mln zł Termin wykonania: 24 miesiące;
6. Polimex Mostostal S.A.; Cena ofertowa: ok. 271,4 mln zł Termin wykonania: 18 miesięcy;
7. Budimex S.A.; Cena ofertowa: ok. 194,6 mln zł Termin wykonania: 18 miesięcy;
8. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa S.A.; Acciona Infraestructuras S.A.; Cena ofertowa:ok. 233,7 mln zł Termin wykonania: 23 miesiące;
9. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o., Strabag AG; Cena ofertowa: ok. 218,4 mln zł Termin wykonania: 19 miesięcy;
10. Skanska S.A.; Cena ofertowa: ok. 184,4 mln zł. Termin wykonania: 17 miesięcy i 15 dni;
11. Konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A.; Cena ofertowa: ok. 263,4 mln zł Termin wykonania: 18 miesięcy;

Opinie (167) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • może by tak szybki tramwaj na Westerplatte? (1)

    • 0 0

    • oczywiście dopiero, jak się tam trochę zabudowa zagęści

      • 0 0

  • Przestancie jeczec! (2)

    Co by sie nie dzialo zawsze trzeba marudzic. Wybuduja szybko i tanio - zle, bo ... cos zawsze sie wymysli.

    • 6 3

    • tanio ? 2,7 km , w prawie dwa lata , prawie dwieście baniek ? Haaaaaaloooo? Puk,puk jest tam ktoś ? (1)

      • 3 4

      • i co z tego, ze 2,7km .. wiesz moze co tam trzeba zbudowac ?

        Projekt widziales ? Powinien byc dostepny online, wiec zanim zaczniesz bezmyslnie przeliczac na kilometry, to zerknij w dokumentacje.

        • 1 0

  • (7)

    jeżeli przy normalnej kalkulacji, taka droga kosztuje 292,5 mln zł, to jakim cudem Skanska wybuduje do za 184,4 ?! siłą rzeczy muszą to zrobić tak, że droga nie będzie takiej jakości jak być powinna. Czy tak będzie zawsze w tym kraju? Zawsze będziemy mieli fatalne, wiecznie remontowane drogi?

    • 49 60

    • Skoro jesteśmy biedakami, to tak.

      • 1 1

    • (4)

      Wyceny pod projekty realizowane dziś były przygotowywane jeszcze przed kryzysem rok 2008-2009. Wtedy był zupełnie inne koszty zarówno materiałów jak i pracy – podwykonawców i sił własnych. Dlatego teraz budżety zamwaijących są prze szacowane. W roku 2009 u szczytu hossy budżety natomiast były niedoszacowanie od 50%.

      • 19 5

      • pamiętajcie też że była zmowa cenowa (2)

        na materiały budowlane :)

        • 17 3

        • (1)

          i tak będę uważał, że lepiej by było się zbliżyć do sumy przewidzianej na tą inwestycję, ale przynajmniej mieć solidną, dobrze wykonaną drogę. a nie tak, że za rok ruch będzie się odbywał wahadłowo, bo 3 pasy z 4 będą w naprawie, za którą jeszcze zapłaci miasto, bo okaże się że okres gwarancji udzielanej przez wykonawcę z niewytłumaczalnych przyczyn jest zaskakująco krótki. Naprawa ta (i każda kolejna raz do roku) kosztować będzie miasto 50 mln zł. Nie mówiąc o tym że ruch drogowy jest utrudniony przez 3 miesiące...

          • 7 17

          • w Warszawie udało się wybudować najdroższą drogę w kraju za kilometr. Która ma za mało asfaltu w asfalcie, zaraz po warunkowym oddaniu - pojawiły się na niej dziury itp. Tak naprawdę bez porządnego nadzoru ze strony Inwestora - nic nie uda się w tym kraju wybudować porządnie i wszystkie pieniądze zostaną zmarnotrawione.

            • 31 2

      • wyceny są swieże...

        • 2 2

    • Eureka

      Gdyby miasto oszacowało koszt na 392,5 mln zł, to byłoby 200 mln oszczędności!!!

      Czekam na Nagrodę Nobla...

      • 38 7

  • A co ze Słowackiego? Marzec już był a tam nic nie zaczęli.

    • 2 1

  • Przetargów

    nie wygrywają najtańsi a najcwańsi.
    Kto myśli inaczej jest Misiem o wyjątkowo małym rozumku :)

    • 1 2

  • Padają (3)

    pytania jak możliwe, że jedna oferta tyle a druga więcej. To akurat mnie nie dziwi. Szokuje coś innego.
    Jak to możliwe, że inwestor nie ma pojęcia jak dokonać szacunkowych kosztów.
    Jeśli tego nie potrafi to jakie są Jego zdolności oceny ofert? To nie jest niemożliwe. Robią taką wycenę firmy składające oferty. Podkradnijcie kogoś ze Skanskiej a całą resztę wywalcie.
    Czy jedynym kryterium musi być cena?
    Musi, bo to zwalnia niby gospodarza z konieczności tłumaczenia się z wyboru oferty droższej ale np gwarantującej trwalsze rozwiązania. Wygodne ale i chyba niezbędne bo tam nie ma fachowców od inwestycji a urzędnicy.
    Urzędnik dobrze się czuje tylko wówczas gdy tworzy żądania nowych zaświadczeń i nowe ceny na swoje usługi.
    Ciekawe, jak przy takim popisie kompetencji ocenić inne działania UM. Niezbędne podwyżki są także na oko?

    • 1 4

    • Koszty były szacowane (1)

      w innych realiach. W czasie dużego boomu, gdy cena materiałów plus robocizna były znacznie wyższe. I tyle w temacie.

      • 3 0

      • Gdybyś budował

        swój dom przeszacowałbyś do aktualnych realiów czy wszystko jedno?

        • 0 0

    • Ty się ciesz że jeden chce więcej z drugi mniej bo to jest właśnie rynek i kapitalizm :)

      Co do droższej oferty i lepszych rozwiązań to powiem tylko tyle: bzdura. Rozwiązania wybiera inwestor albo zamawia u kogoś projekt. Wykonawca składa ofertę na wykonania określonej technologii.

      • 3 2

  • NA CO tyle kasy?? (1)

    paliwo do ciezarowek? czy lapowki???

    • 3 4

    • wypłaty i premię dla prezesów spółki , proste :]

      nie ma jak samemu sobie dawać nagrody.

      • 0 2

  • tylko Skanska!!! najlepsza firma na rynku brawo (6)

    • 77 14

    • Nic dziwnego skoro 17 jest równe 30... (4)

      (...)- Jeśli nie będzie odwołań, inwestycja ruszy w maju tego roku. Prace powinny skończyć się pod koniec 2013 r. - wyjaśnia Iwona Żygowska, wiceprezes zarządu GIK. (...) Jak oni wyliczyli 17 miesięcy skoro wychodzi około 30 miesięcy. Mam nadzieję, że rzeczniczka się pomyliła o jeden rok (powinno być koniec 2012).

      • 12 3

      • (1)

        A może bierze się pod uwagę także etap I ? Czyli całość trasy Sucharskiego może potrwać do 2013. Dużo, dużo budują w Gdańsku, może będzie lepiej?...

        • 3 3

        • a morze jest szerokie i głębokie...

          Wyraźnie jest napisane, ale czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją mocną stroną. Jest takich osób więcej... skoro dostajesz pozytywne głosy. Nauczyciele kładźcie większy nacisk na czytanie tekstów ze zrozumieniem... proszę???

          Przeczytaj jeszcze raz tekst, a może wówczas będziesz wiedział jakiego etapu dotyczy omawiany przetarg!!!!!

          • 4 0

      • juz poprawiono na 2012 (z 2013)...

        widać autor lub ktoś odpowiedzialny za nadzór nad komentarzami, czyta wpisy Czytelników - brawo za w miarę szybką reakcję.

        • 7 0

      • super, mocarze minusują...

        • 4 1

    • co to za PR ze skanskiej próbuje poprawić wizerunek tego zestawu podwykonawców i kilku samochodów - bule jak i byle kim to jest fakt - i daleko im do tego idyllicznego obrazu świata.
      Zmieńcie proszę rzecznika lub dajcie mój coś innego do palenia.

      • 1 1

  • to jakis zart ? czy co ?
    skanska buduje cedrowa i ma nie cale 1,5 miesiace na zakonczenie jej budowy a to nadal nie wyglada jak droga !!!!!!
    skanska miala 2 mc przerwy choc nie bylo sniegu .. a czasem bylo pochmurno i letko padalo ... ale wiekszosc dni byla sloneczna i nic.. !
    skanska to tragiczna firma... najgorsza.... wlecza sie nawet z odcinkiem w-z od dzialk do auchanu...

    • 1 5

  • A ile procent oceny jest za gwarancję? A, - zero, jak zwykle.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane