• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Sucharskiego - można budować kolejny fragment

neo
13 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Wizualizacja przebiegu Trasy Sucharskiego.


Nie ma uwag do przetargu na pierwszy odcinek Trasy Sucharskiego. W przyszłym tygodniu zostanie podpisana umowa z wykonawcą i prace będą mogły ruszyć.



Ten odcinek powstanie w 18 miesięcy. Ten odcinek powstanie w 18 miesięcy.
Najlepszą ofertę na wykonanie I zadania Trasy Sucharskiego, czyli odcinka od Obwodnicy Południowej Gdańska do Węzła Elbląska, złożył Budimex. Firma wykona drogę w 18 miesięcy za ponad 168,5 mln zł.

Do II etapu zakwalifikowało się jednak aż 17 firm i konsorcjów, 9 z  nich złożyło oferty. W takich wypadkach zdarzają się odwołania, co przedłuża procedury miesiącami. Na szczęście tym razem tak się nie stało.

- Z przyjemnością informujemy, że Prezes Urzędu Zamówień Publicznych nie miał uwag do przetargu. W tej sytuacji spółka GIK - inwestor zastępczy przedsięwzięcia - może podpisywać umowę z wykonawcą. Podpisanie umowy zaplanowane jest na przyszły tydzień - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik GIK.

W poniedziałek rozpoczęły się też procedury odbiorów technicznych w kończonej inwestycji w zadaniu III Trasy Sucharskiego, na odcinku od Węzła ku Ujściu do Terminalu Promowego Westerplatte. Ten fragment był mniejszy i łatwiejszy, Skanska skończyła go w trzy miesiące.

- W środę o godz. 9 komisja rozpoczyna odbiór oznakowania i jeśli nie będzie miała do niego uwag, w godzinach południowych III zadanie Trasy Sucharskiego zostanie oddane do ruchu - informuje Skorupka-Kaczmarek.

Cała Trasa Sucharskiego będzie gotowa najwcześniej w 2013 r. W jej ramach wykonana zostanie m.in. dwujezdniowa droga od Węzła Olszynka (zlokalizowanego w ciągu projektowanej Południowej Obwodnicy Gdańska) do ul. Ku Ujściu. Plan przewiduje także modernizację ok. dwukilometrowego odcinka drogi w kierunku Westerplatte. Inwestycja będzie kosztować miasto 360 mln zł, ok. 40 proc. kosztów poniesie Unia Europejska.
neo

Miejsca

Opinie (82) ponad 10 zablokowanych

  • Nie można, a trzeba (1)

    • 90 1

    • uwielbiam te filmiki GIK :)

      niech się buduje w trójmieśćie :) i oby szybko...
      jeszcze parę latek i znikną tiry i niektóre koreczki z centrum Gdańska

      I LOVE 3CITY :)

      • 14 0

  • I fajnie ! Budować, budować, budować (3)

    i nie oglądać się na narzekaczy.

    • 141 5

    • Nie oglądać się bo przecież to inni będą płacić kredyty (1)

      • 1 18

      • Nie oglądać się, bo Narzekacze...

        ... też będą jeździć :)

        • 15 0

    • czemu Budimex, który poległ na Okęciu i Ergo Arenie?

      • 3 9

  • Kiedy remont tej taniej trasy ??? (7)

    Prosze o podanie daty remontu?

    • 15 85

    • twój lekarz tobie powie

      • 20 2

    • logika (4)

      Po co w tym kraju budują drogi skoro po oddaniu znowu są korki bo tą nową trasę remontują. Już lepiej niech nie budują przynajmniej nie będzie się stało klika ,nawet kilka dziesiąt lat w korkach przy tej samej ulicy. A tak przynajmniej nie będzie korków a się przemęcze po dziurach.
      I niech wierzą władzy Ci, co wierzą władzy, że tego problemu fuszerek nie da się rozwiązać (bo przecież są winne przepisy, a władza nie ma przecież wpływu na przepisy:) ), ja tam wolę nie stać w korkach bo władza nie chce tego rozwiązać jak w innych krajach to się robi.

      • 4 18

      • (3)

        Ci ludzie są tak zaślepieni propagandą w mediach o pozytywnej sytuacji w kraju, że nie czóją ironi w tym wpisie??? (patrząc po negatywach)

        • 4 12

        • (2)

          ja w mediach widze negatywna propagande
          Wedlug TVP2 http://img706.imageshack.us/img706/3288/p1020898s.jpg autostrada od Gdańska do Grudziądza ma szanse powstac na euro, ale przeciez istnieje od kilku lat

          • 10 1

          • A widzisz - źle widzisz (1)

            TVP2 ma rację, a nie ty. Na chwilę obecną A1 nie dochodzi do Grudziądza, tylko do węzła Nowe Marzy. Z tego węzła do Grudziądza jest kilkanaście kilometrów.
            A drugi odcinek A1 - ten obecnie budowany - tez nie połączy Gdańska z Grudziądzem, bo brakuje pieniędzy i przygotowania przetargu na łącznik A1/DK55 do Grudziądza. GDDKIA O/Bydgoszcz tradycyjnie dała ciała.
            Podobna sytuacja jest z węzłem Turzno, łączącym A1 z Chełmżą i północnymi dzielnicami Torunia.
            To że GDDKiA dajec ciała to standard - najpeirw postraszyli Chińczyków, że wyrzucą ich z budowy, jak nie będą płacić. Na to Chinole walnęli pięścią w stół, postraszyli Cezarego Brylantynę i w piątek na stronie GDDKiA jest już komunikat, że COVEC przedłożył nowe istotne uwarunkowania techniczne i finansowe mające wpływ na realizację inwestycji. Dla niezorientowanych wyjaśniam, iz projekt techniczny tradycyjnie jest skopany jeśli chodzi o geologię, na czym zresztą przejechało się NDI na A4 (tam np projekt zakładał budowę rowu odwadniajacego pas drogowy 1,5 m powyżej tego pasa, bo tyle trzeba było wymienić i dosypać ziemi, żeby przykryć bagna - to w skrócie). NDI najpierw wymieniło i dosypało, a potem chciało za to kasę, a GDDKiA nie dała i cała winę zwaliła na NDI - na następnym odcinku A4 POLIMEX nie był taki głupi, bo miał doświadeczenie z tą instytucją i najpierw się wykłócił o dodatkową kasę, a potem zaczął robić roboty dodatkowe.
            Tak więc misiu nie wierz propagandzie, bo ona z założenia musi kłamać, tylko naucz się śledzić informacje z alternatywnych niezależnych źródeł, choćby z neta. A poza tym trzeba czytać i słuchać co mówią różne strony, wtedy łatwiej wyrobić sobie własne zdanie, pod warunkiem, że nie ma się uprzedzeń politycznych.

            • 5 8

            • A widzisz - źle widzisz

              Autostrada A1 zaczyna sie niby od Gdanska a tez do niego nie dochodzi i tak samo bedzie kolo Grudziadza, a autostrada do Torunia ma byc otwarta jeszcze w tym roku. No i chyba jednak z tego wynika ze TVP2 nie ma racji bo ta czesc autostrady co ja oznaczyli ze moze powstanie to wlasnie istnieje juz od paru lat. Malo tego jeszcze byka tez strzelili z S7 od Koszwał dalej, gdzie wiadomo ze nie powstanie takze przestan gadac glupoty. Co do drugiej czesci wypowiedzi to faktycznie, moze masz racje ale to nie zmienia faktu ze TVP2 tam jakies bzdury pokazalo.

              • 2 0

    • myślę że przed rozsypaniem się twojego taniego samochodu...

      • 2 1

  • Firma wykona drogę w 18 miesięcy za ponad 168,5 mln zł. (9)

    Lol, a jaką długość ma ten odcinek? 5km?

    I gdzie są ci wszyscy, którzy awanturowali się jak w zeszłym tygodniu pisali o budowie drogi rowerowej za 7 mln?

    • 19 40

    • (1)

      dużo kilometrów dróg rowerowym można by wybudować za te 168mln :D

      • 3 4

      • 168 z 60% wkładem własnym to 100,8 mln z kasy miasta. Czyli biorąc pod uwagę możliwą do uzyskania dotację dałoby to 1008 mln na rozbudowę DDR, czyli można by za to zbudować nawet 1 tys. km dróg - to by wystarczyło na pół Pomorza.

        • 3 5

    • popatrz na projekt trasy (3)

      zobacz ile tam będzie wiaduktów. jak byś zbudował taniej to czemu sam nie startowałeś?

      • 14 0

      • przecież o to właśnie chodzi, że inwestycje drogowe są niepomiernie bardziej kosztochłonne! Na tym cała kpina polega!

        • 3 0

      • (1)

        a ile wiaduktów rowero/pieszych można by za to postawić i jak bardzo by to ułatwiło życie kierowcą!

        • 3 4

        • "kierowcą" może by ułatwiło, ale kierowcom raczej na pewno nie.

          • 2 0

    • Rowerzyści do Chin (1)

      Dla Was świat składa się dwóch kółek i wszystko co inne jest be. Dlatego proponuję wam emigrację ideologiczną do Chin i daleki Wschód.
      A w ramach ekologii i walki z polskimi blachosmrodami ogłaszam nabór chętnych do prowadzenia riksz towarowych z portu w głąb Polski i do Waszych ukochanych hipermarketów.
      Wymagania :
      1) własna riksza(może być w leasingu lub na kredyt)
      2) duża siła nacisku na pedały
      3) udźwig rikszy (może być wieloosobowa) min. 40 ton, nie więcej jednak, jak 11,5 t na oś,
      4) prędkość minimalna rikszy z pełnym ładunkiem - 40km/h

      • 5 3

      • no i ...

        • 1 0

    • hehe

      przeciez drogi rowerowe usprawnia transport z trojmiejskich portów:) precz z drogami samochodowymi!!!!..

      • 0 1

  • I co z tego jak tunelu pod Martwą Wisłą nie będzie (2)

    GIK i miasto myślało że skoro są duże oszczędności przy każdym przetargu drogowym to i takie też będą przy budowie tunelu łączącego Trasę Sucharskiego z Trasą Słowackiego. Po otwarciu kopert okazało się że jest inaczej ponieważ Pan "Józef z Luzina który ma jedną wywrotkę, Kazimierz z Trąbek Wielkich mający 5 łopat" nie dysponuje "kretem" i nie sa w stanie być 10-tym podwykonawcą i tunelu nie zrobią tanio jak to ma miejsce w przypadku budowy dróg.

    • 37 34

    • (1)

      a "Mirosław z zaspy ma kreta", ale zamiast mozgu.

      tunel bedzie synu, odejdz i nie grzesz wiecej.

      • 23 5

      • Będzie na pewno. Bo prem Tusk przed bankierami nie

        klęka a pieniądze mu Rostowski przynosi...

        • 4 8

  • Brawo, i do przodu.

    Bez oglądania się na wiecznie niezadowolonych.

    • 39 5

  • Ulica Budowlanych od Słowackiego do Ronda pilnie wymaga remontu (11)

    Ale jak go zrobić? Skoro zamkniecie nawet jednego pasa to dramat
    A genialny Budyń zamiast zrobić objazd Słowackiego wokół nowego
    terminala po prostu ją zamknął (po uprzednim bankiecie)...

    • 30 35

    • (5)

      Problem mieszkańców gminy Żukowo - jak się nie podoba, to niech poszukają pracy w Gdyni

      • 17 8

      • Zatem lotnisko w Gdyni jest jak najbardziej potrzebne (2)

        skoro mieszkańcy Budyniowa traktują Rębiechowo jako
        lokalne i gdańskie.

        Potrzebny jest port regionalny z prawdziwego zdarzenia
        i inicjatywa prez. Szczurka jest w związku z tym niezwykle pożyteczna

        • 1 24

        • (1)

          Inicjatywa Szczurka jest najwyżej śmieszna - prędzej Radom się doczeka portu lotniczego niż Gdynia

          • 14 2

          • Nie dla twojego idola Budynia

            skoro co chwila skamla jaka to "niepotrzebna inwestycja"

            • 1 2

      • no nie tylko niestety (1)

        samochody skręcające ze Słowackiego w Budowlanych blokują ruch na Słowackiego dla samochodów jadących z lotniska. proponuję pojechać na lotnisko ok 16-17 - korek ciągnie się aż do obwodnicy.

        • 1 1

        • Winne jest chamstwo i głupota skręcających

          • 2 0

    • Głupota ciemnogrodu (2)

      Od początku budowy lotniska w latach 70tych Słowackiego miała się kończyć na lotnisku. Ciesz się, że mogłeś sobie na wioskę przez tych 40 lat pojeździć, a nie teraz się burzysz, że chamy Ci zamknęły zamiast objazd zrobić!

      • 8 2

      • Ot gierkowska mentalność "liberałów" z Kaszub (1)

        co Gierek w latach 70 "zaplanował" święte jest...
        dla wpatrzonych w Rudego lemingów...

        • 2 3

        • A 1 zajmij się lepiej wolakami

          • 1 2

    • (1)

      Budyń niewiele ma do tamtego odcinka, bo to już poza Gdańskiem - pisz, żeby ci wojewoda przedłużył DW472

      • 0 1

      • Ale Budowlanych jeszcze w Gdańsku?

        Pytanie pomocnicze czy każdy POwiec ma siano w głowie zamiast mózgu?

        • 0 1

  • lubia ta muzyczke,

    bo kojarzy mi sie z budowa drog w Gdansku ;)

    _
    pozdro i pocwiczcie

    • 26 1

  • A droga Nawatorów - Budowlanych (4)

    Przecie na tej drodze jest więcej korków niż gdzie indziej

    • 12 10

    • (3)

      Sołtys jeszcze nie wymyślił jak rozwiązać ten problem?

      • 9 2

      • Budyń, prezydent Pomorsko-Oruńsko-Moreńskiej biedy? (2)

        Z bloków?

        • 1 7

        • W trakcie codziennego stania w korkach masz pewnie mnóstwo czasu na wymyślanie podobnie "kreatywnych" docinek.

          • 6 1

        • a ty z gdyńskiego Pekinu czy Meksyku ?

          • 6 0

  • Sucharskiego jak A2 (4)

    Brak kluczowego odcinka A2 spapranego przy kitajców może być tym dla Polski czym będzie brak tunelu na drodze zielonej - całość będzie niemal bez sensu! Co prawda do portu i DCT jeszcze ciężarówki pojadą, ale dla mieszkańców korzyści potencjalnie wynikające z Drogi Zielonej do momentu oddania tunelu będą żadne! Polacy jednak nie uczą się na błędach - kiedyś budowało się mosty i wiadukty "widma", odcinki dróg w polu, bez dojazdów, a teraz buduje się dojazdy i długie kawałki, ale bez kluczowych elementów... Oby szybko znaleziono te brakujące 300 mln na uruchomienie inwestycji.

    • 26 27

    • Jeżeli Port będzie obsłużony, to w zupełności wystarczy

      • 9 4

    • Już dawno pisałem, że cała ta trasa (2)

      przecunająca miasto to poroniony pomysł. Potem pisałem, że skończy sie kasa, a drogi nie będzie. Zostaniemy tylko z wyburzonymi budynkami i zdewastowanym miastem (tu głównie piszę o Słowackiego i Kościuszki).

      • 2 18

      • No ale ile analiz i ekspertyz zostanie wykonanych

        no i pieniążki za kary umowne jakie będą bulić firmom kumpli , oczywiście kumple się podzielą

        • 2 8

      • zdewastowany to masz mózg

        • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane