• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Sucharskiego: na budowie stanie 650-tonowy dźwig

Najnowszy artukuł na ten temat Rondo im. KOR-u na Trasie Sucharskiego

Zobacz, jak powstaje Trasa Sucharskiego. Film promocyjny miejskiej spółki GIK przygotowany w grudniu 2011 r.



W Gdańsku będzie można podziwiać pracę dźwigu o nośności 650 ton. Budowlana gratka szykuje się na placu budowy środkowego odcinka Trasy Sucharskiego. Pod koniec miesiąca rozpocznie się tam montaż 10 przęseł wiaduktów.



Kolejny raz prezentujemy wizualizację przebiegu Trasy Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą


Pod koniec stycznia na budowie środkowego odcinka Trasy Sucharskiego rozpocznie się montaż prefabrykowanych dźwigarów mostowych - stalowo-betonowych belek. Zostaną one ustawione na podporach wiaduktów przy ul. Ku ujściu zobacz na mapie Gdańska.

- Całkowita ilość, którą planujemy zamontować podczas operacji to 10 przęseł - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne - inwestor budowy.

W sumie ma być wykonanych 10 przęseł, które składać będą się z 52 dźwigarów prefabrykowanych. Ich długość w zależności od wiaduktu wynosi 30-40 metrów, a waga waha się od 30 do 60 ton. - Do ich montażu wykorzystany będzie dźwig o nośności 650 ton, również ze względu na potrzebę odpowiednio dużego zasięgu ramienia - tłumaczy rzecznik prasowy.

Czy lubisz obserwować inwestycje drogowe?

Zobacz wyniki (769)
Zobacz, jak montowano 400-tonowy wiadukt na Węźle Karczemki.

Dźwigary transportowane będą na miejsce budowy ciągnikami siodłowymi z naczepami dostosowanymi do wymiarów belek, czyli tzw. dłużycami. Montaż dźwigarów na podpory będzie odbywał się bezpośrednio z naczep. Dźwigary będą transportowane 4 zestawami jednocześnie, tak by montaż przebiegał sprawnie i bez zakłóceń.

Jak utrzymuje GIK, aktualnie zaawansowanie prac na środkowym odcinku Trasy Sucharskiego wynosi 33 procent. Wykonawcą jest spółka Skanska.

Zakres budowy Trasy Sucharskiego.

Odcinek portowy od Terminalu Promowego Westerplatte zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: marzec 2011. Oddanie do ruchu: czerwiec 2011 r.
Koszt budowy: 9,4 mln zł. Długość: 2,9 km. Wykonawca: Skanska S.A.

Odcinek środkowy od ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska do ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: konieć 2012 r.
Koszt budowy: 184 mln zł. Długość: 2,7 km. Wykonawca: Skanska S.A.

Odcinek przez Olszynkę od Południowej Obwodnicy Gdańska do ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 168 mln zł. Długość: 2,6 km. Wykonawca: Budimex S.A.

Opinie (62) 1 zablokowana

  • Oby się nie kiwną przy podmuchu wiatru... (2)

    • 10 52

    • kiw... co?

      co to za jakiś slang z Pogórza?

      • 20 3

    • eto Herkules bedzie >? czy G.?

      • 0 0

  • no, a w Gdyni też dźwig będzie pracował

    stawiał kontenery w centrum miasta z reklamą władz i ich bujd o inwestycjach

    • 80 6

  • (2)

    i gdzie jakieś zdjęcie ?

    • 12 2

    • dźwigu (1)

      • 0 1

      • tak?

        ...

        • 0 0

  • Pewnie i tak tej trasy niegdy nie zbudują. (7)

    • 5 86

    • jak ja nie cierpię Smerfów

      • 21 5

    • zagłosuj na Kaczyńskiego, to ci wybuduje nie tylko trasę z tunelem, ale jeszcze (1)

      z mostem nad.

      • 15 7

      • a na pewno z pomnikiem smoleńskim i kaczyńskim co 1 km bierzący

        • 14 7

    • Byłeś tam ostatnio?

      • 3 0

    • Słaby trolling

      Musisz się jeszcze dużo nauczyć :)

      • 7 0

    • debil

      • 1 0

    • Pewnie wstałeś lewą nogą ale to nie powód do trollowania

      • 2 0

  • Duzo szumu o dźwig. GIK robi piar zamiast działać po cichy i sprawnie

    sory ale za komuny to było wyzwanie a teraz przy tej technologii to juz jest dużo prostszy proces budowy.

    • 18 43

  • kiedy ruszy budowa tunelu, ktoś się orientuje? (4)

    póki nie zostanie wybudowany tunel pod Wisłą Martwą to droga przez ten okres nie będzie praktycznie w ogóle używana

    • 9 23

    • koniec 2012 (1)

      tarcza TBM aktualnie jest w produkowana w Niemczech;
      trasa będzie używana przez transport na trasie DCT-POG S7;
      znacznie ułatwi transport kontenerów

      • 28 0

      • nie tylko DCT ale cała prawa strona portu wewnetrznego odetchnie

        Basen Górniczy, Siarkport zasypany kruszywami , Fosfory no i Port Północny. Oczywiscie i tak najwiekszy ruch generuje DCT

        • 5 0

    • Co Ty pie...

      Jak nie używana? Dzięki tej trasie i Obwodnicy Południowej z centrum Gdańska znikną lawety z kontenerami...

      • 21 2

    • Zapomniałeś o promie Wisłoujście. Jak się zwiększy ruch to będzie częściej pływał.

      • 0 0

  • Propaganda nie sukcesu. Bicie piany i nędzna zasłona klęsk zwiazanych z budowa trasy Sucharskiego (1)

    Dżwig to pikus z podaniem w 2000 r. ze tunel pod Wisłą miał być oddanu do uzytku juz w 2004 roku

    • 19 32

    • Lepiej by napisali kiedy remont i po ile przejazd?

      Racja . Moze i wielka to inwestycja, wielkie koszty ale czy to znowy sie nie skończy na ciągłych remontach zaraz po oddaniu tego odcinka? I aby się nie okazało ze przejazd ta trasą jest płatny.

      • 3 17

  • Jak zwykle tabelki nie mogło zabraknąć w artykule

    Dlaczego Pan Naskręt nie napisze prawdy tylko modyfikuje tabelkę w razie opóźnień? Może lepiej zostawić tak jak na samym początku to było z dopiskiem - oddano z opóźnieniem X miesięcy.

    • 6 19

  • Co łaczy Pana Macieja N. a Magdalenę S.K.? (2)

    Zawsze wszystko w łagodnym tonie napisane, ładny PR dla spółki Pan Maciej robi ale żeby aż tak opisywać za każdym razem? A jak już coś jest nie tak to inna osoba opisuje a nie Pan Maciej. Może ich coś łączy?
    Gdzie ta rzetelność dziennikarska?

    • 16 27

    • (1)

      ale na bankietach gik-u są w pierwszym rzędzie zaraz przy zakąskach :)

      • 3 2

      • bo pierwszy rząd zjada zakąski i dla ciebie nie starcza więc się odgryzasz.

        • 2 0

  • To o czym piszesz wyżej dotyczy większości lokalnych mediów. Dział PR miasta przygotuje tekst i film a redakcje bez analiz (1)

    go emitują. Gdy zły wybielają, gdy dobry wychwalają ale reforma komunalna, komunikacja w miescie to tematy tabu dla dzienikarzy sledczych. Przez i GZNK i ZKM ma trochę na sumieniu

    • 10 15

    • Wszystko

      po staremu !!!

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane