• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z i Węzeł Karczemki: budowa rusza pełną parą

Maciej Naskręt
27 lipca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry

Sprawdź, jak w maju 2012 r. będzie wyglądać Trasa W-Z oraz Węzeł Karczemki.


W poniedziałek podpisano i wmurowano akt erekcyjny pod budowę Trasy W-Z i Węzła Karczemki. Obie inwestycje pochłoną ok. 275 mln zł, potrwają do maja 2012 r. W efekcie jeszcze przed Euro 2012 na obwodnicę wjedziemy bezkolizyjnymi "ślimakami".



Paweł Adamowicz - prezydent miasta Gdańska, wraz z Franciszkiem Rogowiczem - dyrektorem gdańskiego oddziału GDDKiA, dokonali wmurowania aktu erekcyjnego pod budowę Trasy W-Z oraz Węzła Karczemki. Paweł Adamowicz - prezydent miasta Gdańska, wraz z Franciszkiem Rogowiczem - dyrektorem gdańskiego oddziału GDDKiA, dokonali wmurowania aktu erekcyjnego pod budowę Trasy W-Z oraz Węzła Karczemki.
Od kilku tygodni w okolicy projektowanego odcinka Trasy W-Z i Węzła Karczemki można było zobaczyć liczne maszyny budowlane. Do tej pory przeprowadzono niwelację terenu i wycinkę drzew. Jednak od poniedziałku można mówić, że obie inwestycje drogowe ruszyły. Dlaczego? Tuż pod wiaduktem w ciągu ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska podpisano, a chwilę później wmurowano, akt erekcyjny pod realizację tych przedsięwzięć.

Budowa dwukilometrowego odcinka Trasy W-Z pochłonie z miejskiej kasy 89 mln zł. 85 proc. tej kwoty dofinansuje Unia Europejska. Inwestycja drogowa, zlecona spółce Skanska przez Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, zapewni mieszkańcom szybszy dojazd od al. Armii Krajowej do Węzła Karczemki. Budowa potrwa do maja 2012 r.

- Jeśli inwestycja będzie odbywać się bez przeszkód, a warunki pogodowe będą nam sprzyjać, nową drogą swobodnie pojedziemy nieco wcześniej. Może nawet na dwa lub trzy miesiące przed planowanym dziś oddaniem do użytku - opowiada Grzegorz Dąbrowski, kierownik budowy Trasy W-Z z firmy Skanska.

Budowa dwujezdniowej drogi w kierunku Karczemek obejmuje między innymi realizację wiaduktu w ciągu ul. Szczęśliwej zobacz na mapie Gdańska oraz ul. Nowej Myśliwskiej. Wraz z Trasą W-Z wybudowana zostanie ul. Kartuska Północna. Istniejąca ul. Kartuska zostanie zmodernizowana.

Dwukrotnie więcej będzie kosztować przebudowa Węzła Karczemki. Pochłonie ona 186 mln zł z budżetu państwa. W lutym tego roku gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnął przetarg na inwestycję. Zwyciężył Budimex.

- Trasa W-Z bez przebudowanego Węzła Karczemki nie może istnieć. Obie inwestycje gwarantują tzw. efekt komunikacyjny [dobrą przepustowość pojazdów na drodze - przyp. red.]. Przedsięwzięcia muszą być realizowane jednocześnie - przekonuje Franciszek Rogowicz, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Przebudowa splotu dróg na gdańskich Karczemkach obejmuje między innymi wykonanie trzynastu obiektów inżynierskich. Sporym udogodnieniem będzie bezkolizyjny zjazd wiaduktem dla kierowców, jadących od strony Gdyni w kierunku centrum Gdańska. Węzeł ma być gotowy - podobnie jak Trasa W-Z - w maju 2012 r.

Opinie (213) ponad 20 zablokowanych

  • Do Prezydenta Adamowicza (3)

    W ramach ogólnej przebudowy układów komunikacyjnych, budowy prestiżowych obiektów w Gdańsku proponuję rozważyć budowę na Targu Siennym obiektu typu Sea Towers na siedzibę Urzędu Miejskiego. W podziemiach winien być 2 kondygnacyjny garaż na co najmniej 1000 samochodów co rozwiązałoby problemy z parkowaniem samochodów interesantów oraz turystów. W tej chwili Urząd Miejski trzeszczy w szwach i zajmuje w sumie kilkadziesiąt obiektów. Wiem, że wywołam burzę tym pomysłem, ale zawsze budynki władz miejskich były obiektami prestiżowymi, wyprzedzającymi architekturą swoją epokę. Zróbmy w końcu w tym mieście coś mądrego i służącego przede wszystkim mieszkańcom Gdańska. Dotychczasową siedzibę Urzędu należałoby przekazać na Szpital Wojewódzki.

    • 28 1

    • No chyba że kolegom

      LISICKIEGO.

      To do ostatniego zdania .

      • 4 0

    • Polać mu

      • 6 0

    • tak masz racę popieram cię

      • 0 0

  • WZ (2)

    No TETRYCY paluszki na klawiaturę wasz czas.Co tym razem jest be?

    • 5 10

    • to ze jestes przydupasem Budynia i twoje wpisy sa non stop,na jesienie nie bedziesz juz sie slinil bo twoj towarzysz zniknie!!! (1)

      • 6 1

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Twoja składnia zdania Mamoniu

    • 3 3

  • "Jednak od poniedziałku można mówić, że obie inwestycje drogowe ruszyły. Dlaczego? Tuż pod wiaduktem w ciągu ul. Kartuskiej podpisano, a chwilę później wmurowano, akt erekcyjny pod realizację tych przedsięwzięć."

    żeby mieć pewność, że podpisanie pod wiaduktem na kartuskiej i wmurowania aktu erekcyjnego, ruszy inwestycje z kopyta w tempie godnym gabonu, to moim skromnym zdaniem nie pokropienie przez katabasa aktu erekcyjnego, wiaduktu, budynia tudzież szanownej publiczności jest błędem, który musi się zemścić
    to skandal, że nie było POkropku!!

    • 6 5

  • Wyprowadzić TIRY z Centrum Gdańska, to priorytet!! (1)

    Obserwujemy poczynania włodarzy.

    • 17 1

    • TIRówki zamiast TIRów!

      • 3 0

  • Budyn podziekuje Donaldowi ktory cie wyreczyl bo nawet tak prostego tematu jak WZ nie potrafiliscie zalatwic!!!

    banda gamoni,partaczy,podziekujemy na jesieni!!!

    • 13 2

  • WZ (2)

    A ja się pytam po cholerę jest potrzebny taki mega zjazd jadąc od Gdyni w kierunku Centrum Gdańska. Przecież to kosztuje kupe kasy. Wystarczy zwykły "ślimak" tak jak na pozostałych kierunkach. Chyba Panowie projektanci no i przede wszystkim decydenci zapomnieli o tym że kilka kilometrów dalej będzie zjazd na obwodnicę południową w kierunku na Warszawę. Tak więc ostatni debil pojedzie przez miasto żeby jechać 7 w kierunku Warszawy skoro kawałek dalej będzie miał bezkolizyjny zjazd i ominie całkowicie miasto. A może ktoś z UM logicznie mi to wytłumaczy. I jeszcze jedna rzecz co do skrzyżowania i świateł przy Auchan. Jadąc w kierunku Gdańska tuż przed przystankiem autobusowym wystarczy zlikwidować kilkanaście metrów barierek ochronnych i zwęzić trochę chodnik po to żeby od ostatnich świateł przed tym przystankiem i skrzyżowaniem z Auchan zrobić 2 pasy (lewy do Auchan i prawy w kierunku Armii Krajowej). To między innymi samochody skręcające do Aucha blokują możliwość jazdy prosto. W drugą stronę w tym samym miejscu wystarczy zlikwidować pas wyłączony z ruchu po to żeby puścić tamtędy samochody w kierunku Kokoszek a pas którym teraz się jeździ zostawić tylko dla skręcających w prawo na obwodnicę w kierunku Gdyni. NO TO SOBIE POPISAŁEM. :-)

    • 11 9

    • (1)

      Już wyjaśniam: osobny lewoskręt z Gdyni do centrum Gdańska jest rozwiązaniem dużo lepszym niż tradycyjna koniczynka, czy ślimak. Klasyczna koniczynka oznaczałaby, że wspomniany kierunek krzyżowałby się z kierunkiem od centrum Gdańska na południe oraz z kierunkiem Żukowo - północ. Taka klasyczna koniczynka wymaga bowiem zamiany pasów przez dwa potoki samochodów na dość krótkim odcinku. Rozwiązanie jakie powstanie na Węźle Karczemki całkowicie separuje kierunek Gdynia - centrum Gdańska.

      • 2 1

      • Dziękuję za wyjaśnienie, ale skoro w pozostałych kierunkach są zastosowane ślimaki to jestem przekonany że tutaj też by on wystarczył. Przypominam, że po zbudowaniu obwodnicy południowej samochody jadące na 7 w kierunku Warszawy nie będą już jeździły przez Węzeł Karczemki, a przynajmniej na pewno nie w takiej ilości. Dodatkowo zniknie też sygnalizacja świetlna, która aktualnie między innymi wyhamowuje ruch z kierunku Gdyni w kierunku Centrum Gdańska. Dochodzi jeszcze A1, którą coraz częściej kierowcy zaczynają jeździć w kierunku Warszawy a stanie się to jeszcze częstsze po dokończeniu odcinka do Torunia a potem po połączeniu z A2. Trochę nie chcę mi się wierzyć że nikt wcześniej tego nie zauważył, albo jak zauważył to było już za późno.

        • 1 1

  • A gdzie wizualizacja Łostowickie?

    Wizualizacja fajna, szkoda tylko że nie pokazuje co się będzie działo na zjeździe na Łostowicką i na Okopowej... dlaczego zrezygnowano z wiaduktu i dwupasmowej łostowickiej aż na sam dół?!! Bez tych inwestycji trasa traci poniekąd swój cel!

    • 10 1

  • znowu klechy wzięły kaskę za pokropek (2)

    • 7 7

    • A Ty za co bierzesz kaskę? (1)

      Za darmo za zasiłek za niepracowanie?

      • 1 3

      • Z tym, ze kropienie nie jest żadnym obowiązkowym elementem budowy węzla, więc po co płacić klechom??

        • 1 0

  • Brak forsy czy rozómu.?

    A co miała oznaczać niedawna wypowiedż władz Gdańska że przeliczyli się z inwestycją ,, Słowackiego"

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane