• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z i Węzeł Karczemki: budowa rusza pełną parą

Maciej Naskręt
27 lipca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry

Sprawdź, jak w maju 2012 r. będzie wyglądać Trasa W-Z oraz Węzeł Karczemki.


W poniedziałek podpisano i wmurowano akt erekcyjny pod budowę Trasy W-Z i Węzła Karczemki. Obie inwestycje pochłoną ok. 275 mln zł, potrwają do maja 2012 r. W efekcie jeszcze przed Euro 2012 na obwodnicę wjedziemy bezkolizyjnymi "ślimakami".



Paweł Adamowicz - prezydent miasta Gdańska, wraz z Franciszkiem Rogowiczem - dyrektorem gdańskiego oddziału GDDKiA, dokonali wmurowania aktu erekcyjnego pod budowę Trasy W-Z oraz Węzła Karczemki. Paweł Adamowicz - prezydent miasta Gdańska, wraz z Franciszkiem Rogowiczem - dyrektorem gdańskiego oddziału GDDKiA, dokonali wmurowania aktu erekcyjnego pod budowę Trasy W-Z oraz Węzła Karczemki.
Od kilku tygodni w okolicy projektowanego odcinka Trasy W-Z i Węzła Karczemki można było zobaczyć liczne maszyny budowlane. Do tej pory przeprowadzono niwelację terenu i wycinkę drzew. Jednak od poniedziałku można mówić, że obie inwestycje drogowe ruszyły. Dlaczego? Tuż pod wiaduktem w ciągu ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska podpisano, a chwilę później wmurowano, akt erekcyjny pod realizację tych przedsięwzięć.

Budowa dwukilometrowego odcinka Trasy W-Z pochłonie z miejskiej kasy 89 mln zł. 85 proc. tej kwoty dofinansuje Unia Europejska. Inwestycja drogowa, zlecona spółce Skanska przez Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, zapewni mieszkańcom szybszy dojazd od al. Armii Krajowej do Węzła Karczemki. Budowa potrwa do maja 2012 r.

- Jeśli inwestycja będzie odbywać się bez przeszkód, a warunki pogodowe będą nam sprzyjać, nową drogą swobodnie pojedziemy nieco wcześniej. Może nawet na dwa lub trzy miesiące przed planowanym dziś oddaniem do użytku - opowiada Grzegorz Dąbrowski, kierownik budowy Trasy W-Z z firmy Skanska.

Budowa dwujezdniowej drogi w kierunku Karczemek obejmuje między innymi realizację wiaduktu w ciągu ul. Szczęśliwej zobacz na mapie Gdańska oraz ul. Nowej Myśliwskiej. Wraz z Trasą W-Z wybudowana zostanie ul. Kartuska Północna. Istniejąca ul. Kartuska zostanie zmodernizowana.

Dwukrotnie więcej będzie kosztować przebudowa Węzła Karczemki. Pochłonie ona 186 mln zł z budżetu państwa. W lutym tego roku gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnął przetarg na inwestycję. Zwyciężył Budimex.

- Trasa W-Z bez przebudowanego Węzła Karczemki nie może istnieć. Obie inwestycje gwarantują tzw. efekt komunikacyjny [dobrą przepustowość pojazdów na drodze - przyp. red.]. Przedsięwzięcia muszą być realizowane jednocześnie - przekonuje Franciszek Rogowicz, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Przebudowa splotu dróg na gdańskich Karczemkach obejmuje między innymi wykonanie trzynastu obiektów inżynierskich. Sporym udogodnieniem będzie bezkolizyjny zjazd wiaduktem dla kierowców, jadących od strony Gdyni w kierunku centrum Gdańska. Węzeł ma być gotowy - podobnie jak Trasa W-Z - w maju 2012 r.

Opinie (213) ponad 20 zablokowanych

  • Zmęczony użytkownik Trójmiejskich dróg

    2010-07-29 00:34 2010-07-29 00:34

    Wstyd mi, że pochodzę z Gdańska, jak widzę zwężenie do jednego pasa na obwodnicy w okolicy Straszyna i dodatkowo pracowników realizujących pracę w godzinach 8-16 (zamiast pracować w trybie zminowym wykorzystując porę letnią).

    Może wbijam sobie nóź w plecy, gdyż sam wynajmuje mieszkania turystom, ale patrząc na korki które mamy na obwodnicy zastanowiłbym się na przyjazdem nad morze, podobna historia jest z dojazdem na Kaszuby.

    Trójmiasto robi się zaściankiem Polski, gdyż pociąg z Wawy dojeżdża tu w 5,5 h (a uwierzcie mi, że prace posuwają się chaotycznie i nieefektynie). Wystarczy przejechać się krajową 1, żeby zobaczyć, że kotwicą dla rozwoju Trójmiasta (poza brakime dobrego połączenia kolejowego i drogowego z Warszawą) jest brak obwodnicy Łodzi, której pokonanie zajmuje około 45 min. Dlaczego władze Trójmiasta nie działają w tej sprawie, to mocno nas dotyka.

    Przed Łodzią (wraz z końcem autostrady) powinni postawić znak, "jak nie musisz to nie jedź dalej na północ".

    Dodam, że od 4 lat mieszkam w Warszawie i prawie co weekend wracam do Gdańska. Chciałem tu wrócić, ale Gdańsk jest czarną dziurą dla dużego biznesu, a używanie słowa "DYNAMIKA" jest głębokim nadużyciem.

    W Gdańsku nawet nie wybudowano biurowca powyżej 12 pięter od kilkudziesięciu lat (pewnie około 40), i nie kojarze również nowych skrzyżowań wielopoziomowych w mieście (zawsze zabraknie pieniędzy tak jak przy cmentarzu Łostowice) - dramat

    • 0 0

  • Ludzie, nie jezdzijcie do Auchan. Jezdzie do Reala na Osowie!

    Omijajcie prosze Wezel Karczemki jesli mozecie!!
    Ludzie, nie jezdzijcie do Auchan. Jezdzie do Reala na Osowie!
    Nie mozecie pojechac do Reala na Osowie? tez przy obwodnicy...
    Jezdzac do Auchan potegujecie i tak juz wielkie korki.

    No chyba ze mieszkascie na Wiszacych Ogrodach to zrozumiem. Wtedy Wezel Karczemi to i tak JEDYNA droga dojazdowa. Poligon mysle ze odpada.

    • 0 1

  • A ja się cieszę to takie nie szczęście , kiedy muszę jechać do Gdańska to taki syf niestety teraz muszę do Chełma jeździć , więc kartuska pozostaje( co prawda mozna obechać ale wszędzie są korki) a powiem że to nawet przyjemnośc jechać w takim sznureczku i patrzeć że coś się dzieje , zę coś powstanie i naprawdę tam pracują pełna parą dzień w dzień, to jak miód na serce. Gdyby tak wszystkie firmy nie tylko te dofinansowane z uni europejskiej pracowały, pozdrawiam panów pracujących na dordze Lębork-Łeba mam nadzieję ze dużo truskawek zebraliście. Nic tylko się cieszyć!! :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane