• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z na cztery z minusem

Maciej Naskręt
5 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej. Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej.

Nie wszystko działa tak, jak powinno na oddanym tydzień temu do ruchu odcinku Trasy W-Z w Kiełpinku. Oceniam go na czwórkę z minusem - pisze Maciej Naskręt.



Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach. Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach.
Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia. Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia.
Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych. Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych.
Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej. Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej.
Największe kontrowersje przy oddanej niedawno do ruchu Trasie W-Z wzbudzają ekrany akustyczne. Wydaje się, że odpowiedzialni za ich rozmieszczenie byli nadgorliwi. Dwujezdniowa droga, w pobliżu ul. Szczęśliwej zobacz na mapie Gdańska, biegnie w wykopie, który stanowi naturalną barierę dla hałasu generowanego przez samochody. Mimo to, dodatkowo na wierzchołku ustawiono ekrany akustyczne. Niepotrzebnie, bo w efekcie chronią one działkę, służącą jako dojazd do rozbudowywanego Węzła Karczemki. Tyle, że przed wiatrem.

Ekrany akustyczne wyglądają całkiem przyzwoicie od strony Trasy W-Z. Jednak z zewnątrz widać jedynie pomalowaną farbą płytę betonową. Szkoda. Można było zastosować tu rozwiązanie podobne jak na lotniskowym odcinku Trasy Słowackiego. Tam zewnętrzna ścianka wykonana jest z delikatnej siatki stalowej, po której będą z czasem wspinać się rośliny. Dzięki temu droga się nieco zazieleni. Roślinność stanie się dodatkową barierą dla hałasu.

Sporym kłopotem dla kierowców jest miejsce ustawienia bramownicy ze znakami informującymi o kierunkach zjazdów z Trasy W-Z przed Węzłem Karczemki. Obiekt stoi w miejscu, gdzie nie można już zmienić kierunku ruchu. W naszym odczuciu o ok. 300 metrów za daleko. Dlaczego? Część kierowców do ostatniej chwili nie wie którędy ma jechać, by dostać się na obwodnicę w kierunku Gdyni. Z tego powodu dość gwałtownie zmieniają tam kierunki jazdy.

Należy za to pochwalić projektantów za uwzględnienie w planach budowy Trasy W-Z miejsc do ważenia pojazdów ciężarowych. W Gdańsku są teraz trzy tego typu miejsca - przy ul. Marynarki Polskiej, Obwodnicy Trójmiasta oraz właśnie w świetle Trasy W-Z. Samo jednak miejsce wykonane jest niechlujnie - z wycięcia w jezdni nie odpływa woda.

Zmartwieni będą rowerzyści. W ramach Trasy W-Z ścieżka powstała wyłącznie przy ul. Kartuskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska. Natomiast jeśli miałby ktoś ochotę pojechać rowerem ul. Kartuską Południową zobacz na mapie Gdańska do jazdy pozostaje mu wyłącznie ulica. Uznano, że tam rowery nie będą jeździć.

Nie brakuje również pomyłek w przebiegu kilku chodników. Idealnym przykładem jest tu brak dogodnego połączenia dla pieszych na odcinku od przystanku autobusowego przy ul. Kartuskiej Północnej do sklepu Decathlon.

Kierowcy się cieszą, rowerzyści połowicznie, piesi w wielu miejscach będą musieli patrzeć pod nogi. Nad pewnymi rozwiązaniami planiści, inwestor, projektanci i wykonawca pochylili się zbyt krótko. Mimo jednak tych braków, całą inwestycję oceniam dobrze, choć z niewielkim minusem.

Budowa Trasy W-Z w Gdańsku została zakończona pod koniec grudnia. Oddano wtedy do ruchu 2,22 km jezdni wraz z drogami lokalnymi. Inwestycja kosztowała 89,5 mln zł., 85 proc. tej kwoty odda miastu Unia Europejska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Wykonawcy - firmie Skanska - pozostały do wykonania drobne prace - m.in. pielęgnacja zieleni, umieszczenie znaków poziomych i pionowych, montaż ogrodzeń.

Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej). Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej).
Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z. Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z.

Zobacz okiem kierowcy nową Trasę W-Z.

Miejsca

Opinie (215) 4 zablokowane

  • ocena (1)

    ta ocena 4 jest skandalicznie zawyżona, jak coś jest do poprawki to jest to pała-,
    za to wszystko powinni odpowiedzieć pseudo inżynierowie głową i majątkiem swoim i basta

    • 3 2

    • Masz cos ze wzrokiem.

      Widzisz tylko czarne i białe

      • 1 0

  • WZ

    A dlaczego jeszcze nie zostało zakończone samo skrzyżowanie, bo tam to masakra i ciemności'egipskie', dla przyjezdnych trudno rozeznać się jak zjechać i dokąd jechać... a korki tak jak były , a może większe. No i te zjazd z WZ do Gdyni, drogowskaz postawiony za mostem i widać jak się już jest na innym pasie, to całkowita bezmyślność, czy Urząd miejski ma kogoś do kontroli oznakowania ?????

    • 2 1

  • najwyższy czas na wiadukt nad skrzyżowaniem, Łostowickiej z Armii Krajowej,

    • 7 0

  • Tablica informująca o skręcie w kierunku Gdyni ....

    "Sporym kłopotem dla kierowców jest miejsce ustawienia bramownicy ze znakami informującymi o kierunkach zjazdów z Trasy W-Z przed Węzłem Karczemki. Obiekt stoi w miejscu, gdzie nie można już zmienić kierunku ruchu. W naszym odczuciu o ok. 300 metrów za daleko. Dlaczego? Część kierowców do ostatniej chwili nie wie którędy ma jechać, by dostać się na obwodnicę w kierunku Gdyni. Z tego powodu dość gwałtownie zmieniają tam kierunki jazdy."

    To prawda, wczoraj tamtędy jechałem, w ostatniej chwili zmieniłem pas ruchu narażając siebie i innych użytkowników trasy na wypadek. Tablica informująca o skręcie w kierunku Gdyni powinna byc umieszczona dużo wcześniej.

    • 5 0

  • made in poland

    • 0 1

  • tablice informacyjne

    Faktycznie, jadąc od centrum nową W-Z tablice informacyjne o zjeździe na obwodnicę w stronę Gdyni są niewidoczne (zasłaniane przez most). Dla kogoś kto nie zna nowego układu ulic jest to duże utrudnienie i stwarza potencjalne zagrożenie dla innych uczestników ruchu.
    Moją uwagę zwróciło jeszcze jedno oznakowanie nowo oddanej Łostowickiej. Zupełnie nie do odczytania z odległości pozwalającej na bezpieczną zmianę pasa są tablice informujące o zjeździe na cmentarz, czy też do stacji obsługi samochodów na chełmie. Tabliczki są tak małe że dopiero stojąc pod nimi osoba z dobrym wzrokiem może przeczytać informacje której szuka.

    • 7 0

  • rower (1)

    Proszę o informacje: jak z Kokoszek dojechać do Auchanu rowerem. Oczywiście preferowane są ścieżki rowerowe ew. w miarę bezpieczne (mały ruch) drogi.

    Z góry dzięki.

    • 4 0

    • przez kłądkę dla tzw. pieszych - specjalną piękną nową.

      • 0 0

  • niedoróbki to pikuś w porównaniu do samego projektu (10)

    przy okazji budowy trasy W-Z dokonano też przebudowy układu drogowego na Karczemkach, myślałem że w ramach inwestycji zostaną dokonane pewne ulepszenia tego układu tzn. wyeliminowanie dojazdu do ulicy karuskiej pod dużym nachyleniem (co bardzo utrudniało ruszanie na światłach w zimie, szczególnie jak drogowców zima zaskoczyła, to czasami ktoryś z kierowców się zakopał lub ślizgał i nikt na świetle nie przejechał, stąd zimą korki straszne bywały), poza tym brakowało chodników i piesi chodzili jezdnią; jak to wygląda po inwestycji - można powiedzieć, że pododbnie, wyjazd z Karczemek nadal "pod górkę", pomimo tego, że długość nowo zbudowanego odcinka pozwalała na niwelację rożnicy poziomów dróg, chodniki dobudowano, ale już bez ścieżek rowerowych, poza tym chodniki nagle się urywają, a pasy zrobiono na samym łuku, co czyni przejście bardzo niebezpiecznym, odwodnienie też leży, woda stoi, szkoda gadać panowie inżynierowie wstyd i hańba

    • 66 19

    • tak samo długość sygnalizacji (1)

      sama sygnalizacja jest działa dziwnie i różnie, przy wyjeździe rano z Kalinowej ledwo zdążą 3-4 samochody a dlaczego nie można było tak ustawić żeby wyjeżdżały 7-8 zwłaszcza że rano jest tam pełno samochodów. Wyjeżdżające samochody często napotykają już na pierwsze czerwone światło na pierwszym rondzie a potem kolejne czerwone. Działanie tej sygnalizacji pozostawia wiele do życzenia ...

      • 1 0

      • to celowe

        żebyś po wprowadzeniu Tristara poczuł ulgę. :-)

        • 3 0

    • No tak niecałkiem (5)

      Ścieżek rowerowych bym się nie czepiał, bo uwzględniając, że praktycznie całe Karczemki są w strefie 30, to robienie ścieżek byłoby kretynizmem. A korki się robiły, bo na Kartuskiej spora grupa osób nie uznawała czerwonego na skrzyżowaniu z Kalinową.
      Ale do kretynizmów zaliczyłbym brak przejście dla pieszych przez Kartuską od strony Żukowa. Osoby, które przesiadają się między 167 a 168 muszą drałować na około.

      • 9 1

      • Słyszałem o strefie 51 ale o strefie 30 nie. Nie zdradzasz czasem tajemnicy wojskowej?

        • 1 4

      • (3)

        teoretycznie jest strefa, oczywiście wszyscy przestrzegają ograniczenia:) na kalinowej jako głównej aorcie układu drogowego Karczemek ścieżka rowerowa by się przydała, tak aby było połączenie z kartuską i do auchana przez kładkę, na kładce mamy pasy dla rowerów, a tak zamknięto drogę do budowy ścieżki i porządnych chodników przy kalinowej, bo miejsca starczy, co do przejścia to musiało być tylko jedno, nie wyobrażam sobie dodatkowych światełek, oczywiście można by dyskutować nad kwestią rozmieszczenia przystanków, ale tu bym nie marudził, najbardziej boli ten stromy podjazd pod kartuską (jest jeszcze gorzej niż było), dlaczego nie zniewelowano tego pochylenia zaraz przy wyjściu z łuku a dopiero przed światałami? wystarczy trochę śniegu/lodu i będą sceny jak przy starym układzie

        • 2 3

        • (1)

          dodatkowo ta szykana przed skrzyżowaniem (wysepka) na wyjeździe z Karczemek - czemu to ma służyć?, przy korku kierowcy jadący w stronę Gdańska blokują drogę tym skręcającym w stronę Żukowa, co powoduje że łamią oni przepisy i jadą jednym kołem po chodniku

          • 1 0

          • A kto im każe łamać przepisy? Na prawoskręcie często trzeba chwilę poczekać. Buractwa to nie uzasadnia.

            • 5 1

        • No i do Kalinowej ścieżka jest - tyle że do starej Kalinowej. Więc połączenie z kładką również jest, zwłaszcza że na starej Kalinowej ruchu praktycznie żadnego nie ma.
          A co do przejścia - chyba nie załapałeś lokalizacji - ma być tak jak np. na skrzyżowaniu Miszewskiego/Grunwaldzka.

          • 2 1

    • (1)

      gdybys ty byl lepszym inzynierem to ty bys to projektowal. widac zostalo ci tylko narzekanie. guano sie znasz. powinienes sie wglebic w ten projekt zanim wydajesz osady.

      • 4 2

      • Koń jaki jest każdy widzi. Tylko nie Kiko1.

        I wszystkie wymienione niedoróbki są widoczne gołym okiem , nie trzeba być piekarzem żeby oceniać smak chleba, nie trzeba być krawcem żeby zauważyć że garnitur jest niedopasowany, nie trzeba być kompozytorem żeby ocenić utwór. Nie trzeba byc inżynierem żeby wydać osąd o tej inwestycji. Trasa jest dla użytkowników i to oni wydają opinię

        • 5 4

  • : ) (19)

    Już nie narzekajmy.Jak dla mnie jest bardzo dobrze a nawet dostatecznie : ) Oczywiscie jeszcze lata świetlne miną zanim nasz stan dróg bedzie w miarę dobry ale chociaż coś się posuwa do przodu.A ze przetargi wygrywają koledzy to niestety u nas tak jest i dlatego studzienki zapadają się po 5 latach a jezdnie falują po 7.Tak juz jest.Wtedy zwijamy jak dywan i kladziemy nowe: )

    • 62 123

    • ? (3)

      "Jak dla mnie jest bardzo dobrze a nawet dostatecznie : ) " a co to niby znaczy?

      • 5 5

      • Jestem za a nawet przeciw. (1)

        • 2 0

        • jest dobrze ale nie beznadziejnie

          • 1 0

      • : )

        Dziecko neostrady nie widziałeś filmów Barei?

        • 3 1

    • fatalny styl jazdy na filmiku (2)

      zero ekologii i ekonomii - widać czerwone światło, a ten gaz do dechy. Żenua

      • 17 0

      • prawda, nerwowo jedzie. (1)

        i to radio w tle... :)

        • 9 0

        • kierunkowskazy też

          służą do sygnalizowania *zamiaru* wykonania manewru a nie do radosnego pomrygiwania w trakcie jego wykonywania (38s filmu).

          • 5 0

    • co Ty w ogóle gadasz? (3)

      Bierzmy byle gó... za kilkaset milionów i cieszmy się, że w ogóle jest?! Chłopie nie żyjemy w afryce, jeżeli płacimy gruba kasę za drogi (jedną z największych w europie jak nie na świecie) to od wykonawcy trzeba wymagać idealnego wykonania. to nie komuna żeby cieszyć się "bo jest"

      • 49 8

      • (1)

        ale i od komuny niedaleko. W 20 lat wszystkich szkod nie naprawisz

        • 0 3

        • że co?

          Mówisz chyba o szkodach z zaniedbania konserwacji tego, co za komuny nam wybudowano? Bo to co budowane jest obecnie nie przetrwa lat dziesięciu.

          • 1 1

      • no ale do kogo masz pretensje?? kto oddal ten odcinek do uzytku??
        pretensje mozna miec do budynia.
        niestety budyn chcial raz dwa otworzyc ta droge, zeby moc sie pochwalic, czego to on nie zrobil w 2011roku dla swojego miasta... bo chyba nic wiecej w zeszlym roku nie udalo mu sie? jedynie przyjal budzet zakladajacy kredyt a w nim zawiera sie budowa za niemal 100mln zl ecs ;)
        fajnie, by zylo sie lepiej :)

        • 4 8

    • Pogoda na filmiku to na cztery minus, to tak.

      • 2 1

    • (4)

      paplasz i paplasz

      • 31 5

      • Oznakowanie i tak jest lepiej, niż w Gdyni na zjeździe z Obwodnicy w stronę estakady (1)

        gdzie znak informujący o tym gdzie na Sopot, gdzie na centrum, gdzie na Wejherowo, a gdzie na port stoi ZA skrętem który trzeba wybrać by tam pojechać :)

        • 9 3

        • Lepiej nie znaczy, że dobrze.

          • 8 0

      • Nie papla ale ma racje (1)

        Zwłaszcza kiedy mówi o kolegach którzy wygrywaja przetargi i pozostawiaja lipe na drogach. A może mówi o lipie skorumpowanych urzędników którzy nie respektója gwarancji i nie zmuszaja wykonawcy do jej wykonywania

        • 14 13

        • koledzy, nie koledzy...

          nie powinno być zgody na to żeby się te przysłowiowe studzienki zapadały po 5latach i nie powinniśmy mówić politykom, że cudownie, iż w ogóle coś robią za nasze ciężko wypracowane pieniądze... i dlatego również moim zdaniem "the bill" "papla i papla"

          • 7 0

    • Jezdnia to już jest po falowana, co za szajs...

      Aż dziw bierze ,że to Skanska robiła. Faktycznie tablice z kierunkiem zjazdu za późno ,w ostatniej chwili zjechałem w kierunku Gdyni.Ale z ta nawierzchnią to się nie popisali, miejscami czuć chopki. Tak jak na odcinku siódemki między Pasłękiem a Elblągiem. Nie wiem kto odbiera takie drogi i ile w łapę za to bierze, ale tam to jest dopiero tor przeszkód. Dla porównania , dalszy odcinek Elbląga zbudowany ładnych parę lat temu , jest jak blat od stołu do dzisiaj. Można?? - Można.

      • 12 1

    • Rok świetlny jest miarą odległości, nie czasu.

      • 35 3

  • To skandal zeby wydać z kieszeni podatnika setki milionów i oddać trasę z takimi niedorobkami. (10)

    Jak za Gierka - ogłoszono wielki sukces, 5 miesięcy przed terminem, politycy pozowali do kamer, a tu taka lipa. Kto za to odpowie???

    • 66 97

    • Jak za Gierka.... (5)

      Gdyby nie Gierek to do dzisiaj bysmy nie mieli obwodnicy 3miasta....

      • 15 11

      • i.... (3)

        Portu Północnego !!!!!!!!

        • 5 5

        • a także.... (2)

          Zaspy, Przymorza , Żabianki ulicy chłopskiej łączącej te trzy osiedla + linia tramwajowa łącząca Jelitkowo z Wrzeszczem.
          A o nowym lotnisku w Rębiechowie to zapomnieliście ?
          Teraz bez tych wszystkich wielu różnych inwestycji z lat 70 byśmy byli jeszcze większym zaściankiem ,niż jesteśmy teraz.
          Gierek jaki był taki był , ale budował i wszystko nam dziś świetnie służy.

          • 12 9

          • Oczywiście. (1)

            Gierek pewnie osobiście zgłaszał te projekty, nadzorował ich wdrażanie, pilnował terminów. Ba, zaczął wręcz od przymorza, kiedy jeszcze był wodzem w Katowicach, a nie na całą Polskę. Już wtedy zażądał budowy Przymorza w Gdansku.

            I nikt poza nim by na to wszystko nie wpadł ani nie zrobił.

            • 6 6

            • słyszałeś o centralnym planowaniu?

              tak wtedy było.

              • 1 0

      • nie Gierek tylko kredyty - zresztą jak dziś (+UE)

        spłacamy i bedziemy spłacać

        • 8 5

    • (2)

      przeciez to wszystko bedzie uzupełnione. wolałbyś aby WZ była zamknieta do ruchu do maja???

      • 26 3

      • Tak

        • 0 6

      • wolałbym aby po oddaniu trasy przez nastepne 20 lat nic nie trzeba było tam robic w ramach remontów

        • 3 8

    • ???

      Przecież została oddana do użytku, a nie odebrana.
      Ja wolę jechać WuZetką mimo niepokończonej wykończeniówki - a termin zakończenia prac jest ustalony na maj. Wtedy będzie można pyszczyć.

      • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane