• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z na cztery z minusem

Maciej Naskręt
5 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej. Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej.

Nie wszystko działa tak, jak powinno na oddanym tydzień temu do ruchu odcinku Trasy W-Z w Kiełpinku. Oceniam go na czwórkę z minusem - pisze Maciej Naskręt.



Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach. Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach.
Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia. Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia.
Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych. Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych.
Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej. Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej.
Największe kontrowersje przy oddanej niedawno do ruchu Trasie W-Z wzbudzają ekrany akustyczne. Wydaje się, że odpowiedzialni za ich rozmieszczenie byli nadgorliwi. Dwujezdniowa droga, w pobliżu ul. Szczęśliwej zobacz na mapie Gdańska, biegnie w wykopie, który stanowi naturalną barierę dla hałasu generowanego przez samochody. Mimo to, dodatkowo na wierzchołku ustawiono ekrany akustyczne. Niepotrzebnie, bo w efekcie chronią one działkę, służącą jako dojazd do rozbudowywanego Węzła Karczemki. Tyle, że przed wiatrem.

Ekrany akustyczne wyglądają całkiem przyzwoicie od strony Trasy W-Z. Jednak z zewnątrz widać jedynie pomalowaną farbą płytę betonową. Szkoda. Można było zastosować tu rozwiązanie podobne jak na lotniskowym odcinku Trasy Słowackiego. Tam zewnętrzna ścianka wykonana jest z delikatnej siatki stalowej, po której będą z czasem wspinać się rośliny. Dzięki temu droga się nieco zazieleni. Roślinność stanie się dodatkową barierą dla hałasu.

Sporym kłopotem dla kierowców jest miejsce ustawienia bramownicy ze znakami informującymi o kierunkach zjazdów z Trasy W-Z przed Węzłem Karczemki. Obiekt stoi w miejscu, gdzie nie można już zmienić kierunku ruchu. W naszym odczuciu o ok. 300 metrów za daleko. Dlaczego? Część kierowców do ostatniej chwili nie wie którędy ma jechać, by dostać się na obwodnicę w kierunku Gdyni. Z tego powodu dość gwałtownie zmieniają tam kierunki jazdy.

Należy za to pochwalić projektantów za uwzględnienie w planach budowy Trasy W-Z miejsc do ważenia pojazdów ciężarowych. W Gdańsku są teraz trzy tego typu miejsca - przy ul. Marynarki Polskiej, Obwodnicy Trójmiasta oraz właśnie w świetle Trasy W-Z. Samo jednak miejsce wykonane jest niechlujnie - z wycięcia w jezdni nie odpływa woda.

Zmartwieni będą rowerzyści. W ramach Trasy W-Z ścieżka powstała wyłącznie przy ul. Kartuskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska. Natomiast jeśli miałby ktoś ochotę pojechać rowerem ul. Kartuską Południową zobacz na mapie Gdańska do jazdy pozostaje mu wyłącznie ulica. Uznano, że tam rowery nie będą jeździć.

Nie brakuje również pomyłek w przebiegu kilku chodników. Idealnym przykładem jest tu brak dogodnego połączenia dla pieszych na odcinku od przystanku autobusowego przy ul. Kartuskiej Północnej do sklepu Decathlon.

Kierowcy się cieszą, rowerzyści połowicznie, piesi w wielu miejscach będą musieli patrzeć pod nogi. Nad pewnymi rozwiązaniami planiści, inwestor, projektanci i wykonawca pochylili się zbyt krótko. Mimo jednak tych braków, całą inwestycję oceniam dobrze, choć z niewielkim minusem.

Budowa Trasy W-Z w Gdańsku została zakończona pod koniec grudnia. Oddano wtedy do ruchu 2,22 km jezdni wraz z drogami lokalnymi. Inwestycja kosztowała 89,5 mln zł., 85 proc. tej kwoty odda miastu Unia Europejska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Wykonawcy - firmie Skanska - pozostały do wykonania drobne prace - m.in. pielęgnacja zieleni, umieszczenie znaków poziomych i pionowych, montaż ogrodzeń.

Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej). Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej).
Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z. Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z.

Zobacz okiem kierowcy nową Trasę W-Z.

Miejsca

Opinie (215) 4 zablokowane

  • Tablice nie dotyczą trasy W-Z (3)

    Redaktor jak zwykle dał ciała. Nie sprawdził nawet zakresu projektu W-Z, bo czarno na białym widać, że za ustawienie tablicy odpowiada już firma zajmująca się przebudową węzła Karczemki, bo stoi ona nawet już na terenie ich przebudowy. Zapewne jeszcze będzie przestawiana, ale po zakończeniu węzła karczemki. Nie licząc tego, że stoi w dobrym miejscu, bo jest to długa prosta, a tablica jest sporych rozmiarów i łatwo się zorientować w odpowiedniej odległości gdzie jechać. Tak samo odnośnie chodnika koło dechatlona przecież ta ulica jest po za zakresem przebudowy trasy w-z. Jak zwykle Naskręt myśli, że na czymś się zna.

    • 7 8

    • " Nie licząc tego, że stoi w dobrym miejscu, bo jest to długa prosta, a tablica jest sporych rozmiarów i łatwo się zorientować

      w odpowiedniej odległości gdzie jechać." No więc nie stoi w dobrym miejscu bo w przypadku dużych opadów deszczu czy też śniegu jak również podczas mgły będzie przez kierowcę zauważona za późno.

      • 2 1

    • Kogo z kierowców interesuje czyja ta tablica jest.

      Tablica ma być tam gdzie jej istnienie ma sens, a nie w miejscu gdzie powodować będzie wypadki przez nagłe zmiany kierunku.

      • 2 1

    • Skoro tablica należy do węzła to czemu na trasie W-Z nie ma wcześniej podobnej informacji? Dla użytkownika nie ma znaczenia

      czyja jest tablica tylko żeby odpowiednio wcześniej byc poinformowanym i z punktu widzenia użytkownika Pan Naskręt ma rację.

      • 3 4

  • masakra

    wiadomo PRL jeszcze rzadzi,brakorobstwo budowlancow dalej jest norma

    • 0 0

  • Słupki postawione na drodze rowerowej chyba jednak

    obniżą tę ocenę.

    • 0 1

  • No to drogowskazy mamy już europejskie, dokładniej francuskie....

    Tam, waśnie tak sa umieszczane informacje. Ale Francuzi to bardzo spokojny i jewdnak kulturalny narod bo nikt się nie dziwi, że ktoś musi się conąc 5-10 m żeby móc skręcić. Jest tylko jeden feler - korki są takie jak u nas na Słowackiego.....

    • 1 1

  • ...plany budowy dróg.... (1)

    Zimową porą będą szykować architekci plany budowy dróg, plany budowy dróg. Podkreślam jeszcze raz: plany budowy dróg. A na wiosnę wyjdziemy z budową ulic i... ulic, bo jakie mamy drogi? Jakie mamy?

    • 35 26

    • co sie stao sie ?

      żeby ni było niczego !

      • 2 0

  • Kto odbiera te wszystkie inwestycje miejskie, ja się pytam ???? (6)

    Wszystkie, zawsze robione są na odp....,a i tak przechodzą odbiory. Przecież te ulice powinny być wychuchane, wypieszczone jak własne. Za niestaranne zamiecenie już powinno się karać wykonawce. Nie pozwólmy wygrać bylejakości !!!

    • 74 15

    • NO JAK TO KTO ? (4)

      światowej klasy specjalista w tematach wszelakich red. Maciej Naskręt. Swoją droga jakim bufonem trzeba być żeby w artykule swojego autorstwa wprowadzać WŁASNĄ mowę niezależną :)

      • 3 7

      • Trzeba byc bufonem żeby nie zauważyć że gdyby artykuły z różnych dziedzin pisali światowej sławy specjaliści to z powodu (3)

        kosztów trójmiasto.pl byłoby płatnym serwisem gdzie ani twó stary ani twoja stara mogliby narzekać. Autor artykułu pisał dla użyt

        • 1 1

        • ...a bufonem do kwadratu żeby zaczynać artykuł od przytoczenia własnej wypowiedz w headline'ie (1)

          ...trochę więcej skromności panie Nakręt. Skoro piszesz że nie jesteś specjalistą to na siłę nie pretenduj do tego tytułu przez tego typu zabiegi narażając się na śmieszność.

          • 7 1

          • Trzeba byc bufonem do sześcianu żeby sądzić że wszystkie headline`y pisza zawsze autorzy artykułu

            • 0 0

        • za darmo

          za darmo nie pracuja...

          • 1 0

    • Każdy ma to gdzieś.

      Pracowałem na południu i tam kierownik niczym mafiozo zdzierał procent od każdego podwykonwacy, przekręty na materiałach, oszczędzanie na czym się da to norma. O kontroli i rzetelnych odbiorach zapomnij. Taka jest polska rzeczywistość. Niestety.

      • 4 4

  • (3)

    Dobrze, że powstała trasa W-Z. Źle, że z niedoróbkami. Uczenie się na błędach na tak dużej inwestycji nie jest najlepszym rozwiązaniem. Przecież wszystkie firmy startujące w przetargach oferują wysoką jakość usługi. Teraz należy tylko z tego rozliczyć, zarówno wykonawcę jak i osoby dokonujące odbiorów. Postawmy na jakość. Winnych niedoróbek pociągnąć do odpowiedzialności finansowej, a jak trzeba to i karnej.

    • 6 4

    • nie JAKOŚĆ a CENA (2)

      wszystkie firmy startujące w przetargach przede wszystkim muszą zaoferować jak najniższą cenę. i myślisz, jak to idzie z jakością ?

      • 2 1

      • czyli ma zostać byle jak?

        Jakość nie idzie w parze z ceną ale nie zapominaj, że wykonawca podpisał umowę na wykonanie prac konkretnej jakości. Jeśli z tego się nie wywiązał (bo np by wygrać przetarg zaniżył cenę) to niech teraz poniesie tego konsekwencje. Podobnie jeśli ktoś taką inwestycję odebrał (na WZ nie było jeszcze odbiorów) to powinien za to odpowiedzieć.

        Przetargi muszą być nakierowane na cenę (w końcu każdy ich uczestnik deklaruje wykonanie tego samego zadania o z góry założonej jakości, materiałach itp) i jedynym sposobem wyeliminowania oszustów ją zaniżających jest sumienna, uczciwa kontrola, która nie dopuści do bezkarnego zaniżania jakości, pozostawiania niedoróbek itp.

        Bez niej nawet droższy wykonawca nie będzie musiał się starać i zrobi fuszerkę by więcej zarobić.

        Postawmy wiec na jakość i wymagajmy!

        • 2 0

      • Miała być jakość, wyszło jakoś

        • 0 3

  • Korki są przez błędy w projekcie sygnalizacji (1)

    Tak jest we wszystkich inwestycjach w Gdańsku ostatnich lat. Tzw "czasy międzyzielone" czyli czas kiedy wszędzie jest czerwone światło jest wydłużone czasem 3x w stosunku do potrzeb. Projektanci śpią spokojnie, bo dla nich ważne, żeby ten czas nie był za krótki, a my stoimy w korkach i płacimy za takie rozwiązania w podatkach. Zapraszam na skrzyżowanie przy Tesco na Chełmie. Chwila obserwacji sygnalizacji wystarczy...

    • 3 0

    • Przy Bramie Żuławskiej trzeba było 2 lata pisać skargi żeby poprawili fatalnie ustawioną sygnalizację świetlną.

      • 2 0

  • Teraz czas na wiadukt nad Łostowicką.

    • 5 0

  • Nie będę narzekać na niedoróbki czy usterki, które można naprawić ale... (3)

    1. Żeby dojechać do centrum handlowego od stronyKokoszek trzeba nadłożyć sporo drogi lub wjeżdżać na obwodnicę bo zlikwidowano lewoskręt z Kartuskiej
    2. Jakość nawierzchi z etapu na etap jest coraz gorsza - coś mi się zdaje, że za 3 lata będzie trzeba łatać nawierzchnię tak jak na Rakoczego
    3. Sygnalizacja świetlna jak zwykle ustawiona beznadziejnie głupio, ale to już chyba gdańska specjalność. I żeby nie było że krytykuję w czambuł wszystko - na 3 Maja przy zjeździe z Armii Krajowej jest znacznie lepiej niż było

    • 7 2

    • Odpowiedzi ;) (2)

      1. Jadąc z kokoszek możesz też skorzystać z innej drogi i pojechać przez karczemki i dostać się tamtym mostem prosto do Centrum Handlowego. Dla przypomnienia ten lewoskręt o którym mówisz odpowiadał właśnie za mega korki pod Auchan. Do tego jeszcze 2 dalsze światła które w pełni rozwalały ruch w tym miejscu. A nadłożenie 500m przy ruchu bezkolizyjnym spowoduje, że stracisz mniej czasu i paliwa.
      2. Co do nawierzchni ciężko określić, bo ciągle leje, a niedociągnięcia zobaczymy jak będzie bardziej sucho i bez błota na jezdni. W dodatku do póki nie zakończy się też przebudowa węzła to ciężko określić, bo póki co są tam też nieustanne roboty.
      3. Sygnalizacja jak zwykle do poprawki zgadzam się, ale się też nie dziwie, bo w komputerze zawsze wszystko ładnie wygląda, a nagle gdy włącza się ruch to pierdut i kopara im siada.

      • 5 1

      • mosty to nad rzekami

        i jaka to inna droga ? gdzie bezkolizyjność?
        I nie lewoskręt jako taki czynił korki ale 4 skrzyżowania o małej przepustowości z intensywnym ruchem i wszystkie z lewoskrętami sterowanymi światłami.
        Poza tym tu 500m tam 700 jeszcze dalej 1,5km i tak wszyscy i codziennie - gdzie tu oszczędność, Polacy to aż tak bogaty naród?

        • 1 1

      • mostem?

        jakim mostem? z Karczemek jest kladka dla pieszych tylko
        ????

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane