• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z na cztery z minusem

Maciej Naskręt
5 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej. Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej.

Nie wszystko działa tak, jak powinno na oddanym tydzień temu do ruchu odcinku Trasy W-Z w Kiełpinku. Oceniam go na czwórkę z minusem - pisze Maciej Naskręt.



Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach. Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach.
Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia. Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia.
Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych. Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych.
Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej. Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej.
Największe kontrowersje przy oddanej niedawno do ruchu Trasie W-Z wzbudzają ekrany akustyczne. Wydaje się, że odpowiedzialni za ich rozmieszczenie byli nadgorliwi. Dwujezdniowa droga, w pobliżu ul. Szczęśliwej zobacz na mapie Gdańska, biegnie w wykopie, który stanowi naturalną barierę dla hałasu generowanego przez samochody. Mimo to, dodatkowo na wierzchołku ustawiono ekrany akustyczne. Niepotrzebnie, bo w efekcie chronią one działkę, służącą jako dojazd do rozbudowywanego Węzła Karczemki. Tyle, że przed wiatrem.

Ekrany akustyczne wyglądają całkiem przyzwoicie od strony Trasy W-Z. Jednak z zewnątrz widać jedynie pomalowaną farbą płytę betonową. Szkoda. Można było zastosować tu rozwiązanie podobne jak na lotniskowym odcinku Trasy Słowackiego. Tam zewnętrzna ścianka wykonana jest z delikatnej siatki stalowej, po której będą z czasem wspinać się rośliny. Dzięki temu droga się nieco zazieleni. Roślinność stanie się dodatkową barierą dla hałasu.

Sporym kłopotem dla kierowców jest miejsce ustawienia bramownicy ze znakami informującymi o kierunkach zjazdów z Trasy W-Z przed Węzłem Karczemki. Obiekt stoi w miejscu, gdzie nie można już zmienić kierunku ruchu. W naszym odczuciu o ok. 300 metrów za daleko. Dlaczego? Część kierowców do ostatniej chwili nie wie którędy ma jechać, by dostać się na obwodnicę w kierunku Gdyni. Z tego powodu dość gwałtownie zmieniają tam kierunki jazdy.

Należy za to pochwalić projektantów za uwzględnienie w planach budowy Trasy W-Z miejsc do ważenia pojazdów ciężarowych. W Gdańsku są teraz trzy tego typu miejsca - przy ul. Marynarki Polskiej, Obwodnicy Trójmiasta oraz właśnie w świetle Trasy W-Z. Samo jednak miejsce wykonane jest niechlujnie - z wycięcia w jezdni nie odpływa woda.

Zmartwieni będą rowerzyści. W ramach Trasy W-Z ścieżka powstała wyłącznie przy ul. Kartuskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska. Natomiast jeśli miałby ktoś ochotę pojechać rowerem ul. Kartuską Południową zobacz na mapie Gdańska do jazdy pozostaje mu wyłącznie ulica. Uznano, że tam rowery nie będą jeździć.

Nie brakuje również pomyłek w przebiegu kilku chodników. Idealnym przykładem jest tu brak dogodnego połączenia dla pieszych na odcinku od przystanku autobusowego przy ul. Kartuskiej Północnej do sklepu Decathlon.

Kierowcy się cieszą, rowerzyści połowicznie, piesi w wielu miejscach będą musieli patrzeć pod nogi. Nad pewnymi rozwiązaniami planiści, inwestor, projektanci i wykonawca pochylili się zbyt krótko. Mimo jednak tych braków, całą inwestycję oceniam dobrze, choć z niewielkim minusem.

Budowa Trasy W-Z w Gdańsku została zakończona pod koniec grudnia. Oddano wtedy do ruchu 2,22 km jezdni wraz z drogami lokalnymi. Inwestycja kosztowała 89,5 mln zł., 85 proc. tej kwoty odda miastu Unia Europejska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Wykonawcy - firmie Skanska - pozostały do wykonania drobne prace - m.in. pielęgnacja zieleni, umieszczenie znaków poziomych i pionowych, montaż ogrodzeń.

Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej). Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej).
Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z. Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z.

Zobacz okiem kierowcy nową Trasę W-Z.

Miejsca

Opinie (215) 4 zablokowane

  • ścieżki rowerowe ? nieporozumienie ! (1)

    ścieżki rowerowe- zbędny wydatek- na tzw. Alei Hawla jest ścieżka rowerowa a rowerzyści zasuwają po jezdni - tak samo jest na Łostowickiej i w wielu innych miejscach, rowerzyści robią co chcą , blokują ruch samochód, generalnie mają w nosie ścieżki... i innych użytkowników dróg....jeszcze tego brakuje,żeby rowerzyści jeżdzili po obwodnicy no chwila....

    • 1 1

    • Mój drogi wyjaśniam ci że ścieżka rowerowa na Havla jest jeszcze niedpuszczona do użytku , i odgrodzona na przejzdach barierkami a jak jest niedpouszczona to i nie odśnieżona i dlatego tak jest. Ja akurat jeżdżę po ścieżkach i cieszę się że powstaje ich coraz więcej. Teraz czekam na ścieżkę przy 3 maja , która połączy Siedlce i Chełm z głównym rowerowym ciągem komunikacyjnym

      • 0 0

  • erre (11)

    Dobrze by było, gdyby autor miał jakąś wiedzę z zakresu projektowania dróg i umiał odnieść swoje uwagi do przepisów. Byłoby wtedy jasne, czy różne głupoty to decyzja projektantów czy przesadne lub bezsensowne wymagania prawne.

    • 127 34

    • hmm

      tyyy. ostatnio mialem okazje sie przejechac ta droga i bylem bardzo zaskoczony tym co jak widac na zdjeciu nr 1. zadnej iformacji wczesniej o tym rozjezdzie, najlepiej postawic znaki informacyjne prawie za rozjazdem, smiech na sali faza giT

      • 0 0

    • (4)

      nie trzeba mieć od razu wielkiej wiedzy, żeby zauważyć za blisko umieszczone ekrany akustyczne, które nie pozwalają na umieszczenie rozsądnej wielkości znaków informacyjnych nt. najbliższego zjazdu... np na Jasień... miejscowym nie trzeba takich luksusów... ale współczuję przyjezdnym bez nawigacji...

      • 3 1

      • (3)

        Ci z nawigacją muszą BARDZO uważać bo zmiany na mapach będą w najlepszym razie po kilku miesiącach.

        • 3 0

        • (2)

          moja navi i i to nie jakas automapa tylko dedykowana do danego modelu auta (czyli teoretycznie mniej dokladna), na mapie sprzed miesiaca ma juz caly wezel karczemki i obwodnice poludniowa....
          najczesciej mapy sa aktualizowane na podstawie planow a nie zastanego stanu. to zaden problem jak sie na biezaco aktualizuje...

          • 0 0

          • (1)

            Tym bardziej trzeba BARDZO uważać skoro na mapie jest juz obwodnica południowa żeby nie wjechać na nieistniejący wiadukt

            • 1 1

            • a Ty nie wygladasz przez przednia szybe?patrzysz tylko na ekran navi??
              to fatycznie musisz uwazac . nie tylko w gdansku...

              • 0 0

    • nie tzreba znac az tak tajnikow, aby stwierdzic, ze chodnika nie ma w danym miejscu czy przechodzi tak ze jest niepraktyczny (3)

      o znakach tez.. wiekszosc z nas ma prawo jazdy i wie ze znak powinien byc ustawiony przed a nie na skrecie
      logicznym jest tez ze jak droga (rowerowa) sie ucina, to dalej zaczyna sie kombinowanie
      to ze zakret jest zle wyprofilowany - rowniez nie tzreba byc alfa i omega

      • 36 6

      • Ale trzeba wiedzieć co przebudowywano (2)

        Chodnik jest po za zakresem budowy W-Z, bo przebudowa kończyła się na rondzie, więc minus za chodnik jest nie uzasadniony. A po drugie czemu teraz się ocenia, gdy roboty wykończeniowe jeszcze trwają. Może Pan Naskręt kiedyś by przeczytał i by wiedział chociaż kiedy należy oceniać. Po zakończeniu wszystkich prac wraz poprawkami. Obecnie to tylko udostępnienie trasy do ruchu kołowego, bo pozostałe prace wykończeniowe jemu nie przeszkadzają.

        • 12 3

        • n ie wiem o co CI chodzi (1)

          Ale chodnik jest częścią pasa drogowego - zgodnie z PoRD.

          • 3 2

          • jest cześcią pasa, ale może też jest częścią innej inwestycji ("węzeł") ...

            j.w.

            • 1 0

    • nie musi mieć żadnej technicznej wiedzy

      okiem to widać, że wiele rzeczy jest spierd.....
      ludzie, gdzie zdrowy rozsądek? zasłoniły nam go przepisy?

      • 25 12

  • (1)

    bardzo niebezpieczny jest sam wjazd na obwodnicę, jest znak stp i nie ma rozbiegówki na samej obwodnicy, tylko trzeba się wciskać przed tiry. a to niebezpuieczne

    • 0 1

    • to tymczasowe.

      • 1 0

  • to chyba gdynianie zazdrszczą i piszą złe komentarze. Gdańszczanie nie zatrudniajcie Gdynian!

    • 1 1

  • witajcie Gdanszczanie

    nie widze w waszych oczach sprzeciwu przed tym bluznierczym wezlem ktory pozwoli Kaszubom w nieskrepowany szybki sposob przemieszczac sie ze swoich wlosci w samo centrum waszej metropolii, Anglicy tez wpuscili Polakow i co teraz maja?

    • 0 2

  • oznakowanie zjazdow pozostawia wiele do zyczenia (4)

    jednak miejmy nadzieje, ze zostanie poprawione

    • 82 4

    • już 3 razy wieczorem zdarzyło mi się przejechać zjazd na obwodnicę w kierunku Gdyni - informacja o zjeździe jest zdecydowanie za późno!

      • 0 0

    • problem mają przyjezdni a nie miejscowi (2)

      buahhahahahahaha

      • 3 6

      • Niekoniecznie

        jestem "miejscowym", a pogubić sie nie było trudno..

        • 3 0

      • a więc w tym nowym roku...

        życze ci abys pojechał do innego miasta i z****** sie nie wiedząc gdzie jechać.;]

        • 14 1

  • Błyskotliwość red. Naskręta (14)

    Nie mogłem doczekać się kolejnego artykułu red. Naskręta, w którym ocenia nasze inwestycje drogowe. Tym bardziej cieszy mnie ten o trasie W-Z. Potwierdza on profesjonalizm Pana Redaktora. Można w nim zauważyć Jego ciągły rozwój, widać że staje się specjalistą od szeroko rozumianej komunikacji - nie tylko samochodowej ale również pieszej i rowerowej. Nie omieszkał również dotknąć tematów dotyczących samochodów ciężarowych (waga samochodowa). I nie ważne, że znaleźć można tutaj trochę błędów stylistycznych i ortograficznych. Ważne, że Pan Redaktor bierze sprawy w swoje ręce i potrafi sam dokonać trafnej oceny, nie pytając pseudo-fachowców czy też inżnierów z zakresu komunikacji. Jestem dumny, że mogę czytać takie artykuły!!!

    • 19 12

    • Żeby ocenić niedoróbki widoczne gołym okiem nie trzeba być inżynierem budownictwa drogowego. Może byś wolał czytać (9)

      specjalistyczny artykuł z zakresu komunikacji ale portal przeznaczany jest dla użytkowników drogi na której są ewidentne niedoróbki i i

      • 6 5

      • Wyluzuj (6)

        Kolego po fachu (też inżynierze), wyluzuj trochę. Nie widzisz szyderczego tonu mojego wpisu?
        Łubudubu, łubudubu nie żyje nam Redaktor Naskręt, niech żyje nam!
        To śpiewałem ja, inż. Michał, Fan (red. Naskręta) 2 klasy:)
        PS. Takie niedoróbki to każdy może sam zobaczyć bez czytania artykułu.

        • 2 5

        • (5)

          To znaczy że na portalu powinny byc wysokospecjalistyczne artykuły? Bez czytania artykułu na trojmiasto.pl każdy może też sam zobaczyć rude koty na Garncarskiej, zamykane wyremontowane torowisko w Nowym Porcie, kradzione tory na podwórku, tłum chętnych do pracy w Policji i tu możesz wstawic inne tytuły artykułów. Czepianie się autora nie poprawi ewidentnych fuszerek trasy. Tak że Panie Michale kończ waść i wstydu sobie oszczędź!

          • 6 1

          • Może pan Michał (2)

            miał jakiś udział przy powstaniu tych niedoróbek.

            • 1 0

            • (1)

              Może miał a może nie miał. A może po prostu oczekuję od artykułu i od redaktora czegoś więcej niż jest w stanie napisać lub też zauważyć każdy z nas? Może oczekuję po prostu więcej zaangażowania w temat? Może oczekuję aby w artykule powoływano się na jakieś analizy, odniesienia do projektu, rozmowy z fachowcami z branży, rozmowy z kierowcami którzy często korzystają z tej drogi, porównania do innych inwestycji albo innych miast gdzie realizowane są analogiczne lub podobne inwestycje. A przede wszystkim oczekuję prostej rzeczy - kryteriów oceny. Bo niby dlaczego szanowny redaktor ocenił drogę na 4 minus a nie na 4 na szynach albo 4 plus? To zależy od ilości błędów? A ile ich jest? Jaka jest ich waga?
              To oczywiście moje subiektywne zdanie ale mam do niego prawo tak jak każdy z Was. Czytając już wiele artykułów red. Naskręta takie właśnie zdanie sobie wyrobiłem i mam ochotę je wyrażać. Uważam, że redaktorem jest słaby, tak na 2 z plusem:)

              • 1 1

              • Jedyne kryterium oceny drogi to opinie użytkowników. Chocby droga była super w ocenie projektanta/wykonawcy to dopiero uzytkownicy to stwierdzą. Tak jak nie ma kryteriów oceny kobiecego piękna oprócz opiii mężczyzn tak nie ma kryteriów drogi oprócz opinii kierowców. Droga ma ewidentne niedoróbki i trzeba się skupić na czepianiu się projektanta/wykonawcy a nie redaktora.

                • 0 0

          • (1)

            A kto powiedział, że na portalu powinny być wysokospecjalizowane artykuły? Ja? Na pewno nie. Nigdy tak nie twierdziłem i nie twierdzę.Wysokospecjalizowane artykuły są najczęściej w pismach branżowych a to jest portal dla każdego ale to wcale nie znaczy, że nie pisany przez każdego. Po prostu uważam, że to nie sztuka napisać taki artykuł. Każdy z nas może taki napisać - ja, Ty i większość czytelników portalu. Każdy z nas może wsiąść do samochodu, przejechać się trasą kilka, kilkanaście razy, porobić zdjęcia, nagrać film i potem napisać artykuł. Co za sztuka? Żadna. Skoro redaktor jest odpowiedzialny za dział komunikacyjny to wg mnie jest fachowcem (wcale nie inżynierem) w tym temacie, potrafi zwrócić uwagę na rzeczy, których nikt nie zauważa, można powiedzieć że jest pewnego rodzaju autorytetem w temacie, wybija się ponad przeciętność. Niestety w moim przekonaniu red. Naskręt nie spełnia tych kryteriów w moim przekonaniu (ktoś w komentarzach zauważył, że na filmie słychać, że nie używa kierunkowskazów podczas jazdy). Z artykułów Jego autorstwa jakie czytam sprawia wrażenie osoby, która ma spore mniemanie o sobie i uważa że jest fachowcem a nie dość że popełnia błędy ortograficzne i stylistyczne (co w moim przekonaniu nie przystoi dziennikarzowi) to jeszcze niczym się nie wyróżnia w temacie którym się zajmuje. Jedyne co pozytywne w tym co pisze to pretekst do śmiesznych i szyderczych komentarzy. To jednak oczywiście moje subiektywne zdanie i nie wymagam od nikogo aby się ze mną zgadzał.

            • 0 2

            • A kto powiedział że to red. Naskręt prowadził samochód z filmiku?

              • 0 0

      • już się tak nie na(s)krecaj... (1)

        ...tylko wyciągnij wnioski: czytelników nużą już artykuły 'opiniotwórcze' red. Naskręta przez które przebija egocentryzm i brak obiektywizmu. that's all!

        • 5 3

        • Mow za siebie.

          Jesli zarzucasz mu brak obiektywizmu,,to masz mozliwosc opisania tego na tym forum.Gdyby ,,Trojmiasto.pl" zatrudnialo fachowcow z branzy drogowej to nie mialbys ograniczone mozliwosci wytkniecia potkniec przy pisaniu .( a tak wszyscy jestesmy madrzejsi o twoj madry i wywazony komentarz-) Czepiasz sie ogolnie drobnych bledow ale to i tak czytelnicy zweryfikuja czy zgadzaja sie czy nie.

          • 1 2

    • Nie mogłem doczekać się...

      ...kolejnego wpisu na temat niekompetencji redaktora, wygląda na to że na niczym się nie zna w odróżnieniu od forumowiczów którzy znają się na wszystkim no może za wyjątkiem zwyczajów godowych wieloskrętka pospolitego i rodzaju gliny używanej do wyrobu urn twarzowych 3tys. lat temu.

      • 1 0

    • a już się bałem że jestem złośliwy i tylko ja mam takie odczucia (2)

      ...coraz więcej buców w redakcji trojmiasto.pl

      • 6 1

      • (1)

        Ależ drogi kolego, red. Naskręt nie jest żadnym bucem. To profesjonalista w każdym calu!!!!!!:)

        • 5 0

        • ...i tylko inni, niektórzy, wbijają mu szpilki.

          To nie ludzie! To wilki!

          • 7 0

  • Kim jest pan Naskręt? (14)

    Po raz kolejny się zapytam, jakie wykształcenie ma Pan Naskręt by wydawać takie opinie i oceniać projekty komunikacyjne? Ile i jakich dróg zaprojektował, czy jest na bieżąco z przepisami prawa budowlanego oraz rozporządzeń dotyczących dróg? Moze wtedy będzie wiedział dlaczego jest tyle ekranów...

    • 23 31

    • Nie jestem urzędnikiem (9)

      Ale z projektami mam coś wspólnego :) I niestety często komentarze dzienikarzy są bezcelowe. Projektant ma swój rozum, ma swoją fantazję, ale jest czasem sprowadzany na ziemię a czasem po prostu ograniczany przepisami. I nie ma co winić projektanta za to, że trzyma się przepisów, nie ma co winić zlecającego, że wymagają wybudowania inwestycji zgodnie z obowiązującycm prawem. Niestety dziennikarze często nie przykłądają się do swojej pracy i projektanta obwiniają za głupie przepisy czy odwrotnie, tłumaczą głupotę projektanta przepisami...

      • 11 5

      • to powiedz mi kolego (7)

        Co twoim zdaniem jest nadużyciem ze strony dziennikarza, bo żadnego argumentu jeszcze nie napisałeś.

        • 9 6

        • Tablice i ekrany (6)

          napisałem...
          To nie jest droga ekspresowa czy autostrada żeby tablice stały 300 czy 500 m przed skrzyżowaniem. To droga miejska o dopuszczonej wyższej prędkości maksymalnej dla samochodów o DMC 3,5 t.

          • 5 4

          • Autor napisał: w naszym odczuciu. (5)

            Ja też mam odczucie że dla użytkowników lepiej by było gdyby tablice stały wcześniej. Żadne przepisy nie przeszkadzają żeby były wcześniej, niekoniecznie 300 - 500 metrów ale wcześniej. Bezpieczeństwo przy zmianie pasów ruchu na pewno byłoby większe. NIEZBĘDNIE przejedż się tam .sam a zrozumiesz.

            • 3 1

            • ale autor pisał konkretnie o 300m (4)

              Może nie zdaje sobie nawet sprawy ile to jest. Ale z jakiegoś powodu "odczuwa" że akurat tyle powinno być ;)

              To żałosne, że Naskręt ocenia i pisze tak jakby był szanowanym specjalistą na tematy o których w rzeczywistości bardzo mało wie. Zresztą nie o samą wiedzę chodzi a o sposób myślenia i nierzetelność.

              Przecież chyba nie trzeba być wykształconym inżynierem by domyśleć się, że wiele rzeczy określają pewnie jakieś normy i przepisy czy też by po dziennikarsku spróbować dowiedzieć się czemu coś zrobiono tak a nie inaczej?

              Krytyka błędów czy fuszerek jest bardzo potrzebna ale nie powinno jej się uprawiać przez artykuły, które same w sobie też są fuszerkami.

              • 2 2

              • "wiele rzeczy określają normy i przepisy" (2)

                Które przepisy i normy mówią że scieżki rowerowe można budować przy Kartuskiej Północnej a Południowej juz nie? Ze nie można informacji o zjazdach ustawić w nieco dalszej odległości od zjazdu? Ze ekrany akustyczne nie mogą mieś siatki metalowej po której mogłyby się piąć rośliny? Ze nie wolno zrobić chodnika dla pieszych od przystanku autobusowego przy Kartuskiej Północnej do Decathlonu? Juz ktos napisał że gdyby artykuły w trojmiasto pl pisali światowej sławy specjaliści to portal musiałby byc płatny a tak każdy za friko może wylewać swoje żale że autor coś źle napisał

                • 1 1

              • Nie chodzi o to by artykuły pisali jedynie światowej sławy specjaliści ale by byle dziennikarz takiego nie udawał. (1)

                Nie musi byś specjalistom by uczciwie wykonać swoją pracę i nie odwalać fuszerek równie wielkich jak te, które opisuje.

                "Które przepisy i normy mówią że ścieżki rowerowe można budować przy Kartuskiej Północnej a Południowej już nie?"

                To mówi raczej logika. Przecież to dwie równoległe drogi, po co zmuszać rowerzystów chcących się szybko i bezpiecznie przemieszczać (więc jechać jezdnią) do jazdy po ścieżce?

                "nie można informacji o zjazdach ustawić w nieco dalszej odległości od zjazdu?" można i nawet dobrze byłoby tak zrobić ale nie koniecznie 300m dalej.

                "nie wolno zrobić chodnika dla pieszych od przystanku autobusowego przy Kartuskiej Północnej do Decathlonu?" jeśli jest to poza obszarem inwestycji to nie bardzo.

                • 1 2

              • "rowerzystów chcących się szybko i bezpiecznie przemieszczać wię jechać jezdnią" - to po co w ogóle budować ścieżki skoro jechać jezdnią jest bezpiecznie?
                "ale nie koniecznie 300m dalej" - autor napisał "ok 300m"
                Nie trzeba byc specjalistą od logiki żeby pisać z sensem i ze zrozumieniem drogi anonimie.

                • 0 0

              • konkretnie to pisał...

                "o ok. 300 metrów"

                • 1 0

      • Janie

        Projektanta trzeba winić, bo znając fach MUSI projektować zgodnie ze sztuką budowlaną. To prawda -przepisy są czasami bzdurne, ale trzeba ich się wystrzegać jak ognia!. Inaczej - zabrniemy do....... nikąd!!!!!!!!!!!!!!

        • 0 0

    • Pan Naskręt (2)

      jest takim samym uzytkownikiem dróg jak każdy z nas i nawet nie będąc fachowcem od projektowania i budowy dróg ma prawo ocenić to co wybudowano dla niego i po części za jego pieniądze z podatków !

      • 15 5

      • Ocenić może, ale jak już pisze artykuł to należy się zapoznać z tym i owym. (1)

        Do oceny ma prawo każdy z nas. Problem w tym czy będzie ona wiarygodna i ktoś ją przeczyta. Portal ten może nie jest aż tak poczytny, ale zawsze taki artykuł przeczyta 200-400 osób. Wyciągnie z niego wnioski i przekaże dalej. I nagle się okazuje, że mamy kilka tysięcy ludzi mówiący głupoty na dany temat. Skoro ktoś bierze już pieniądze za swoje wypowiedzi to niech chociaż bierze także odpowiedzialność za to co pisze i nie pisze głupot.

        • 5 3

        • w pełni się zgadzam

          Krytyka jest potrzebna ale musi być sensowna i oparta na solidnych podstawach. Inaczej będzie zwyczajnie śmieszna i nikt poważny się nią nie przejmie.

          • 3 1

    • piszesz jak urzędnik

      przepisy mózg ci wyżarły

      • 8 9

  • jak się nie podona to proszę nie jeżdzić

    dla malkontentów są inne możliwowości np autobus, hulajnoga biegi przez las itd

    • 1 4

  • znaki

    ...nie tylko na trasie WZ znaki drogowe umieszczone są w mało trafionych miejscach przy wspomnianej Nowej trasie Słowackiego prowadzącej do Portu Lotniczego znak wskazujący kierunek jazdy w stronę Warszawy czy Łodzi ustawiony jest w takim miejscu ze nie jeden kierowca, który nie jest stałym bywalcem zostaje wyprowadzony za przeproszeniem w pole a dokładniej skierowany w ślepą uliczkę :)

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane