• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z na cztery z minusem

Maciej Naskręt
5 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej. Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej.

Nie wszystko działa tak, jak powinno na oddanym tydzień temu do ruchu odcinku Trasy W-Z w Kiełpinku. Oceniam go na czwórkę z minusem - pisze Maciej Naskręt.



Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach. Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach.
Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia. Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia.
Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych. Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych.
Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej. Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej.
Największe kontrowersje przy oddanej niedawno do ruchu Trasie W-Z wzbudzają ekrany akustyczne. Wydaje się, że odpowiedzialni za ich rozmieszczenie byli nadgorliwi. Dwujezdniowa droga, w pobliżu ul. Szczęśliwej zobacz na mapie Gdańska, biegnie w wykopie, który stanowi naturalną barierę dla hałasu generowanego przez samochody. Mimo to, dodatkowo na wierzchołku ustawiono ekrany akustyczne. Niepotrzebnie, bo w efekcie chronią one działkę, służącą jako dojazd do rozbudowywanego Węzła Karczemki. Tyle, że przed wiatrem.

Ekrany akustyczne wyglądają całkiem przyzwoicie od strony Trasy W-Z. Jednak z zewnątrz widać jedynie pomalowaną farbą płytę betonową. Szkoda. Można było zastosować tu rozwiązanie podobne jak na lotniskowym odcinku Trasy Słowackiego. Tam zewnętrzna ścianka wykonana jest z delikatnej siatki stalowej, po której będą z czasem wspinać się rośliny. Dzięki temu droga się nieco zazieleni. Roślinność stanie się dodatkową barierą dla hałasu.

Sporym kłopotem dla kierowców jest miejsce ustawienia bramownicy ze znakami informującymi o kierunkach zjazdów z Trasy W-Z przed Węzłem Karczemki. Obiekt stoi w miejscu, gdzie nie można już zmienić kierunku ruchu. W naszym odczuciu o ok. 300 metrów za daleko. Dlaczego? Część kierowców do ostatniej chwili nie wie którędy ma jechać, by dostać się na obwodnicę w kierunku Gdyni. Z tego powodu dość gwałtownie zmieniają tam kierunki jazdy.

Należy za to pochwalić projektantów za uwzględnienie w planach budowy Trasy W-Z miejsc do ważenia pojazdów ciężarowych. W Gdańsku są teraz trzy tego typu miejsca - przy ul. Marynarki Polskiej, Obwodnicy Trójmiasta oraz właśnie w świetle Trasy W-Z. Samo jednak miejsce wykonane jest niechlujnie - z wycięcia w jezdni nie odpływa woda.

Zmartwieni będą rowerzyści. W ramach Trasy W-Z ścieżka powstała wyłącznie przy ul. Kartuskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska. Natomiast jeśli miałby ktoś ochotę pojechać rowerem ul. Kartuską Południową zobacz na mapie Gdańska do jazdy pozostaje mu wyłącznie ulica. Uznano, że tam rowery nie będą jeździć.

Nie brakuje również pomyłek w przebiegu kilku chodników. Idealnym przykładem jest tu brak dogodnego połączenia dla pieszych na odcinku od przystanku autobusowego przy ul. Kartuskiej Północnej do sklepu Decathlon.

Kierowcy się cieszą, rowerzyści połowicznie, piesi w wielu miejscach będą musieli patrzeć pod nogi. Nad pewnymi rozwiązaniami planiści, inwestor, projektanci i wykonawca pochylili się zbyt krótko. Mimo jednak tych braków, całą inwestycję oceniam dobrze, choć z niewielkim minusem.

Budowa Trasy W-Z w Gdańsku została zakończona pod koniec grudnia. Oddano wtedy do ruchu 2,22 km jezdni wraz z drogami lokalnymi. Inwestycja kosztowała 89,5 mln zł., 85 proc. tej kwoty odda miastu Unia Europejska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Wykonawcy - firmie Skanska - pozostały do wykonania drobne prace - m.in. pielęgnacja zieleni, umieszczenie znaków poziomych i pionowych, montaż ogrodzeń.

Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej). Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej).
Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z. Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z.

Zobacz okiem kierowcy nową Trasę W-Z.

Miejsca

Opinie (215) 4 zablokowane

  • Oznakowanie zjazdów oceniam na -1

    Nie bardzo rozumiem dlaczego wszyscy projektanci myślą, że każdy uczestnik ruchu jest miejscowy i wie gdzie ma zjechać. Tablice informacyjne o kierunkach i miejscach docelowych zjazdów powinny powinny być powtarzane w wraz odległością od punktu zjazdu a nie tylko raz umiejscowione. Polecem wycieczkę do Niemiec w celach nauki skoro brak własnej wyobraźni.

    • 22 2

  • i znowu znaki drogowe w Gdańsku kierujące do Gdańska Paranoja

    • 0 5

  • brak połączonych chodników przy ul.Szczęśliwej- skandal przy tak duzej inwestycji

    jak można odebrać roboty drogowe przy braku połączonych chodników przy ul.Szczęśliwej ? gdzie był inspektor z GIK2012? czy był w ogóle na budowie?
    przecież skanska zrobiłaby to w ramach inwestycji to droba robota.

    • 6 3

  • Błyskotliwość red. Naskręta (14)

    Nie mogłem doczekać się kolejnego artykułu red. Naskręta, w którym ocenia nasze inwestycje drogowe. Tym bardziej cieszy mnie ten o trasie W-Z. Potwierdza on profesjonalizm Pana Redaktora. Można w nim zauważyć Jego ciągły rozwój, widać że staje się specjalistą od szeroko rozumianej komunikacji - nie tylko samochodowej ale również pieszej i rowerowej. Nie omieszkał również dotknąć tematów dotyczących samochodów ciężarowych (waga samochodowa). I nie ważne, że znaleźć można tutaj trochę błędów stylistycznych i ortograficznych. Ważne, że Pan Redaktor bierze sprawy w swoje ręce i potrafi sam dokonać trafnej oceny, nie pytając pseudo-fachowców czy też inżnierów z zakresu komunikacji. Jestem dumny, że mogę czytać takie artykuły!!!

    • 19 12

    • a już się bałem że jestem złośliwy i tylko ja mam takie odczucia (2)

      ...coraz więcej buców w redakcji trojmiasto.pl

      • 6 1

      • (1)

        Ależ drogi kolego, red. Naskręt nie jest żadnym bucem. To profesjonalista w każdym calu!!!!!!:)

        • 5 0

        • ...i tylko inni, niektórzy, wbijają mu szpilki.

          To nie ludzie! To wilki!

          • 7 0

    • Żeby ocenić niedoróbki widoczne gołym okiem nie trzeba być inżynierem budownictwa drogowego. Może byś wolał czytać (9)

      specjalistyczny artykuł z zakresu komunikacji ale portal przeznaczany jest dla użytkowników drogi na której są ewidentne niedoróbki i i

      • 6 5

      • już się tak nie na(s)krecaj... (1)

        ...tylko wyciągnij wnioski: czytelników nużą już artykuły 'opiniotwórcze' red. Naskręta przez które przebija egocentryzm i brak obiektywizmu. that's all!

        • 5 3

        • Mow za siebie.

          Jesli zarzucasz mu brak obiektywizmu,,to masz mozliwosc opisania tego na tym forum.Gdyby ,,Trojmiasto.pl" zatrudnialo fachowcow z branzy drogowej to nie mialbys ograniczone mozliwosci wytkniecia potkniec przy pisaniu .( a tak wszyscy jestesmy madrzejsi o twoj madry i wywazony komentarz-) Czepiasz sie ogolnie drobnych bledow ale to i tak czytelnicy zweryfikuja czy zgadzaja sie czy nie.

          • 1 2

      • Wyluzuj (6)

        Kolego po fachu (też inżynierze), wyluzuj trochę. Nie widzisz szyderczego tonu mojego wpisu?
        Łubudubu, łubudubu nie żyje nam Redaktor Naskręt, niech żyje nam!
        To śpiewałem ja, inż. Michał, Fan (red. Naskręta) 2 klasy:)
        PS. Takie niedoróbki to każdy może sam zobaczyć bez czytania artykułu.

        • 2 5

        • (5)

          To znaczy że na portalu powinny byc wysokospecjalistyczne artykuły? Bez czytania artykułu na trojmiasto.pl każdy może też sam zobaczyć rude koty na Garncarskiej, zamykane wyremontowane torowisko w Nowym Porcie, kradzione tory na podwórku, tłum chętnych do pracy w Policji i tu możesz wstawic inne tytuły artykułów. Czepianie się autora nie poprawi ewidentnych fuszerek trasy. Tak że Panie Michale kończ waść i wstydu sobie oszczędź!

          • 6 1

          • Może pan Michał (2)

            miał jakiś udział przy powstaniu tych niedoróbek.

            • 1 0

            • (1)

              Może miał a może nie miał. A może po prostu oczekuję od artykułu i od redaktora czegoś więcej niż jest w stanie napisać lub też zauważyć każdy z nas? Może oczekuję po prostu więcej zaangażowania w temat? Może oczekuję aby w artykule powoływano się na jakieś analizy, odniesienia do projektu, rozmowy z fachowcami z branży, rozmowy z kierowcami którzy często korzystają z tej drogi, porównania do innych inwestycji albo innych miast gdzie realizowane są analogiczne lub podobne inwestycje. A przede wszystkim oczekuję prostej rzeczy - kryteriów oceny. Bo niby dlaczego szanowny redaktor ocenił drogę na 4 minus a nie na 4 na szynach albo 4 plus? To zależy od ilości błędów? A ile ich jest? Jaka jest ich waga?
              To oczywiście moje subiektywne zdanie ale mam do niego prawo tak jak każdy z Was. Czytając już wiele artykułów red. Naskręta takie właśnie zdanie sobie wyrobiłem i mam ochotę je wyrażać. Uważam, że redaktorem jest słaby, tak na 2 z plusem:)

              • 1 1

              • Jedyne kryterium oceny drogi to opinie użytkowników. Chocby droga była super w ocenie projektanta/wykonawcy to dopiero uzytkownicy to stwierdzą. Tak jak nie ma kryteriów oceny kobiecego piękna oprócz opiii mężczyzn tak nie ma kryteriów drogi oprócz opinii kierowców. Droga ma ewidentne niedoróbki i trzeba się skupić na czepianiu się projektanta/wykonawcy a nie redaktora.

                • 0 0

          • (1)

            A kto powiedział, że na portalu powinny być wysokospecjalizowane artykuły? Ja? Na pewno nie. Nigdy tak nie twierdziłem i nie twierdzę.Wysokospecjalizowane artykuły są najczęściej w pismach branżowych a to jest portal dla każdego ale to wcale nie znaczy, że nie pisany przez każdego. Po prostu uważam, że to nie sztuka napisać taki artykuł. Każdy z nas może taki napisać - ja, Ty i większość czytelników portalu. Każdy z nas może wsiąść do samochodu, przejechać się trasą kilka, kilkanaście razy, porobić zdjęcia, nagrać film i potem napisać artykuł. Co za sztuka? Żadna. Skoro redaktor jest odpowiedzialny za dział komunikacyjny to wg mnie jest fachowcem (wcale nie inżynierem) w tym temacie, potrafi zwrócić uwagę na rzeczy, których nikt nie zauważa, można powiedzieć że jest pewnego rodzaju autorytetem w temacie, wybija się ponad przeciętność. Niestety w moim przekonaniu red. Naskręt nie spełnia tych kryteriów w moim przekonaniu (ktoś w komentarzach zauważył, że na filmie słychać, że nie używa kierunkowskazów podczas jazdy). Z artykułów Jego autorstwa jakie czytam sprawia wrażenie osoby, która ma spore mniemanie o sobie i uważa że jest fachowcem a nie dość że popełnia błędy ortograficzne i stylistyczne (co w moim przekonaniu nie przystoi dziennikarzowi) to jeszcze niczym się nie wyróżnia w temacie którym się zajmuje. Jedyne co pozytywne w tym co pisze to pretekst do śmiesznych i szyderczych komentarzy. To jednak oczywiście moje subiektywne zdanie i nie wymagam od nikogo aby się ze mną zgadzał.

            • 0 2

            • A kto powiedział że to red. Naskręt prowadził samochód z filmiku?

              • 0 0

    • Nie mogłem doczekać się...

      ...kolejnego wpisu na temat niekompetencji redaktora, wygląda na to że na niczym się nie zna w odróżnieniu od forumowiczów którzy znają się na wszystkim no może za wyjątkiem zwyczajów godowych wieloskrętka pospolitego i rodzaju gliny używanej do wyrobu urn twarzowych 3tys. lat temu.

      • 1 0

  • Poprawią usterki (1)

    Uważam że droga jest ok a drogowcy mają jeszcze czas żeby poprawić braki !!! Teraz jadę do pracy 40 minut a jechałam 1.5 godziny i stałam w mega korku jestem zadowolona pomimo Waszych nie przychylnych komentarzy Pozdrawiam

    • 8 3

    • popieram

      staliście w korkach było ŻLE teraz też żle - nikt nikomu nigdy nie dogodzi ufffffff

      • 2 1

  • Trasy autobusów na trzy z trzema minusami!

    Piesi jakoś sobie radzą, gorzej ci, co muszą jeździć autobusami ZTM!
    Przecież na odcinku Jasień-Karczemki ganiają w kółko.
    Pasażerowie nie wiedzą, gdzie wsiąść, aby pojechać w dobrą stronę, a kierowcy robią za przewodników turystycznych tłumaczących przebieg trasy :-)
    Na żadnym przystanku nie ma aktualnej mapy ani informacji o przebiegu trasy.

    IMHO rezygnacja z przystanków na WZ przy 'Szczęśliwym' to duży błąd- wtedy autobusy mogłyby jechać prosto, bez straty czasu,paliwa i całego tego bajzlu!

    • 8 1

  • Kiedy remont i kolejne zwężenia w ruchu?

    • 0 6

  • Przeplacona inwestycja

    Myślę że część włożonych niepotrzebnie w tak skomplikowany węzeł, mosty, tunele, niepotrzebne zdublowane rozjazdy pieniędzy można było zainwestować w rozlużnienie w środmieściu w okolicy Okopowej iBiskupiej

    • 2 6

  • nie na temat - ale jest info. ze Qeen Elisabeth II NIE przypłynie do Gdyni (2)

    ponoc to była jakas 'pomyłka'

    • 2 2

    • to miała byc Mary jak czytam (1)

      • 0 0

      • Wpłynie do Gdańska i będzie stała koło Żurawia.

        • 2 0

  • cd

    no i ta szykana przed skrzyżowaniem (wysepka) na wyjeździe z Karczemek - czemu to ma służyć?, przy korku kierowcy jadący w stronę Gdańska blokują drogę tym skręcającym w stronę Żukowa, co powoduje że łamią oni przepisy i jadą jednym kołem po chodniku

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane