• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z na cztery z minusem

Maciej Naskręt
5 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej. Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej.

Nie wszystko działa tak, jak powinno na oddanym tydzień temu do ruchu odcinku Trasy W-Z w Kiełpinku. Oceniam go na czwórkę z minusem - pisze Maciej Naskręt.



Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach. Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach.
Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia. Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia.
Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych. Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych.
Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej. Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej.
Największe kontrowersje przy oddanej niedawno do ruchu Trasie W-Z wzbudzają ekrany akustyczne. Wydaje się, że odpowiedzialni za ich rozmieszczenie byli nadgorliwi. Dwujezdniowa droga, w pobliżu ul. Szczęśliwej zobacz na mapie Gdańska, biegnie w wykopie, który stanowi naturalną barierę dla hałasu generowanego przez samochody. Mimo to, dodatkowo na wierzchołku ustawiono ekrany akustyczne. Niepotrzebnie, bo w efekcie chronią one działkę, służącą jako dojazd do rozbudowywanego Węzła Karczemki. Tyle, że przed wiatrem.

Ekrany akustyczne wyglądają całkiem przyzwoicie od strony Trasy W-Z. Jednak z zewnątrz widać jedynie pomalowaną farbą płytę betonową. Szkoda. Można było zastosować tu rozwiązanie podobne jak na lotniskowym odcinku Trasy Słowackiego. Tam zewnętrzna ścianka wykonana jest z delikatnej siatki stalowej, po której będą z czasem wspinać się rośliny. Dzięki temu droga się nieco zazieleni. Roślinność stanie się dodatkową barierą dla hałasu.

Sporym kłopotem dla kierowców jest miejsce ustawienia bramownicy ze znakami informującymi o kierunkach zjazdów z Trasy W-Z przed Węzłem Karczemki. Obiekt stoi w miejscu, gdzie nie można już zmienić kierunku ruchu. W naszym odczuciu o ok. 300 metrów za daleko. Dlaczego? Część kierowców do ostatniej chwili nie wie którędy ma jechać, by dostać się na obwodnicę w kierunku Gdyni. Z tego powodu dość gwałtownie zmieniają tam kierunki jazdy.

Należy za to pochwalić projektantów za uwzględnienie w planach budowy Trasy W-Z miejsc do ważenia pojazdów ciężarowych. W Gdańsku są teraz trzy tego typu miejsca - przy ul. Marynarki Polskiej, Obwodnicy Trójmiasta oraz właśnie w świetle Trasy W-Z. Samo jednak miejsce wykonane jest niechlujnie - z wycięcia w jezdni nie odpływa woda.

Zmartwieni będą rowerzyści. W ramach Trasy W-Z ścieżka powstała wyłącznie przy ul. Kartuskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska. Natomiast jeśli miałby ktoś ochotę pojechać rowerem ul. Kartuską Południową zobacz na mapie Gdańska do jazdy pozostaje mu wyłącznie ulica. Uznano, że tam rowery nie będą jeździć.

Nie brakuje również pomyłek w przebiegu kilku chodników. Idealnym przykładem jest tu brak dogodnego połączenia dla pieszych na odcinku od przystanku autobusowego przy ul. Kartuskiej Północnej do sklepu Decathlon.

Kierowcy się cieszą, rowerzyści połowicznie, piesi w wielu miejscach będą musieli patrzeć pod nogi. Nad pewnymi rozwiązaniami planiści, inwestor, projektanci i wykonawca pochylili się zbyt krótko. Mimo jednak tych braków, całą inwestycję oceniam dobrze, choć z niewielkim minusem.

Budowa Trasy W-Z w Gdańsku została zakończona pod koniec grudnia. Oddano wtedy do ruchu 2,22 km jezdni wraz z drogami lokalnymi. Inwestycja kosztowała 89,5 mln zł., 85 proc. tej kwoty odda miastu Unia Europejska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Wykonawcy - firmie Skanska - pozostały do wykonania drobne prace - m.in. pielęgnacja zieleni, umieszczenie znaków poziomych i pionowych, montaż ogrodzeń.

Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej). Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej).
Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z. Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z.

Zobacz okiem kierowcy nową Trasę W-Z.

Miejsca

Opinie (215) 4 zablokowane

  • Brak wiedzy i kompetencji ze strony "Pana Redaktora"! (14)

    Czy "Pan Redaktor" ma kompetencje i niezbędną wiedzę do tego by wystawiać ocenę trasie W-Z? Czy dokładnie przestudiował projekt i zapoznał się ze wszystkimi procedurami związanymi z budową wspomnianej trasy W-Z? Artykuł powyższy nie jest dla mnie żadną oceną budowy, stworzony przez człowieka bez wiedzy i doświadczenia. Suche zdania opierające się na miernie skadrowanych i skomponowanych zdjęciach. Proszę przemyśleć przy podobnym temacie co zamieszczacie na stronach portalu. Takie wypociny nie podnoszą rangi portalu.

    • 12 16

    • No jasne, bo droga jest zaprojektowana i wykonana bezbłędnie i nie ma żadnego powodu, żeby się czepiać... (1)

      • 7 0

      • doceniam ironię

        • 1 0

    • (2)

      Widzi Pan Panie Damianie, ale nasi redaktorzy są wszystko wiedzący i znają się dosłownie na wszystkim , nie słyszałam o takim co by się przyznał do tego że się na czymś nie zna Pozdrawiam

      • 3 3

      • Nie tylko redaktorzy są wszystkowiedzący. (1)

        • 0 0

        • Każdy Polak zna sie na wszystkim także piszący posty na tym forum (jakby sie nie znali to by nie pisali.)

          • 0 0

    • się odezwał, pracownik wykonawcy :)

      • 3 2

    • Oj tam, oj tam

      Dostali czwórkę, niech sie cieszą.

      • 1 0

    • Może zamiast poddawać w wątpliwość czyjeś kompetencje, wykaże się Pan własnymi (2)

      i merytorycznie odpowie Pan, na sugestię autora, że tablice o kierunkach zjazdów stoją w złym miejscu, na przykład.

      • 5 1

      • A może Dariuszu zerkniesz czego dotyczą te tablice (1)

        Zerknij na projekt, lub pojedź na miejsce i zrozumiesz, że za ustawienie tych tablic odpowiada wykonawca węzła karczemki, bo one tego dotyczą i stoją na jego terenie. Problemem jest tylko to, że GDDKIA nie dogadało się z Gdańskiem, aby umieścić je na terenie przebudowy trasy w-z.

        • 0 1

        • Czyli zła ocena tego jest słuszna

          Słonko, kogo obchodzi kto się z kim nie dogadał? Tablic wcześniej brakuje i już. Ktoś niewątpliwie dał d*py, stawiam na jednego i drugiego inwestora, jak zwykle zresztą....

          • 4 0

    • bronię prawo pana Naskreta do systawiania ocen choc z czwórka to akurat sie nie zgadzam

      bo niby dlaczego nie mozna stawiac ocen. Jeśli cos nie tak to niech kompetentne instancje (czytaj wykonawca i inwestor ) wystawiają sprostowania.

      • 7 1

    • Drogi Damianie

      Niepotrzebnie się napinasz. To nie jest portal branżowy dla drogowców. Mnie jako kierowcę nie interesują projekty, kto wykonywał, kto zlecał, czy użyto technologii A czy B - mnie interesuje efekt końcowy. Nie wiem jakie są kompetencje "Pana Redaktora", ale opisał i sfotografował swoje spostrzeżenia i chwała mu za to! Ma prawo ocenić, a Ty masz prawo z tym się zgodzić lub nie. Jeżeli się nie zgadzasz to merytorycznie wytknij błędy - samo podważanie kompetencji to chwyt stosowany przez tych, którzy sami nie mają kompetencji i nie potrafią merytorycznie odnieść się do sprawy.
      Ja pierwszy raz jechałem tam wczoraj w nocy i muszę przyznać celność wytknięcia złego umieszczenia tablic - nie wiedząc czy za chwilę nie będę musiał gdzieś odbić jechałem przyklejony do szyby i wypatrywałem tablic. Są ustawione zdecydowanie ZBYT BLISKO zjazdu! Inna sprawa to koszmarne oświetlenie i oznakowanie tymczasowych zwężeń i zjazdów - dlaczego nie można stosować rozwiązań stosowanych w Europie? W Niemczech takie odcinki są pięknie oświetlone i oznakowane - u nas koszmar!

      • 8 0

    • Nie trzeba mieć specjalnych kompetencji (1)

      żeby ocenić zacieki na murach, połamane ekrany czy idiotycznie ustawioną konstrukcję z drogowskazami. Za każdy wypadek spowodowany złym oznakowaniem drogi odszkodowanie powinien wypłacać wykonawca do spóły z projektantem i urzednikami którzy to zatwierdzili.

      • 1 1

      • bzdury jakich mało...

        Przede wszystkim wykaż niezgodność projektu z prawem - przepisy, rozporządzenia właściwego ministerstwa. Problemem KIEROWCÓW a nie projektantów jest to, że banda imbecyli widząc dwujezdniową drogę myśli, że to autostrada. To droga gminna o podwyższonej prędkości i jadąc przepisowe 80 km/h lun 50 jesli prowadzisz pojazd o DMC powyżej 3,5 t na pewno zauważysz znaki. A jak będziesz zapie... 130 km/h to sam sobie winien jesteś.

        • 0 0

  • Miliony wydane

    Miliony wydane z pieniędzy podatnika a nie z kieszeni osoby która to odbierała wręcz odwrotnie znając polskie klimaty to ktoś jak zawsze za bubel w łapę dostał.Jak by sami mieli to dla siebie robić i sami płacić to by takich bubli nie było.I kurde przestańmy przymykać ciągle oczami że wszystko gra!!!

    • 4 5

  • HOSSA - BESSA (1)

    wg mnie lwią "winę" za takie ustawienie ekranów a raczej ich przesyt jest wynikiem działań dewelopera Hossa, który jest-był najbardziej zainteresowany poprawieniem warunków mieszkania dla obecnych i przyszłych mieszkańców osiedla

    MARNOTRAWIENIE PIENIĘDZY

    • 4 2

    • I BARDZO DOBRZE !

      ja tam mieszkam. moim marzeniem nie jest słuchać szumu z wz-tki.
      pokłony za ekrany !

      • 2 2

  • Czemu autor pisze o sobie w osobie trzeciej? Jakies skrzywienie?

    • 2 1

  • Nie będę narzekać na niedoróbki czy usterki, które można naprawić ale... (3)

    1. Żeby dojechać do centrum handlowego od stronyKokoszek trzeba nadłożyć sporo drogi lub wjeżdżać na obwodnicę bo zlikwidowano lewoskręt z Kartuskiej
    2. Jakość nawierzchi z etapu na etap jest coraz gorsza - coś mi się zdaje, że za 3 lata będzie trzeba łatać nawierzchnię tak jak na Rakoczego
    3. Sygnalizacja świetlna jak zwykle ustawiona beznadziejnie głupio, ale to już chyba gdańska specjalność. I żeby nie było że krytykuję w czambuł wszystko - na 3 Maja przy zjeździe z Armii Krajowej jest znacznie lepiej niż było

    • 7 2

    • Odpowiedzi ;) (2)

      1. Jadąc z kokoszek możesz też skorzystać z innej drogi i pojechać przez karczemki i dostać się tamtym mostem prosto do Centrum Handlowego. Dla przypomnienia ten lewoskręt o którym mówisz odpowiadał właśnie za mega korki pod Auchan. Do tego jeszcze 2 dalsze światła które w pełni rozwalały ruch w tym miejscu. A nadłożenie 500m przy ruchu bezkolizyjnym spowoduje, że stracisz mniej czasu i paliwa.
      2. Co do nawierzchni ciężko określić, bo ciągle leje, a niedociągnięcia zobaczymy jak będzie bardziej sucho i bez błota na jezdni. W dodatku do póki nie zakończy się też przebudowa węzła to ciężko określić, bo póki co są tam też nieustanne roboty.
      3. Sygnalizacja jak zwykle do poprawki zgadzam się, ale się też nie dziwie, bo w komputerze zawsze wszystko ładnie wygląda, a nagle gdy włącza się ruch to pierdut i kopara im siada.

      • 5 1

      • mostem?

        jakim mostem? z Karczemek jest kladka dla pieszych tylko
        ????

        • 2 1

      • mosty to nad rzekami

        i jaka to inna droga ? gdzie bezkolizyjność?
        I nie lewoskręt jako taki czynił korki ale 4 skrzyżowania o małej przepustowości z intensywnym ruchem i wszystkie z lewoskrętami sterowanymi światłami.
        Poza tym tu 500m tam 700 jeszcze dalej 1,5km i tak wszyscy i codziennie - gdzie tu oszczędność, Polacy to aż tak bogaty naród?

        • 1 1

  • Tablice nie dotyczą trasy W-Z (3)

    Redaktor jak zwykle dał ciała. Nie sprawdził nawet zakresu projektu W-Z, bo czarno na białym widać, że za ustawienie tablicy odpowiada już firma zajmująca się przebudową węzła Karczemki, bo stoi ona nawet już na terenie ich przebudowy. Zapewne jeszcze będzie przestawiana, ale po zakończeniu węzła karczemki. Nie licząc tego, że stoi w dobrym miejscu, bo jest to długa prosta, a tablica jest sporych rozmiarów i łatwo się zorientować w odpowiedniej odległości gdzie jechać. Tak samo odnośnie chodnika koło dechatlona przecież ta ulica jest po za zakresem przebudowy trasy w-z. Jak zwykle Naskręt myśli, że na czymś się zna.

    • 7 8

    • Skoro tablica należy do węzła to czemu na trasie W-Z nie ma wcześniej podobnej informacji? Dla użytkownika nie ma znaczenia

      czyja jest tablica tylko żeby odpowiednio wcześniej byc poinformowanym i z punktu widzenia użytkownika Pan Naskręt ma rację.

      • 3 4

    • Kogo z kierowców interesuje czyja ta tablica jest.

      Tablica ma być tam gdzie jej istnienie ma sens, a nie w miejscu gdzie powodować będzie wypadki przez nagłe zmiany kierunku.

      • 2 1

    • " Nie licząc tego, że stoi w dobrym miejscu, bo jest to długa prosta, a tablica jest sporych rozmiarów i łatwo się zorientować

      w odpowiedniej odległości gdzie jechać." No więc nie stoi w dobrym miejscu bo w przypadku dużych opadów deszczu czy też śniegu jak również podczas mgły będzie przez kierowcę zauważona za późno.

      • 2 1

  • obciach (1)

    Trasa wybudowana o 20 lat za późno.

    Na dodatek to jest kropla w komunikacyjnym morzu potrzeb Gdańska.

    A prominenci gdańscy chwalą się tą W-Z jakby to był 8 cud świata.

    • 4 4

    • Jeżeli za późno to conajwyżej około 8-9 lat

      Wcześniej nie było potrzeby na trasę tak dużą. Za to sporo spóźniona to jest POG, bo już dawno powinien być ruch kołowy puszczony bokiem, a nie przez centrum miasta.

      • 2 2

  • tablica info. o zjezdzie jest tam ustawiona bo wczesniej jest wiadukt Szczesliwa

    więc nie moze być wczesniej bo wtedy to juz nikt by nie zauwazył tej tablicy, a przed wiaduktem nie umiescili zeby nie nie zaslaaniala pieknego wiaduktu :) przeciez projekt taki wyrafinowany i wyuzdany stylistycznie :D

    • 6 1

  • polakowo = bylejakość,bezmyślność, niegospodarność

    nic zaskakującego

    • 0 6

  • A kierunkowskazy

    Slychać jak nic że Maciej zapomina o kierunkowskazach. Pewnie na GKA jezdzi :))

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane