• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z na cztery z minusem

Maciej Naskręt
5 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej. Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej.

Nie wszystko działa tak, jak powinno na oddanym tydzień temu do ruchu odcinku Trasy W-Z w Kiełpinku. Oceniam go na czwórkę z minusem - pisze Maciej Naskręt.



Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach. Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach.
Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia. Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia.
Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych. Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych.
Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej. Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej.
Największe kontrowersje przy oddanej niedawno do ruchu Trasie W-Z wzbudzają ekrany akustyczne. Wydaje się, że odpowiedzialni za ich rozmieszczenie byli nadgorliwi. Dwujezdniowa droga, w pobliżu ul. Szczęśliwej zobacz na mapie Gdańska, biegnie w wykopie, który stanowi naturalną barierę dla hałasu generowanego przez samochody. Mimo to, dodatkowo na wierzchołku ustawiono ekrany akustyczne. Niepotrzebnie, bo w efekcie chronią one działkę, służącą jako dojazd do rozbudowywanego Węzła Karczemki. Tyle, że przed wiatrem.

Ekrany akustyczne wyglądają całkiem przyzwoicie od strony Trasy W-Z. Jednak z zewnątrz widać jedynie pomalowaną farbą płytę betonową. Szkoda. Można było zastosować tu rozwiązanie podobne jak na lotniskowym odcinku Trasy Słowackiego. Tam zewnętrzna ścianka wykonana jest z delikatnej siatki stalowej, po której będą z czasem wspinać się rośliny. Dzięki temu droga się nieco zazieleni. Roślinność stanie się dodatkową barierą dla hałasu.

Sporym kłopotem dla kierowców jest miejsce ustawienia bramownicy ze znakami informującymi o kierunkach zjazdów z Trasy W-Z przed Węzłem Karczemki. Obiekt stoi w miejscu, gdzie nie można już zmienić kierunku ruchu. W naszym odczuciu o ok. 300 metrów za daleko. Dlaczego? Część kierowców do ostatniej chwili nie wie którędy ma jechać, by dostać się na obwodnicę w kierunku Gdyni. Z tego powodu dość gwałtownie zmieniają tam kierunki jazdy.

Należy za to pochwalić projektantów za uwzględnienie w planach budowy Trasy W-Z miejsc do ważenia pojazdów ciężarowych. W Gdańsku są teraz trzy tego typu miejsca - przy ul. Marynarki Polskiej, Obwodnicy Trójmiasta oraz właśnie w świetle Trasy W-Z. Samo jednak miejsce wykonane jest niechlujnie - z wycięcia w jezdni nie odpływa woda.

Zmartwieni będą rowerzyści. W ramach Trasy W-Z ścieżka powstała wyłącznie przy ul. Kartuskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska. Natomiast jeśli miałby ktoś ochotę pojechać rowerem ul. Kartuską Południową zobacz na mapie Gdańska do jazdy pozostaje mu wyłącznie ulica. Uznano, że tam rowery nie będą jeździć.

Nie brakuje również pomyłek w przebiegu kilku chodników. Idealnym przykładem jest tu brak dogodnego połączenia dla pieszych na odcinku od przystanku autobusowego przy ul. Kartuskiej Północnej do sklepu Decathlon.

Kierowcy się cieszą, rowerzyści połowicznie, piesi w wielu miejscach będą musieli patrzeć pod nogi. Nad pewnymi rozwiązaniami planiści, inwestor, projektanci i wykonawca pochylili się zbyt krótko. Mimo jednak tych braków, całą inwestycję oceniam dobrze, choć z niewielkim minusem.

Budowa Trasy W-Z w Gdańsku została zakończona pod koniec grudnia. Oddano wtedy do ruchu 2,22 km jezdni wraz z drogami lokalnymi. Inwestycja kosztowała 89,5 mln zł., 85 proc. tej kwoty odda miastu Unia Europejska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Wykonawcy - firmie Skanska - pozostały do wykonania drobne prace - m.in. pielęgnacja zieleni, umieszczenie znaków poziomych i pionowych, montaż ogrodzeń.

Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej). Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej).
Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z. Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z.

Zobacz okiem kierowcy nową Trasę W-Z.

Miejsca

Opinie (215) 4 zablokowane

  • (1)

    Oj ludzie, ludzie...
    Jestem budowlańcem i wiem, że przetargów nie wygrywają "koledzy" jak to określił ktoś przede mną. Problem przetargów polega na tym, że urzedy choć mają możliwość w procedurze przetargowej użyć kilku kryteriów, z wygodnictwa i strachu przed kontrolami zawsze wybierają tylko jedno kryterium wyboru oferty - CENĘ! A jeśli ktoś chce przetrwać na rynku, no niestety, ale musi wygrać jakiś przetarg od czasu do czasu i dlatego schodzi z ceną jak tylko może. I później jest w taki problem, że inwestor chce złote klamki, a wykonawca wycenił aluminiowe. I kto ma za to zapłacić? Przecież nie wykonawca... A Inwestor wiele wymaga, ale nie chce płacić... ot i co!

    • 7 1

    • Zeby tylko aluminiowe - często z kartonu.

      • 0 0

  • (1)

    ta bramownica jak juz jest niech stoi ale trzeba z 200 metrow wczesniej postawic podobna pokazujaca,ktory pas nalezy zajac aby pojechac w wlasciwym kierunku-na niemieckich drogach jest przed zjazdami conajmniej kilka drogowskazow a nasi drogowcy chyba sie nigdy nie naucza?

    • 5 0

    • Spoko pewnie powieszą je na moście, albo postawią tablice z boku drogi.

      • 0 0

  • Nowa trasa stare korki

    Po oddaniu trasy WZ i Nowej Łódzkiej rano tworzy się gigantyczny korek ze skrzyżowaniem z ulicą Łostowicką w kierunku Centrum - trasa na 2 i wielki skandal.

    • 5 3

  • W niedouczoynm kraju

    niedouczony izynier projektuje niedopracowany , nie logiczny projekt i niedouczony wykonawca wykonuje go a raczej odwala fuszerkę.
    Ot i cała tajemnica tych narzekań...

    • 5 3

  • jestem z Gdyni i .......

    - jadąc w kierunku obwodnicy trasą W-Z straciłem orientację gdzie jestem.Jednym słowem czarna magia.Oznaczenia dróg w Trójmieście są beznadziejne !

    • 12 2

  • Umożliwiono lepszy dojazd prawie do centrum.....i korek, zakala , kupa!

    • 4 1

  • OCENI TO ŻYCIE na dziś stawiam 3=

    • 1 2

  • ale syf ta droga ! szok ! to zwykla polna droga ! czym sie chwalic ! pelno pulapek a zrobili na odpier.....!

    zamiast zrobic od razu jak w germanach 3 pasy w jedna strone to oni tak LEPIA z guana ! i zawracaja ludzia w glowach !

    • 2 5

  • Trasa wciąż nie jest skończona.

    Przejazd przez węzeł "Karczemki" w godzinach szczytu to masakra. Dzisiaj ok.15:00 odcinek od Kiełpinka do Karczemek pokonałem w ok. 25 minut!!!. Nigdy dotąd tak źle nie było.

    • 5 1

  • Tablica informacyjna

    Ta tablica informacyjna to jest koszmar. Już pierwszego dnia był w tym miejscu wypadek. Pewnie jeden z kierowców zobaczył, że musi zjechać i było niezłe zderzenie. Ja sama nie mogłam zobaczyć tablicy, musiałam nieźle się wychylić w kierunku szyby, bo tablice zasłaniał wiadukt. Wg mnie powinny być one przymocowane do wiaduktu i każdy by wiedział, że musi skręcić.

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane