• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z, prowadząca od ulicy Łostowickiej do Jabłoniowej - otwarcie 30.10

27 października 2000 (artykuł sprzed 23 lat) 
Koszt zainaugurowanej w maju ubiegłego roku budowy dwukilometrowego odcinka trasy W-Z, od Łostowickiej do Jabłoniowej, wyniósł 74,8 mln złotych. 10 maja 1999 roku podpisano też protokół przejęcia przez gminę Gdańsk inwestycji centralnej, jaką była do tej pory właśnie trasa W-Z.

Trasa W-Z połączyć ma docelowo wschodnie przemysłowe tereny Gdańska, w tym m.in. port północny i rafinerię, z trójmiejską obwodnicą, a później także z autostradą A-1. W 1996 roku została ukończona wschodnia część trasy W-Z, prowadząca od śródmieścia miasta w kierunku Warszawy (droga krajowa nr 7). Pierwszy, najtrudniejszy odcinek zachodniej części "wuzetki", którą jest Aleja Armii Krajowej, został wybudowany jeszcze w latach 80. i połączył Śródmieście z dzielnicą Chełm. W latach 1990-92 i 1996-98 za 32,5 miliona złotych powstał odcinek o długości 1,1 km pomiędzy ulicami Sikorskiego a Łostowicką.

Do zakończenia zachodniego odcinka trasy W-Z pozostało jeszcze, przewidziane na lata 2001-2003, wybudowanie odcinka o długości 4,9 km, łączącego ulicę Jabłoniową z obwodnicą trójmiejską. Koszt tego etapu inwestycji ocenia się wstępnie na 210 milionów złotych.


Do 1998 roku inwestorem był Urząd Wojewódzki w Gdańsku, potem obowiązki te przejęły władze miejskie. Inwestorem zastępczym kończonej w poniedziałek budowy była Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, a prace wykonało Gdańskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A. w Gdańsku.
Z ogólnej powierzchni terenu, przeznaczonego pod budowę odcinka pomiędzy ulicami Łostowicką i Jabłoniową, a wynoszącej 182 tys. metrów kwadratowych, aż 64 procent stanowiły grunty, będące własnością osób prywatnych. Łącznie od 26 właścicieli zakupiono 32 działki.

Opinie (17)

  • z radością przeczytałem tą informacię jestem mieszkańcem wrzeszcza i z utęsknieniem czekam na ukończenie górnego odcinka ul.slowackiego

    • 0 1

  • Dotyczy trasy W-Z

    Uf, nareszcie. Dziękuję władzom Gdańska. Jestem mieszkańcem Jasienia. Trasa ta usprawni ruch i odciąży ul. Kartuską, (na której przydałoby się więcej zatok autobusowych od Jasiena do ul Łostowickiej po obu stronach). Trzymam kciuki za terminowe wykonanie ostatniego odcinka trasy W-Z.

    • 1 0

  • Koniec korków

    Wladze miasta zrobiły wrescie porzadnie.

    • 0 1

  • a Lostowicka?

    Co z ul. Lostowicka? Dzien w dzien jest okropnie zakorkowana a nowe osiedla powstaja na Ujescisku i okolicach jak grzyby po deszczu zreszta zgodnie z planem wladz miasta. Co wladze chca zrobic z tym fantem?

    • 3 0

  • Ciekawostka (1)

    Artykul jest z 27.10.2000 a dzisiaj 29.10.2000 (niedziela) ta nowa trasa jest caly czas zamknieta...
    Na dodatek skrzyzowanie tej trasy z ul. Lostowicka ma wyjatkowo idiotyczne oznakowanie poziome. Mam to nieszczescie pokonywac to skrzyzowanie kilka razy dziennie.

    • 1 1

    • Dzisiaj jest 3 listopada 2019

      • 0 0

  • Trasa W-Z

    Piątka dla włodarzy miasta Gdańska, za decyzje od lat oczekiwane przez nas mieszkańców. W końcu, ale z wielkim trudem powstaje porządne połączenie komunikacyjne z obwodową trójmiasta. Szkoda tylko, że trzeba jeszcze tyle poczekać aby móc w końcu przejechać się całą trasą "W-Z". Myślę, że trzeba jeszcze poczekać, aby móc coś powiedzieć, w jakim stopniu węzeł komunikacyjny przy ul. Jabłoniowej rozwiąże problem zakorkowania skrzyżowania przy Jasieniu. Sądzę, że sytuacja się nie zmieni, i że nadal trzeba będzie czekać w kilkusetmetrowej kolejce przed światłami na Jasieniu, aby móc wydostać się z Gdańska. Zastanawiam się, dlaczego kierowcy wyjeżdżający z osiedla mieszkaniowego mają zapalone zielone światło tak samo długo, jak kilkusetmetrowa kolejka samochodów wyjeżdżających z miasta. Chyba trzeba, się nad tym zastanowić? Ponadto, fotokomórka umieszczona na wyjeździe z Jasienia, nie poprawia sytuacji, gdyż w ciągu dnia, co chwile pojawia się jakiś pojedynczy samochód, który uruchamia system zmiany świateł. Uważam, że czas aby osoby odpowiedzialne za ruch drogowy w Gdańsku, zapracowały na swoje wypłaty i poprawiły przepustowość przez ul. Kartuską na wysokości Jasienia.
    Myślę, że z moją opinią zgadza się wielu Gdańszczan!

    • 0 0

  • co myślę

    Dobrze, że w końcu coś się dzieje, ale tą "wuzetkę" powinni robić z głową. Te nasypy na skrzyżowaniu w-z'tki z Łostowicką długo będą straszyły? Powinni zrobić te kaskady, bo co to będzie za w-z'etka z wiecznymi korkami na Łostowickiej no i na Okopowej. Dla rozkorkowania tych okolic, oddawany odcinek w-z'etki, nie rozwiązujeproblemów

    • 0 0

  • CIEKAWOSTKA_2

    Chciałem zwrócić uwagę osobie, która zatytułowała swoją opinię "Ciekawostka", że w niedzielę 29.10. trasa jest jeszcze zamknięta, bo NAPISANO W ARTUKULE że trasa otwarta będzie 30.10 czyli w poniedziałek. Wystarczy czytać tekst ze zrozumieniem.

    • 0 0

  • Nic to nie pomoże dopóki nie zostanie oddany odcinek aż do Obwodnicy korkowac się bezie po prostu skrzyzowanie z ul. Damroki i węzeł Kartuska / obwodnica. Przy okazji - jadąc obwodnicą z południa nie możemy bezkolizyjnie skręcić w prawo w Kartuską a to ma być ponoć węzeł dołączający W-Z do obwodnicy. Do Auchan jednak dojeżdżamy komfortowo. Zresztą wystarczy spojrzeć na mapę, aby zobaczyć jaki to jest bezsens że W-Z ma wpadac do obwodnicy koło Auchan, to 2x dalej od miejsca gdzie się teraz kończy WZ niż do Szadółek, gdzie też przebiega obwodnica ! Ale cóż, Auchan jest dla miasta ważniejsze niż racjonalne planowanie.
    Sumaryzując - inwestycja potrzebna, ale fatalnie zaprojektowana i przemyślana.

    • 0 0

  • A miało być tak ładnie ...

    Może bez przecięcia wstęgi jak za starych dobrych czasów nie mogło się obyć, bo o 9.00 trasa nie była czynna. Korki na Warszawskiej jak były, tak pozostały.

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane