- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (98 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (206 opinii)
- 3 Ugaszono pożar na budowie osiedla (176 opinii)
- 4 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (37 opinii)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (81 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (173 opinie)
Trasa W-Z: zobacz dziś, jak pojedziesz za dwa lata
W trojmiasto.pl już dziś możesz zobaczyć, jak pojedziesz Trasą W-Z wiosną 2012 roku.
Rusza budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z: we wtorek podpisano umowę, w środę Skanska przejmie plac budowy, za tydzień ruszą prace. Trasą pojedziemy w maju 2012 r.
"Wuzetkę" zaplanowano w latach 70. ubiegłego wieku i zakładano, że jej budowa skończy się w latach 80. Jednak za PRL-u udało się wybudować jedynie odcinek ze Śródmieścia Gdańska na Chełm, do skrzyżowania z al. Sikorskiego. Na kolejny odcinek - do skrzyżowania z ul. Łostowicką trzeba było czekać 10 lat, do 1998 r.
W 1999 r., gdy decyzją rządu Jerzego Buzka zarządzanie drogami krajowymi w granicach miast trafiło w gestię samorządów, zaczął powstawać kolejny, niemal 2-kilometrowy odcinek "wuzetki" od ul. Łostowickiej do ul. Jabłoniowej. Na kolejny, 3,5-kilometrowy odcinek czekaliśmy aż do końca 2007 roku. Połączył on ul. Jabłoniową z ul. Kartuską.
Teraz została już końcówka: 2,2 km dwujezdniowej trasy od ul. Kartuskiej do Węzła Karczemki. Za 89,5 mln zł wybuduje go Skanska. Termin zakończenia robót: maj 2012 r.
- Będę trzymał kciuki za lekką zimę i żeby udało wam się zdążyć przed czasem - mówił podczas podpisania umowy z generalnym wykonawcą Ryszard Trykosko, prezes spółki GIKE 2012, która w imieniu miasta prowadzi tę inwestycję.
Wraz z "wuzetką" powstanie też ul. Kartuska Północna, a istniejąca nitka ul. Kartuskiej zostanie wyremontowana. Będą one miały charakter dróg lokalnych, podczas gdy Trasa W-Z będzie drogą przelotową. W ramach tej samej inwestycji powstanie kilka wiaduktów, w tym bardzo spektakularny z bursztynem na pylonie.
Ostatni odcinek trasy W-Z będzie powstawał równocześnie z Węzłem Karczemki (koszt: 186,5 mln zł), którego generalnym wykonawca jest Budimex. Czy bezpośrednia bliskość tak dużej inwestycji może być problemem dla budowlańców?
Grzegorz Dąbrowski, kierownik budowy z ramienia firmy Skanska zapewnia, że nie. - Będziemy koordynować nasze prace przy kładzeniu sieci gazowych, elektrycznych i teletechnicznych, ale nie ma potrzeby powoływania wspólnej grupy roboczej. Dobrze współpracujemy z GDDKiA, która jest inwestorem węzła.
- budowę dwujezdniowej trasy W-Z o długości 2,22 km od ul. Kartuskiej do Węzła Karczemki,
- budowę węzła w rejonie ulicy Gronostajowej,
- budowę węzła na skrzyżowaniu z ulicą Nowa Myśliwską,
- budowę skrzyżowania z wyspą centralną na skrzyżowaniu z ulicą Otomińską,
- budowę ulicy Kartuskiej Północnej na długości 840 m,
- przebudowę odcinków ulic bocznych (m.in. Nowa Myśliwska, Kartuska Południowa, Kalinowska, Otomińska) na łącznej długości 2,77 km
- budowę przejścia dla zwierząt pod Trasą W-Z i pod ulicą Kartuską,
- budowę kanalizacji deszczowej i ekranów akustyczne na długości ponad 5 km,
- budowę ścieżek rowerowych na długości ponad 3 km
Opinie (178) ponad 20 zablokowanych
-
2010-06-08 14:15
Piękna sprawa!
Pomęczymy się dwa lata stojąc w korkach, bo budowa zablokuje wszystko dokumentnie, ale potem będzie pięknie! Co prawda ulepszenie sieci dróg w tym rejonie spowoduje naturalną koleją rzeczy większe nateżenie ruchu, ale mam nadzieje przepustowość będzie wystarczajaca. Dotychczasowe rozwiązanie komunikacyjne to był horror, czekam na zmiany :)
- 15 3
-
2010-06-08 14:19
tyle razy prosiłem - zaznaczajcie propagandowe artykuły, sponsorowane przez budynia i spólkę ... (1)
- 29 26
-
2010-06-08 15:06
a ty swoich głupawych komentarzy nie zaznaczasz...
- 5 12
-
2010-06-08 14:20
A może przy inwestycji za grube bańki nie wypada, żeby filmik cały czas gadał reklamę jakiejś firmy?
- 2 8
-
2010-06-08 14:20
Tylko po co 2 dodatkowe wiadukty - zamiast pełnej koniczyny??? (3)
Czy nie taniej jednak by było zrobić pełną koniczynę i nie budować 2 dodatkowych wiaduktów dla jednej pojedynczej nitki z Gdyni do centrum Gdańska?
- 1 13
-
2010-06-08 14:30
(1)
Kolejny superznającysięnawszystkim inżynier.
Jak mówił dyrektor firmy, w której kiedyś pracowałem: oszczędzać to trzeba k***a umieć.- 7 1
-
2010-06-08 15:17
noo.....
;-) - i dlatego już tam NIE pracujesz.......... :-/
- 1 5
-
2010-06-08 15:27
widać tamtoto ze nie masz pojecia o zwiazku miedzy natezeniem ruchu dla poszczegolnych relacji skretnych a wyborem typu wezla
- 3 0
-
2010-06-08 14:22
w-z (2)
czy ktoś może napisać jak oni się tam zmieszczą, między stacją lotosu - wiszącymi ogrodami a auchanem ?
- 4 6
-
2010-06-08 14:39
Dobre :) (1)
Zmieszczą się akuratnie, bedzie wszystko pięknie na styk - mam nadzieję, że mieszkańcy nowych bloków na Wiszacych Ogrodach wiedzą o tym :)
- 5 1
-
2010-06-08 17:32
wiemy, wiemy
od 5ciu lat czekamy na tą WZ-kę bo się dojechać nie da na osiedle :/
w czym niby ma przeszkadzać droga obok?
ludzie we wrzeszczu przy grunwaldzkiej jakoś zyją, a nawet ekranów dźwiękochłonnych nie mają :D- 7 1
-
2010-06-08 14:23
Ale Fajnie bede miał gdzię się ścigać (2)
Tata ma Dacie logan to sobie czasem pocisne ten śmietnik pozdrawiam
- 16 8
-
2010-06-08 15:18
(1)
Cytując: "pocisne ten śmietnik", masz na myśli Dacie logan?
- 2 2
-
2010-06-08 19:25
Oczywiście
- 0 1
-
2010-06-08 14:23
"tak, ale trudno szybko naprawić wszystkie błędy poprzedników"
jakich poprzedników? budyń jest nie pierwszą kadencję....
- 14 5
-
2010-06-08 14:25
Pojedziesz za dwa lata...
Doopą po zmarzniętej szynie...
- 6 15
-
2010-06-08 14:28
(2)
A wiadukt nad Łostowicką kiedyś powstanie?
- 20 3
-
2010-06-08 14:46
Prawdopodobnie, pojutrze
- 7 0
-
2010-06-08 20:31
zaraz po WZ
- 0 0
-
2010-06-08 14:40
40 lat trwa budowa ulicy - skandal
- 18 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.