• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa tramwajowa Nowa Warszawska będzie opóźniona

Michał Brancewicz
28 maja 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 11:55 (9 czerwca 2020)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Docelowo trasa tramwajowa wzdłuż Nowej Warszawskiej ma się połączyć z al. Adamowicza. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy uda się wyłonić wykonawcę nawet dla pierwszego etapu prac. Docelowo trasa tramwajowa wzdłuż Nowej Warszawskiej ma się połączyć z al. Adamowicza. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy uda się wyłonić wykonawcę nawet dla pierwszego etapu prac.

Różnica między ofertami o budżetem wyniosła 18 mln zł, dlatego miasto zdecydowało się powtórzyć przetarg na budowę pierwszego odcinka trasy tramwajowej wzdłuż Nowej Warszawskiej. To oznacza, że prace wydłużą się do lata 2021 roku. Później zrealizowany zostanie również drugi etap prac.



AKTUALIZACJA 9.06.2020


Przetarg na realizację pierwszego etapu Nowej Warszawskiej został unieważniony ze względu na zbyt wysokie ceny. Kolejny ma być wkrótce ogłoszony. Zmianie ulegnie termin realizacji, który zostanie wyrażony w miesiącach, a nie konkretną datą zakończenia prac. Wybrany wykonawca będzie miał 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.

To oznacza, że prace na budowie pierwszego etapu nie zakończą się w tym roku, a dopiero latem 2021 roku.

Przesunie się również w czasie realizacja drugiego etapu. Przetarg ma zostać ogłoszony jesienią tego roku, a prace potrwają do połowy 2022 roku, a nie jak wcześniej planowano, do grudnia 2021.


Jak oceniasz oferty na budowę Nowej Warszawskiej?

Ze względu na zbyt wysokie oferty w przetargu na budowę całej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Nowej Warszawskiej miasto zdecydowało się podzielić to przedsięwzięcie na dwa etapy:

  1. od al. HavlaMapka do ul. ŁódzkiejMapka wraz z przebudową skrzyżowania
  2. od ul. Łódzkiej do pętli tramwajowej, która powstała w ramach al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej Północnej)


Oferty na budowę pierwszego etapu Nowej Warszawskiej:

  • konsorcjum TOR-KAR-SSON i WPRD Gravel - 37,98 mln zł
  • MTM - 38,8 mln zł.

DRMG planowało wydać na ten etap 20 mln zł.

Warto przypomnieć, że w pierwszym przetargu na budowę całej trasy Nowej Warszawskiej budżet inwestycji wynosił 38 mln zł, czyli tyle, ile teraz firmy chcą za niewielki fragment tego zadania.

Trudno zatem zakładać, że któraś z ofert zostanie wybrana.

Jak będzie wyglądało skrzyżowanie po przebudowie.
  • Od strony al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) powstanie dodatkowy peron wyłącznie dla tramwajów skręcających w ul. Nową Warszawską.
  • Od strony ul. Świętokrzyskiej również wydzielony zostanie osobny tor dla tramwajów skręcających z pętli Łostowice-Świętokrzyska w szlak Nowej Warszawskiej, lecz bez dodatkowego przystanku.
  • Pomiędzy al. Havla a ul. Łódzką powstaną dwa perony dla wszystkich tramwajów wjeżdżających i opuszczających trasę w śladzie Nowej Warszawskiej.

Prace budowlane miały potrwać do 30 października 2020 roku. W międzyczasie miasto planowało ogłosić przetarg na drugi etap robót. W tym przypadku realizacja miałaby się zakończyć w grudniu 2021 roku. Wówczas Nowa Warszawska połączyłaby się z torowiskiem, które powstało w ramach budowy al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej).

Próbny przejazd tramwaju po al. Adamowicza

Opinie (234) ponad 10 zablokowanych

  • Wybudować wiadukt nad Łostowicką i puścić tam tramwaj. (2)

    • 23 8

    • między jezdniami Armii Krajowej puścić linię szybkiego tramwaju (dwusystemowego) i podpiąć ją do linii (1)

      Gdańsk Żukowo w okolicach Leźna, a nie budować pseudoautostradę na przedłużeniu Kartuskiej.

      • 5 3

      • policzyłeś koszt? Czy jesteś bezkosztowym wizjonerem jakich tu pełno.

        • 2 5

  • Metro zbudować

    • 4 10

  • Taniej nie będzie. (3)

    To skomplikowane skrzyżowanie - duże koszty budowy. Taniej nie będzie. Już poprzednio wykonawcy zwracali uwagę, że te 38 mln zł to koszt samego skrzyżowania.
    Prezydent Borawski w poniedziałek mówił, że "transport publiczny na absolutny priorytet". Decyzja w sprawie budowy będzie sprawdzeniem, czy nie jest to pustosłowie.

    • 19 4

    • priorytet w świetle wielu dokumentow strategicznych miasta powinien mieć ruch pieszych

      następnie innych niezmotoryzowanych, następnie transport publiczny (najlepiej szynowy, w tym najlepiej SKM /PKM do Gdańska Południe) a na samym dole nowe ulice (nie pseudoautostrady typu 2x2 i pasy do skrętów w lewo i prawo).

      • 6 8

    • Transport publiczny to przede wszystkim autobusy anie przestarzałe tramwaje kosztowne.

      a tory to sobie buduj w swojej dziupli

      • 3 13

    • A co tam skomplikowanego?

      Skrzyżowanie jednopoziomowe na płaskim terenie, ani wykopów ani nasypów, jedynie zasilanie, tory i światła. Bo ulica Havla już jest - tylko przebudować, a dalej tylko tramwaj będzie, bez ulicy Nowej Warszawskiej...

      • 5 2

  • O Le

    A może jest tak:
    Dajcie cenę grubo przesadzoną, bo i tak nie mamy kasy na budowę a jakoś trzeba ludowi przekazać, że to drodzy wykonawcy chcą dużo pieniędzy.

    • 9 7

  • Ta trasa nigdy nie powstanie (3)

    A przeskalowany węzeł ujeścisko będzie kolejnym po Brzeźnie, Siedlcach, Chełmie, Sródmieściu Skm pomnikiem trwonienia publicznej kasy na nikomu niepotrzebne, za to bardzo kosztowne węzły.

    • 14 24

    • Brzeźno niepotrzebne?

      Przecież tam sezonowe tramwaje na Plażę jeżdżą. Gdzie ty indziej chciałbyś je poupychać?

      Chełm? Przecież musiano gdzieś zakończyć I etap linii. Siedlce? Co tam przeskalowanego, przecież tam się wszystko ledwo mieści na kupie. Śródmieście SKM? Przynajmniej jest gdzie autobusy za tramwaj zawracać, bo bez tego marnie w tym rejonie było...

      • 3 3

    • Chciałbyś pismanie. (1)

      Jak do tej pory mimo usilnych przez ostatnich 5 lat starań władz centralnych by piętrzyć trudności wszystko jakoś powstaje chociaż was zalewa żółć.

      • 2 6

      • Nie jestem pismanem

        A Gdansk to nie mecz w ktorym dwie druzyny sie nawalają.
        Wy macie wyje bane we wszystko, liczy się tylko popisowa wojenka. Zero refleksji.

        • 7 2

  • Ankieta jest super (1)

    Oczywiście sami specjaliści są na tym forum i znają się na wycenach...

    • 18 1

    • Forum do tego słuzy zeby wypowiadali się domowi specjalisci

      Problem jest taki, ze urzędowym specjalistom od wyceny ich szacunki nie zgadzają się o 100 proc.
      Chyba, ze jest wola zakupu, jak złomy Pesy to wowczas szacunki z ofertą są zgodne do drugiego miejsca po przecinku

      • 6 0

  • Kogoś to dziwi

    Bo mnie jedynie to że "tylko" o 18 mln za drogo. Pewnie resztę przytulą przy okazji niekończących się remontów jakie nastąpią zaraz potem. Dla mieszkańców tej części Gdańska mam dobrą radę - czym prędzej pozbywajcie się mieszkań w tej okolicy, inaczej korki, awarie, remonty będą jeszcze większą plagą. Miasto buduje jedną wielką fawelę o nazwie "Południe" - betonowe slumsy ze skansenem w postaci tramwaju. Dobrze, że ościenne gminy oferują ciszę i spokój, lepsze ceny działek i niższe podatki. Dewelopersko-sycylijska spółka z Dulczeską na czele niech się kisi sama we własnym sosie

    • 10 26

  • Niech mi ktoś wymieni chociaż 10 inwestycji od czasu gdy rządzi nowa prezydent, które miasto (2)

    zrobiło dla mieszkańców i do tego dobrze. Powtarzam dla mieszkańców a nie dla deweloperów. Rydwany i tym podobne trwonienie pieniędzy nie są brane pod uwagę. I proszę nie pisać, że 10 to dużo. To urzędnicy są dla mieszkańców a nie mieszkańcy dla urzędników, którzy to zachowują się jakby byli panami na włościach.

    • 41 16

    • Ola zakupiła dużo flag dla mieszkańców (1)

      Mało?

      • 8 2

      • Flag unijnych

        • 4 1

  • Już pierwsza fotografia pokazuje, że Gdańsk jest miastem (3)

    absurdalnych odległości. Luźne wysepki osiedli z trudem łączonych powolną komunikacją miejską...

    • 36 7

    • oczywiście

      developsi stawiają gdzie popadnie mamiąc nabywców szybkim dojazdem. W praktyce wszyscy stoją w korkach. Bez różnicy czy w autobusie czy w aucie.

      • 14 1

    • I to jest naczelny problem Gdańska, którego władze tego miasta nie potrafią zdiagnozować (1)

      Gdańsk to bezładna sieć rozrzuconych osiedli po kilka, kilkanaście bloków, które albo nie są ze sobą połączone, albo połączone jakąś małą, krętą uliczką bez komunikacji miejskiej. Weźcie np. przejedźcie z Ujeściska na Zakoniczyn, z Zakoniczyna na Lawendowe Wzgórze

      • 14 1

      • takie odległości to się pokonuje pieszo

        • 5 3

  • jak zwykle mózgi z DRMG oderwane od rzeczywistości

    • 19 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane