• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa tramwajowa Nowa Warszawska będzie opóźniona

Michał Brancewicz
28 maja 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 11:55 (9 czerwca 2020)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Docelowo trasa tramwajowa wzdłuż Nowej Warszawskiej ma się połączyć z al. Adamowicza. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy uda się wyłonić wykonawcę nawet dla pierwszego etapu prac. Docelowo trasa tramwajowa wzdłuż Nowej Warszawskiej ma się połączyć z al. Adamowicza. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy uda się wyłonić wykonawcę nawet dla pierwszego etapu prac.

Różnica między ofertami o budżetem wyniosła 18 mln zł, dlatego miasto zdecydowało się powtórzyć przetarg na budowę pierwszego odcinka trasy tramwajowej wzdłuż Nowej Warszawskiej. To oznacza, że prace wydłużą się do lata 2021 roku. Później zrealizowany zostanie również drugi etap prac.



AKTUALIZACJA 9.06.2020


Przetarg na realizację pierwszego etapu Nowej Warszawskiej został unieważniony ze względu na zbyt wysokie ceny. Kolejny ma być wkrótce ogłoszony. Zmianie ulegnie termin realizacji, który zostanie wyrażony w miesiącach, a nie konkretną datą zakończenia prac. Wybrany wykonawca będzie miał 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.

To oznacza, że prace na budowie pierwszego etapu nie zakończą się w tym roku, a dopiero latem 2021 roku.

Przesunie się również w czasie realizacja drugiego etapu. Przetarg ma zostać ogłoszony jesienią tego roku, a prace potrwają do połowy 2022 roku, a nie jak wcześniej planowano, do grudnia 2021.


Jak oceniasz oferty na budowę Nowej Warszawskiej?

Ze względu na zbyt wysokie oferty w przetargu na budowę całej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Nowej Warszawskiej miasto zdecydowało się podzielić to przedsięwzięcie na dwa etapy:

  1. od al. HavlaMapka do ul. ŁódzkiejMapka wraz z przebudową skrzyżowania
  2. od ul. Łódzkiej do pętli tramwajowej, która powstała w ramach al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej Północnej)


Oferty na budowę pierwszego etapu Nowej Warszawskiej:

  • konsorcjum TOR-KAR-SSON i WPRD Gravel - 37,98 mln zł
  • MTM - 38,8 mln zł.

DRMG planowało wydać na ten etap 20 mln zł.

Warto przypomnieć, że w pierwszym przetargu na budowę całej trasy Nowej Warszawskiej budżet inwestycji wynosił 38 mln zł, czyli tyle, ile teraz firmy chcą za niewielki fragment tego zadania.

Trudno zatem zakładać, że któraś z ofert zostanie wybrana.

Jak będzie wyglądało skrzyżowanie po przebudowie.
  • Od strony al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) powstanie dodatkowy peron wyłącznie dla tramwajów skręcających w ul. Nową Warszawską.
  • Od strony ul. Świętokrzyskiej również wydzielony zostanie osobny tor dla tramwajów skręcających z pętli Łostowice-Świętokrzyska w szlak Nowej Warszawskiej, lecz bez dodatkowego przystanku.
  • Pomiędzy al. Havla a ul. Łódzką powstaną dwa perony dla wszystkich tramwajów wjeżdżających i opuszczających trasę w śladzie Nowej Warszawskiej.

Prace budowlane miały potrwać do 30 października 2020 roku. W międzyczasie miasto planowało ogłosić przetarg na drugi etap robót. W tym przypadku realizacja miałaby się zakończyć w grudniu 2021 roku. Wówczas Nowa Warszawska połączyłaby się z torowiskiem, które powstało w ramach budowy al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej).

Próbny przejazd tramwaju po al. Adamowicza

Opinie (234) ponad 10 zablokowanych

  • Najlepsza prezydent

    najlepsze miasto,

    winszuję.

    • 7 18

  • Stogi się ślimaczą, ale kiedyś w końcu się skończą (1)

    Gdyby ta ekipa miała zorganizować remont na Stogach on do dzisiaj by się nie zaczął.
    Niestety rządzą nami aktywiści partyjni z zaburzonymi priorytetami.
    Adamowicz stawiał na Gdańsk, ta ekipa stawia na partyjniactwo. Od razu napiszę, że nie jestem za pisem.
    Funkcjonariusze partyjni mylą interes partii z interesem wszystkich obywateli.

    • 24 4

    • Nie mylą

      Tylko doskonale wiedzą gdzie jest ich interes

      • 7 1

  • Tanio - nie znaczy dobrze i solidnie , a przecież zawsze mogą wydarzyć się niespodziewane koszta .

    • 7 1

  • Tylko MTM (1)

    Widzę codziennie jak praca wre na Hallera czy przy Akademii Muzycznej . Tylko oby nie ci co Stogi robią

    • 13 2

    • Dzisiaj jechałem Al. Hallera

      I aż 3 łopatowało.......2 na maszynach i taki to remont. Się nie pali przeca....

      • 6 0

  • Zamiast tramwaju wystarczyło zrobic bus pas i była by juz ukonczona linia! (3)

    Wszedzie dosłownie wszedzie podjedzie autobus ,tramwaj nie dodatkowo potrzebuje petli i jak sie zepsuje to blokuje cała linie!

    A to w Gdańsku bardzo często się zdarza bo nawet te nowe tramwaje są bardzo awaryjne. Można kupic autobusy elektryczne lub napędzane wodorem .I wtedy tramwaj zupełnie nie potrzebny .I jeszcze jedno tramwaj w Gdańsku identycznie stoi w korku .I najlepszy przykład do studzienki budowa wstrzymana od lat bo nikt tam nie chce tramwaju gdyby zamiast niego wprowadzono buspas budowa już dawno była by ukonczona.

    • 14 17

    • A wiesz, (2)

      że istnieje coś takiego jak tramwaj dwukierunkowy, wtedy tramwaj nie potrzebuje pętli, może kiedy chce zmienić kierunek oraz by zmienić tor potrzebuje tylko rozjazdu.

      • 3 3

      • A wiesz ze myslenie nie boli kazdy taki wymysł kosztuje 2 razy wiecej . (1)

        W Gdańsku niema takich i a koszt takich jest 2 krotnie większy wiec nie najpierw pomysl jak się głupota pochwalisz

        • 3 5

        • Pisze to ktoś, kto nigdy nie był w Gdańsku i twierdzi, że nie ma tu tramwajów dwukierunkowych!!!

          • 4 2

  • O Ludzie aż o 18 mln złotych! (1)

    Czy oni powariowali z tymi cenami?

    • 15 4

    • To co jest przestarzałe zawsze kosztuje wiecej i niech sie cieszą jesli nie bedzie wiecej.

      • 3 3

  • Powtórzyć przetarg oferty powinny być niższe (2)

    • 11 8

    • Albo wyzsze

      • 4 1

    • a ty co jasnowidz czy wrózka ofertty beda jeszcze wyższe

      • 3 3

  • PIK Komunizma

    Mistrzowie !!!

    • 9 2

  • Wy lepiej nim coś wybudujecie wyremontujcie to co juz macie...

    - co z remontem dziurawej Starogardzkiej?

    • 7 2

  • Trzeba się odkuć po covidzie

    Drogie oferty

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane