• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa tramwajowa Nowa Warszawska będzie opóźniona

Michał Brancewicz
28 maja 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 11:55 (9 czerwca 2020)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Docelowo trasa tramwajowa wzdłuż Nowej Warszawskiej ma się połączyć z al. Adamowicza. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy uda się wyłonić wykonawcę nawet dla pierwszego etapu prac. Docelowo trasa tramwajowa wzdłuż Nowej Warszawskiej ma się połączyć z al. Adamowicza. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy uda się wyłonić wykonawcę nawet dla pierwszego etapu prac.

Różnica między ofertami o budżetem wyniosła 18 mln zł, dlatego miasto zdecydowało się powtórzyć przetarg na budowę pierwszego odcinka trasy tramwajowej wzdłuż Nowej Warszawskiej. To oznacza, że prace wydłużą się do lata 2021 roku. Później zrealizowany zostanie również drugi etap prac.



AKTUALIZACJA 9.06.2020


Przetarg na realizację pierwszego etapu Nowej Warszawskiej został unieważniony ze względu na zbyt wysokie ceny. Kolejny ma być wkrótce ogłoszony. Zmianie ulegnie termin realizacji, który zostanie wyrażony w miesiącach, a nie konkretną datą zakończenia prac. Wybrany wykonawca będzie miał 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.

To oznacza, że prace na budowie pierwszego etapu nie zakończą się w tym roku, a dopiero latem 2021 roku.

Przesunie się również w czasie realizacja drugiego etapu. Przetarg ma zostać ogłoszony jesienią tego roku, a prace potrwają do połowy 2022 roku, a nie jak wcześniej planowano, do grudnia 2021.


Jak oceniasz oferty na budowę Nowej Warszawskiej?

Ze względu na zbyt wysokie oferty w przetargu na budowę całej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Nowej Warszawskiej miasto zdecydowało się podzielić to przedsięwzięcie na dwa etapy:

  1. od al. HavlaMapka do ul. ŁódzkiejMapka wraz z przebudową skrzyżowania
  2. od ul. Łódzkiej do pętli tramwajowej, która powstała w ramach al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej Północnej)


Oferty na budowę pierwszego etapu Nowej Warszawskiej:

  • konsorcjum TOR-KAR-SSON i WPRD Gravel - 37,98 mln zł
  • MTM - 38,8 mln zł.

DRMG planowało wydać na ten etap 20 mln zł.

Warto przypomnieć, że w pierwszym przetargu na budowę całej trasy Nowej Warszawskiej budżet inwestycji wynosił 38 mln zł, czyli tyle, ile teraz firmy chcą za niewielki fragment tego zadania.

Trudno zatem zakładać, że któraś z ofert zostanie wybrana.

Jak będzie wyglądało skrzyżowanie po przebudowie.
  • Od strony al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) powstanie dodatkowy peron wyłącznie dla tramwajów skręcających w ul. Nową Warszawską.
  • Od strony ul. Świętokrzyskiej również wydzielony zostanie osobny tor dla tramwajów skręcających z pętli Łostowice-Świętokrzyska w szlak Nowej Warszawskiej, lecz bez dodatkowego przystanku.
  • Pomiędzy al. Havla a ul. Łódzką powstaną dwa perony dla wszystkich tramwajów wjeżdżających i opuszczających trasę w śladzie Nowej Warszawskiej.

Prace budowlane miały potrwać do 30 października 2020 roku. W międzyczasie miasto planowało ogłosić przetarg na drugi etap robót. W tym przypadku realizacja miałaby się zakończyć w grudniu 2021 roku. Wówczas Nowa Warszawska połączyłaby się z torowiskiem, które powstało w ramach budowy al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej).

Próbny przejazd tramwaju po al. Adamowicza

Opinie (234) ponad 10 zablokowanych

  • a co z nową olchową kiedy w końcu miasto zacznie?

    • 1 5

  • Chcecie Nową Warszawską? (1)

    Chcecie, no ok... ale nie macie pieniędzy? Za dużo chcą od was firmy?
    Cóż, nie stać was a chcecie mieć, to mam dla was radę!
    Łapy z kieszeni, odejść od biurek, zostawić na boku te telefony i do roboty!

    • 12 5

    • jakby się wszystkie słoje zameldowały i płaciły podatki to by kasa była

      • 0 0

  • Trzeba zlikwidowac wszystkie ulice i zamiast nich same linie tramwajowe puscic .1 Pospieszna ,1 ekspresowa

    Oczywiście w jednym kierunku tylko w odwrotnym kolejne 3 linie i wszędzie torowiska i dodatkowo po 3 pętle tramwajowe więcej.
    Mieszkańcom można rozdawać stopery do uszy jak im za głośno albo jak im ściana pęka to niech sobie wzmocnią deskami .Nie będzie smogu wmieście rowery będzie można wozić tramwajami bo będzie miejsce ,poco wogle komu drogi rowerowe jak będą wszędzie tramwaje. jak jeden linie zablokuje to będą w tym samym kierunku 2 inne :)

    • 7 7

  • A na drogi zawsze kasa się znajdzie, jak na poszerzenie Kartuskiej

    Po prostu motor city Gdańsk

    • 9 5

  • Kacper Płażyński miał kiedyś fajny pomysł, żeby zmniejszyć wielkość tramwajów tak o połowę (można by w nich kucać)

    i puścić je Łostowicką w pasie między jezdniami

    • 6 8

  • A kiedy w koncu tramwaj bedzie podjeżdzał pod klatke ,dlaczego mam chodzic na przystanek? (1)

    • 17 2

    • Wjedzie od razu na Twoje piętro

      A dodatkowo będzie linia z wyra do kibla :)

      • 4 2

  • Do ul. Porębskiego

    Droga i tory do ul. Porębskiego będzie taniej.

    • 4 1

  • Dla miasta musi byc drogo

    Wiadomo.

    • 1 2

  • Firmy zobaczyły że miasto ma na razie 38 mln więc tyle chcą a za co to wszystko jedno :)

    Mogli dać trochę dłuższy odcinek do budowy w 1 etapie, wtedy te 38 byłoby w miarę ok.

    • 8 2

  • MTM :-(

    MTM to firma porażka, bardzo słaba organizacja budów. Przestarzały sprzęt, pracownicy bez odpowiedniego wyposażenia i środków ochrony osobistej. Minimalizacja kosztów dla maksymalizacji zysku.

    • 9 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane