• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa tramwajowa Nowa Warszawska będzie opóźniona

Michał Brancewicz
28 maja 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 11:55 (9 czerwca 2020)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Docelowo trasa tramwajowa wzdłuż Nowej Warszawskiej ma się połączyć z al. Adamowicza. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy uda się wyłonić wykonawcę nawet dla pierwszego etapu prac. Docelowo trasa tramwajowa wzdłuż Nowej Warszawskiej ma się połączyć z al. Adamowicza. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy uda się wyłonić wykonawcę nawet dla pierwszego etapu prac.

Różnica między ofertami o budżetem wyniosła 18 mln zł, dlatego miasto zdecydowało się powtórzyć przetarg na budowę pierwszego odcinka trasy tramwajowej wzdłuż Nowej Warszawskiej. To oznacza, że prace wydłużą się do lata 2021 roku. Później zrealizowany zostanie również drugi etap prac.



AKTUALIZACJA 9.06.2020


Przetarg na realizację pierwszego etapu Nowej Warszawskiej został unieważniony ze względu na zbyt wysokie ceny. Kolejny ma być wkrótce ogłoszony. Zmianie ulegnie termin realizacji, który zostanie wyrażony w miesiącach, a nie konkretną datą zakończenia prac. Wybrany wykonawca będzie miał 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.

To oznacza, że prace na budowie pierwszego etapu nie zakończą się w tym roku, a dopiero latem 2021 roku.

Przesunie się również w czasie realizacja drugiego etapu. Przetarg ma zostać ogłoszony jesienią tego roku, a prace potrwają do połowy 2022 roku, a nie jak wcześniej planowano, do grudnia 2021.


Jak oceniasz oferty na budowę Nowej Warszawskiej?

Ze względu na zbyt wysokie oferty w przetargu na budowę całej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Nowej Warszawskiej miasto zdecydowało się podzielić to przedsięwzięcie na dwa etapy:

  1. od al. HavlaMapka do ul. ŁódzkiejMapka wraz z przebudową skrzyżowania
  2. od ul. Łódzkiej do pętli tramwajowej, która powstała w ramach al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej Północnej)


Oferty na budowę pierwszego etapu Nowej Warszawskiej:

  • konsorcjum TOR-KAR-SSON i WPRD Gravel - 37,98 mln zł
  • MTM - 38,8 mln zł.

DRMG planowało wydać na ten etap 20 mln zł.

Warto przypomnieć, że w pierwszym przetargu na budowę całej trasy Nowej Warszawskiej budżet inwestycji wynosił 38 mln zł, czyli tyle, ile teraz firmy chcą za niewielki fragment tego zadania.

Trudno zatem zakładać, że któraś z ofert zostanie wybrana.

Jak będzie wyglądało skrzyżowanie po przebudowie.
  • Od strony al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) powstanie dodatkowy peron wyłącznie dla tramwajów skręcających w ul. Nową Warszawską.
  • Od strony ul. Świętokrzyskiej również wydzielony zostanie osobny tor dla tramwajów skręcających z pętli Łostowice-Świętokrzyska w szlak Nowej Warszawskiej, lecz bez dodatkowego przystanku.
  • Pomiędzy al. Havla a ul. Łódzką powstaną dwa perony dla wszystkich tramwajów wjeżdżających i opuszczających trasę w śladzie Nowej Warszawskiej.

Prace budowlane miały potrwać do 30 października 2020 roku. W międzyczasie miasto planowało ogłosić przetarg na drugi etap robót. W tym przypadku realizacja miałaby się zakończyć w grudniu 2021 roku. Wówczas Nowa Warszawska połączyłaby się z torowiskiem, które powstało w ramach budowy al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej).

Próbny przejazd tramwaju po al. Adamowicza

Opinie (234) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    gdzie leży ul. nowa warszawska ?

    • 4 1

    • jeszcze nigdzie. Jest tylko rezerwa pod inwestycję

      • 1 0

  • (1)

    Super świetnie, tylko w jaki sposób mieszkańcy osiedli przy Piotrkowskiej mają się dostać do tej inwestycji? Obecnie nie ma żadnej drogi pieszej łączącej osiedle z pętlą ani jej przystankami, jest jedno wielkie bagno.

    • 3 2

    • kto im kazał zamieszkań na bagnach?

      • 0 1

  • Priorytet czy jednak nie? (1)

    Komunikacja miejska jest dla władz miasta absolutnym priorytetem, ta trasa jest elementem większej całości powiedział na poniedziałkowej konferencji Piotr Borawski, zastępca prezydenta ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu.

    • 2 1

    • priorytetem są wybory

      Borawski jest politykiem, a nie samorządowcem. Tramwaj tam pojedzie w 2035 najszybciej

      • 0 1

  • Kabaret!! (1)

    Niech najpierw skończą jedna inwestycje a potem się biorą za druga! Rozkopać to nie problem a potem będziemy się bujać w koreczkach. Niech kary nałożą za roczne opóźnienie na wykonawce za Nowa Bulonska to będzie na Warszawska!!

    • 8 1

    • kary to płaci się pod stołem... taka świecka tradycja

      • 0 0

  • Tylko patrzeć jak urzędnicy ogłoszą rezygnację z tej inwestycji, bo stwierdzą, że jednak nie jest potrzebna, nie jest ważna i nie jest opłacalna

    • 4 0

  • fajnie piszą różnica 18mln... zamiast 100%... (1)

    urzędnicy to mają jakąkolwiek orientację w cenach usług, które kontraktują?

    • 1 0

    • Nie tylko urzędnicy. Na jednym z odcinków drogi ekspresowej S19 najdroższa oferta różniła się od najtańszej podnad 100%.

      • 0 0

  • sam 1 etap zupełnie nic nie daje

    • 2 0

  • Jeszcze parę opóźnień, później standardowe tempo prac

    I może na 2025 się wyrobią.

    • 1 0

  • Normalka ..

    Zdanie z artykułu : ,,To oznacza, że prace na budowie pierwszego etapu nie zakończą się w tym roku, a dopiero latem 2021 roku " . A żebyście się nie zdziwili . Ręczę , że do tego czasu to nawet zwycięzca przetarg nie zostanie wyłoni / odwołania , odwołani i odwołania od przetargu / . Wszelkiego rodzaju opóźnienia inwestycyjne budowlane prowadzone przez miasto jeszcze nigdy nie zostały ukończone w terminie pierwotnie zakładany . Jeśli to co napisałem nie jest prawdą , to proszę o dowody . Stawiam moje złoto na przeciw kamieni .

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane