• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasę Obwodnicy Metropolitalnej przebadają geofizycy

Maciej Naskręt
25 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Ekspresówka S7 na Żuławach. Obwodnica Metropolitalna ma wyglądać podobnie - na jej powstanie poczekamy jednak minimum pięć lat. Ekspresówka S7 na Żuławach. Obwodnica Metropolitalna ma wyglądać podobnie - na jej powstanie poczekamy jednak minimum pięć lat.

Urzędnicy z GDDKiA zamawiają badania gruntów, na których ma powstać Obwodnica Metropolitalna. Informację o badaniach można odebrać jako potwierdzenie, że plany budowy tej arterii nie zostały schowane do urzędniczych szuflad.



Sądzisz, że Obwodnica Metropolitalna powstanie?

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na badania geofizyczne gruntu dla dwóch inwestycji:
  • Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej;
  • drogi ekspresowej S6 na odcinku Słupsk - Bożepole Wielkie.


Geofizycy sprawdzą występowanie anomalii mogących świadczyć o obecności w podłożu gruntów niestabilnych. Dodatkowo zbadają teren pod kątem występowania gruntów o małej nośności na potrzeby opracowań z etapu koncepcji programowej dla wspomnianych inwestycji.

- Wykonane badania geofizyczne uszczegółowią obraz budowy geologicznej terenu, co ułatwi wykonawcom ubiegającym się o zamówienie na budowę tych odcinków dróg prawidłowo wycenić roboty oraz umożliwi wykonawcy robót bardziej precyzyjne zaprojektowanie posadowienia obiektów drogowych i mostowych - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Podejmowane działania przez drogowców nie jest równoznaczne z rozpoczęciem budowy drogi ekspresowej, ale potwierdza, że plany jej stworzenia nie zostały schowane do urzędniczych szuflad. Warto zaznaczyć, że wspomniany przetarg został ogłoszony aż trzy lata po tym, jak ogłoszono zamówienie na projekt i budowę obwodnicy.

Badanie geofizyczne nie wiążą się z ingerencją w strukturę terenu. Można je z powodzeniem prowadzić zimą. Badanie geofizyczne nie wiążą się z ingerencją w strukturę terenu. Można je z powodzeniem prowadzić zimą.

W połowie listopada rozstrzygnięcie NSA



Przypomnijmy, że obecnie już tylko dwie osoby skarżą decyzję środowiskową w sprawie budowy Obwodnicy Metropolitalnej. W kwestii drugiego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej wpłynęły dwie skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Pierwszą z nich wniosła osoba z Glincza, a drugą ‒ ze Straszyna.

14 listopada tego roku odbędzie się rozprawa w tej właśnie sprawie. GDDKiA skierowała prośbę o przyspieszenie tego postępowania, podobnie jak magistrat z Żukowa.

Osoba skarżąca z Glincza podnosi m.in. zarzut umieszczenia w raporcie prognoz hałasu i ruchu w rejonie węzła Glincz przy założeniu istnienia obu łącznic węzła, podczas gdy planuje się początkowo budowę tylko jednej z nich. Zarzut wydaje się nietrafiony, bo oddziaływanie musi być przedstawione w zakresie docelowym. Budowa połączenia drogi krajowej nr 20 z włączeniem do Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej w okolicy miejscowości Glincz może zostać zatem wykonana właśnie w etapach, a więc poprzez wybudowanie początkowo jednej łącznicy, a następnie drugiej.

W przypadku drugiej kasacji osoba ta nie była uczestnikiem postępowania odwoławczego, które toczyło się wcześniej.

Pierwotnie wydanie decyzji zaskarżyło do sądu pięć podmiotów. Wśród nich byli: Genowefa Zasada, sołtys Glincza, która odwołanie złożyła wspólnie z Bartoszem Radko, Eugeniusz Patoka (przedsiębiorca z gminy Kolbudy), wójt gminy Kolbudy - Leszek Grombala, a także Małgorzata Mejer z okolic Żukowa.


Potrzebne 2 mld zł na budowę



Warto pamiętać, że w listopadzie zeszłego roku Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej została wykreślona z ministerialnej listy inwestycji drogowych . Jednak w styczniu resort infrastruktury poinformował o nowym pomyśle na realizację tej inwestycji. Według urzędników nie jest wykluczone, że OMT mogłaby powstać w partnerstwie publiczno-prywatnym.

Przypomnijmy, że 30-kilometrowa droga ekspresowa ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Nowa droga wokół Trójmiasta miałaby nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta.

Harmonogram (wstępny) budowy Obwodnicy Metropolitalnej:
  1. planowany termin podpisania umowy z wykonawcą robót w systemie "projektuj i buduj" - styczeń 2019 r.
  2. planowany termin wykonania projektu budowlanego - listopad 2019 r.
  3. planowany termin uzyskania Decyzji ZRID - kwiecień 2020 r.
  4. planowany termin rozpoczęcia robót - maj 2020 r.
  5. planowany termin oddania do ruchu - sierpień 2022 r.

Miejsca

Opinie (180) 9 zablokowanych

  • Obwodnica Koszalina

    Tylko żeby chociaż te badania zostały wykonane rzetelnie a nie jak przy budowie obwodnicy Koszalina gdzie podczas budowy okazało się, że grunt jest niestabilny. Kto to badał i jak!?

    • 11 0

  • Brawo rząd

    • 9 6

  • Może znajdą złoty pociąg.

    • 6 2

  • A to jakaś popelina czy działanie polityczne

    mając trzy lata , zlecają dziś takie działanie bo co ...
    bo jest strach iż mieszkańcy
    wytkną naszym władzą iż są stronnicze i niezaradne
    odsunięcie obwodnicy o 5 lat nie wskazuje na dobre zarządzanie i wygeneruje ogromne niezadowolenie

    to dajmy pospólstwu mały ochłap informacyjny to gdakać nie będą

    ale my wiemy iż przegraliśmy za 5 lat to jak zwykle będzie realizacja o 10 lat spóźniona i jak pomyślimy co się będzie działo na biednej obwodnicy która już pęka w szwach to aż żal iż mamy takich durnych włodarzy

    zagłosował bym na tego kto obieca iż zadba o kręgosłup naszego regionu ale to i tak już przespana sprawa .....

    • 2 4

  • Ważniejsze są... (1)

    Obwodnica Północna i trzeci pas w każdym kierunku na obecnej Obwodnicy Trójmiasta.

    • 10 10

    • tak

      potrzebny jest trzeci pas na obwodnicy zachodniej tak samo jak i obwodnica metropolitalna. Tylko jak zbudujesz ten trzeci pas? Ano tak, że cała obwodnice trzeba by budować od nowa , gdyż rezerwy na trzeci pas brak. W czasie budowy - minimum dwa lata trójmiasto zmieni się w jeden wielki armagedon. Permanetne korki a obwodnicy , przy których obecne to będzie mały pikuś . Poza tym wlewanie się ruchu tranzytowego do miasta. Plan był taki, aby najpierw zbudować obwodnicę metropolitalną, aby ruch tranzytowy odseparować od miejskiego a później poszerzyć istniejącą obwodnicę do trzech pasów przy zabranym ruchu tranzytowym. Ale nowi rządzący szkodża pomorzu na każdym kroku. Nie mogli zablokować S 7 do Elbląga , gdyż budowa już się zaczęła przed dojściem ich do władzy to złośliwie obcięli S 6 tylko do Bożego Pola ( sens budowy nie za Lębork tylko jakiejś wiochy drogi ekspresowej jest co najmniej wątpliwy ) . no i oczywiści ewyciłei obwodnice metropolitalną. Dla przypomnienia obwodnica miała już studium i decyzje środowiskowa oraz ogłoszone przetargo w formule zaprojketuj i zbuduj . Zachwalana prze obecną władzę tzw. Via Carpatia czyli s 19 nei ma nic dopiero przygotowują steś na odcinki Rzezszów granica słowacka. Między Lublinem a Białymstokiem nie jest zrobione jeszcze nic.

      • 7 0

  • 2 mld zł - to tyle ile MON chce wydać na 4 helikoptery (1)

    Szczerze - wole Obwodnicę Metropolitalną od wątpliwej przydatności takich helikopterów dzięki którym Błaszczak z Kaczorem będą szaleć na defiladach różnej maści.
    No ale niestety Gdańsk jest niepokorny , matecznik lemingów , za karę będziemy stać w korkach kolejną dekadę. Do cholery z tymi Pisiorami

    • 10 14

    • tyle lat nie zbudowali za peło jeszcze jak było Euro w Polsce, to już były plany i co?

      • 1 1

  • Ktokolwiek słyszał ktokolwiek wie

    Czy posiada ktoś informacje na temat postępu w przygotowywaniu studium/dokumentacji planowanej od 7 lat OPAT/Via Maris?

    • 4 0

  • Najbliższe lata

    Szczególnie okresy wakacyjne będą na OT bardzo ciężkie. Dużo więcej samochodów wjedzie zarówno z prawie gotowej już S7 oraz A1 na którą to z kolei wpłynie więcej pojazdów z S5 łączącej Wrocław, Poznań i Nowe Marzy także co tu dużo mówić będzie lambada

    • 12 1

  • Jak ...

    Jak w dogrywce wygra jeden kandydat, to kasa będzie, jak wygra drugi, to pieniędzy przez pięć lat nie będzie. i trasa poczeka na lepsze czasy. Lecz, jak wygra właściwy kandydat, to prace ruszą z kopyta i trasa powstanie szybciej niż się komukolwiek wydaje.

    • 9 2

  • Budować

    Gdańszczanie muszą się wreszcie ostatecznie wynieść z Gdańska i zostawić miasto turystom. Ta droga to będzie nasza osiedlówka. Osiedlimy się wszyscy w Baninie, bo nie stać nas już na miasto. W Gdańsku to można do roboty w korku postać co najwyżej.

    Zresztą Gdańszczanie nie cierpią Gdańska, widać to po malym przyroście ilości mieszkańców miasta i wielkim gmin ościennych. Żródło? Dokument czynniki_I_ograniczenia_rozwoju_MIAST_wojewodztwa_pomorskiego

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane