• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasę Obwodnicy Metropolitalnej przebadają geofizycy

Maciej Naskręt
25 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Ekspresówka S7 na Żuławach. Obwodnica Metropolitalna ma wyglądać podobnie - na jej powstanie poczekamy jednak minimum pięć lat. Ekspresówka S7 na Żuławach. Obwodnica Metropolitalna ma wyglądać podobnie - na jej powstanie poczekamy jednak minimum pięć lat.

Urzędnicy z GDDKiA zamawiają badania gruntów, na których ma powstać Obwodnica Metropolitalna. Informację o badaniach można odebrać jako potwierdzenie, że plany budowy tej arterii nie zostały schowane do urzędniczych szuflad.



Sądzisz, że Obwodnica Metropolitalna powstanie?

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na badania geofizyczne gruntu dla dwóch inwestycji:
  • Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej;
  • drogi ekspresowej S6 na odcinku Słupsk - Bożepole Wielkie.


Geofizycy sprawdzą występowanie anomalii mogących świadczyć o obecności w podłożu gruntów niestabilnych. Dodatkowo zbadają teren pod kątem występowania gruntów o małej nośności na potrzeby opracowań z etapu koncepcji programowej dla wspomnianych inwestycji.

- Wykonane badania geofizyczne uszczegółowią obraz budowy geologicznej terenu, co ułatwi wykonawcom ubiegającym się o zamówienie na budowę tych odcinków dróg prawidłowo wycenić roboty oraz umożliwi wykonawcy robót bardziej precyzyjne zaprojektowanie posadowienia obiektów drogowych i mostowych - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Podejmowane działania przez drogowców nie jest równoznaczne z rozpoczęciem budowy drogi ekspresowej, ale potwierdza, że plany jej stworzenia nie zostały schowane do urzędniczych szuflad. Warto zaznaczyć, że wspomniany przetarg został ogłoszony aż trzy lata po tym, jak ogłoszono zamówienie na projekt i budowę obwodnicy.

Badanie geofizyczne nie wiążą się z ingerencją w strukturę terenu. Można je z powodzeniem prowadzić zimą. Badanie geofizyczne nie wiążą się z ingerencją w strukturę terenu. Można je z powodzeniem prowadzić zimą.

W połowie listopada rozstrzygnięcie NSA



Przypomnijmy, że obecnie już tylko dwie osoby skarżą decyzję środowiskową w sprawie budowy Obwodnicy Metropolitalnej. W kwestii drugiego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej wpłynęły dwie skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Pierwszą z nich wniosła osoba z Glincza, a drugą ‒ ze Straszyna.

14 listopada tego roku odbędzie się rozprawa w tej właśnie sprawie. GDDKiA skierowała prośbę o przyspieszenie tego postępowania, podobnie jak magistrat z Żukowa.

Osoba skarżąca z Glincza podnosi m.in. zarzut umieszczenia w raporcie prognoz hałasu i ruchu w rejonie węzła Glincz przy założeniu istnienia obu łącznic węzła, podczas gdy planuje się początkowo budowę tylko jednej z nich. Zarzut wydaje się nietrafiony, bo oddziaływanie musi być przedstawione w zakresie docelowym. Budowa połączenia drogi krajowej nr 20 z włączeniem do Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej w okolicy miejscowości Glincz może zostać zatem wykonana właśnie w etapach, a więc poprzez wybudowanie początkowo jednej łącznicy, a następnie drugiej.

W przypadku drugiej kasacji osoba ta nie była uczestnikiem postępowania odwoławczego, które toczyło się wcześniej.

Pierwotnie wydanie decyzji zaskarżyło do sądu pięć podmiotów. Wśród nich byli: Genowefa Zasada, sołtys Glincza, która odwołanie złożyła wspólnie z Bartoszem Radko, Eugeniusz Patoka (przedsiębiorca z gminy Kolbudy), wójt gminy Kolbudy - Leszek Grombala, a także Małgorzata Mejer z okolic Żukowa.


Potrzebne 2 mld zł na budowę



Warto pamiętać, że w listopadzie zeszłego roku Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej została wykreślona z ministerialnej listy inwestycji drogowych . Jednak w styczniu resort infrastruktury poinformował o nowym pomyśle na realizację tej inwestycji. Według urzędników nie jest wykluczone, że OMT mogłaby powstać w partnerstwie publiczno-prywatnym.

Przypomnijmy, że 30-kilometrowa droga ekspresowa ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Nowa droga wokół Trójmiasta miałaby nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta.

Harmonogram (wstępny) budowy Obwodnicy Metropolitalnej:
  1. planowany termin podpisania umowy z wykonawcą robót w systemie "projektuj i buduj" - styczeń 2019 r.
  2. planowany termin wykonania projektu budowlanego - listopad 2019 r.
  3. planowany termin uzyskania Decyzji ZRID - kwiecień 2020 r.
  4. planowany termin rozpoczęcia robót - maj 2020 r.
  5. planowany termin oddania do ruchu - sierpień 2022 r.

Miejsca

Opinie (180) 9 zablokowanych

  • To zupełnie zbędna inwestycja.

    Zamiast dróg tego trzeba szybko rozbudować SKM i PKM, wprowadzić nowoczesny system kierowania ruchem i takt pociągów co między 3 a 10 minut.

    Najpilniejsza jest SKMka na południe Gdańska, bo tramwaj nie jest alternatywą dla samochodu, jak ktoś chce dojechać do Oliwy.

    Ta trasa przyczyni się jeszcze bardziej do suburbanizacji, wsie przestaną być wsiami tylko zdegradowanymi, chaotycznymi przedmieściami z Lidlem, typu Cwaszczyno. Miasto nie wytrzyma takiej ilości pompowanych z Kaszub samochodów.

    • 7 9

  • Gdynia już pogrązyła się we śnie po wyborach?

    Panie Szczurek czy panu nie wstyd w Gdańsku myślą o kolejnej obwodnicy a w Gdyni OPAT? tunel na ul Puckiej oraz wiadukt na Puckiej -cisza
    Kolejne 5 lat zmarnuje ten gość - może referendum za odwołaniem

    • 9 1

  • Teraz jak PIS przegrał w Pomorskim to ta droga nigdy nie powstanie.

    • 3 3

  • działania pozrone

    Przecież takei badania powinny być zrobione w czasie sporządzania projektu budowlanego , czyli już na etapie realizacji. Tak też powinny być zaproponowane właściwe, ze względu na strukturę gruntów rozwiązania techniczne. Poza tym przebieg obwodnicy to nie jakieś bagna poleskie , zaś struktura gruntow jest przeciętna i podobna do struktury w całej Polsce. To są działania pozorne

    • 8 1

  • Naprawdę popieracie Adamowicza??? (1)

    Przy takim tempie obsługi inwestycji to doczekamy się dróg dopiero na emeryturze. Już teraz widać, że potrzebna jest dodatkowa droga łącząca obie obwodnice (tj. wjazdu do Gdańska), bo trasa Chwaszczyno-Osowa oraz Żukowo-Gdańsk już dzisiaj są zakorkowane !!!

    • 5 5

    • obywatel

      Powstanie, ale na pewno Nie za "dobrej zmiany" i żadna inna drogowa inwestycja w województwie pomorskim.

      • 2 2

  • W pierwszej kolejności trzeba poszerzyć obwodnicę o minimum jeden pas w każdym kierunku (2)

    To powinien być priorytet.

    • 5 4

    • W niedzielę czy w nocy?

      • 4 1

    • Pomysł świetny. Ale wykonalny tylko jak powstanie metropolitalna. Aktualnie kilkugodzinny remont/wypadek na obwodnicy oznacza jej zakorkowanie. Jak przeprowadzić rozbudowę obwodnicę nie zabijając Trójmiasta...

      • 2 1

  • podajcie co to za firma będzie badać, bo jak z 3miasta

    to te badania można sobie wsadzić, wiadomo gdzie.... w 3mieście nie ma wykszatłconych geofizyków, są za to po kursach niedzielnych w prafiach co to myślą że jak mają sprzęt to wszystko wiedzą i umią, a tak nie jest

    • 3 1

  • Jak POkazują sondarze II tury wyborów w gdańsku,kasy na obwodnicę najprawdopodobniej" niema
    i nie będzie"! POczekamy aż ludzie w Gdańsku zmądrzeją,rząd nie będzie finansował następnych kamienic dla Adamowicza,niech sobie kupi za pieniądze Gdańszczan!

    • 1 4

  • Widzę tu więcej specjalistów od hejtu politycznego niż od inwestycji drogowych.

    • 4 0

  • Kiełbasa wyborcza

    Trzeba pokazać że coś się robi, żeby skłonić do głosowania na panujących. Najlepiej zamydlić oczy jakimś tanim hasłem. Lepszym byłoby wbicie pierwszego szpadla na trasie budowy OMT.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane