Kolejne skrzyżowania w systemie Tristar
18 stycznia 2022
(176 opinii)
Odwrócenie priorytetów z podkreśleniem roli pieszych i rowerzystów, plany otwarcia na komercyjne aplikacje, większa cyfryzacja i usunięcie archaicznych funkcji. Tak wyglądają plany na rozwój systemu inteligentnego sterowania ruchem Tristar. Drogowcy z Gdańska podkreślają, że w momencie uruchomienia systemu udało się skrócić globalny czas przejazdu samochodów o ponad 18 proc., a komunikacji miejskiej - o ponad 9 proc.
2021-04-01 14:34
Każda z tych ulic w godzinach szczytu które zaczynają się już po 13:00 a kończą się po 18:00 jest dosłownie zatkana korkami. A rządzący Gdańskiem jakby po prostu mieszkali w zupełnie innych miastach, albo zwyczajnie tak bardzo śmieją się w twarz mieszkańcom którzy tracą ogrom czasu.
2021-04-01 15:02
Oczekiwać od "władzy" rozwiązania problemu, który powstał wskutek działań jednostek. Patrz, Grażynka, tam 300 złotych taniej za metr!
2021-04-01 15:12
Ktoś chyba nie rozumie że ilość ziemi w centrum jest skończona i nie starczy dla każdego:) To nie bułki nie można ich dowieźć;)
2021-04-01 15:16
Wtedy wszyscy podbudują się koło niego i będzie sam stękał ze są u niego korki. Geniusz:)
2021-04-01 15:30
2021-04-01 15:13
A to dlatego nie ma przedszkoli bo to wina ludzi że maja dzieci. Takie tematy władza może rozwiązać czy narracja będzie podobna?
2021-04-01 15:31
Mam 3 przedszkola w zasięgu spaceru - i można było wybierać. Ale ja nie wpadłem na pomysł mieszkania na Orunii Górnej czy Fikakowie...
2021-04-02 12:03
Dlatego tam było taniej.
2021-04-01 17:01
Tata Maty w gimbao z Darem kirali vibowit.
2021-04-01 15:08
2021-04-01 21:53
Bo nie ma takiej dzielnicy?
2021-04-02 09:03
jak niektórzy chociaż ludzie się nie przesiądą na inne środki komunikacji, całe miasto będzie stało w korkach.
2021-04-02 16:10
poczekaj na sinice w zatoce
2021-04-01 15:50
A co w tym mieście wyszło? Pseudo sprzedaż wodociągów Saurowi,elektrociepłowni Niemcom,śmierdzące wysypisko śmieci na Szadółkach,sprowadzenie jeżdżæcego złomu tramwajowego,utrudnianie życia kierowcom poprzeż zwężanie ulic i powielanie parodii przejść dla pieszych nie mówiæc o komunikacji z górnych tarasów miasta, itd,itd
2021-04-01 19:41
Gdyby nie Saur czy Niemcy to wodociągi czy elektrociepłownia wyglądały by jak zakłady mięsne albo stocznia - kupa złomu.
2021-04-02 09:45
wydaje ci się że oni zrobili coś pro bono ? Tu chodzi tylko o max wyzysk i zarobek, ta kasa zasila teraz Niemiecki i Francuski budżet. Gdyby na stanowiskach miasta były odpowiednie osoby a nie pacynki nastawione na kasę za prywatyzację to by dzisiaj miasto tym zarządzało, tyle, że wtedy te stanowiska nie były by objęte przez partyjniaków i
wydaje ci się że oni zrobili coś pro bono ? Tu chodzi tylko o max wyzysk i zarobek, ta kasa zasila teraz Niemiecki i Francuski budżet. Gdyby na stanowiskach miasta były odpowiednie osoby a nie pacynki nastawione na kasę za prywatyzację to by dzisiaj miasto tym zarządzało, tyle, że wtedy te stanowiska nie były by objęte przez partyjniaków i niektórym by nowe chaty w promocji nie wpadły i nie było by kaski na naukę dzieci za granicą gdzie same czesne wynosi ok 12-30 tys dolców rocznie w zależności od szkoły (mówimy o średniej) - zgadnij kogo mam na myśli...
2021-04-02 12:38
W poprzednim systemie tez nie robily nic pro bono, a i tak ostatecznie nie mialy srodkow, zeby realizowac swoja podstawowa dzialalnosc, ze o inwestycjach nie wspomne. To tak jak ze stoczniami. Przez dekade byly u progu bankructwa, a w tym czasie podejmowane byly rozne proby ich "ratowania". Te, ktore faktycznie byly probami ratowania, byly
W poprzednim systemie tez nie robily nic pro bono, a i tak ostatecznie nie mialy srodkow, zeby realizowac swoja podstawowa dzialalnosc, ze o inwestycjach nie wspomne. To tak jak ze stoczniami. Przez dekade byly u progu bankructwa, a w tym czasie podejmowane byly rozne proby ich "ratowania". Te, ktore faktycznie byly probami ratowania, byly nieudolne, zas cala reszta byla nastawiona na dojenie pod plaszczykiem ratowania. Kiedy te wszystkie plany "naprawcze" spalily na panewce, trzeba bylo w koncu je sprzedac. No i kto jest teraz tym zlym, najgorszym? Czy wsrod nich chocby wymienia sie ludzi, ktorzy do takiego stanu doprowadzili? Nie, mowi sie wylacznie o tych, ktorzy sprzedali zwloki stoczni jakims egzotycznym uniwersytetom jako eksponaty do badan.
2021-04-02 15:11
2021-04-02 08:46
2021-04-02 16:13
pozbycie się toksycznych mieszkańców o pisowskiej mentalności
2021-04-01 15:58
Czekamy do wyborów...
2021-04-01 17:44
Tylko na kogo tu głosować? Na reżysera?
2021-04-01 23:59
2021-04-01 17:53
Czyli co - zburzyć bloki i kamienice, zlikwidować chodniki i trawniki, i w środku miasta zrobić sieć autostrad? Niedługo później i tak będą tam znowu korki, bo przecież - tata, mama + 18-latek = 3 samochody na rodzinę, bo każdy musi mieć wygodnie.
2021-04-01 19:47
2021-04-02 12:02
cudów nie ma
2021-04-02 13:59
2021-04-02 16:08
przeprowadź się na wieś
2021-04-03 17:04
2021-04-05 21:15
Najbardziej irracjonalne jest blokowanie skrótów drogowych by kanalizować ruch do głównych arterii. Niestety takie rozwiązania kierują duże potoki aut na obwodnice i potęgują korki w mieście. Gdyby stworzyć siatkę ulic Kowalski nie musiałby stać w korku i jechać na około. Połączmy miasto skrótami, często wystarczy zlikwidować szlabany lub położyć 200m asfaltu lub choćby płyt.
2021-04-01 21:55
Rozcągniete, duże i podłużne miasto a Ci promują ruch pieszy kosztem komunikacji miejskiej. Brawo geniusze. Wychodzi też na to, że korki tramwajowe na Hucisku to po części efekt świadomej decyzji. Drugie brawo geniusze.
2021-04-02 06:10
Tristar to następny pomysł który miał zasilać pieniędzmi z kieszeni kierowców kasy miast rządzonych przez PO. Tristar to następny przekręt który wydoił miliony z kieszeni podatników. To nie Tristar ale LIPA na skale krajową. Taki Miś na miarę potrzeb potrzebujących
2021-04-02 09:27
Lewacka mentalność, ten system nic nie usprawnił chodziło tylko o wydojenie kasy. A teraz widząc że nie są w stanie tego usprawnić wymyślają farmazony.
2021-04-02 18:02
i rowerowy jako elementy łańcuchów ekomobilności: podróże w skali lokalnej pieszo i rowerem, na dalsze odległości pieszo lub rowerem oraz SKM i dalej pieszo lub rowerem miejskim lub drugim własnym. To naprawdę działa w kapitalistycznych miastach.
2021-04-03 15:18
Najlepszym sposobem na regulowanie ruchem w miastach są właśnie takie zintegrowane systemy. Pamiętajmy, że samochodów przybywa, ale wzrasta też świadomość mieszkańców w kwestii alternatyw dla samochodów. Dlatego potrzeba kontroli i ustalania priorytetów
2021-04-01 18:47
Mogę w ciagu godziny zrobić rozpiskę, co, gdzie zrobić żeby usprawnić ruch. Gdzie dołożyć warunkowy skręt, wydłużyć pas do skrętu, ustawić światła. Nie trzeba do tego tristara i komputerów tylko trochę pomyślunku i ruszenia ciężkich zadków z za biurek.
2021-04-01 18:52
Wszystko
2021-04-02 06:14
Tu chodzi tylko o ciągłe dojenie kasy. To nie chodzi o poprawę komunikacji, przepływu aut tylko o ciągłe gadanie o tym i ciągłe dojenie kasy, zatrudnianie rodziny i znajomych królika. Zamiast naprawiać trzeba ciągle wymyślać, planować i brać pieniądze.
2021-04-01 18:56
W robocie państwowo-samorządowej nie chodzi o to żeby rozwiązać jakiś problem tylko żeby o tym nieustająco gadać, wskazywać na fakt że niezbędne są dodatkowe środki oraz wygenerować dokumenty że nierozwiązanie problemu nie jest naszą winą...
2021-04-02 06:41
Takich głupio mądrych jak ty specjalistów przyspawanych do fotela samochodowego nie potrzebujemy.
2021-04-02 09:02
na poziomie strategicznym wymiękasz: proponujesz gotowanie żaby. Amerykanie przez kilkadziesiąt lat szli zgodnie z Twoimi pomysłami, teraz nie wiedzą, jak znaleźć środki na utrzymanie przewymiarowanej infrastruktury tworzonej wyłącznie z myślą o ruchu samochodów. Pomyśl o zapewnieniu komfortu i bezpieczeństwie ruchu ludzi poruszających się inaczej niż samochodami. Może coś zrozumiesz
2021-04-02 09:11
Poziom taktyczny to logistyka, która zapewnia dowiezienie zaopatrzenia do sklepów, hurtowni, restauracji i hoteli. Od tego są samochody. Pieszo to możesz papier toaletowy dotargać do domu.
2021-04-02 09:24
Z czego 38% odbywa się poza szczytem komunikacyjnym.
2021-04-02 12:51
Dodanie mozliwosci warunkowego skretu to nie jest przewymiarowywanie infrastruktury, czy cokolwiek tam Ci sie wydaje. To optymalizacja wykorzystania istniejacej infrastruktury. A jesli chocby kilka pojazdow pojedzie dalej, zamiast stac w korku, to bedzie to tez zbawienne dla tejze infrastruktury. I, zaskocze Cie, pieszy tez skorzysta na tym, ze korki samochodowe beda mozliwie najmniejsze.
2021-04-02 17:58
na poziomie strategicznym każda poprawa warunków jazdy terenochłonnych pojazdów, jakimi są samochody, pogarsza warunki ruchu pieszych i rowerzystów oraz paradoksalnie - również użytkowników samochodów. Żeby to ogarnąć, warto poczytać trochę literatury i rozwinąć wyobraźnię. Wyobraźnia skądinąd jest ważniejsza od wiedzy: cytuję w tym miejscu opinię niejakiego A.Einsteina.
2021-04-02 12:01
ile to kosztowalo ? ilu decydentów ustawiło pokolenia....
2021-04-02 16:19
zamiast wiedzy wystarczy rozpiska chłopskiego filozofa? tak to można u cioci na imieninach
2021-04-03 15:19
Nikt nie usprawni miasta dla jednego kierowcy
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.