• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar ma pomóc rozładować korki na Obłużu

Patryk Szczerba
2 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Unruga i Kwiatkowskiego. Zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Unruga i Kwiatkowskiego.

Montaż nowych sterowników sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic Unruga - Boisko, Unruga - Kwiatkowskiego, Unruga - Cechowa zsynchronizowanych z Tristarem ma pomóc rozładować korki na Obłużu. Montaż zaplanowano na koniec roku, o ile uda się rozstrzygnąć przetarg.



Przypomnijmy, że od kilkunastu tygodni z estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga i dalej na Oksywie można zjechać dwoma pasami ruchu. Przy okazji zniknęła też zielona strzałka przed skrzyżowaniem.

Najpierw zmiany na jezdni



- Było to konieczne z uwagi na obowiązujące rozporządzenie, które nie dopuszcza wyświetlania "zielonej strzałki" w sytuacji, gdy do skrętu przeznaczone są dwa lub więcej pasy ruchu - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta tłumaczyły, że wnioskowali o nią kierowcy, zapowiadając, że nowa organizacja ruchu jest w trakcie opracowania.

W rozładowaniu zatorów ma pomóc Tristar. Mimo że system funkcjonuje od kilku lat, to wiele newralgicznych skrzyżowań nie jest przez niego obsługiwanych. Wśród nich są skrzyżowania ulicy Unruga z ulicami Kwiatkowskiego, Cechową i Boisko na Obłużu. Do końca roku ma się to zamienić.

Wkrótce przeprogramowanie sygnalizatorów



Miasto szuka dostawcy, który zaprojektuje, zamontuje i skonfiguruje nowe sterowniki na sygnalizacji sygnalizatorów.

- Sygnalizacja ta zostanie dostosowana do pracy akomodacyjnej, czyli zależnej od chwilowych charakterystyk ruchu. Planujemy wyposażyć sterowniki sygnalizacji w urządzenia radarowej detekcji pojazdów, system priorytetów transportu zbiorowego, kamery nadzoru wizyjnego oraz wykonać połączenia światłowodowe z siecią Tristar - zapowiada wiceprezydent Gdyni.
Za rok ma być gotowy projekt zmian na samej ul. Unruga. Gdynia wybrała wykonawcę dokumentacji projektowej. Przebudowa dotyczy odcinka od ul. Śmidowicza do estakady.

Plan zmian obejmuje m.in. zmianę nawierzchni ulicy Unruga, a także przebudowę wszystkich skrzyżowań w obrębie inwestycji oraz sygnalizacji świetlnej, która znajdzie się również przy przejściach dla pieszych. Część czytelników chce poszerzenia ulicy, argumentując, że planowane przez miasto działania niewiele zmienią.

Miejsca

Opinie (282) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • tam jedynie może pomóc przebudowa drogi ale to rozumiem przekracza możliwości obecnych władz. (13)

    • 125 5

    • przestancie planowac tylko do pracy

      rozbudowa, dodatkowe pasy, oswietlone lepiej drogi przeciez dojechac tam bez wzgledu na pore dnia ,to rowna sie stanie w korku i bez wzgledu na to czy wjedzie w niego na estakadzie czy na plk dabka czy unruga , tam sa wszedzie korki a juz od wielu miesiecy nawet dojazd do kosakowa wiaze sie z mega straconymi minutami w korku
      nie mowiac o tym jaki sajgon jest latem

      • 13 0

    • lata mijają, drogi powstają a korki te same (1)

      kiedy się nauczycie, że to tak nie działa?

      • 1 10

      • które drogi powstały w Gdyni?

        • 12 1

    • niezły żarcik z rana z tym Tristarem!! :)

      uśmiałem się do łez!!

      • 7 1

    • Gdzie dziś strajk ? (2)

      • 1 2

      • strajk aby po 16 godzinie, bo dzieci nie przyjdą (1)

        • 3 1

        • Ale pada to już nie

          Jeszcze by się w kościele chcieli schować przed deszczem

          • 2 0

    • Farby im nie styknie żeby ogarnąć takie ambitne rozwiązania drogowe

      • 6 0

    • Niech Szczurek odda 100 mln za lotnisko (4)

      będzie na dodatkowe pasy drogowe

      • 5 0

      • Ciekawe ile tych pasów? :D (3)

        Wychodzi 700m dwupasmowej drogi, jak na Adamowicza w Gdańsku :D

        • 1 1

        • Akurat wystarczy na poszerzenie Kwiatkowskiego (2)

          i nowe odnogi do skrętu - nawet po tej cenie

          • 3 0

          • Nie starczy nawet na wykup ćwierci działek pod to poszerzenie :) (1)

            Już pomijając że 700m to nie 6km.

            • 0 2

            • Nie wiesz o czym piszesz.

              Wąskie gardło to ostatni (pierwszy) odcinek Kwiatkowskiego, od strony Obłuża, który nie jest estakadą. Jest tam miejsce na dodatkowe pasy i teren należy do miasta.

              • 1 0

  • (13)

    Kiedy w końcu ten system będzie działał?

    • 85 3

    • Jak tylko Sasin się za to weźmie. (10)

      • 7 3

      • nie lepiej nowak? (1)

        albo komor niech zrobi referendum

        • 3 6

        • A dlaczego nie Bierut?

          • 0 1

      • Zajmie się UM Gdynia (7)

        w skali miasta 100 mln utopione w lotnisku to 70 mln Sasina w skali kraju to pikuś

        • 1 0

        • Gdyby to był tylko Sasin, to jakoś byśmy przeboleli. (6)

          • 0 0

          • Nieważne kto - jeśli robimy aferę w skali kraju na 70 mln (5)

            przyjmując, że w Polsce mieszka 250 razy więcej mieszkańców niż w Gdyni, to wystarczy pomnożyć jaka jest rzeczywista wartość przekrętu ekipy z UM Gdynia - tak porównawczo

            • 0 0

            • I w ten sposób dochodzimy do pieniędzy przeżartych na TVP podczas dwóch kadencji PiSu. (4)

              A przypominam, że przekrętów było znaaaacznie więcej.

              • 2 1

              • Oczywiście się zgadzam (1)

                tylko ludzie z jednego robią aferą, a drugiego jakby nie zauważali. Rząd PIS to ciąg afer i malwersacji (też się zgadzam) a w Gdyni nic się nie stało ( i z tym się nie zgadzam)

                • 0 0

              • A kto powiedział, że nic się nie stało?

                Tyle tylko, że 100 milionów przez 7 lat to trochę inna kwota niż 70 milionów na raz :)

                • 1 0

              • Hm... (1)

                My wciąż rozmawiamy o sygnalizacji?

                • 0 0

              • O pieniądzach, które mogłyby pójść na rzeczywiste rozwiązania.

                W tym sygnalizację :)

                • 0 0

    • dobrym przykładem jest żołnierzy wyklętych po 14.00 co dzień, tyle haj$u

      • 3 1

    • Żeby działał muszą go nazwać pyatstar albo nawet sheststar a tak działa tylko na tri i tak dobrze że nie nazwali go adinstar.

      • 2 1

  • A Tristar cokolwiek dał? Chociaż o 5%? (14)

    Dużo jeszcze po całym Trójmieście i jakoś nie zauważyłem żeby sygnalizacja gdziekolwiek się zmieniała z uwagi na korki

    • 130 3

    • (8)

      Gdyby nie tristar jeździłoby się o wiele trudniej. Dotyczy to również komunikacji miejskiej.

      • 6 29

      • Praca (7)

        Pracujesz tam i się utrzymujesz z tego systemu? Przecież on kompletnie nic nie wniósł a kosztuje miliony. O wiele więcej korzyści by przyniosło zamontowanie liczników sekundowych ile do zmiany świateł brakuje, oraz edukacja kierowców aby byi przygotowani do ruszenia oraz ostatnio widzę częstą przyczynę korków to pozostawianie dużych odstępów pomiędzy autami stojącymi na światłach. Często przez to korkuje się skrzyżowanie lub nawet obwodnica na zjazdach.

        • 17 4

        • (6)

          Czyli sam doszedłeś do wniosku, że sami sobie robimy te korki i nieważne jakie rozwiązanie stworzymy czy wdrożymy, to dopóki będziemy jeździć jak sieroty będziemy stać w korkach.
          P.S. nie ma naukowego dowodu że sekundniki upłynniają ruch, są za to dowody że przez nie więcej kierowców przejeżdża na czerwonym.

          • 4 12

          • (5)

            Sa badania wysarzy nie byc leniem i poczytac a ni pisac bzdury. Sekundnki pomagaja !!!!

            • 7 3

            • Sekundniki zwiększają liczbę wypadków, inaczej już dawno byłyby wszędzie. (4)

              Poza tym nie są potrzebne, bo mamy zieloną falę.

              Przynajmniej w teorii, bo sporo kierowców za punkt honoru ustala sobie dojechanie jak najszybciej do czerwonego i zatrzymanie się na światłach.

              • 4 13

              • (1)

                Żeby mieć zieloną falę trzeba jechać co najmniej 70-80 km/h. Niestety, przy jeździe zgodnie z przepisami nie jest możliwe nie trafić na czerwone

                • 8 3

              • Nieprawda.

                I powiem Ci, że nigdy bym o tym nie wiedział, gdybym nie kupił sobie skutera.

                Jadąc nieco poniżej 50, zielonej fali nie mam tylko na Zwycięstwa/Grunwaldzkiej - za mała prędkość.

                A potem okazuje się, że niespodzianka - w samochodzie też to działa, ale niestety tylko przy zerowym ruchu, bo jazda 2-3km poniżej limitu jest jakąś zbrodnią, a samochodem sznurka stojących nie ominiesz żeby się wpasować elegancko na zielone.

                • 2 5

              • (1)

                Bzdura, przestan wymsla , przed chwila pisales ze niema badan, a nagle wymesiles? Jestes moze pracownikiem um lub tristar?

                • 2 1

              • Nie wiem kto napisał że badań nie ma, bo badania są :)

                Wyszukaj na przykład:
                "The issue of using countdown timers at intersections with traffic lights: A literature review"

                • 1 1

    • Tristar od marca nie dziala

      • 2 3

    • Coś tam dał, teraz się jedzie, 5 km/h ale jedzie ;D

      • 1 0

    • Może dał 5% , a może zwyczajowe 10%.... (2)

      Pytanie brzmi komu?

      • 4 0

      • Ale przy jego instalacji zapowiadano właśnie poprqwę o 5%

        • 1 0

      • na pewno nie poprawił warunku ruchu pieszych

        • 0 0

  • (5)

    Ten system to wielka pomyłka i wiadomo to od dawna a Gdynia chce w to dalej brnąć?

    • 99 6

    • (3)

      Byłem tam kiedyś i rzeczywiście na tym Obłużu i Pogórzu korki niemiłosierne, nie rozumiem ludzi którzy kupują tam mieszkania.

      • 6 1

      • wyobraź ..... (2)

        sobie (choć to może trudne ;p ) że mnóstwo ludzi mieszka tam od urodzenia ;)

        • 4 1

        • Zawsze można się wyprowadzić :) (1)

          Już minęły czasy gdzie trzeba było siedzieć z rodzicami, dziadkami i pradziadkami na ojcowiźnie.

          • 2 0

          • Jak pensja 2000 złoty to ciężko uzbierać na nowe mieszkanko

            • 2 0

    • Gdynio, jeżeli nie macie tego tristara w tamtej okolicy, nawet o nim nie myślcie - zakorkuje totalnie wszystko a dodatkowo nabijecie komuś portfel zupełnie niepotrzebnie

      • 5 0

  • Czy Tristar w Gdyni to atrapa? (3)

    Odnoszę wrażenie że tristar w Gdyni to atrapa, mogę się mylić ale przez wiele lat nic się nie zmieniło na lepsze a wręcz przeciwnie. Drogi zakorkowane stan ich woła o pomstę do nieba.

    • 95 5

    • Prawo nagłówków Betteridge'a.

      • 1 1

    • i lotnisko które nie fukcjonuje

      a 100 mln(naszych!!!) poszłoooo....

      • 1 0

    • Trzeba na problem spojrzeć z innej perspektywy, tj. ile % dał tristar a o ile % wzrosła liczba samochodów na 1000 mieszkańców.

      W Gdańsku od 2013 ta liczba wzrosłą o 20-25%. Pytanie jakby się jeździło bez Tristara przy takiej samej liczbie samochodów.

      • 0 1

  • jedyne inwestycje w Gdyni to ustawianie znaków pionowych luba malowanie poziomych

    biała farba albo słupki, wyświetlacze.

    • 74 4

  • Decyzja spóźniona (19)

    a obserwując obecne działanie systemu to i tak nic nie da

    • 48 1

    • (18)

      Kabaretu na Obłużu ciąg dalszy, ludzie lepiej zróbcie remont i poszerzcie Kwiatkowskiego pod górę i korki cudownie znikną, czy nikt z was tego nie rozumie?

      • 5 1

      • w żadnym mieście świata poszerzanie ulic nie przyniosło likwidacji albo nawet redukcji korków (16)

        tylko zdecydowane działania na rzecz poprawy komfortu pieszych, rowerzystów i innych rodzajów transportu alternatywnych wobec samochodów może coś pomóc.

        • 0 5

        • Pandemia coś innego pokazała (9)

          • 1 0

          • Co pokazała? (8)

            Tylko tyle, że jak dobudujesz szkół, żeby rodzice przestali wozić dzieci na drugi koniec miasta, korki się zmniejszą.

            • 1 0

            • Po pierwsze samochody nie są takie blee,

              Umożliwiają zachowanie dystansu.

              • 0 0

            • Zależność liczba aut/ liczba dróg to w korkach oczywistość. (6)

              • 1 0

              • Zakładając, że liczba aut jest stała. (5)

                A nie jest, bo jak poszerzysz drogi, więcej ludzi wybierze samochód.

                • 0 0

              • Nie jest tak, gdyż społeczeństwo się starzeje , więc gro osób będzie rezygnowała z samochodu (4)

                Ponadto mamy niż demograficzny i podwożenie dzieci "do szkół i przedszkoli na drugi koniec miasta" będzie się zmniejszało . Ponadto Gdynia też się wyludnia.

                • 0 0

              • Jak na razie, społeczeństwo się starzeje (3)

                Więc mamy coraz więcej tragicznych kierowców.
                Liczba samochodów na drogach ciągle rośnie.

                • 0 0

              • Ze względu na sytuację demograficzną wkrótce to się zatrzyma (2)

                • 0 0

              • Niby czemu? (1)

                Ludzie są tak przyspawani do foteli, że dopóki coś widzą, będą jeździć.

                • 0 0

              • Raz zdrowie,

                Dwa emeryci nie jeżdżą codziennie do pracy

                • 0 0

        • (5)

          Byłeś w Kaliningradzie? tam się nie rozbudowuje ulic i są mega korki, a pojedź do Brukseli gdzie masz kilka ringów dookoła miasta i zobacz jak tam się jeździ.

          • 1 0

          • Jedź do Detroit i zobacz, że jednak dużo to nie daje... (4)

            • 0 2

            • (2)

              Byłem 2 lata temu w Detroit, po kryzysie z 2008 roku i upadku przemysłu motoryzacyjnego, to jest wymarłe miasto, pełno pustostanów, właściwie poza centrum nie ma żadnego większego ruchu, nie wiesz chyba o czym piszesz!

              • 0 0

              • Średni czas dojazdu do pracy to prawie godzina w jedną stronę... (1)

                Słabo jak na puste miasto z szerokimi pasami, nie?

                • 0 0

              • Zależy ile drogi...

                • 0 0

            • Oglądałeś za dużo filmów z lat 80 typu Robocop.

              • 0 0

      • 100 mln nie poszłoby na lotnisko, którego nie ma

        to byłaby kasa

        • 2 0

  • W Ozorkowie czy innych Pabianicach by już sobie z problemem poradzili. (2)

    Ale tam urząd nie rozrasta się do monstrualnych form przyjmując niczym bestia dziwne nazwy. W Gdyni ideą jest gonić króliczka....

    • 65 1

    • Przy jednej głównej drodze w Ozorkowie, rzeczywiście wszystko jest proste .

      • 1 2

    • a jeszcze Prezydent

      winny 100 mln za lotnisko mieszkańcom!

      • 2 0

  • podczas kampani wyborczej prezydent przyjechał pod Kaufland, rozdawał cukierki i obiecywał wiele inwestycji na północy Gdyni (8)

    miała być przebudowa Unruga, Kwiatkowskiego, Dąbka i wiele innych. dlaczego nic nie robią? te tablice to rozwiązanie problemów???

    • 69 1

    • Jak dlaczego nie robi?

      Bo wygrał wybory. Przed następnymi wyborami znowu wpadnie naobiecać :p

      • 14 1

    • bo w hurtowni nie chcą mu już sprzedawać farby do asfaltu na kredyt

      • 6 1

    • Świadomy wyborca (5)

      Robi Was w jajo od ilu kadencji?
      Wy nadal klapki na oczach!

      • 10 1

      • a co zaproponowałby jego potencjalny kontrkandydat? (4)

        gdzie są ci geniusze potrafiący wygenerować wiele tanich i prostych rozwiązań?

        • 0 3

        • Po pierwsze nie wydawać na bzdury (3)

          100 mln utopione w lotnisku

          • 2 0

          • No to słabo, jak największy kontrkandydat ma odpowiadać za CPK :) (2)

            30-40 miliardów identycznie utopione w dużo większym lotnisku.

            • 0 1

            • Skala podobna biorąc pod uwagę, że jedno w skali miasta a drugie w skali państwa.

              Ponadto Horała ma tam jakieś stanowisko a nie jest decyzyjny w sprawie przekazania pieniędzy z budżetu. Też czekam na normalnego kontrkandydata. Bzdur o wiele więcej: dziwne parki, czy promocja działki po Maxime za 350 tys, której jeszcze nie sprzedano.

              • 0 0

            • i nowy pomnik Wendy za prawie 630 tys zł...

              • 0 0

  • zanim wydasz kasę (3)

    trzeba sprawdzić czy gdziekolwiek tristar te korki skutecznie rozładowuje

    • 67 3

    • Chyba zapomniałeś jak jeździło się przed Tristarem i to wtedy gdy był mniejszy ruch.

      • 5 7

    • To tak jak z lotniskiem (1)

      Wpierw wydamy 100 mln a potem zapytamy się czy możemy....

      • 3 0

      • ale za to można potem zrobić protokół zniszczenia.. ;)

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane