• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar ma pomóc rozładować korki na Obłużu

Patryk Szczerba
2 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Unruga i Kwiatkowskiego. Zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Unruga i Kwiatkowskiego.

Montaż nowych sterowników sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic Unruga - Boisko, Unruga - Kwiatkowskiego, Unruga - Cechowa zsynchronizowanych z Tristarem ma pomóc rozładować korki na Obłużu. Montaż zaplanowano na koniec roku, o ile uda się rozstrzygnąć przetarg.



Przypomnijmy, że od kilkunastu tygodni z estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga i dalej na Oksywie można zjechać dwoma pasami ruchu. Przy okazji zniknęła też zielona strzałka przed skrzyżowaniem.

Najpierw zmiany na jezdni



- Było to konieczne z uwagi na obowiązujące rozporządzenie, które nie dopuszcza wyświetlania "zielonej strzałki" w sytuacji, gdy do skrętu przeznaczone są dwa lub więcej pasy ruchu - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta tłumaczyły, że wnioskowali o nią kierowcy, zapowiadając, że nowa organizacja ruchu jest w trakcie opracowania.

W rozładowaniu zatorów ma pomóc Tristar. Mimo że system funkcjonuje od kilku lat, to wiele newralgicznych skrzyżowań nie jest przez niego obsługiwanych. Wśród nich są skrzyżowania ulicy Unruga z ulicami Kwiatkowskiego, Cechową i Boisko na Obłużu. Do końca roku ma się to zamienić.

Wkrótce przeprogramowanie sygnalizatorów



Miasto szuka dostawcy, który zaprojektuje, zamontuje i skonfiguruje nowe sterowniki na sygnalizacji sygnalizatorów.

- Sygnalizacja ta zostanie dostosowana do pracy akomodacyjnej, czyli zależnej od chwilowych charakterystyk ruchu. Planujemy wyposażyć sterowniki sygnalizacji w urządzenia radarowej detekcji pojazdów, system priorytetów transportu zbiorowego, kamery nadzoru wizyjnego oraz wykonać połączenia światłowodowe z siecią Tristar - zapowiada wiceprezydent Gdyni.
Za rok ma być gotowy projekt zmian na samej ul. Unruga. Gdynia wybrała wykonawcę dokumentacji projektowej. Przebudowa dotyczy odcinka od ul. Śmidowicza do estakady.

Plan zmian obejmuje m.in. zmianę nawierzchni ulicy Unruga, a także przebudowę wszystkich skrzyżowań w obrębie inwestycji oraz sygnalizacji świetlnej, która znajdzie się również przy przejściach dla pieszych. Część czytelników chce poszerzenia ulicy, argumentując, że planowane przez miasto działania niewiele zmienią.

Miejsca

Opinie (282) 3 zablokowane

  • Gdynia-Wejherowo odległość +-30km czas pokonania 1.5h . Dziękuje ( Operatorzy świateł i systemu usprawnień )

    • 0 0

  • tristar to największe badziewie. szkoda kasy

    • 3 0

  • Tristar to chyba tylko argument zeby zamontowac wszedzie kamery

    Bo tak naprawde ten system jak nie dzialal tak nie dziala i nie wazne czy jedziesz zgodnie z przepisami, czy jest ruch czy nie. Zawsze na co drugich swiatlach przystanek. Liczniki do zielonego swiatla to w Gdansku oczywiscie marzenie wiec nie wiesz czy zapali sie czerwone zaraz, czy moze zaraz zapali sie zielone. Ogolnie oceniam ten system jak wybory Sasina. Kasy poszlo na to pelno, a rezultat zaden...

    • 2 0

  • Marek Łucyk...

    Jesteś Jak PIS... Weż Koleżanki, Kolegów i ...

    • 2 0

  • Zacznijcie budowac nowe drogi i poszerzac ulice o dodatkowe pasy dla aut (1)

    To apel Gdynian. Jak widac w komentarzach chcemy nowych drog i poszerzenia ulic. Nie chcemy tristarow, farby czy zabierania parkingow na doniczki z kwiatami. Chcemy nowoczesnego nadmorskiego miasta ktore sie rozwija i w ktorym to mozna poruszac sie bez korkow paralizujacych miasto. Nalezy poszerzyc Unruga o dwa pasy dla aut oraz Kwiatkowskiego o dwa pasy dla aut. Zrobic tunele na Chyloni pod torami albo zbudowac druga estakade. Co z droga OPAT? Kiedy ta powstanie? Inaczej,bez tego wszystkiego zginiemy w korkach

    • 2 0

    • Oczywiście OPAT i druga Estakada to podstawa. To już powinni być zrobione na wczoraj. Również winno się myśleć nad alternatywa dla Oksywia

      • 1 0

  • Mieszkam od 10 lat za granica, czytam o Gdyni bo tam sie wychowalem, mieszkalem 23lata, chodzilem do szkoly, studia ...ale jak

    Mieszkam od 10 lat za granica, czytam o Gdyni bo tam sie wychowalem, mieszkalem 23lata, chodzilem do szkoly, studia ...ale jak widze jak Gdynia sie zmienia to masakra. Odwiedzam ja ale dalej to nie jest nic dobrego co sie dzieje

    • 0 0

  • tristar - ciekawe co jeszcze wymyślą za miliony, aby pokazywało

    to coś, że jest mgła i należy zwolnić lub dopuszczalną prędkość. Pegasusy z 90tych lat już był lepszy :D

    • 0 0

  • Założeniem Tristara było uspokojenie ruchu, czyli de facto zakorkowanie Trójmiasta
    Bo im dłużej samochody stoją w korkach..... No j kto przelewa pieniądze na fundację rozwoju wydziału budownictwa lądowego.... No a my jako konsultanci mamy z tego hm procent. No, No i kto jest górą?

    • 0 0

  • tristar

    Tristar już był wprowadził go Pan Oskarbski po gwarancji złomowano cał system iwprowadzono inny.Winnego nie było Czto znaczy że wracamy do tego co złomowano

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane