• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar ma pomóc rozładować korki na Obłużu

Patryk Szczerba
2 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Unruga i Kwiatkowskiego. Zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Unruga i Kwiatkowskiego.

Montaż nowych sterowników sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic Unruga - Boisko, Unruga - Kwiatkowskiego, Unruga - Cechowa zsynchronizowanych z Tristarem ma pomóc rozładować korki na Obłużu. Montaż zaplanowano na koniec roku, o ile uda się rozstrzygnąć przetarg.



Przypomnijmy, że od kilkunastu tygodni z estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga i dalej na Oksywie można zjechać dwoma pasami ruchu. Przy okazji zniknęła też zielona strzałka przed skrzyżowaniem.

Najpierw zmiany na jezdni



- Było to konieczne z uwagi na obowiązujące rozporządzenie, które nie dopuszcza wyświetlania "zielonej strzałki" w sytuacji, gdy do skrętu przeznaczone są dwa lub więcej pasy ruchu - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta tłumaczyły, że wnioskowali o nią kierowcy, zapowiadając, że nowa organizacja ruchu jest w trakcie opracowania.

W rozładowaniu zatorów ma pomóc Tristar. Mimo że system funkcjonuje od kilku lat, to wiele newralgicznych skrzyżowań nie jest przez niego obsługiwanych. Wśród nich są skrzyżowania ulicy Unruga z ulicami Kwiatkowskiego, Cechową i Boisko na Obłużu. Do końca roku ma się to zamienić.

Wkrótce przeprogramowanie sygnalizatorów



Miasto szuka dostawcy, który zaprojektuje, zamontuje i skonfiguruje nowe sterowniki na sygnalizacji sygnalizatorów.

- Sygnalizacja ta zostanie dostosowana do pracy akomodacyjnej, czyli zależnej od chwilowych charakterystyk ruchu. Planujemy wyposażyć sterowniki sygnalizacji w urządzenia radarowej detekcji pojazdów, system priorytetów transportu zbiorowego, kamery nadzoru wizyjnego oraz wykonać połączenia światłowodowe z siecią Tristar - zapowiada wiceprezydent Gdyni.
Za rok ma być gotowy projekt zmian na samej ul. Unruga. Gdynia wybrała wykonawcę dokumentacji projektowej. Przebudowa dotyczy odcinka od ul. Śmidowicza do estakady.

Plan zmian obejmuje m.in. zmianę nawierzchni ulicy Unruga, a także przebudowę wszystkich skrzyżowań w obrębie inwestycji oraz sygnalizacji świetlnej, która znajdzie się również przy przejściach dla pieszych. Część czytelników chce poszerzenia ulicy, argumentując, że planowane przez miasto działania niewiele zmienią.

Miejsca

Opinie (282) 3 zablokowane

  • Bo to było tak.... kurcze nic się tam nie sprawdza, malowanie pasów, znaki hm.... to może tristar damy?

    no i coś trzeba było wymyślić, że coś robimy, ze próbujemy, ze działamy....;-) jak by powiedział Pan redaktor Rafał Wojda z TVNu którego lubię rano słuchać... ech....

    • 8 0

  • Najlepiej TriStar rozładowuje kasę (1)

    Odpowiedzialni za ten przekręt powinni w pudle siedzieć. Kiedys mogłeś cała wladka4 w Gdyni przejechać na fali zielonej. Teraz mam wrażenie że jest to sterowane z zoo oliwskiego sekcja szympansy które obserwują na kamerach ruch i jak jadę wciskają przycisk czerwone

    • 34 1

    • Tristar

      Problem w tym, że oni nie mogą tak sterować aby rozładować korek. Muszą zmieniać program cały dla świateł, więc pewnie zanim to zrobią to korka dawno już nie ma ;)

      • 0 0

  • Także tego...

    Montaż zaplanowano na koniec roku, o ile uda się rozstrzygnąć przetarg.

    • 9 0

  • On nigdy nie pomaga

    • 12 0

  • Może lepiej jednak niech nie próbuje XD

    • 6 0

  • Opinia wyróżniona

    gdyby cały ten system został na jakiś czas wyłączony to wtedy wszyscy znawcy tematu by się przekonali czy działa czy nie (12)

    w samej Gdyni każdego roku przybywa 5 tysięcy samochodów osobowych rocznie. Ludzie rezygnują z komunikacji miejskiej i wszędzie jeżdżą autami. To jak ma nie być korków? Inwestycji drogowych praktycznie nie ma, liczba pojazdów rośnie bardzo szybko a jakoś warunki ruchu nie pogarszają się aż tak drastycznie.
    Przed Tristarem też były korki w wielu miejscach i to nieraz bardziej uciążliwe, mimo mniejszej liczby samochodów na drogach.
    Tylko kto o tym pamięta i w ogóle pomyśli

    • 37 62

    • doświadczenia prowadzone np. w Krakowie dowodzą, że całkowite wyłączenie sygnalizacji świetlnej znacząco usprawnia ruch i (1)

      • 3 6

      • Kraków jest jednym z najbardziej zakorkowanych miast w Polsce

        usprawnianie ruchu może wynikać z uspokojenia go i przekonania większej liczby mieszkańców do rezygnacji z samochodu na rzecz np. przestawienia się na spacery piesze lub przejazdy rowerowe na małe i średnie odległości. Korki we wszystkich miastach powoduje nadmiar samochodów , a nie niedostatek rozwoju sieci ulicznej.

        • 4 2

    • Proszę sprawdzić w Gdańsku (2)

      Prawoskręt z Havla w Armii Krajowej, światła na wprost normalne, w prawo 2-3 samochody i stop bo przejście - efekt korek. Co tu pomaga Tristar?

      • 10 3

      • Nie pomaga, bo ludzie zamiast się grzecznie ustawić do skrętu w prawo januszują.

        Nawet nie wiem ile razy przegapiłem zielone na wprost, które jest częścią ślicznej zielonej fali, bo jakiś "spryciarz" musiał koniecznie jechać środkowym do końca i dopiero wtedy się wciskać.

        • 5 0

      • ale system Tistar miał pomóc ale nie Wam... miał pomóc i pomógł kolesiom ustawić sie do konca zycia finansowo... Gdańsk to Mafia, tristar, pkm, mevo ile jeszcze zebyscie przejrzeli na oczy wyborcy?

        • 5 2

    • Przecież to jest bubel.

      Wszyscy, którzy jeżdżą po Gdańsku to wiedzą. Zresztą jak ma nj być jak przetarg wygrała firma, która nigdy nie zajmowała się nawet podobnymi systemami. Wielomiesięczne opóźnienia, niesprawny system oddany do użytku i firemka zawinęła się kilka miesięcy po zakończeniu inwestycji. Przypadek?
      Ile kosztuje roczny serwis tego bubla?

      • 15 2

    • Dawniej nie było też Google Maps z natężeniem ruchu

      Dzisiaj, gdyby nie Android Auto nie dałoby się jeżdzić po Trójmieście ale żadna w tym zasługa urzędników.
      Regulacja świateł czyniona na zlecenie urzędników to dramat, najbardziej można zauważyć gdy nie ma już korków, wieczorami, gdy na wielu ulicach należy zatrzymywać sie na prawie każdych światłach.

      • 10 0

    • Al, a wiesz kiedy na Dąbrowie i Karwinach (1)

      nie bywało korków? mówię o czasach przez rozpoczęciem S6; wtedy, kiedy brakło prądu i sygnalizacja w ogóle nie działała - wtedy jeździło się płynnie; masz na to jakąś cudowną odpowiedź?

      • 5 0

      • Ano, to było przed zalewem Polski gruzami z EU.

        Teraz samochodów jest nieporównywalnie więcej.

        • 0 2

    • mieszkanic

      To jest 100 % prawdy -samochodów przybywa a jezdnie nie ma niekiedy gdzie budować (tunele lub estakady nad estakadą ) !!!!!

      • 0 0

    • Dokładnie

      Samochodów przybywa bardzo szybko. Nowych mieszkań i osiedli też. Wszyscy chcą mieć łatwy dojazd, ale jak ulice są w remontach to tylko narzekania słychać. Jak budują nowy węzeł na Kaczych Bukach tak samo. To jak te drogi remontować?

      • 0 0

    • Twoj nick mowi przystko o twojej wypowiedzi el dzbanie.

      • 0 0

  • Gdyby tristar wyłapywał sprawców wykroczeń drogowych

    to by było coś i z wielką korzyścią dla wszystkich a tak... wydana kasa i korzystają znajomi królika którzy mają tam robotę!

    • 7 5

  • Kolejny przetarg. Same wałki w Gdyni.

    Afera z lotniskiem ogromna.

    Jurek

    • 14 0

  • Tristar pomóc - oksymoron

    • 9 0

  • Czy sa wiarygodne dane pokazujace skuteczność Tristara? (1)

    Mam wrażenie, że w Gdańsku ten system nic nie daje.

    • 13 0

    • Do danych kont bsnkowych ma dostęp właściciel i KAS

      Pytaj tam jak skutecznie Tristar je zapełnił.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane