- 1 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (117 opinii)
- 2 Przestępca seksualny wpadł w porcie (74 opinie)
- 3 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (44 opinie)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (306 opinii)
- 5 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (75 opinii)
- 6 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (206 opinii)
Tristar na kolejnych skrzyżowaniach Gdyni
Cztery ważne skrzyżowania na północy Gdyni będą włączone do sieci sterowania ruchem Tristar. Zostaną tam zastosowane programy z nową logiką sterowania, a priorytetem ma być przyspieszenie przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej. Po zmianach w systemie Tristar będzie 80 ze 103 gdyńskich skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.
Teraz z technologii będą mogli korzystać kierowcy jeżdżący do Obłuża, Pogórza, Oksywia i Babich Dołów. Do systemu dołączą bowiem cztery skrzyżowania ul. Unruga:
Unruga - Podgórska - Kuśnierska,
Unruga - Kwiatkowskiego,
Unruga - Cechowa,
Unruga - Śmidowicza.
Priorytet dla opóźnionych autobusów
Dziś Tristar zarządza 76 ze 103 skrzyżowań objętych sygnalizacją świetlną. Po inwestycji wartej ok. 550 tys. zł jeszcze w tym roku w systemie będzie więc już 80 skrzyżowań.
- Sygnalizacje świetlne w ciągu ul. Unruga wyposażymy w nowe sterowniki, dodatkowe urządzenia detekcji, połączenia sieciowe, a także przygotujemy programy z nową logiką sterowania, z uwzględnieniem pracy w systemie Tristar - opowiada Maciej Bodal, kierownik Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni. - Docelowo uruchomimy system priorytetów dla transportu zbiorowego. Zapewni on uprzywilejowanie opóźnionych pojazdów i tym samym skrócenie czasu ich przejazdu przez skrzyżowanie - dodaje.
Kolejne skrzyżowania po przebudowie Kwiatkowskiego
Gdy zakończy się rozbudowa ul. Kwiatkowskiego, przyjdzie czas na kolejne etapy inwestycji. Po instalacji połączeń światłowodowych ze sterownikami na ul. płk. Dąbka, przyjdzie czas na włączenie do Tristara sygnalizacji świetlnych skrzyżowań ulicy płk. Dąbka z Kwiatkowskiego, Derdowskiego, Staniewicza, Sikorskiego i Porębskiego. Na koniec pod Tristar zostanie podpięte skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i Zielonej oraz pętla Babie Doły na ul. Zielonej.
I etap prac zakończy się w grudniu 2021 r. II etap zostanie zrealizowany najwcześniej w 2022 r., a ostatni - obejmujący ul. Zieloną - nie wcześniej niż w 2023 r.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-05-12 11:12
Kiedy światła na skrzyżowaniy Apollina - Chwarznienskiej? (3)
Przy obecnym natężeniu ruchu nie można włączyć sie do ruchu z ulicy Apollina? Na zjeździe do Biedronki pomyślano oświatłach ale o mieszkańcach Chwarzna już nie
- 16 7
-
2021-05-12 19:13
każdy wuj na swój strój
światła tam do niczego potrzebne nie są. Toż to raptem kilka metrów od świateł przy biedrze... Chwarzno to nie centrum wielkiego miasta, tylko zapyziała dzielnica domków budowanych system gospodarczym z tego, co się udało nakraść za prlu. I nie piszcie, że to nie prawda, bo znam wielu takich, co kradli z podupadajacych państwowych przedsiębiorstw i
światła tam do niczego potrzebne nie są. Toż to raptem kilka metrów od świateł przy biedrze... Chwarzno to nie centrum wielkiego miasta, tylko zapyziała dzielnica domków budowanych system gospodarczym z tego, co się udało nakraść za prlu. I nie piszcie, że to nie prawda, bo znam wielu takich, co kradli z podupadajacych państwowych przedsiębiorstw i się tam wtedy pobudowali i pamiętam te budowy, domki polepione z pierdyliarda gatunków zdobycznego materiału poobijane sajdingiem. Jedno co by się tam przydało, to drogi lokalne między domkami, bo cześć z nich to albo klepisko, albo stare płyty drogowe na których można urwać wydech.
- 0 0
-
2021-05-12 13:06
Kolejne światła, w odległości ~50 m od skrzyżowania ze światłami z Biedronką? Na pewno "upłynnią" ruch w okolicy... Na Apollina tak długo się nie stoi, piszę na podstawie swoich codziennych doświadczeń z różnych godzin, również porannego i popołudniowego szczytu. Kierowcy jadący Chwarznieńską albo wpuszczają, albo trzeba chwilę poczekać, ale
Kolejne światła, w odległości ~50 m od skrzyżowania ze światłami z Biedronką? Na pewno "upłynnią" ruch w okolicy... Na Apollina tak długo się nie stoi, piszę na podstawie swoich codziennych doświadczeń z różnych godzin, również porannego i popołudniowego szczytu. Kierowcy jadący Chwarznieńską albo wpuszczają, albo trzeba chwilę poczekać, ale dramatu nie ma - nie bądźmy absurdalni. Wystarczy popatrzeć na liczbę progów na Amona i wyciągnąć wnioski, do jakich absurdalnych sytuacji może dojść, gdy zacznie się spełniać wszystkie postulaty...
- 2 0
-
2021-05-12 11:58
Dokładnie i rondo albo światła na skrzyżowaniu Chwarznieńska - Wiczlińska
Chwarzno - Wiczlino
Korki - Korki- 6 1
-
2021-05-12 12:49
Żle ten tŕistar działa (9)
Pracuję jako kierowca taxi i wielokrotnie to doświadczam ;zjeżdżając w dół w stronę centrum od Auchan w Gdyni trzymają długo światła pomimo że od ul Śląskiej nic nie jedzie - uważam że olbrzymie pieniądze zostały wywalone w błoto ,Hiszpanie zacierają ręce
- 66 5
-
2021-05-14 15:02
zielona fala.
trzeba zrobić tak jak to działa we wroclawiu na sygnalizacji swietlnej. jezdzi się szybciej. a mianowicie: przy sygnalizatorze jest czasomierz pokazuje odliczanie czasu kiedy nastapi zmiana świateł. to jest tak, 25, 24, 23, 23 2120 19 aż do zera, nastepuje zmiana. kierowcy wiedza kiedy mają ruszac, a nie czekają przy takiej sygnalizacji jak na
trzeba zrobić tak jak to działa we wroclawiu na sygnalizacji swietlnej. jezdzi się szybciej. a mianowicie: przy sygnalizatorze jest czasomierz pokazuje odliczanie czasu kiedy nastapi zmiana świateł. to jest tak, 25, 24, 23, 23 2120 19 aż do zera, nastepuje zmiana. kierowcy wiedza kiedy mają ruszac, a nie czekają przy takiej sygnalizacji jak na śmierć. piesi mają czerwone, samochody czerwone i co dalej na co czekamy. nikt się tym nie interesuje jak to wszystko działa jak na karuzeli. stoimy na czerwonym a z przodu krzyżowki jest zielone, gdy mamy my zielone i jedziemy to przed nami zapala sie czerwone i tak to się jezdzi w tej gdyni, wielki bajzer z tymi swiatłami.
- 1 0
-
2021-05-12 19:07
dobrze działa!
- 0 1
-
2021-05-12 17:52
No co Ty
Nie widzisz że będzie nowa logika sterowania swiatlami? To jest lepsze niż łatanie koslawych gdyńskich dróg. Fachowcy od dróg w Gdyni wolą wywalić miliony na ten bubel zwany tristar niż załatać dziury na morskiej na Grabowku. Ostatnio na środku jezdni w kierunku śródmieścia była dziura głęboka na 20 cm. Zapadniete studzienki to ich majstersztyk bubli. Szczur i jego ekipa znają się na wszystkim.
- 4 1
-
2021-05-12 14:42
(2)
Pracuje jako informatyk i gram w gry ;D
Są rzeczy które przekraczają twoje pojmowanie, system obejmuje wiele skrzyżowań widocznie tak udrażnia ruch kilka kilometrów dalej ;)- 2 6
-
2021-05-12 15:58
Dlatego grunwaldzka jest pusta... (1)
... A Do Studzienki i Wyspiańskiego z kilometrowymi korkami.
- 0 2
-
2021-05-12 18:36
Nie wiem co bierzesz, ale bierz połowę.
Korki na wymienionych dojazdach do Grunwaldzkiej byly i będą. Ale robią się w godzinach szczytu porannego i popołudniowego. Jedyne pretensje mozesz zglaszać miastu, ze tak tutaj, jak i w wielu innych rejonach, mają wywalone na wszystko i nie tworzą dodatkowych ulic do połączeń pólnocy z poludniem miasta. I myślą, że tramwaj odkorkuje ulice, tak
Korki na wymienionych dojazdach do Grunwaldzkiej byly i będą. Ale robią się w godzinach szczytu porannego i popołudniowego. Jedyne pretensje mozesz zglaszać miastu, ze tak tutaj, jak i w wielu innych rejonach, mają wywalone na wszystko i nie tworzą dodatkowych ulic do połączeń pólnocy z poludniem miasta. I myślą, że tramwaj odkorkuje ulice, tak jakby ci wszyscy co kupują auta, jako "przejaw statusu", mieliby się nagle niby przesiąsc ze swoich aut na komunikację miejską... tłuszcza woli gnić 2h w korku, ale w swoim blaszaku, niż korzystać z szybszej komunikacji. A najbardziej kochają to trzyliterowe rejestracje.
- 1 0
-
2021-05-12 14:02
Jakbyś nie zrozumiał - system nie jest optymalizowany pod twoje taxi :) (2)
- 4 12
-
2021-05-12 14:05
a z ciekawości, pod co jest optymalizowany? (1)
- 11 4
-
2021-05-12 15:35
pod ruch pojazdów
kierowanych przez osoby nie lekceważące limitów prędkości. Problemem jest to, że tracą na tym piesi na przejściach i skrzyżowaniach - muszą dłużej czekać na zmianę świateł w miarę wzrostu natężenia ruchu.
- 3 8
-
2021-05-12 11:28
Wydali na ten tristar tyle pieniędzy (2)
Niby trochę lepiej skrzyżowaniach, korki były są i będą ludzie liczby aut nie zmniejszą, jednak nadal są miejsca gdzie długo się czeka na zielone światło
- 43 6
-
2021-05-12 15:36
długość oczekiwania na zmianę świateł jest funkcją liczby samochodów w ruchu
wyzwaniem dla miasta i jego mieszkańców jest nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości (do 5 km).
- 0 3
-
2021-05-12 12:11
Skoro sprawdzic sie nie da to na jakiej podstawie urzednik stwierdza zmniejszenie czasu przejazdu? Na podstawie symulacji komputerowej, która wielu czynników nie uwzglednia?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.