• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar podłączany na północy Gdyni. Ul. Unruga w systemie, niebawem ul. płk. Dąbka

Patryk Szczerba
18 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Skrzyżowanie estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga na Obłużu zostało włączone do systemu Tristar. Ma tam się jeździć łatwiej. Skrzyżowanie estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga na Obłużu zostało włączone do systemu Tristar. Ma tam się jeździć łatwiej.

Ulica UnrugaMapka w Gdyni została podłączona do systemu Tristar. Największe zmiany powinni odczuć kierowcy na skrzyżowaniu z Kwiatkowskiego. Operatorzy systemu na bieżąco będą mogli reagować na pojawiające się korki i zatory.



Czy zauważasz działanie Tristara podczas zatorów na skrzyżowaniach?

Tristar działa w Gdyni od 2015 r. Niektórzy narzekają, że nie sprawdza się, a na "zieloną falę" na głównych drogach można trafić tylko nocą. Inni przekonują, że korki jednak się zmniejszyły, a na pewno zostały rozładowane na najbardziej newralgicznych skrzyżowaniach.

Tristar na ul. Unruga



Urzędnicy nie mają wątpliwości - twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Tyle że trudno jest to dokładnie sprawdzić, bo samochodów na drogach przybywa.

Obecnie do systemu są podłączane ulice na północy Gdyni. Trwa kalibracja systemu na ul. Unruga, co powinno wkrótce rozładować korki zwłaszcza na skrzyżowaniu z estakadą Kwiatkowskiego.

- Po latach pracy w trybie stałoczasowym przeszło do pracy w trybie adaptacyjnym, czyli automatycznie dostosowuje się do zmiennych warunków ruchu poprzez zmianę długości sygnału w zależności od bieżących potrzeb, czyli liczby pojazdów. Sterowniki komunikują się ze sobą, a wpływ na ich bieżące działanie mają operatorzy systemu - mówi Michał Felon, dyrektor ZDiZ w Gdyni.
Obecnie w Gdyni w systemie Tristar pracuje 79 ze 103 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.



Niebawem Tristar na płk. Dąbka i Chwarznieńskiej



Kolejnym etapem będzie podłączenie skrzyżowań w ciągu ul. płk. DąbkaMapka, ale na to trzeba poczekać do przekładanego już dwukrotnie zakończenia przebudowy ul. Kwiatkowskiego. Gdy robotnicy skończą tam prace, będzie można zacząć wykonywać podłączenia kablowe.



W 2022 r. Tristar pojawi się także na najdalej wysuniętym na zachód w Gdyni skrzyżowaniu z sygnalizacją: Chwarznieńskiej z KrauzegoMapka.

W tym miejscu zostały zlecone już prace związane z wykonaniem połączeń światłowodowych. Przygotowane są do wymiany oprogramowania w sterowniku.

- Przewidywany termin zakończenia robót to 2022 r. - obiecuje Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta, który kandydował z okręgu obejmującego Chwarzno i Wiczlino.
Quiz Dzielnice Trójmiasta Średni wynik 65%

Dzielnice Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (176) 1 zablokowana

  • No nie wiem. (5)

    Jakoś nie czuję obecności tego systemu. Często jadąc przez Trójmiasto, mam wrażenie że światła działają na tzw. "pałę"

    • 85 6

    • Próbowałeś kiedyś jechać zgodnie z przepisami? (2)

      W Gdańsku sprawdza się świetnie. Oczywiście o ile nie trafisz na ciołka który prawo jazdy zrobił wczoraj i myśli że będzie szybciej jechał, jak depnie od świateł do świateł...

      • 5 22

      • Jak najbardziej. Problem jest w tym, że światła działają najczęściej w trybie dla autobusów, a nie dla całego ruchu, przez co nie raz spotykamy się z "czerwoną" falą - bo zielona jest dla drugiego kierunku.

        • 1 0

      • Jest zielona fala ale jak się jedzie 80km/h. Tak działa ten system

        • 9 1

    • System promuje łamanie przepisów - wtedy udaje się załapać na zielono-żółtą falę. Ale jesli jedziesz 50 - to masz gwarancję, że zobaczysz wszelkie możliwe czerwone światła po drodze.

      • 15 0

    • A jakbyś chciał czuć jego obecność?

      Zielona fala for you? Wtedy ci inni co by stali na czerwonym by Ciebie przypuścić by mówli, że Tristar nie działa. Wszystkim naraz się nie dogodzi.

      • 0 0

  • (3)

    To ten Tristar jeszcze nie działa?Tyle mln wtopione,miał być komunikacyjny raj a jest codzienne piekiełko....

    • 67 4

    • Tristar

      Miał pomóc o 3-5% czyli praktycznie tyle co nic...

      • 4 1

    • Działa jak najbardziej. (1)

      System nie strzela do samochodow więc nie zmniejszy ich liczby. Nie buduję też tunelów podziemnych

      • 1 4

      • kucyk ze szczurem też nie budują tuneli, parkingów ani przejść podziemnych aby nie blokowac ruchu...

        • 3 1

  • (3)

    Kwiatkowskiego od skrzyżowania z Wiśniewskiego wiecznie będzie w korku. Nie pomoże ani Tristar ani rozbudowa odcinka od końca estakady do ul. Dąbka.

    • 37 1

    • Tam tristar nie pomoże, potrzebne są kompleksowe inwestycje, np. wąskim gardłem jest wiadukt koło stacji BP przy galerii Szperk.
      Co z tego że są buspasy, jak autobus chwilę jedzie buspsem żeby za chwilę znowu stanąć w korku.

      • 4 1

    • Gdynianka

      Pewnie , że ta rozbudowa nie pomoże bo wykonuje się ja tylko pod buspasy( dla jednej linii 194), która i tak nie udźwignie całego ruchu z pogórza górnego i okolić. Za dużo młodych ludzi ,czynnych zawodowo przybyło w tym rejonie. Tak się kończy bezmyślna rozbudowa osiedli bez planowania dróg i skm.

      • 2 1

    • No nic, tylko się powiesić. Zero ratunku....

      • 0 0

  • Zaraza (9)

    Przecież ten system to największa zaraza. Specjlanie blokuje ruch. Tworzy czerwoną falę. Tristar jest po to aby utrudniac i zniechecać do używania samochodów.

    • 83 7

    • Czyli działa poprawnie. (1)

      Naszych kierowców nie można puścić samopas. pozabijali się i innych

      • 2 32

      • Nie mierz innych swoją miarą.

        • 14 1

    • Kocham to. (6)

      Nie wiem, czy jesteś świadomy, ale tekstem o czerwonej fali, przyznajesz się do tego, że nie potrafisz jeździć :D

      • 3 21

      • Fala (5)

        Niezaleznie od tego czy jade 50 czy 70 to zawsze trafiam na czerwone. Ruszam pierwszy spod swiatel, jade 50 i przy dojezdzaniu do nastepnych te zmieniaja sie na czerwone

        • 18 3

        • To by znaczyło że zieloną falę mają wszyscy jadący 60 albo 80, czyli 90% kierowców. (4)

          Niechcący się pogrążasz :)

          • 1 17

          • Raczej Tristar się pogrąża. (1)

            A Ty masz problem z logicznym myśleniem.

            • 14 3

            • Tristar zaprojektowali Ormowcy, myśleli że będą monitorowali wszystko. Wydali na to kupę pieniędzy. Czas ich za to ukarac

              • 4 1

          • (1)

            Przecież większość tak jedzie. Pograżasz się sam

            • 1 1

            • Większość jedzie 20-30 ponad limit.

              A już na pewno nikt nie zakrzywia czasoprzestrzeni, żeby nie zdążyć o moment na zielone raz jadąc 50, raz 70 :D

              • 0 1

  • Przecież ten TriStar to totalna klapa. (2)

    Sukces tego systemu, ogłoszono wraz z otwarciem tunelu pod martwą Wisłą...a więc nic dziwnego, że zadziałał w centrum

    • 54 3

    • Ja mam swój TriStar (1)

      Od Sopotu do dworca w Gdańsku 80-kmh i jest zielona fala.

      • 23 1

      • Slusznie. Przy 50km/h jest czerwona fala. Tristar sponsored by koncerny paliwowe.

        • 18 2

  • Czy ten TriStar działa (1)

    Odnoszę wrażenie że to lic na wodę fotomontaż.

    • 59 4

    • Nie działa, ktoś zaprojektował, ktoś wybudował

      Ktoś obsługuje, pieniądze przytulone i przytulane dalej, mówimy i milionach

      • 6 0

  • tristar

    Jest tak jakby mniej dziur na Unruga , dziękujemy Tristarze ,

    • 36 1

  • (4)

    Tristar wszyscy o nim szłyszeli ale nikt nie odczuwa poprawy

    • 61 4

    • Brakuje ostatniego elementu.

      Odpowiedniego potraktowania tych, co nigdy nie nauczyli się jeździć i psują wszytkim zieloną falę.

      Jeszcze rzucają i**otycznymi hasełkami, że korki powoduje powolne ruszanie spod świateł...

      • 3 10

    • Szczurek zapomniał o północy Gdyni

      • 4 1

    • (1)

      Jeżdżę regularnie po 3 mieście od 22lat. Pomimo, iż aut jest coraz więcej przejazd z dowolnego punktu Gdyni do Gdańska jest znacznie szybszy, niż przed montażem systemu.

      • 0 0

      • ja też pracuję dla Szczura

        • 0 0

  • Tristar (6)

    To pewnie dowalili pieszym przyciski i fazy jak dla sprinterów. Tristar to bubel a jego rzekome efekty to utrzymywanie iluś lukratywnych etatów w zdiz i pogorszenie warunków poruszania się pieszych.

    • 63 3

    • (2)

      nie widziałem jeszcze skrzyżowania, gdzie przycisk na światła do przejścia dla pieszych by dawał jakikolwiek efekt.

      • 7 2

      • Te przyciski, jak 99% infrastruktury, są dla kierowców, nie dla pieszych. (1)

        Jak go nie wciśniesz, to czasem nie zapali się zielone i tyle.

        • 4 4

        • niestety, buduje się autostrady dla kierowców, przejścia dla sprinterów...

          • 5 4

    • (2)

      3200 netto czy to taki lukratywny etat?

      • 3 2

      • (1)

        3200 z wszystkimi dodatkami. Młody pracownik zaczyna od 3200 brutto!

        • 4 0

        • jak się sprawdzą, to są fuchy ;)

          • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane