- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (36 opinii)
- 2 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (285 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (220 opinii)
- 4 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (83 opinie)
- 5 Ugaszono pożar na budowie osiedla (185 opinii)
- 6 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (122 opinie)
Trójmiasto w Budowie. Św. Piotra - nowa część Śródmieścia Gdyni
Kompleks mieszkaniowy Św. Piotra powstaje w sąsiedztwie gdyńskich basenów portowych. Widoków z najwyższych pięter nie przesłoni żadna inna zabudowa.
Trójmiasto w Budowie to cykl, w którym zwracamy uwagę mieszkańców Trójmiasta na zmiany jakie dzięki nowej zabudowie zachodzą w krajobrazie Gdańska, Sopotu i Gdyni. Poprzednio byliśmy na budowie osiedla przy ul. Mickiewicza w Gdańsku. Tym razem odwiedzamy budowę w Śródmieściu Gdyni - przy ulicy św. Piotra 6, gdzie właśnie wyłaniać się zaczyna wyokrąglona wieża nowego apartamentowca.
Na Śródmieście Morskie składają się:
- tereny po Dalmorze (tam w ubiegłym roku zakończyła się budowa apartamentowców Yacht Park, a w 2019 roku nowej mariny),
- Waterfront, którego drugi etap realizacji właśnie rusza po latach planowania i przygotowywania do budowy w miejscu, gdzie stało Centrum Gemini,
- byłe tereny Stoczni Nauta, które w części zabudowywać będzie Polski Holding Nieruchomości,
- Międzytorze - teren pomiędzy ul. Jana z Kolna, a terenami portowymi, gdzie planowana jest wielofunkcyjna zabudowa (przygotowanie projektów jest w toku).
Pomiędzy tymi - głównymi - obszarami przyszłego Śródmieścia Morskiego także powstają nowe inwestycje. Wraz z terenami odzyskanymi z funkcji produkcyjnych i przemysłowych stworzą one nową tkankę miejską. W ubiegłym roku u zbiegu ulic Żeromskiego i św. Wojciecha oddany do użytkowania został apartamentowiec Awanport, a nieco dalej - u zbiegu ul. Węglowej i Wendy - eksponowany, widoczny z wielu stron apartamentowiec Portova.
Czytaj także:
Krajobraz Trójmiasta zmienia się na naszych oczach
Takiego projektu jak Śródmieście Morskie nie da się zrealizować w ciągu kilku lat. To zadanie co najmniej na lat kilkanaście, ale już teraz takie projekty jak Yacht Park, Portova czy powstający właśnie apartamentowiec Św. Piotra są krokami milowymi w kierunku powstania tego planowanego przez wiele lat "miasta przyszłości".
Usługi w parterze, zielony taras
O ile do obecności wysokiego na osiemnaście kondygnacji apartamentowca Portova już się przyzwyczailiśmy, to bryła sąsiedniego kompleksu Św. Piotra dopiero zaczyna się wyłaniać.
Deweloperem jest firma PB Górski. Projekt tej zabudowy powstał w gdyńskiej pracowni Tandem Studio. Charakterystycznym elementem będzie w tym przypadku wyokrąglona, nawiązująca do gdyńskich tradycji architektonicznych, wieża z "wycofanymi" fragmentami białej elewacji. Budowa najwyższej części właśnie się rozpoczyna na pięciokondygnacyjnej podstawie. Obok powstanie niższy, sześciopiętrowy budynek.
Ciekawie zapowiada się część, którą ze swojej pozycji zobaczyć będzie mógł pieszy. Na części dachu (nad holem wejściowym) powstanie zielony taras. W lobby wejściowym, tuż pod zapewniającym naturalne doświetlenie otworem w suficie, powstanie ściana naturalnej zieleni. Wyeksponowany tu zostanie element konstrukcyjny w kształcie litery V.
Czytaj także:
Hotel w dawnym szpitalu na Dolnym Mieście
W kompleksie zaprojektowano w sumie 227 mieszkań i apartamentów o łącznej powierzchni użytkowej około 13,5 tys. metrów kwadratowych, a także lokale usługowe i garaże podziemne aż na dwóch poziomach.
Oczywiście największe apartamenty znajdą się na najwyższych piętrach, skąd rozciągał się będzie widok na port i zatokę. Nie przesłonią go żadne inne budynki podobnej wysokości. Dodatkową zaletą tych lokali będą przeszklenia od podłogi do sufitu, co pozwoli obcować z widokami za oknem o każdej porze dnia i roku.
Te apartamenty znalazły już swoich nabywców. Lokale, które zostały w sprzedaży kosztują od 14,5 do 23 tys. zł za m kw. Do odbioru gotowe będą na początku 2023 roku.
W tej chwili budowa znajduje się na wysokości siódmej kondygnacji - z tej wysokości zaskakuje wrażenie, jak blisko jest do portowych basenów.
Z lobby, tarasu i innych części wspólnych korzystać będą gównie mieszkańcy i goście kompleksu. Dla gdynian i turystów, którzy w najbliższych latach coraz chętniej będą odwiedzać tą część miasta na pewno nie bez znaczenia pozostaną lokale usługowe, które powstały w parterach. W projekcie umieszczono ich 11. Nie ma jeszcze informacji jaka działalność będzie tu realizowana, ale w takiej lokalizacji na pewno można się spodziewać lokali gastronomicznych, które ożywią to miejsce.
Jeszcze jedna inwestycja przy św. Piotra
Po sąsiedzku, przy ul. Św. Piotra 4, od dawna przygotowywana jest budowa innego apartamentowca: Piotra 4.
Budynek będzie miał osiem kondygnacji nadziemnych i dwie podziemne z miejscami parkingowymi i pomieszczeniami piwnicznymi. Parter wypełnią lokale usługowe i handlowe. Architektura budynku w pełni nawiązywała będzie do gdyńskich tradycji i do sąsiedniej, powstającej właśnie zabudowy, chociaż realizowana będzie przez inną firmę deweloperską.
Projekt Piotra 4 powstał w pracowni Design Atelier, a elewacja zostanie wzbogacona przez reliefy zaprojektowane przez artystów z Traffic Design. Deweloper wspólnie ze studiem projektowym pracuje nad wdrożeniem w inwestycji innowacyjnych rozwiązań ekologicznych pozwalających na oszczędzanie wody i energii.
Inwestycje
Św. Piotra
37 ogłoszeń
Opinie wybrane
-
2021-06-05 22:38
A wiem gdzie to jest!
3 lata temu ktoś tam zwinął asfalt i do tej pory nie oddał:) dziury były oznaczone znakiem ale widać znak byl potrzebny razem z tym zniknietym asfaltem.
Więc jak ktoś chce wymienić zawieszenie na koszt miasta to polecam.- 46 7
-
2021-06-05 23:48
Ciekawe jak mieszkańcy z tych budynków będą do nich dojeżdżać? (6)
Od strony Wzgórza tylko przez Władysława IV ! I do tego chcą z centrum wyprowadzić ruch samochodów. W tej okolicy przybędzie kilka tysięcy nowych pojazdów.
- 119 18
-
2021-06-07 15:18
walczy z parkującymi na chodnikach
a to jest różnica
- 0 2
-
2021-06-06 15:21
tak jak mogą to robić bez problemu teraz? (3)
- 3 1
-
2021-06-06 23:18
Jakie teraz? Teraz jeszcze ich tam nie ma. (2)
Wprowadzą się z co najmniej jednym, a nawet dwoma samochodami na mieszkanie!
- 4 1
-
2021-06-07 14:58
i co, drogi brakuje? (1)
garażu podziemnego nie będzie?
- 0 1
-
2021-06-07 19:04
Ile miejsc garażowych na mieszkanie?
Takie gadanie, że "inwestor zapewni miejsca garażowe na posesji" już przerabialiśmy w niejednym miejscu. Drogi nie zabraknie, ale przejezdności na tej drodze już tak. Zwłaszcza, że planują wyłączanie następnych ulic.
- 1 1
-
2021-06-06 12:45
I to jest i**otyzm
A co mają zrobić stali mieszkańcy? Szczur tylko rozszerza strefy płatnego parkowania i łże o powodach takich decyzji. Ten koło robi geszefty i rujnuje to miasto. Zadłużenie gigantyczne, a kto z tym zostanie? No nie on.. trzeba było postawić parking piętrowy, a nie kolejne domy Boczka ale za to nikt mu nie zaplaci
- 22 5
-
2021-06-05 22:41
Miasto musi się rozwijać (8)
Cieszę się, że powstaje nowe centrum miasta, Gdynia ma taką możliwość i ją wreszcie realizuje, przekształcając zaniedbane od lat przyległe do portu tereny, tak zrobiono w Kopenhadze i innych europejskich miastach, jestem za!
- 68 78
-
2021-06-13 10:24
Port i stocznie
Gdynia, która powstała i rozwinęła się jako miasto portowe przekształca się w betonową pustynię, budynkami molochami nie pasującymi do zabudowy Gdyni.
Likwidując w Gdyni stocznie i port NIGDY się już tego nie cofnie! Należy pamiętać, że państwa morskie na zach mają potężne stocznie i porty które rozwijają a nie likwidują! Czy nam dumnym mieszkańcom portowego miasta Gdynia wystarczy, że mamy port i stocznię np w Hamburgu?- 2 1
-
2021-06-07 11:17
miasto aby się rozwijać musi mieć miejsca pracy, dające kase do budżetu miasta. (2)
coraz więcej knajp upada, coraz więcej ludzi sie z Gdyni wyprowadza, coraz mniej miejsc pracy a coraz większy...urząd. Z braku pracy, miasto będzie popadało w coraz większe długi. Już mamy 1 mld zł a to bardzo dużo na małe miasto. Zabudowują na potegę dla warszafki, która jest tu przez 2 miesiące, kase zostawia w Sopcie i Gdańsku a tu tylko spi,
coraz więcej knajp upada, coraz więcej ludzi sie z Gdyni wyprowadza, coraz mniej miejsc pracy a coraz większy...urząd. Z braku pracy, miasto będzie popadało w coraz większe długi. Już mamy 1 mld zł a to bardzo dużo na małe miasto. Zabudowują na potegę dla warszafki, która jest tu przez 2 miesiące, kase zostawia w Sopcie i Gdańsku a tu tylko spi, dalej stoi to puste. Port to zarobek i miejsca pracy a nie białe brzydkie budyneczki, usytuowane koło przeładunku drewna czy węgla..Zobacz jak wyglądaja miasta nadmorskie...najpier port, handel i miejsca pracy a potem deweloperka..
- 6 3
-
2021-06-07 15:00
nie płacz nie płacz (1)
bo się
- 1 3
-
2021-06-07 15:27
cała natura
magistratu...
- 1 1
-
2021-06-06 18:20
Zazdrośnicy są na NIE!!!!!! (2)
Nie stać mnie to mi się nie podoba!!!!!! takie polskie piekiełko!!!!!!
- 9 17
-
2021-06-06 22:01
usilujesz sobie pochlebiac (1)
Nie, to nie zazdrosc.
Mieszkam na Dzialkach, z widokiem na morze. Nie mam czego zazdroscic.
Nie uwazam aby budowa mieszkaniowki w bezposrednim sasiedztwie przemyslu i handlu byla dobrym pomyslem.
To zwykly brak odpowiedzialnosci i chciwosc...- 7 6
-
2021-07-02 23:39
Też uważam, że to super lokalizacja, a standard wykończenia najwyższej klasy. Nowoczesne wnętrza i klasa sama w sobie. Mieszkam tuż obok ( Portova) żadne bzdurne komentarze nie są w stanie zabić satysfakcji i zadowolenia z mieszkania w tym miejscu. Żadnego pyłu węglowego nie mam na oknach, hałasu też nie, a korzystam z uroków bliskości
Też uważam, że to super lokalizacja, a standard wykończenia najwyższej klasy. Nowoczesne wnętrza i klasa sama w sobie. Mieszkam tuż obok ( Portova) żadne bzdurne komentarze nie są w stanie zabić satysfakcji i zadowolenia z mieszkania w tym miejscu. Żadnego pyłu węglowego nie mam na oknach, hałasu też nie, a korzystam z uroków bliskości centrum i plaży, nie wspominając o klasie premium i dodatkowych atrakcjach apartamentowca. Może lepiej byłoby jeśli osoby które tutaj nie mieszkają nie zabierały głosu w kwestii o której nie mają pojęcia.
- 1 0
-
2021-06-06 00:18
w Kopenhadze i w innych europejskich miastach
Najpierw zadbano o ciaglosc biznesu i zanim zabudowano stare tereny poprzemyslowe, wybudowano nowe i tam przeniesiono dzialalnosc. Pieniadz musi plynac...
Czyli, ktos o tym mysli i to planuje.
Takiej prawidlowosci w Gdyni nie widze i budownictwo w dawnej strefie buforowej miedzy miastem a strefa przemyslowa jest brakiem rozsadku u kupujacych oraz skrajnym brakiem odpowiedzialnosci i chciwoscia u sprzedajacych.- 33 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.