- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (225 opinii)
- 2 Paraliż drogowy na północy Gdyni (46 opinii)
- 3 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (188 opinii)
- 4 Przestępca seksualny wpadł w porcie (90 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (20 opinii)
- 6 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (325 opinii)
Trójmiejska obwodnica to już droga śródmiejska?
Obwodnicą Trójmiasta każdego dnia przejeżdża ponad 85 tys. aut. To niewiele więcej niż na al. Zwycięstwa i Trakcie Konnym w rejonie skrzyżowania z ul. Chodowieckiego w Gdańsku (73 tys.) czy na ul. Morskiej w Gdyni (ok. 50 tys. aut).
Przypomnijmy: trójmiejska obwodnica jest częścią drogi ekspresowej S6. Ma 38,6 km długości, przebiega w kierunku północ-południe: od Gdyni do Pruszcza Gdańskiego. Ma status drogi ekspresowej, choć nie ma pełnowymiarowych pasów awaryjnych.
Obwodnica na całej długości ma dwupoziomowe skrzyżowania i dwie jezdnie. Każda z nich posiada dwa lub (na niektórych odcinkach) trzy pasy ruchu. Ekspresówka, obok warszawskiego mostu gen. Stefana Grota-Roweckiego, jest jedną z najbardziej ruchliwych dróg w Polsce. Średnio na dobę przejeżdża tą trasą ok. 85 tys. pojazdów.
Co ciekawe, to liczba aut niewiele większa od tych, które dziennie przejeżdżają przez "wewnętrzne" miejskie drogi w Gdańsku czy Gdyni.
Przykładem jest al. Zwycięstwa i Trakt Konny (w rejonie skrzyżowania z ul. Chodowieckiego). Zgodnie z pomiarami z 25 maja 2021 roku z pętli indukcyjnych wybranych sygnalizacji włączonych do systemu Tristar, przejechało tam ponad 73 tys. pojazdów.
Z kolei na al. Grunwaldzkiej (w rejonie skrzyżowania z al. Wojska Polskiego) wyliczono ponad 59 tys. aut. Niewiele mniej było ich na ul. Słowackiego (w rejonie skrzyżowania z ul. Złota Karczma) - 53 tys. pojazdów.
W Gdyni rekordowa jest ul. Morska na odcinku obwodnicy do ul. Owsianej (ok. 50 tys. pojazdów) czy al. Zwycięstwa od ul. Przebendowskich do ul. Wielkopolskiej (ok. 47 tys. pojazdów).
Z założenia natężenie ruchu powinna rozładować trójmiejska ekspresówka. Sęk w tym, że trasa w godzinach szczytu "ekspresowa" jest tylko z nazwy. I choć już teraz aut przejeżdża nią bardzo dużo, to będzie ich jeszcze więcej - bynajmniej nie dlatego, że "przejmie" samochody z zatłoczonych centrów miast.
- Po pierwsze: trwa dynamiczna rozbudowa południa Gdańska. Obwodnica dla wielu osiedli w tej części miasta (położonych m.in. na Karczemkach, Kiełpinku, w Kowalach, Szadółkach czy nawet Borkowie) jest drogą wyjazdową - i to zarówno dla kierowców, którzy np. pracują w Gdańsku, jak i Gdyni.
- Po drugie: podniesiono ograniczenie prędkości do 50 km/h na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa. Niezależnie od słuszności tego rozwiązania kierowcy, którzy chcą dostać się do Gdyni, jeszcze częściej wybierają ekspresówkę, gdzie dopuszczalna prędkość wynosi 100-120 km/h i nie ma ryzyka trafienia na "czerwoną falę". Systematycznie rośnie także liczba samochodów, których do tej pory nie udało się skutecznie "wyprowadzić" poza miasta.
"Obwodnica dla obwodnicy" rozwiąże problem?
Rozwiązaniem problemu kierowców będzie zapewne ukończenie budowy Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta, która de facto będzie "obwodnicą dla obwodnicy".
Ma ona prowadzić od węzła Chwaszczyno, wzdłuż granic Gdańska na zachód i południe od tego miasta. Trasa będzie mieć dwie jezdnie po dwa pasy w każdym kierunku z rezerwą pod trzeci pas.
Projektanci OMT założyli, że droga przejmie tranzyt, który zmierza do Trójmiasta autostradą A1 i drogą S7 od południa i wschodu i kieruje się na zachód, w stronę Słupska i Szczecina.
Być może, o ile na gdańskim odcinku Obwodnicy Trójmiasta wprowadzony zostanie zakaz poruszania się TIR-ów, z OMT skorzystają też ciężarówki jadące do i z portu w Gdyni, przez węzeł Chwaszczyno i gdyński odcinek Trasy Kaszubskiej.
Trasa będzie kosztowała prawie 1,5 mld zł. Korki w Trójmieście pomoże jednak rozładować najwcześniej za cztery lata - według zapowiedzi ma być ona gotowa dopiero w 2025 roku.
Tak wygląda przebieg Obwodnicy Metropolitalnej.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Luksusowe samochody na sprzedaż:
Opinie wybrane
-
2021-06-15 09:34
Oczywiście że to jest już droga śródmiejska (36)
Aglomeracja dawno przeskoczyła na drugą stronę S6, a sama droga to już nie jest objazd wokoło trójmiasta, a połączenie między jego częściami.
Dlatego warto skończyć z fikcją "ekspresowości" z której bierze się tylko hałas i wypadki.
Reforma której trzeba to po pierwsze koniec z fikcją ekspresowości.
Status drogiAglomeracja dawno przeskoczyła na drugą stronę S6, a sama droga to już nie jest objazd wokoło trójmiasta, a połączenie między jego częściami.
Dlatego warto skończyć z fikcją "ekspresowości" z której bierze się tylko hałas i wypadki.
Reforma której trzeba to po pierwsze koniec z fikcją ekspresowości.
Status drogi powinien zostać zredukowany do drogi w terenie zabudowanym o podniesionej do 80km/h dozwolonej prędkości, ze ścisłym kontrolowaniem jej.
Pozwoliłoby to zmienić jej układ na 3 pasy w każdą stronę, ze skrajnym prawym pasem jako buspasem przy zjazdach pełniącym funkcję pasa włączania i wyłączania się dla pozostałych pojazdów.
Brakuje teraz kilku zjazdów, które w przyszłości nie musiałyby być budowane jako bezkolizyjne (zresztą zachęcające do szybkiej jazdy), a np. w postaci dużych rond.
Widać to najlepiej przy obecnie budowanym węźle na Dąbrowej w Gdyni jak ogromne połacie terenu są tracone na ogromny węzeł drogowy, który wystarczyłoby zastąpić znacznie efektywniejszym rondem, a pozostały teren mógłby spełniać funkcje komercyjne i usługowe.
A sama obwodnica Trójmiasta oczywiście powinna powstać, może być w standardzie czy to drogi ekspresowej czy nawet autostrady, ale uwzględniać planowany rozwój metropolii na kolejne 50 lat.
Tak jak mniej-więcej zaprojektowano i zbudowano obwodnicę trójmiasta w latach 70-tych i która przez dobre 30 lat służyła skutecznie, ale czasy się zmieniły, metropolia się zmieniła i dalsze utrzymywanie fikcji ekspresowości oznacza wyłącznie wypadki, zatory, hałas i zanieczyszczenie środowiska.- 192 207
-
2022-02-15 08:39
Przy dużym ruchu,wybij sobie z głowy rondo!!! Jedni stoją,drudzy jadą!!!!!!!
- 0 0
-
2021-06-16 14:13
bzdury
jakbyś po świecie pojeździł to byś widział że w prawdziwych aglomeracjach, do których trójmiasto jeszcze nie należy, pochłaniają kolejne obwodnice które w dalszym ciągu pełnią rolę dróg ekspresowych czy też autostrad.
- 3 0
-
2021-06-15 15:26
A pisaliście że Hallera to 80 000 na dobę ? Już nieaktualne ze względu na developerów ?
- 5 2
-
2021-06-15 15:20
(2)
Udzielam konsultacji firmom i zarządom w kwestiach m.i. ruchu drogowego.
Jako Sopocianin na banicji perelowskiej ale stale sentyment do Trójmiasta - powiem tylko nie ma bardziej zielonego miasta na świecie i trzeba tego bronić bo widzę że już wrzynają się osiedla w TPK. A gdy Lasy się na plebs zdenerwują to są w stanie zamienić się w jakiśUdzielam konsultacji firmom i zarządom w kwestiach m.i. ruchu drogowego.
Jako Sopocianin na banicji perelowskiej ale stale sentyment do Trójmiasta - powiem tylko nie ma bardziej zielonego miasta na świecie i trzeba tego bronić bo widzę że już wrzynają się osiedla w TPK. A gdy Lasy się na plebs zdenerwują to są w stanie zamienić się w jakiś Tworek i zacznie się parcelowanie i 500 plus na każdym szczeblu obietnic ... Ty też możesz żyć bez trosk! Wez siekierę i przyłóż do drzewa symbolicznie! Śmiało!
W urbanistycznym świecie panuje zasada Pies weźmie zawsze kość zamiast napić się wody, gdy ma jedynie ten wybór.- 3 7
-
2021-06-15 15:58
(1)
Ten który minusuje to właściwie co minusujesz? Czy to tylko to takie nieprzejednanie ostateczne i jednoznaczne? Makumba to ty mój kochany popisie?
- 0 4
-
2021-06-15 17:35
To pasywna agresywna popisolencja. Majumba i wszyscy popisobrańcy
- 0 2
-
2021-06-15 14:25
Co za bzdura.
- 2 3
-
2021-06-15 13:16
Obwodnica OPAT byłaby wisienka na torcie. Jest od lat wyczekiwana. Gdy skończą budować Trasę Kaszubska i Metropolitalną to do kompletu brakuje jeszcze ciągu dróg Czerwona wraz z Opat i wtedy powinno być dopiero lepiej. Musi być przepustowość i tranzyt. Bez OPAT ul. Morska w Gdyni nie może sobie poradzić tak samo jak i Rumia i Reda...
- 6 1
-
2021-06-15 11:35
qazq - srogi towar milordzie...
- 4 1
-
2021-06-15 11:13
3pas (1)
Czasy się zmieniły a temat poszerzenia do 3 pasów został totalnie przespany.
- 12 2
-
2021-06-15 17:57
Jak skończą budować OMT w 2025r. to trzeba będzie od razu dobudować tam trzeci pas, bo będzie jeszcze więcej samochodów. Samo życie.
- 3 1
-
2021-06-15 11:09
może pójść krok dalej...
i strefę zamieszkania zrobić. ograniczyć ruch do 20 i kwiatki posadzić pomiędzy jezdniami. Albo zmienić jej status na drogę rowerową lub deptak?
- 17 1
-
2021-06-15 10:49
Skończcie tak pisac bo zaraz jakis inteligent wpadnie na to, ze trzeba ograniczenie do 50 zrobic
- 15 0
-
2021-06-15 10:33
Tylko OMT i OPAT mogą pomóc! (1)
OMT i OPAT - te trasy powinny powstać jako pierwsze żeby rozładować ruch na obwodnicy. Sama tylko Trasa Kaszubska niewiele pomoże, jeśli nie będzie OMT in OPATu!
- 13 3
-
2021-06-15 13:12
Oczywiście że tak. Bardzo mądry komentarz. Już łopata symboliczną była wbijana i o OPAT dalej cisza. Czekamy już na tą drogę dziesiątki lat
- 9 0
-
2021-06-15 10:21
A te setki milionów na utrzymanie drogi miejskiej (bo takich GDDKiA nie finansuje) radośnie wyjmiesz z własnej kieszeni...
- 17 0
-
2021-06-15 10:15
Argument, ze ludzie jadą obwodnica... (19)
... bo na Grunwaldzkiej jest 50, jest śmieszny. Rozumiem, że p.Zięba jest rozgoryczony tą zmianą, ale pisząc artykuły należy być obiektywnym. Z takim podejściem to do TVP, albo Radia Gdańsk
- 26 23
-
2021-06-15 16:30
Czyli w końcu się przyznajemy że wysypisko śmieci jest w środku miasta?
Tylko w Gdańsku takie rzeczy... Śmietnisko wśród bloków. Ewenement na skalę światową
- 15 2
-
2021-06-15 15:10
Ja tak robię
ten argument jest prawdziwy
- 4 0
-
2021-06-15 10:48
(16)
Ja przerzuciłam się na obwodnicę jak wprowadzili na Grunwaldzkiej 50 kmh. I nie tylko ja. Rozumiem ze możesz być rozgoryczony bo np nie stać cie na auto, ale to nie oowod by niewielka grupa krzykaczy uprzykrzała życie innym mieszkańcom
- 23 23
-
2021-06-16 09:56
no genialne Pola, przeskoczyc na wiecznie korkującą się obwodnice, bo na grunwaldzkiej
zrobili 50, co i tak wszystkim zwisa, bo jeżdzą 70 i wiecej.
- 3 1
-
2021-06-15 13:13
(9)
Jeśli już mamy mierzyć twoją miarą to raczej ciebie nie stać na mieszkanie w miejscu, gdzie samochód nie jest konieczny bo jest albo komunikacja miejska albo taksówki.
Dobre miasto do życia to takie w którym milioner jeździ zbiorkomem.- 7 8
-
2021-06-16 00:03
w trójmieście nie ma takiego miejsca :)
komunikacja miejska po prostu jest tu beznadziejna.
- 4 1
-
2021-06-15 14:14
znasz miasto, po którym milionerzy jeżdżą zbiorkomem? (7)
- 8 4
-
2021-06-16 01:15
Z tego co słyszałem to król Szwecji
jeździ do swego miejsca urzędowania metrem i z jednym tylko ochroniarzem. A biedny raczej nie jest.
- 5 0
-
2021-06-15 22:30
Takich miast jest w Europie wiele
wielu zamożnych Szwajcarów, Belgów, Holendrów, Francuzów i Niemców jeździ do pracy nie tylko zbiorkomem, ale rowerem lub chodzi pieszo. Komunikacja zbiorowa dla niewielu ludzi zapewnia serwis drzwi- drzwi, dlatego do przystanków systemów lokalnej kolei tworzone są wygodne i bezpieczne drogi dojścia i dojazdu dla pieszych i rowerzystów.
- 8 1
-
2021-06-15 15:09
Zasadniczo to milionerzy opuszczają miasta (2)
wolą mieć ciszę i spokój w willi za miastem, gdzie żadni krzykacze w obcisłych gaciach nie będą utrudniali im życia. Na ich krzyku najwięcej tracą normalni mieszkańcy.
- 16 8
-
2021-06-15 16:37
(1)
Czyli w tych korkach rano do centrum to sami milionerowie z Bojana, Kiełpina i Nowych Tokar stoją?
- 6 3
-
2021-06-15 18:26
nie, skąd, w autach to ci biedni
milionerzy stoją w tym czasie w korku, ale w autobusie, jak na zachodzie ;))
- 5 2
-
2021-06-15 14:46
ty tak na poważnie?
nie byłeś nigdy nigdzie na zachód od Lęborka?
- 8 7
-
2021-06-15 14:29
Zasadniczo w miastach zachodniego krągu kulturowego o ile tylko jest zbiorkom inny niż szczątkowy to nie jest to nic nadzwyczajnego. To tylko nam sie wydaje że to urąga godności.
- 18 7
-
2021-06-15 12:43
Na samochód dzisiaj stać każdego (3)
Jak widać pod lamentami o płatnym parkowaniu, nie każdego jednak stać na jego utrzymanie.
- 18 4
-
2021-06-15 17:14
Każdego stać na jakiś tam samochod ale na miejsce do parkowania już Nie
- 5 0
-
2021-06-15 12:46
czyli nie wszystkich stać na samochód (1)
ach ta logika...
- 3 8
-
2021-06-15 12:50
Ale to wiele wyjaśnia. Przekonanie że jak ktoś nie ma alo nim nie jeździ to pewnie dlatego że go nie stać powoduje patalogiczne uzależnienie od samochodu. No bo jak ktoś mnie zobaczy bez samochodu i oceni mnie moją własną miarą to będę we własnych oczach wyglądał źle.
- 7 7
-
2021-06-15 11:43
Nie stać cię na auto?
Niech zgadnę, jeździsz 10 letnim szrotem?
Nikt inny nie uważa że kogokolwiek może nie być stać na auto...- 17 19
-
2021-06-15 07:08
Już około 5lat temu było wiadomo, że zaraz się zapcha (46)
Ale rozbudowy o 3 pas nie było i nie będzie pewnie, będziemy jeździć obwodnicą 40km/h i to będzie standard.
- 297 43
-
2021-06-15 19:56
666
Pani oli trzeba dziękować w następnych wyborach
- 1 2
-
2021-06-15 10:26
Rozbudowa o 3 pas spowodowałaby masę utrudnień, niezależnie czy miałaby miejsce 5 lat temu czy teraz. Analizując natężenie ruchu na obwodnicy trzeba wziąć pod uwagę, że w ciągu ostatnich 10 lat pojawiły się na niej (lub zostały mocno rozbudowane) trzy nowe węzły: połączenie z obwodnicą południową, zjazd na trasę W-Z oraz nowy dojazd do lotniska. A kolejny węzeł (połączenie z Trasą Kaszubską) jest w trakcie budowy.
- 1 1
-
2021-06-15 09:34
To było wiadomo i 30 lat temu!!!
- 2 1
-
2021-06-15 09:28
Trzeba jeszcze bardziej zabetonowac miasta i okoliczne tereny.Trochę intensywniejsze opady deszczu i wszystko zakane.
- 10 1
-
2021-06-15 08:40
15 lat temu chyba..
- 4 0
-
2021-06-15 08:34
to nic nie da
problemem są zjazdy i to że miasta nie zadbały odpowiednio o drożność na drogach od nich odchodzących. One korkują się przez słabe sterowanie sygnalizacją świetlną i samą formę tych drug. Spacerowa do modernizacji - po dwa pasy w każdą stronę + droga zielona, dokończona przebudowa Chwaszczyńskiej, nowy zjazd na Charznieńskiej + droga czerwona i korków nie będzie.
- 7 15
-
2021-06-15 08:22
nie będzie, bo rozbudowa oznacza przebudowę wszystkich obiektów
wyobrażasz sobie teraz zamknięcie AK, Słowackiego, Spacerowej, Wielkopolskiej, Chwaszczyńskiej na powiedzmy rok? Nie wspominając w ogóle o kosztach...
- 17 0
-
2021-06-15 08:07
I jeszcze jakiś sycylijczyk na umyśle wykombinuje kontrapas rowerowy... (2)
- 15 16
-
2021-06-16 12:26
To tylko Ucyk potrafi w Gdyni.
- 0 0
-
2021-06-15 08:18
juz nie wymyślaj, koneic kawusi wracaj do pracy
- 11 7
-
2021-06-15 07:47
Bedzie 3 pas to będzie stanie na 3 pasach. (21)
- 45 21
-
2021-06-15 09:52
Mit (20)
To jest największy mit rozpowszechniany przez ignorantów jaki widziałem. Zawsze dodatkowy pas zwiększa przepustowość choćby nie wiem co.
- 18 26
-
2021-06-15 17:06
zobacz drogi pod Houston. Korek na 16 pasach (1)
- 3 0
-
2021-06-17 14:05
Houston, mamy problem! Kolejny z "przykładów z całego świata"! Odbiór!
- 0 0
-
2021-06-15 10:47
Nie dodatkowy pas, a dłuższe i bezkolizyjne zjazdy (3)
Obwodnica się nie korkuje dla tego, że brakuje jej pasów, a dlatego, że zjazdy z obwodnicy nie wszystkie są bezkolizyjne i nie wszystkie umożliwiają szybkie włączenie się do innych dróg. Przez to auta często czekają na poboczu, bo sam zjazd jest już zakorkowany.
Do tego bardzo krótkie pasy włączania się do ruchu na obwodnicy. Powinny być one dłuższe o 100m, tak aby umożliwić spokojne rozpędzenie auta i włączenie się do ruchu przy prędkości 80-100km, a nie 50-80km- 14 2
-
2021-06-17 13:49
Akurat przy prawym pasie wiecznie zajętym przez ciężarówki to obwodnicy brakuje pasów.
- 0 0
-
2021-06-15 15:48
(1)
Z normalnym silnikiem a nie jakieś 1.0 nie ma problemu z rozpędzeniem, Może zakaz wjazdu bez 120km/tone masy pojazdu z pełnym załadunkiem, nie dotyczy pojazdów uzytkowych powyżej 3.5 tony.
- 1 1
-
2021-06-17 14:00
Następny teoretyk. Na takim np. węźle Szadółki często jest problem z rozpędzeniem włączając się w kierunku A1. Pas włączania krótki, wąski i wjeżdża się na niego pod dość ostrym kątem (więc nie da się zacząć rozpędzać już wcześniej) a do tego ilekolwiek koni byś nie miał to jak spróbujesz się tam włączyć nie czekając aż Ci zrobią miejsce na prawym
Następny teoretyk. Na takim np. węźle Szadółki często jest problem z rozpędzeniem włączając się w kierunku A1. Pas włączania krótki, wąski i wjeżdża się na niego pod dość ostrym kątem (więc nie da się zacząć rozpędzać już wcześniej) a do tego ilekolwiek koni byś nie miał to jak spróbujesz się tam włączyć nie czekając aż Ci zrobią miejsce na prawym pasie to i tak wyjeżdzając z butem w podłodze, kogoś nastraszysz albo sprowokujesz do hamowania bo nie każdy wie, że dasz radę się wcisnąć. No i tak, jeśli dopiero ruszyłeś to na pewno będziesz skory do katowania zimnego silnika żeby się tam włączyć do ruchu. Węzeł powinien być zaprojektowany aby można się było sprawnie i bezpiecznie włączać do ruchu każdym dopuszczonym tam do ruchu pojazdem a nie tylko rozgrzanymi wcześniej uturbionymi 2.0+. A tam nigdy nie jest ani sprawnie ani bezpiecznie, chyba że w nocy gdy droga pusta.
- 1 0
-
2021-06-15 10:17
To przeczy logice co napisałeś. (10)
To przeczy prawą fizyki co napisałeś, czym większa rura tym więcej wody popłynie, grubszym przewodem popłynie więcej prądu a nie mniej...
To zobacz jak wygląda ruch od zjazdu Słowackiego do zjazdu Karczemki, ja tam korków nie widuje, korek się robi przy zwężeniu do 2 pasów przy moście na Stężyckiej.- 6 8
-
2021-06-15 17:07
na tych rurach są (bo muszą) zawory
to one decyduja ile wody przepłynie - nie srednica rury
- 4 0
-
2021-06-15 10:23
Tylko myślicielu, na końcu tej rury (6)
Jest zaworek, który swojej przepustowości nie zmienia i zmienić nie ma jak. Miasto nie jest z gumy.
- 19 3
-
2021-06-17 13:48
Tylko myślicielu zaworków po drodze jest od cholery i mało kto jedzie do samego końca.
- 0 0
-
2021-06-15 10:52
(4)
Co nie zmienia faktu, że lepiej postac chwile na końcu niz co chwile przyspieszac i hamować
- 5 7
-
2021-06-15 11:23
Postoisz dokładnie tyle samo czasu (3)
Jak ci zaworek przepuszcza 5 litrów wody na minutę i chcesz puścić 1000 l wody, to nieważne jaka gruba jest rura, zajmie to tyle samo czasu
- 16 2
-
2021-06-15 15:44
(2)
Dlatego zakładasz większy zawór i uzyskujesz większy przepływ. Jak nie ma miejsca to zwiększasz ciśnienie co za tym idzie prędkość przepływu. Czyli zwiększenie prędkości z jednoczesnym zmniejszeniem dystansu jest rozwiązaniem.
- 3 3
-
2021-06-15 22:35
zmniejszenie dystansu przy zwiększonej prędkości zwiększa ryzyko dzwonu
każdy dzwon na obwodnicy to przyczyna megakorku.
- 1 1
-
2021-06-15 17:08
zakładaj sobie pod domem
- 3 0
-
2021-06-15 10:21
"prawą fizyki" jprd (1)
gość o logice i fizyce próbuje, a wysłowić się nie potrafi nie kalecząc. Mało masz przykładów z całego świata? więcej pasów = więcej korków. Temat maglowany od 70 lat
- 12 14
-
2021-06-15 15:43
Typowy lewak, .uj z logiką, nauką, fizyką i badaniami. Przykłady z całego świata ... HAHA
- 6 5
-
2021-06-15 10:16
(2)
Zwiększałby gdyby ilość samochodów była stała. Ale jak dodasz trzeci pas (+50% dla szerokości drogi) a samochodów przybędzie o 60% to co wtedy? A doświadczenie ze świata pokazują, że tak się właśnie dziele albo odrazu albo w niedługim czasie).
- 18 7
-
2021-06-15 10:33
Gdynianka (1)
A czy Ty zdajesz sobie sprawę , że obwodnicą jeżdżą tiry do portu w Gdyni i Gdańsku. Konieczny jest trzeci pas , bo obecnie jeden jest zawsze zapchany przez tiry. Co powoduje , że jadący 80 km/h przemieszczają się lewym pasem i blokują cały ruch.
- 17 6
-
2021-06-15 12:46
Ty w ogóle wiesz, którędy się dojeżdża i skąd do portu w Gdańsku?
- 3 7
-
2021-06-15 07:47
Rozbudowa Obwodnicy możliwa jest tylko po budowie Metropolitalnej. Inaczej całe Trójmiasto stanie na czas prac budowlanych.
- 23 3
-
2021-06-15 07:27
I bardzo dobrze (12)
Teraz jeździcie 140 i co chwilę wypadek i paraliż miasta
- 52 45
-
2021-06-15 11:26
Bardzo się mylisz jeżeli uważasz że to jedyny powód wypadków. Idąc tym tropem można zakazać aut to i wypadków nie będzie. Owszem prędkość i brawura to duża część problemu, ale jeszcze dochodzi to że polskim kierowcom brakuje myślenia, przegladu sytuacji dookoła siebie, zdolnosci przewidywania pewnych rzeczy i życzliwości. nie zjeżdżanie na prawy bo
Bardzo się mylisz jeżeli uważasz że to jedyny powód wypadków. Idąc tym tropem można zakazać aut to i wypadków nie będzie. Owszem prędkość i brawura to duża część problemu, ale jeszcze dochodzi to że polskim kierowcom brakuje myślenia, przegladu sytuacji dookoła siebie, zdolnosci przewidywania pewnych rzeczy i życzliwości. nie zjeżdżanie na prawy bo 400m przede mną będę chciał wyprzedzić kolejny pojazd i później dziwienie się że ktoś siedzi na zderzaku i się irytuje. Wystarczy skoczyć na moment na prawy, to nie boli. Czy włączanie się do ruchu z prędkością 70-80. Tak samo stanowi zagrożenie ponieważ inni kierowcy albo hamują, albo szukają ucieczki na inne pasy. Nagrywanie i oglądanie kolizji/wypadkow na przeciwległej jezdni. Stańcie najlepiej i ze statywem i kamerą nagrywajcie. Mijanie zdarzeń typu ktoś zjechał na pobocze no się coś zepsuło. Ostatnio jechałem dobry odcinek z prędkością 5km/h co chwilę się zatrzymując. Jak się okazało auto stało na poboczu. W taki sposób że dwa tiry by spokojnie obok siebie przejechały. Tylko trochę zwolnić zjechać na maksa do lewej żeby spokojnie dwa pasy szły to nie. Zero myślenia. Jak z ruszaniem na światłach, byle bym ją przejechał, reszta to *#$_&... Ehhh
- 11 2
-
2021-06-15 09:56
Mówię za siebie (4)
140km/h?? To chyba w nocy jak jest pusto ;)
Osiągalna prędkość maksymalna w ciągu dnia to maksymalnie 100km/h, a ostatnio to głównie 40 :)- 18 3
-
2021-06-15 10:08
Jak jedziesz 100 lewym pasem, masz jakieś 30s zanim jakiś frustrat będzie próbował Cię zepchnąć... (3)
- 27 4
-
2021-06-15 10:51
(2)
Tak, tak. Jak ktoś jedzie szybciej i siada Ci na zderzaku to najwidoczniej widzi, że niepotrzebnie spowalniasz ruch
- 6 24
-
2021-06-15 12:46
I tacy mistrzowie prostej powinni utknąć w korkach permanentnie
dla dobra całej ludzkości
- 6 2
-
2021-06-15 11:45
I przegrywa test na moją życzliwość.
Jak widzę że ktoś się zbliża - zjeżdżam. Jak mi wjedzie na zderzak zanim zdążę zjechać - zwalniam i zrównuję się z wyprzedzanym pojazdem.
I niespodzianka, PORD mi tego nie zabrania :)- 15 6
-
2021-06-15 07:50
W krajach z normalnymi zarządcami dróg, mamy bramki z radarami, ale i znakami zmiennej treści, (5)
żeby zarówno kontrolować ruch jak i nim sterować. U nas nie do pomyślenia. Ale GDDKiA ma się dobrze.
- 26 9
-
2021-06-15 07:55
W krajach z normalnymi kierowcami nikt nie siedzi na zderzaku drugiemu przy 140km/h (4)
- 87 16
-
2021-06-15 12:13
Jazda na zderzaku (1)
To większy problem niż samo przekraczanie prędkości, ale biorąc pod uwagę, że na obwodnicy nie ma dnia bez kilku dzwonów, to należy zadać pytanie, komu zależy żeby nadal tak było, bo skądś się chyba bierze ta totalna niechęć do wprowadzenia odcinkowej kontroli prędkości i wyłapywania amatorów całowania zderzaka. W przyszłym roku zamierzam zmienić samochód i już postanowiłem, że specjalnie dla takich dekli zamontuję sobie porządny hak, bo na pomyślunek GDDiK raczej nie ma co liczyć.
- 15 3
-
2021-06-15 12:19
Powtarzam: nie ma społecznego przyzwolenia na tępienie piratów. Jest za to oczekiwanie że policja nie będzie przeszkadzała w "szybko ale bezpiecznie" i pozwalała "sprawdzić możliwości samochodu".
- 12 2
-
2021-06-15 08:06
(1)
A co ty możesz wiedzieć? Jak obwodnicę to jedynie na google maps widziałeś
- 15 48
-
2021-06-15 09:31
Nie odpowiada Ci to na rowerek
Odezwał się ten co widział albo jechał z kolegą 160 na ograniczeniu do 100 km/h.
- 9 8
-
2021-06-15 07:27
Niech zmienią status tej drogi (40)
Obwodnica to od dawna droga miejska. Od dawna powinno być ograniczenie do 70 czy 80 na odcinkach bez wyjazdów do 100 . To może trochę ograniczyłoby liczbę zdarzeń i w konsekwencji przejazd byłby sprawniejszy, bo bez wiecznie "stojącej" obwodnicy.
Jazda obwodnicą dzisiaj to loteria .... ja zwykle wybieram jazdę przez miasto, bo mam gdzie w razie czego objechać, na obwodnicy jak coś się stanie nie ma alternatywy.- 239 170
-
2022-02-15 08:59
Jak jeździsz miastem to czemu gardłujesz o obwodnicy!!! Nie układaj nikomu życia!!!!!!!!
- 0 0
-
2021-06-15 16:51
tak i ścieżka dla rowerów
- 1 1
-
2021-06-15 13:27
dokadnie tak!
- 0 1
-
2021-06-15 12:04
Obwodnica to nie droga miejska a wiejska !!!!
- 1 1
-
2021-06-15 11:40
Ja proponuję 4km/h (2)
I koniecznie, przed jadącym pojazdem, w odległości 100m powinien iść człowiek z czerwoną flagą i gwizdkiem by ostrzegać innych, że jedzie automobil!!!1111oneoneone
- 11 1
-
2021-06-15 12:46
i dwa człowieki z czerwonymi flagami jeśli
za kierownicą siedzi blondie z głową w telefoniku
- 2 2
-
2021-06-15 12:24
Panie Ford
Pan jesteś Henry czy raczej Harrison? ;)
- 2 0
-
2021-06-15 10:24
(9)
Na gdyńskim odcinku jest ograniczenie do setki, możesz jechać lewym pasem 120 (w trakcie wyprzedzania) a i tak zaraz znajdzie się ktoś, komu nadal będzie za wolno i mrugając długimi będzie Cię poganiał.
- 5 3
-
2021-06-15 11:28
Skąd w głowach te głupie pomysły, że podczas wyprzedzania można przekraczać prędkość? (1)
To jak na szosie jest ograniczenie do 40 i sznur ciężarówek, to mogę lecieć 130 lewym pasem?
- 8 2
-
2021-06-15 12:23
Czego oczekujesz od gościa,
Który ma samochód wypchany "elektronikom" ??
- 7 1
-
2021-06-15 10:59
(1)
Ja jade nawet i 200, jak jest pusto. Ryzykuje tylko swoim życiem, zreszta nie ryzykuje bo jade samochodem wypchanym elektronikom z milionem systemów bezpieczeństwa. Najbardziej wkurzający sa Ci co by zmienić pas muszą pierw po hamulcu dac, a potem samochod swiruje i sam zaczyna ostro dohamowywac.
- 4 9
-
2021-06-15 12:06
Tak a rano się budzisz i idziesz na przystanek autobusowy i jedziesz do szkoły.
- 10 1
-
2021-06-15 10:30
(4)
Nie, nie możesz 120 - czego nie rozumiesz?
- 9 2
-
2021-06-15 22:41
możesz, chociaż ci nie wolno
cokolwiek jest, jest możliwe
- 1 0
-
2021-06-15 10:43
(2)
Ależ to co napisano należy chyba rozumieć tak, że nawet jak się w trakcie wyprzedzania (np. kilku ciężarówek jadących realnie ok. 90) przyspieszy do 120 - to i tak inni będą Cię z drogi światłami zmiatać...)
- 7 1
-
2021-06-15 10:57
(1)
Chwila moment, to oni migając próbują zamawiać? Ja zawsze myślałem że dają znać bo coś niedobrego się dzieje z samochodem albo przekraczam dopuszczalną prędkość więc zawsze w takiej sytuacji zwalniam.
- 6 1
-
2021-06-15 11:46
Dokładnie, miganie oznacza że za mocno przekroczyłeś prędkość.
Zawsze trzeba zwolnić.
- 7 1
-
2021-06-15 09:35
Chyba żartujesz (1)
Ścisk na obwodnicy to skutek braku alternatywnych dróg o dużej przepustowości bez wstępu dla pieszych i rowerów w Trójmieście. Powinniśmy mieć więcej dróg jak obwodnica z ograniczeniem do 120km/h, albo Trójmiasto stanie się skansenem dla turystów, którym się nie śpieszy, bo są na wakacjach.
- 18 9
-
2021-06-16 07:53
Ścisk jest faktem, podobnie jak masa wyjazdów na obwodnicę w tym także kolizyjnych i zjazdów z niej. To droga straciła przez to przymiot ekspresówki, a fakt że póki co nie ma to odzwierciedlenia w korekcie prędkości powoduje codzienne zdarzenia drogowe. W tym stanie rzeczy oczywiście można na siłę twierdzić, że to badał ekspresówka i 120 km/h jest
Ścisk jest faktem, podobnie jak masa wyjazdów na obwodnicę w tym także kolizyjnych i zjazdów z niej. To droga straciła przez to przymiot ekspresówki, a fakt że póki co nie ma to odzwierciedlenia w korekcie prędkości powoduje codzienne zdarzenia drogowe. W tym stanie rzeczy oczywiście można na siłę twierdzić, że to badał ekspresówka i 120 km/h jest ok i stać przez to w wiecznych korkach, bo zdarzeń drogowych w takim stanie rzeczy będzie przybywać. Pytanie co lepsze gnać 120, żeby za chwilę utknąć na zablokowanej obwodnicy. Czy jechać spokojnie 70,80 i dojechać do celu
- 0 2
-
2021-06-15 09:15
(1)
oczywiście, największa przepustowość jest przy 70 km/h, powinno sie rozważyć zmniejszenie dopuszczalnej prędkości
- 5 10
-
2021-06-15 22:38
największa przepustowość jest przy limicie prędkości w granicach 30-40 km/h
podwyższanie limitów prędkości poza tę granicę zmniejsza przepustowość, ponieważ implikuje większe odstępy między pojazdami. Zwiększenie wydolności całego miejskiego systemu transportowego może nastąpić jedynie w wyniku zdecydowanego postawienia na rozwój SKM do dzielnic Gdyni Zachód, Gdyni Północ i Gdańska Południe. Elektryfikacja PKM to działanie dużo ważniejsze niż budowa kolejnej "obwodnicy" która tylko przyczyni się do ucieczki kolejnych grup podatników do gmin peryferyjnych.
- 0 3
-
2021-06-15 08:41
(1)
Zmniejszenie dopuszczalnej prędkości niewiele zmieni kiedy i tak się czeka na zjeździe. Przy niewielkim ruchu kilka minut "straty" na całym odcinku a byłaby szansa uniknąć części wypadków. Ale o czym my tu mowimy jak w tym kraju żadne ograniczenia nie są przestrzegane ani egzekwowane. Mam nadzieje że nikomu nie przyjdzie darować policji fotoradary bo jak usłyszę że nie ma kto ich obsługiwać to nie ręczę za siebie.
- 12 2
-
2021-06-15 10:57
Tak, kilka minut tu, kilka minut tam i w końcu przejazd z Gdyni do Gdańska i w odwrotnej kolejności 2h. Teraz juz prawie godzine sie jedzie, bo zawsze znajdzie się as co 80km/h jedzie bo wszedzie widzi smierc
- 5 2
-
2021-06-15 08:29
Dokładnie, uspokojenie ruchu załatwi sprawę (1)
Po zwężeniu w Oliwie ruch się przeniósł na Polanki z jednej a na Chłopską z drugiej strony, teraz czas na obwodnicę, po co na Karczemkach aż trzy pasy? Jeden zamknąć i postawić delfinki.
Rugować ruch z głównych dróg na osiedlowe uliczki - proste rozwiązania są najlepsze.- 10 12
-
2021-06-15 09:40
W Gdańsku to chyba plastikowe lwy muszą zrobić
- 4 1
-
2021-06-15 08:16
Ale wtedy wszystkie modernizacje i zimowe utrzymanie przejdzie na koszt gmin... To jest zły pomysł.
- 9 3
-
2021-06-15 07:37
Progi! Nie zapomnijmy o progach i ścieżce rowerowej! (13)
- 58 15
-
2021-06-15 09:46
I wyniesione przejścia dla pieszych ze światłami! (2)
- 6 0
-
2021-06-15 16:53
tak! wyniesione!... za miasto
- 2 0
-
2021-06-15 10:55
Ja tam bum jeszcze tramwaje puscil, a co tam pokażmy ze tez nas stać na nasze lokalne tezewe
- 4 0
-
2021-06-15 09:09
(5)
Proponuje ograniczenie prędkości na drogach rowerowych do 10km/h na odcinkach bez wyjazdów do 20. Natomiast na chodnikach odpowiednio do 6 i 3km/h
- 18 9
-
2021-06-15 11:54
Fotoradary
...i postawić fotoradary dla rowerowych piratów!!! :)))
Do tego obowiązkowe ubezpieczenie i tablice rejestracyje! :)- 7 0
-
2021-06-15 09:34
Słabo to widzę (3)
Rower jadący zbyt wolno ma tendencję do wywracania się, to nie cyrk ani tor kolarski.
- 6 4
-
2021-06-15 12:20
Rozwiazanie jest proste.
Wystarczy nakazać montowanie dodatkowych dwóch kółek po bokach I można zrobić ograniczenie do 2km/h.
- 4 1
-
2021-06-15 09:39
(1)
Rower cargo się nie wywróci. Wkrótce to będzie podstawowy dozwolony środek transportu towarów w trójmieście
- 9 5
-
2021-06-15 10:09
Nie w tym kraju.
Przecież Januszy nie stać na rower, tutaj głównym środkiem transportu jest samochód za pół ceny porządnego rowera...
- 7 5
-
2021-06-15 07:48
(3)
Ścieżce rowerowej? Ty Rowerofobie! Pasy rowerowe, tylko one będą w stanie uspokoić ruch na Obwodnicy i zachęcić matki by dowoziły dzieci do szkoły.
- 29 9
-
2021-06-15 08:39
(2)
Jeżeli dowozisz dzieci do szkoły obwodnicą, to najwyższa pora żeby palnąć się w swój głupi łeb...
- 19 15
-
2021-06-15 08:41
(1)
Widzę że sarkazm jest Ci obcy ;)
- 21 3
-
2021-06-15 09:10
to akurat była zwyczajna ironia
- 3 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.