- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (350 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (263 opinie)
- 3 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (296 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (101 opinii)
- 6 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (34 opinie)
Trójmiejski wątek filmu o pedofilii w Kościele
Film o ofiarach księży-pedofilów, który w niedzielę będzie można obejrzeć w trzech miejscach w Trójmieście, ma także lokalny wątek. Jedna z opisywanych historii dotyczy ofiary ks. Franciszka Cybuli, duchownego, który pracował w Gdańsku i Sopocie, był też spowiednikiem Lecha Wałęsy. W filmie przyznaje się do kontaktu seksualnego z 13-latkiem.
W czwartek w Warszawie zaprezentowano dziennikarzom film "Tylko nie mów nikomu" autorstwa dziennikarza Tomasza Sekielskiego. W dwugodzinnym materiale pokazane są historie kilkunastu osób, które w dzieciństwie były molestowane przez księży rzymskokatolickich. Nagrane są także konfrontacje dorosłych dziś już osób z duchownymi, zwykle w bardzo już zaawansowanym wieku.
Trójmiasto pojawia się w materiale co najmniej dwukrotnie. Przede wszystkim w filmie są ujęcia z nocnego przewrócenia pomnika ks. Henryka Jankowskiego, do czego doszło w nocy 21 lutego 2019 roku w Gdańsku. Twórca filmu był na miejscu z kamerą i zarejestrował to zdarzenie.
W filmie pojawia się także nowa dla opinii publicznej informacja, że związany z Gdańskiem i Kaszubami ksiądz Franciszek Cybula miał przed laty molestować 13-letniego chłopca.
Autor filmu odwiedził księdza jesienią ubiegłego roku. Podczas rozmowy duchowny nie zaprzeczał, że doszło do kontaktu seksualnego. Twierdził natomiast, że chłopiec sam chciał, by on "go popieścił". Podczas rozmowy ze swoją ofiarą, 78-letni ksiądz proponuje mu "trochę pieniędzy".
Franciszek Cybula urodził się 10 sierpnia 1940 r. w Gdańsku, zmarł 21 lutego 2019 r. w Kartuzach. Dorastał w Gowidlinie na Kaszubach. Księdzem został w wieku 27 lat, święcenia przyjął w bazylice Mariackiej w Gdańsku. Przez cały swoje życie pracował w Trójmieście, m.in. w parafii pw. Matki Bożej Różańcowej na Przymorzu, w kościele garnizonowym we Wrzeszczu i archikatedrze w Oliwie, był także proboszczem parafii pw. Najświętszej Maryi Panny Gwiazdy Morza w Sopocie. Od 2009 roku był prałatem honorowym kapituły przy archikatedrze oliwskiej.
Od sierpnia 1980 r. był związany z Lechem Wałęsą, najpierw jako jego spowiednik, a następnie - po 1990 roku - jako jego kapelan, przez całą kadencję prezydencką, czyli do 1995 r.
W notce biograficznej zamieszczonej po jego śmierci w katolickim tygodniku Gość Niedzielny znajduje się informacja, że w młodości był duszpasterzem szkół średnich, później młodzieży akademickiej. Był też katechetą i rekolekcjonistą młodzieży maturalnej, akademickiej i służby zdrowia.
Premiera filmu "Tylko nie mów nikomu" odbędzie się w sobotę na kanale Youtube twórcy filmu, Tomasza Sekielskiego. W niedzielę w Trójmieście odbędą się trzy publiczne pokazy: w klubie Miejsce w Sopocie, (godz. 16:30), w Domu Harcerza w Gdańsku (godz. 18) oraz w klubie Spatif w Sopocie (godz. 19:30).
Wydarzenia
Opinie (769) ponad 100 zablokowanych
-
2019-05-10 13:00
Opinia wyróżniona
Problem w tym ze przez lata (33)
Nie mówiło się o seksualności wśród księży ( gdyż każdy słyszał ze bucie księdzem to powołanie / księża niczym roboty nie maja potrzeb seksualnych bo żyją/ potrafią niby żyć w czystości ). A to bzdura każdy człowiek normalny ma swoje potrzeby i tyle
- 319 56
-
2019-05-13 15:53
Ale mówimy o pedofilii,
a nie o potrzebach seksualnych księży. To zasadnicza różnica
- 0 0
-
2019-05-13 13:10
Zostaw możliwość posiadania żony/męża temu, kto tego chce.
Tak samo z zaspokajaniem jego potrzeb seksualnych.
Singlom też nakażesz posiadanie "współmałżonka"?- 1 0
-
2019-05-12 18:49
Zdelegalizować Kościół Katolicki
Rozpiera mnie duma i satysfakcja, iż dane było mi wesprzeć projekt Tomasz Sekielski na Patronite.pl, by prawda w końcu mogła ujrzeć światło dzienne! Prawda, która ukrywana była całymi latami przez środowisko katolickie. Gdy próbowałem podejmować temat jakieś 15 lat temu, zagorzali katolicy próbowali marginalizować problem pedofili w Kościele. Dziś
Rozpiera mnie duma i satysfakcja, iż dane było mi wesprzeć projekt Tomasz Sekielski na Patronite.pl, by prawda w końcu mogła ujrzeć światło dzienne! Prawda, która ukrywana była całymi latami przez środowisko katolickie. Gdy próbowałem podejmować temat jakieś 15 lat temu, zagorzali katolicy próbowali marginalizować problem pedofili w Kościele. Dziś mogę im wreszcie odpowiedzieć - nieskromnie przyznając sobie rację - nie, to nie był i nie jest marginalny problem! A wiele niechlubnych czynów nigdy nie ujrzy światła dziennego! Z wielu powodów, ale to nie o tym. Pozostawmy w spokoju ofiary i uszanujmy ich decyzje.
Instytucja kościoła z samej definicji powinna być czystą i nieskażoną grupą społeczną. Cieszę się, że dziś temat pedofili jest tak szeroko podejmowany. Myślę, że nareszcie naród polski dojrzał do tego. Pamiętam, jak jeszcze z dwie dekady temu w mniejszych miejscowościach mieszkańcy nawet nie byli w stanie dopuścić do siebie myśli, aby ksiądz mógł zrobić coś złego. Cała społeczność, a i nierzadko rodzina ofiar, stała po stronie oprawców w sutannie! Nie bez winy jest tutaj sam Jan Paweł II, który wiedział o problemie i nic nie uczynił by proceder ukrócić. Przemilczał problem. Dopiero papież Franciszek miał odwagę podjąć ten trudny temat i rozpocząć porządki we własnej wspólnocie.
Dlaczego jestem za zdelegalizowaniem instytucji Kościoła Katolickiego? Utracone zaufanie do samej instutucji oraz mnogość afer, które wychodzą na światło dzienne, mijanie się z misją, bliskie powiązania polityczne, materialne traktowanie wiary (nieoficjalne cenniki za udzielanie sakramentów świętych, listy datków z wizyt duszpasterskich, otaczanie się luksusem) oraz przede wszystkim afera pedofilska to główne powody. Czy Kościół Katolicki to nadal jedynie wspólnota religijna? Pozwolę sobie powątpiewać. Osobiście uważam Kościół Rzymsko-Katolicki za najgroźniejszą legalnie działającą sektę. Należy także pamiętać o tym, że w przeszłości Kościół wymordował miliony ludzi w imię swoich zasad i- 2 2
-
2019-05-11 21:01
Nie jest w interesie Kościoła by księża się żenili bo forsa uciekałaby na dzieci , żony wnuki
- 3 0
-
2019-05-11 13:09
żony, mężów i kozy...
- 0 0
-
2019-05-11 09:38
tak każdy normalny człowiek ma swoje potrzeby seksualne, ale potrzeby o których mówi artykuł nie są normalne. To pedofilia.
- 1 1
-
2019-05-10 21:28
Tutaj masz rację - w naukowej definicji pedofilli wyróżnia się 2 rodzaje różnie motywowane. (1)
Jeden to Pedofil fiksacyjny - osoba, która od zawsze uważa za najbardziej atrakcyjnego partnera dziecko.
Drugi to pedofil regresywny czyli osoba, która przenosi popęd na dzieci, gdyż nie może znaleźć dorosłego partnera seksualnego i zaspokoić swoich potrzeb.
I tutaj wydaje mi się, że w środowisku księży większość pedofili to tenJeden to Pedofil fiksacyjny - osoba, która od zawsze uważa za najbardziej atrakcyjnego partnera dziecko.
Drugi to pedofil regresywny czyli osoba, która przenosi popęd na dzieci, gdyż nie może znaleźć dorosłego partnera seksualnego i zaspokoić swoich potrzeb.
I tutaj wydaje mi się, że w środowisku księży większość pedofili to ten drugi rodzaj, a przyczyna to oczywiście celibat zabraniający im kontaktów seksualnych z kobietami.
Osobiście mam księdza w rodzinie, mojego niewiele starszego kuzyna teraz mającego 38 lat i raz z nim poruszyłem temat celibatu na imprezie rodzinnej. On akurat posługuje w dużym mieście na południu Polski i sam zdobył się na szczerość. Mówi , że celibat to może nie fikcja, ale zna kilku księży, którzy mają kobiety na boku, a są też tacy, w tym i on sam, którzy po kryjomu i incognito od czasu do czasu korzystają z usług prostytutek.- 9 2
-
2019-05-10 22:19
Czyli jednak fikcja...
- 1 0
-
2019-05-10 20:37
Yyyyy, chyba ci sie pomylily "potrzeby". On nie mial pociagu do kobiet, ale do chlopcow.
- 6 0
-
2019-05-10 15:56
potrafią niby żyć w czystości
Czystość. Oto fałsz słownictwa katolickiego. Czy Twoja matka "żyła w brudzie", także ojciec, babcia, itd. A Ty masz żonę, dzieci? Na czysto czy na brudno?
Zwyczajna kopulacja prowadząca do powstania dzieci, do ciągłości gatunku nazywana jest brudem. To obłęd katolicki.- 20 7
-
2019-05-10 15:15
Jak mają mieć żony i zakładać rodziny to niech idą pracować do normalnej roboty, a odprawianie mszy niech traktują jako wolontariat. Ile pieniędzy mamy wykładać na klechów? W tym momencie jak najwięcej pieniędzy powinno zostać przekierowanych na służbę zdrowia i oświatę. Kościoły powinny utrzymywać się z datków.
- 20 5
-
2019-05-10 14:52
(4)
nie mogę się zgodzić z tym, że każdy ma potrzeby, np moja żona nie ma
- 20 1
-
2019-05-11 14:24
hehe twoja żona ma potrzeby , ale nie z toba hehhhe (2)
- 9 3
-
2019-05-11 19:09
z nim ma twoja matka (1)
- 1 1
-
2019-05-11 22:17
jestes jego matka?
- 0 0
-
2019-05-10 17:57
nie kabluj i nie skamlaj badz chociaz troche mezczyzna
- 2 2
-
2019-05-10 13:23
precz z tym dziadostwem w sutannach....do wiezień powinni ich powsadzać a nie na inne parafie.... (1)
Tam by się chłopaki nimi zajęli adekwatnie do ich występków przeciwko dzieciom....
- 31 8
-
2019-05-11 22:18
jakim dziadostwem? Podaj nazwiska i nie p...ol
do mamra można wpakować tylko konkretne nazwiska a zatem generalizowanie jest głupotą. W życiu nie spotkałem złego księdza. Mimo że teraz uważam że wiara jest nieracjonalna a boga nie ma, to nie potrafię powiedzieć na nich złego słowa.
- 4 2
-
2019-05-10 13:22
(5)
Tyle że "człowiek normalny" nie zaspokaja swoich potrzeb krzywdząc dzieci. Co do bezsensowności celibatu, w pełni się zgadzam. Mam jednak myśl taką, że to nie celibat jest przyczyną takiej skali przestępstw seksualnych wśród księży. Wydaje mi się że jest trochę odwrotnie - jeśli ktoś urodzi się pedofilem, to wstąpienie do KK jest dobrą przykrywką,
Tyle że "człowiek normalny" nie zaspokaja swoich potrzeb krzywdząc dzieci. Co do bezsensowności celibatu, w pełni się zgadzam. Mam jednak myśl taką, że to nie celibat jest przyczyną takiej skali przestępstw seksualnych wśród księży. Wydaje mi się że jest trochę odwrotnie - jeśli ktoś urodzi się pedofilem, to wstąpienie do KK jest dobrą przykrywką, sporą szansą na unikanie odpowiedzialności karnej, no i bardzo dobrym dostępem do dzieciaków - jedyna opcja żeby jakoś ze swoją odmiennością żyć i jeszcze z tego życia korzystać.
- 48 8
-
2019-05-11 19:09
zgadza się, celibat sam w sobie nie powoduje zmiany preferencji seksualnych
niektórzy co zostają księżmi mogą np. nie odczuwać silnego popędu wobec kobiet. Skoro tak to życie w pojedynkę im odpowiada. Swoją drogą, najwięcej pedofili jest wśród ślusarzy i stolarzy. W więzieniach najwięcej skazanych za to przestępstwo pochodzi właśnie z tych grup zawodowych. Wynika to też z tego ze to dość popularne zawody więc procentowo nie odzwierciedlają patologii. Taka ciekawostka.
- 4 0
-
2019-05-10 21:17
Pedofilem się nie "rodzi"... jest to zaburzenie w mózgu w obszarze odpowiedzialnym za preferencje seksualne (3)
Według powszechnej hipotezy naukowej (której jeszcze jednak nie udowodniono w 100%, bo no.... byłoby to mocno chore, jakby ktoś specjalnie wykorzystywał dzieci, żeby sprawdzić ilu z nich w przyszłości będzie pedofilami) zmiany w mózgu, które występują u pedofilów są skutkiem wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie.
- 3 3
-
2019-05-11 19:04
no ale pierwszy pedofil musiał się skądś wziąć, a jeśli był pierwszy to znaczy że nie mógł go nikt wcześniej molestować (2)
wg mnie można się nim urodzić, tak samo jak homoseksualistą. To są zmiany na poziomie genetycznym. Zauważ że większość mężczyzn kręcą delikatne blondynki z dużymi oczami. Czyje to są cechy jak nie dziecięce? Tyle że większość świadomie jak i podświadomie odczuwa że to dzieci a u pedofila nad tymi odczuciami dominuje popęd.
- 5 1
-
2019-05-12 09:59
kain i abel .... pierwsi homoseksualisci na świecie (1)
a adam też nie lepszy ... jak ewa była cuś niedysponowana, to pod ręką w raju były rozliczne zwierzątka np. osioł
- 1 2
-
2019-05-12 15:48
dziwne ksiązki czytasz i filmy ogladasz...ale w sumie to twoja sprawa
- 2 1
-
2019-05-10 13:16
Pełna zgoda, celibat jest kompletnym nieporozumieniem. (5)
- 55 8
-
2019-05-10 15:37
Ale (oficjalny) celibat jest też wygodny (2)
wielu młodych ludzi zostawało księżmi ze strachu przed prawdziwym życiem i założeniem rodziny. To jest tak naprawdę świetna wymówka.
- 15 5
-
2019-05-10 16:25
Jak już to przed swoimi skłonnościami homoseksualnymi (1)
taka ucieczka w sutannę
- 23 2
-
2019-05-10 21:47
Tak, tylko
przed tymi skłonnościami nie uciekają w sutannę - tam mogą się z tym schować i w miarę bezpiecznie żyć, uciekają przed presją ożenienia się czy bycia w związku z kobietą. Bo z mężczyzną nie mają odwagi - w kraju o takim stosunku do homoseksualistów, zwłaszcza w prowincjonalnej Polsce...
- 5 6
-
2019-05-10 14:07
(1)
i nie był obowiązkowy przez większą część historii KK. Co się zmieniło?
- 13 2
-
2019-05-10 17:02
Dzieci księdza dziedziczyły majątek
A ma dziedziczyć kościół.
- 21 1
-
2019-05-10 13:16
Nie mogą mieć rodzin bo forsa by się rozeszła na wydatki rodzinne (2)
- 48 6
-
2019-05-10 13:59
a jakby biskup dalej żądał kasy z parafii - to ksieżowska żona by go pogoniła na cztery wiatry (1)
- 18 1
-
2019-05-11 22:16
chyba ze biskupia polowica by wparowala
- 2 1
-
2019-05-10 12:37
Opinia wyróżniona
Interpretuj właściwie (21)
Film na pewno nie jest atakiem na Polskę i na wiarę w Chrystusa a na instytucję kościoła, która jest skostniała, zepsuta, chroni przestępców, arogancka, zachłanna itp. KK stracił prawo możliwości etycznego pouczania wiernych. Nie może pełnić tej funkcji do póki się nie oczyści. A z tym im idzie bardzo ciężko..
Myślę, że gdyby Jezus zechciał zejść na Ziemię to wytrzaskałby ich wszystkich po twarzach. I jeszcze polityków, którzy wycierają sobie nim gębę co chwilę.- 677 99
-
2019-05-11 15:52
cos ty? Jezus nadstawił by drugi policzek
jak wszyscy katolicy z wypranymi mozgami co tak "chronia" ten swoj koscioł
- 2 3
-
2019-05-11 05:00
"Film na pewno nie jest atakiem na Polskę i na wiarę w Chrystusa" - niby dlaczego na Polske? (2)
ze niby Polska=wiara w chrystusa?
Samozwanczy krol zydow z palestyny ktory nigdy nie istnial nic nie ma wspolnego z historia Polski!- 8 5
-
2019-05-11 18:24
Pewna partia tak to przedstawia (1)
Polska=kościół, nie wierzysz=jesteś wrogiej ojczyzny, jesteś wrogiem=wypie..j
Są też alternatywne teorie jak: masz nazwisko mało polskie= nie jesteś prawdziwym Polakiem (chyba, że głosujesz na jedną jedyną partię, to wtedy nie ma znaczenie jakie masz nazwisko, po ilu rozwodach jesteś i czy gwałcisz dzieci), nie zgadzasz się z wizją Polski Kaczyńskiego=jesteś wrogiem ojczyzny itp itd.- 8 2
-
2019-05-13 10:26
Odbierasz kamienice "odzyskane" przez reprezentantów 120-latków?
Jesteś wrogiem wolności i konstytucji itd.
- 1 0
-
2019-05-10 19:11
Atak
Ja raczej nie określiłabym tego atakiem. Jest to głos o sprawiedliwość i prawdę którą zmuszone były tyle lat ukrywać ofiary. Po prostu pytanie dlaczego i pytanie o normalność oraz miejsce w obecnej rzeczywistości Kościoła katolickiego który nie dostrzegł czy niestety nie chciał dostrzec zmian. Ale na pewno nie atak.
- 9 0
-
2019-05-10 13:06
Niestety w Polsce katolicy nie mają dystansu... (4)
więc będą uważać, że to właśnie atak na Jezusa, Polskę, Matkę Boską itp. Nie chce im się trochę pomyśleć :-(.
- 38 9
-
2019-05-10 18:01
to sprawa tresury, od kolyski
- 1 0
-
2019-05-10 13:43
a jaki masz dystans do tego co robi Sekielski- drugi nieboszczyk, który nie może nic w swojej sprawie (2)
- 8 22
-
2019-05-12 00:23
Jaki n8eboszczyk???Piszesz o pedofilu Cybuli???Za zycia sie przyznal wiec o czym ty pitolisz tepy kato dzbanku
- 7 0
-
2019-05-10 14:24
A jaki interes mogą mieć ofriary...
w tym, żeby ich oskarżać, żadnego. Chyba żadne. Zdaje się, że żadne z nich nie zrobiło kariery. Poza tym czytaj ze zrozumieniem - przyznał się, że molestował.
- 18 5
-
2019-05-10 13:04
Jakby Jezus zstąpił na ziemię (1)
Na pewno nie przyznawał by się do KK. Ja przynajmniej w takiego Jezusa wierzę.
- 34 2
-
2019-05-11 12:46
a może..
zdziwiłby się, że to kółko wędkarsko-łowieckie jakie założyć 2 tysiące lat temu jeszcze funkcjonuje ;)
- 5 3
-
2019-05-10 13:01
(3)
Kazda religia ogolnie jest dla ludzi glupich.
- 40 18
-
2019-05-10 13:07
(2)
dobrze, że jesteś mądry i postępowy
- 15 20
-
2019-05-10 13:58
dokładnie, bardzo dobrze że jest! (1)
to znaczy że dla tego opuszczonego przez rozum kraju jeszcze coś można zrobić :)
- 15 11
-
2019-05-13 10:23
A ten postęp to czym się objawia?
Bo z pewnością nie odnową moralna. W relatywizmie ci księża mający kochanki, czy krzywdzący dzieci się świetnie odnajdują.
- 1 0
-
2019-05-10 12:55
Jezus (1)
gdyby zszedł na ziemię na pewno nie wytrzaskałby ich wszystkich po twarzach. Prawdą jest jednak to co piszesz, ze KK jako instytucja ma wątpliwą moralność. Do tego hipokryzja płynąca z ambon.
- 37 2
-
2019-05-10 13:55
Fakt: na pewno nie wytrzaskałby ich wszystkich po twarzach.
bo kler by go wcześniej załatwił .. wsadził w kaftan i zamknął w wariatkowie
- 26 5
-
2019-05-10 12:51
dżizas by nie postąpił tak jak mówisz (2)
- 2 22
-
2019-05-10 12:55
(1)
Kupców wyrzucił że świętyni. Dziś podobnie zrobił by z częścią księży
- 49 2
-
2019-05-10 14:39
i ci księza to dokładne odzwierciedlenie sanhedrynu
Biada wam, uczeni w Piśmie i faryzeusze, obłudnicy, bo zamykacie królestwo niebieskie przed ludźmi. Wy sami nie wchodzicie i nie pozwalacie wejść tym, którzy do niego podążają.
- 24 1
-
2019-05-10 12:33
Kiedy w koncu religia i kosciól zostaną oddzielone od państwa? (46)
Kiedy opodatkowani zostaną księża, do kosciolow zostanie wprowadzona kasa fiskalna, koscioly beda placic podatki a utrzymywac sie bedą wyłącznie z datków wiernych ?
- 474 84
-
2019-05-10 13:07
Opinia wyróżniona
Współczuję ofiarom księży-gwałcicieli, ale uważam, że ich rodzice ponoszą część winy za to, że to zjawisko się pleni (9)
Dlaczego? Dlatego, że takich zdarzeń nie powinno się zgłaszać proboszczowi, biskupowi czy innemu hierarsze, tylko policji i prokuraturze. Czy gdy pobije cię murarz to idziesz do kierownika budowy? Czy gdy okradnie cię sprzedawca to idziesz do kierownika sklepu? Oczywiście, że nie. Trudno się dziwić, że ich przełożeni tuszują takie sprawy. Tylko
Dlaczego? Dlatego, że takich zdarzeń nie powinno się zgłaszać proboszczowi, biskupowi czy innemu hierarsze, tylko policji i prokuraturze. Czy gdy pobije cię murarz to idziesz do kierownika budowy? Czy gdy okradnie cię sprzedawca to idziesz do kierownika sklepu? Oczywiście, że nie. Trudno się dziwić, że ich przełożeni tuszują takie sprawy. Tylko policja i prokuratura może i musi się tym zająć.
Rozumiem problem: uwielbienia duszpasterzy w małych miejscowościach i niewiara w to, że ksiądz dobrodziej może być wilkiem w sutannie. No, ale jak ktoś kieruje się w życiu taką wiarą, a nie rozumem, to nie powinien oczekiwać, że jego problem zostanie rozwiązany. Sam jest sobie winny.
Można nawet iść krok dalej: nie zgłaszasz policji takiego gwałtu, to jesteś współwinny innych gwałtów, które gwałciciel popełni. Nie pomogłeś go ująć = pomogłeś w ukrywaniu przestępcy.- 245 44
-
2019-06-14 15:13
Pedofile wybierają dzieci z rodzin patologicznych , sfanatyzowanych i bezradnych a przede wszystkim
z takich gdzie nie ma forsy a bez forsy nic się nie zrobi ,.
- 0 0
-
2019-05-12 09:09
piotrowicz
No i co ,prokurator piotrowicz mówi ,że ksiądz tylko młodego pociumkał,tak oni ich bronią.Fakt, ten prokurator to wyjątkowy,odrażający typ.
- 3 0
-
2019-05-11 21:03
Pedofile interesują się dziećmi z rodzin biednych zagubionych by nie potrafili się obronić z bezradności
i braku forsy
- 3 0
-
2019-05-11 02:22
Ale obecnie policja, sądy i prokuratura są w rękach polityków wiec sprawy te nie będą procedowanie. A kościołowi to na rękę dlatego popiera PIS.
- 6 1
-
2019-05-10 19:12
Mazz eqcje Michal
- 0 0
-
2019-05-10 18:22
(1)
gdyby kosciol nie blokowal przekazywania wiedzy o sprawach zwiazanych z seksualnoscia w szkolach, dzieci wybronilyby sie w wiekszosci same przed bestiami w sutannach
- 17 3
-
2019-05-10 21:27
Dlatego są tak bardzo przeciwni
Odbierają to jako atak na kościół, bo dziecko dowie się co to jest zły dotyk i co im zostanie?
- 15 1
-
2019-05-10 13:19
chyba siadałeś czarnemu na kolanko jak byłes mały co że takie głupoty wypisujesz.... (1)
- 12 45
-
2019-05-10 19:12
a wlasnie Mixhal ma racje
- 9 1
-
2019-05-16 16:20
Gdybys wiedział pacanie to kościół i księża płaca podatki . PIT 19a . Oraz podatek od nieruchomości , wiec zamknij ryj z nie wiedzy
- 0 1
-
2019-05-11 12:12
ZSRR to wspaniały przykład rozdzialu (1)
3 rzesza, Korea Północna i wiele innych bezbożnych dobrobytow
- 0 5
-
2019-05-12 09:38
Ale też wierzyli i nadal wierzą co nie idzie w parze z życiem
- 0 0
-
2019-05-11 10:38
na czym ma polegać ten rozdział?
prezydent premier poseł ma zapomnieć o dekalogu? Złodziejstwo , łapówkarstwo przecież kwitnie. To jest właśnie ten rozdział.
- 0 1
-
2019-05-10 14:48
z jakiej racji Kościól ma płacić cos fiskusowu, kościoł to nie firma podległa państwu, ale (2)
niezalezna od państwa instytucja, raczej to państwo, które korzysta z pracy księży i majątku kościoła powinna dofinansowywać Kościół
- 10 50
-
2019-05-10 16:56
To z jakiej racji państwo daje kościołowi????
skoro mają tak gigantyczne zwolnienia i ulgi .... Niech se na wszystko zbierają po parafianach i wiernych ... Zamiast łapska wyciągać do Państwa Polskiego
- 18 3
-
2019-05-10 16:09
lol -niezły troll
- 21 1
-
2019-05-10 13:15
są już dawno oddzielone, na czym jeszcze ma niby polegać owo oddzielenie? (15)
- 10 30
-
2019-05-10 19:13
Odzielone za pisu n8gdy nie bedzie
- 12 1
-
2019-05-10 17:25
a krzyże wieszane po nocach w parlamencie?
Pakistan Europy
- 19 5
-
2019-05-10 13:17
Na tym aby wypowiedzieć konkordat. (12)
Na tym aby opodatkować kościół tak jak są opodatkowane firmy i każdy Kowalski.
- 39 11
-
2019-05-10 13:28
Konkordat jest korzystny dla Polaków i państwa polskiego (5)
same plusy dzieki tej umowie odnoszą Polska i Polacy - nauka religii w szkole, ułatwienia w zawieraniu małżeństw (wygoda dla obywateli) itd
- 11 50
-
2019-05-10 15:50
nauka religii w szkole jest wygodna, bo rodzice nie musza tracić czasu na (4)
dowozenie dzieci do salek katechetycznych, co zajmuje czas i kosztuje, dzieci są bezpieczne, bo są w szkołach, dzieki małzeństwom konkordatowym narzeczeni tez oszczędzają czasi i pieniądze. Konkordat dla Polaków to same plusy.
- 11 28
-
2019-05-12 09:36
gdyby tak przyznać USC prawo ślubów kościelnych oszczędności byłyby większe. Sam policz opłaty cywilne a kościelne.
- 2 0
-
2019-05-10 19:15
Dzieci sa bezpieczne dzieki kosciolwi????Ha ha bezczelny d**il!!!Dzieci czeka najwieksze niebezpieczenstwo wlaszcza w tych cholernych oblesnych kosciolach
- 16 5
-
2019-05-10 18:29
czy ty to piszesz z psychiatryka?
- 2 4
-
2019-05-10 17:03
Jak zaczynali to mówili że religia w Szkole będzie bez szmalu
czyli jak za czasów PRL...
Znaczy ŁgALI w żywe oczy ... he?- 21 1
-
2019-05-10 13:26
jak to opodatkować kościół, to wręcz zaprzeczenie oddzielenia, to podporzadkowanie (5)
a nie żadne oddzielenie kościoła. Dlaczego to Kościół ma płacić coć na rzecz państwa, a nie odwrotnie np. świetopietrze. Opodatkować trzeba na rzecz Kościoła ateistów, gdyż przez ich nie chodzenie do Kościoła, nie uczestniczenie w praktychach Kościól wymiernie traci na ofiarach, opłatach. Kościól i państwo są jak 2 skrzydła dla narodu. Państwo bda
a nie żadne oddzielenie kościoła. Dlaczego to Kościół ma płacić coć na rzecz państwa, a nie odwrotnie np. świetopietrze. Opodatkować trzeba na rzecz Kościoła ateistów, gdyż przez ich nie chodzenie do Kościoła, nie uczestniczenie w praktychach Kościól wymiernie traci na ofiarach, opłatach. Kościól i państwo są jak 2 skrzydła dla narodu. Państwo bda o sferę materialna, Kościoł o duchową. A zawsze yo co duchowe musi byc wazniejsze o tego co materialne. Po za tym państwo nie zwrócił dotad Kosciołowi własnosci prywatnej Kościoła (mnóstwa nieruchomości, pochodzacych z darowizn osób prywantnych): przedwojennych kosciołów, szpitali, ochronek, szkół koscielnych. Panstwo jest wiine Kosciołowy bajońskie sumy.
- 7 62
-
2019-05-10 16:16
(1)
Lecz się klecho!
- 9 5
-
2019-05-10 18:27
kasta sama nie bedzie sie "leczyc", bezkarnosc zawsze degeneruje, kasta nie moze stac ponad spoleczenstwem
- 7 2
-
2019-05-10 15:21
A skąd kościół miał te bajońskie sumy? (2)
Manna z nieba spadła?
- 23 3
-
2019-05-10 15:49
dostawał w ciagu wieków, darowane nie kradzione, własnośc prywatna jest święta (1)
- 12 19
-
2019-05-10 16:47
Dostal takkk, dostal banda krwiopijcow psiamac
- 13 3
-
2019-05-10 12:57
Odpowiadam: kiedy da się na tym haśle wygrać wybory.
- 27 3
-
2019-05-10 12:49
Przecież jest (1)
- 3 21
-
2019-05-10 12:55
...
ha ha ha.
- 19 1
-
2019-05-10 12:47
(9)
Niestety motłoch ciągle woli żeby kler nimi rządził
a dopóki sondaże się nie zmienią to politycy na usługach kleru będą go dalej faworyzować- 79 19
-
2019-05-10 13:18
precz z czarnymi pedofilami...precz!!! (8)
- 41 8
-
2019-05-10 14:30
(7)
Tak precz z księżmi pedofilami,precz z nauczycielami pedofilami, precz z lekarzami pedofilami,precz aktorami .Precz ze zboczencami wsztstkuch kategori.
- 38 5
-
2019-05-10 18:14
kler to specjalna kategoria, kasta, zamknieta grupa na dodatek uzurpujaca sobie status przewodnikow moralnych, zadajaca by sie jej podporzadkowywano w tym nauczyciele, lekarze, aktorzy, generalowie, naukowcy itd zrownywanie pedolili ksiezy z pedofilami innych zawodow jest zbiegiem pomniejszajacym odpowiedzialnosc tych pierwszych szczegolnie moralna
- 19 5
-
2019-05-10 17:11
Jest zasadnicza różnica (5)
od Ksiądza z racji statusu ... oczekuje się zasadniczo wyższych standardów moralności ... chyba że zrównać ich z obszczymurkami ... To wtedy OK można przyjąć to co napisałeś
- 25 8
-
2019-05-10 20:55
Nauczyciel, trener, lekarz ... (4)
...aha, rozumiem, że to motłoch. Brawo
- 6 0
-
2019-05-11 00:43
to są zawody ... a księża mówia że mają ... --Powołanie-- (3)
czujesz różnice ... czy dalej będziesz rżnąc se tu głupa pod publike?
- 11 4
-
2019-05-11 09:27
Ciekawy, tzn bzdurny, tok myślenia (2)
Rozumiem, że lekarz to tylko zawód bez powołania, nauczyciel - zawód bez powołania itd ciekawe co ty robisz w życiu, czy jesteś żonaty, czy to tylko związek, czy miałeś do niego powołanie.
Wybiórcze wymagania.
Ps Kapłan, lekarz, nauczyciel, trener ... z powołania nie będzie krzywdził dzieci- 6 2
-
2019-05-11 11:41
dokładnie to są zawody .. po pracy idą na piwo, a i na dziwki se moga pójść (1)
nikt nie oczekuje, że będą świecić przykładem 24/h
... a co innego Ksiądz !!!- 5 3
-
2019-05-11 14:26
Turaczej chodzi o ochronę pedofilow
Czarne owce są wszędzie, ale w KKsą często bezkarne. Nauczyciel, lekarz, trener - leci z zakładu na zbity pysk z wilczym biletem i wyrokiem... Księża (jak pokazuje film) nadal pracują z dziećmi chronieni przez zwierzchników.
- 8 0
Wszystkie opinie
-
2022-05-10 05:42
A teraz trochę o pedofilii w oświacie i innych środowiskach!
Wszędzie jest pedofilia tam gdzie dzieci stykają się z dorosłymi.
- 1 1
-
2019-05-16 16:17
Skarbowy (1)
Czy Sekielski zapłacił podatek od darowizny
- 3 5
-
2019-06-15 02:36
A który klecha pasożyt płaci podatki
wydatek na film to zero w porównaniu z potężną forsą która jest wydawana na polski kler.
- 0 0
-
2019-05-13 16:12
%%% (1)
Kiedy wreszcie zacznie się mówić o Arcybiskupach, Kurii, Biskupach, którzy chronią pedofila ? Przez 30 lat przenoszą z parafii do parafii. Ten człowiek był w naszym Trójmieście i kto wie ile zgwałcił dzieci. Jak to jest możliwe, że bezkarni są biskupi którzy wiedzą że gwałcą dzieci i ich dalej przenoszą? Jako rodzic żądam zarzutów prokuratorskich wobec episkopatu i kurii.
W tej sprawie to najważniejsi są ci co kryją, ten co gwałci zawsze był i jakiś będzie.- 5 1
-
2019-06-15 02:34
Teraz biskupi inaczej będą działać i swoich pedofilów będą wysyłać na misje
a tam pedofilowanie będzie 1OO% bezkarne bo ludzie biedni, prymitywni ,a ksiądz dla nich jest 1OO% bogiem gdy dla Polaków jest prawie bogiem
- 0 0
-
2019-05-13 20:19
Jakkolwiek film obnaża obrzydliwe czyny... (1)
to fragment z Cybulą jest zmontowany dosyć dziwnie. Nie ma wizji z tego, jak przyznaje się i oferuje pieniądze, jest tylko audio, a obraz jakby z zupełnie innego spotkania. Jest to wyjątek w tym filmie. Może to z czegoś wynika? Zaznaczam, że w żaden sposób nie bronię oprawcy.
- 3 3
-
2019-06-15 02:31
W każdym swoim głupim komentarzu piszesz te same słowa (nie broniąc oprawców) zmień płytę
- 0 1
-
2019-05-13 20:17
Coś za dary - ukryta prostytucja !!! (1)
To jest inna formuła prostytucji!!! Trzeba się cofnąć o te 30 lat. Wszyscy, którzy żyli w tamtym okresie pamiętają ludzi ,którzy w ogólnej biedzie mieli się lepiej , to były rodziny które czerpały korzyści z darów , które napływały z zachodu , a były rozdzielane przez personel kościelny , a że nie ma nic za darmo wszyscy wiedzą . Także jestem pewien ,że za otrzymane bardzo hojne dary nawet jakby wiedział że odbywa się za usługi seksualne to by nikt nic nie powiedział , bo strach przed utratą tych dobrodziejstw w tamtych trudnych czasach zmuszał wszystkich wtajemniczonych do milczenia!!! Dlatego jeszcze raz powtórzę to co powiedział Jezus do ludzi , którzy chcieli ukamienować Marię Magdalenę , kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem! Nie rozgrzeszam pedofili w sutannach ,ale czy przyzwolenie z niektórych środowisk społecznych nie było gorsze niż czyny ukazane w filmie Sekielskich???
- 0 1
-
2019-06-15 02:30
Przestań o tych jezusach czy maryjach, Jankowski w tamtych czasach był bardzo bogaty i wpływowy
i nikt mu nie podskoczył , procesy były ale je umarzano, Jankowski bogaty ,a rodziny ofiar biedne. Nie byłeś ofiarą pedofila więc milcz i nie przypuszczaj tylko robiąc z ofiar i ich rodzin oprawców.
- 0 0
-
2019-05-13 12:14
Tomasz Sekielski. Na produkcję dokumentu zebrał on 450 tys. zł w publicznej zbiórce internetowej. (1)
Super ..... Robert Biedroń nie zbierał publicznie wcale pieniędzy - sponsorują go Niemcy, o czym sam powiedział w wywiadzie....
- 4 2
-
2019-06-15 02:24
W jakim wywiadzie to powiedział ,chyba zmyślonym, przez ciebie cieciu
- 0 0
-
2019-05-13 13:41
No cóż. Idą wybory. (1)
W PiS jakoś trudno uderzyć, więc próbuje się atakować w podstawę polskiego konserwatyzmu, czyli KK. Zaczęła się zabawa w tzw. "złego i dobrego policjanta". Np. wystąpienie "szlachetnego Tuska" poprzedza wystąpienie jakiego dziennikarza pełne jadu na polski Kościół.
- 4 6
-
2019-06-15 02:23
A przyjazd z Watykanu księdza zajmującego się pedofilią w kościele
to co ? bezpodstawnie tu nie przyjechał , przestań chrzanić o jakimś jadzie , taki z ciebie katolik jak ja Chopin ,nie ośmieszaj się
- 0 0
-
2019-05-13 13:41
Pytanie do Pana redaktora, autora i reżysera filmu: (1)
Jestem jak najbardziej przeciw pedofilii w każdym środowisku i za surowymi karami, pedofilia wśród księży wychodzi na jaw, bo ofiary są już dorosłe, a w PRL mam wrażenie było jakieś zezwolenie na to wszystko, bo księdza nie można było oskarżyć. Mam wrażenie, że obecnie podobny problem pojawia się wśród homoseksualistów, gdzie pedofilia wśród homoseksualnych par rośnie wraz z możliwością adoptowania przez nich dzieci. I tu również dostrzegam pewną analogię, że obecnie tego tematu nie chce nikt podjąć, bo zaraz zostanie oskarżony o homofobię. Czy stworzy Pan reportaż i podobny dokument o problemie pedofilii wśród homoseksualistów? Problem jest palący, ponieważ ofiary to często bardzo małe dzieci w wieku 1-8 lat, nawet są znane przypadki, gdzie kilkumiesięczne dzieci były krzywdzone. Te ofiary będą dorosłe dopiero za 20/30 lat i wtedy tak samo jak w przypadku pedofilii w kościele będzie za późno, więc może warto tematem zająć się teraz, kiedy ofiary nie mają jeszcze głosu?
- 4 2
-
2019-06-15 02:20
Nie jesteś homofobem tylko głupkiem, gdyby ministrantami były dziewczynki
one by były ofiarami księży pedofilów., a że są chłopcy to tak się dzieje. W rozmowach z psychologami czy rodzicami dziewczynki czy kobiety są bardziej otwarte i opowiadają o sobie chłopcy i mężczyżni nie ,brednie opowiadasz i sam w nie wierzysz
- 0 0
-
2019-05-13 12:02
Czy księża dopuszczają się częściej czynów pedofilskich niż członkowie innych grup zawodowych? (1)
Co to .. za pytanie ? Na podstawie czego ma byc udzielona odpowiedź ? Czy redaktora całkiem p..ło ?
Czemu nie zadacie tego pytania w przypadku innych religii ? Hmm ?
Słyszeliście o żydowskim obrzędzie Metzitzah bpeh ? - jesli nie to poczytajcie, bo włosy dęba stają na głowie, i uważają to za normalne....- 1 1
-
2019-06-15 02:10
Jeżeli ksiądz to zawód to dlaczego księża nie płacą podatków tylko pasożytują na społeczeństwie
- 0 0
-
2019-05-13 08:43
Pedofilia (1)
Czym innym jest pedofilia u człowieka świeckiego czy nawet nie wierzącego a czym innym u "kapłana". Ponieważ kapłan naucza prawd nauczanych przez Jezusa. A skoro naucza sprzecznie to albo jest niepoczytalny albo nie wie czego naucza ( a gdy molestuje dzieci czy grzeszy w oczywisty sposób nie wie czego naucza bo świadczy o czymś odwrotnym niż nauczał Jezus). To ze względu na takich niepoczytalnych i nie rozumiejących nauczania Jezusa modlił się On na krzyżu "odpuść im bo nie wiedzą co czynią".
Przeciętny człowiek a nawet tzw owieczka nie rozumie bo działa pod wpływem tzw ego I wydaje mu się , że to czego potrzebuje musi dostać od drugiego lub mu zabrać gdy nikt nie chce mu tego dać. W starym testamencie gdy podczas walki dwóch mężczyzn ( w tym męża kobiety) kobieta dotknęła genitali obcego mężczyzny musiała być jej ucięta ręka ( nawet gdy stało się to przypadkiem i nawet gdy czyny jej były związane z chęcią obrony męża. Traktowanie surowo innych a pobłażanie sobie jest hipokryzją.
Pedofilia jest związana z utratą poczucia bycia dzieckiem Boga i łączy się z aktami pedofilskimi jakim był poddany obecny pedofil. A są one popełniane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Mniej lub bardziej świadomie. Seksualność jest świętym i bardzo pięknym oraz oczywiście rozkosznym prawem małżonków. gdy tymczasem ci , którzy pożądają po za takiem związkiem zwyczajnie dopuszczają się cudzołóstwa ( a to jest śmiercią duszy bo w sposób świadomy wyrzekamy się bycia dzieckiem Boga. A dziecko Boga korzysta z obietnicy bycia dzieckiem Boga \ zatem nie odczuwa potrzeb , które są potrzebami ciała wynikającymi z odłączenia od Boga. A gdy jest dzieckiem Boga np; nie będzie pożadało. Zjednoczony z Ojcem w Chrystusie będzie miał świadomość ,że w Ojcu otrzyma wszystko to czego potrzebuje. Będąc oddzielony będzie odczuwał wszelkie braki a obietnice uwidocznione w tzw przykazaniach będzie interpretował odwrotnie jako "nakaz" przymus i pozbawienie tego czego pożąda (bardziej niż Boga).- 0 1
-
2019-06-15 02:08
Tak,twoja wypowiedz jest paranoiczna klecho lub fanatyku
boga, bogiem , z bogiem ,bez boga a który bóg pozwala na pedofilię ,co 3 minuty umiera na swiecie 1 dziecko z głodu i co bóg tak chce ? Za dużo we łbie masz boga którego nie ma
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.