- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (48 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (272 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Trolejbusem w nowe miejsca
Z trolejbusem nie jest tak łatwo, jak z autobusem. By ruszyła nowa linia, trzeba wybudować nowy odcinek sieci trakcyjnej, by "szelki" miały po czym sunąć. To wszystko kosztuje. Dzięki temu, że miasto dostało unijne dofinansowanie do tej inwestycji, zamiast wykładać z budżetu 40 mln zł, Gdynia wyłoży tylko połowę.
O nową linię od lat dopominali się mieszkańcy Dąbrowy. Co zyskają? Przede wszystkim wygodne połączenie ze Śródmieściem.
- Trasa nowej linii będzie przebiegać ze Stoczni Gdynia al. Solidarności, ul. Wiśniewskiego, pl. Konstytucji, ul. Jana z Kolna, pl. Kaszubskim, ul. Świętojańską, al. Zwycięstwa, Wielkopolską, Chwaszczyńską, Nowowiczlińską i Miętową do pętli Dąbrowa-Miętowa - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Nowa linia trolejbusowa będzie funkcjonowała przez wszystkie dni tygodnia i będzie obsługiwana głównie nowoczesnymi trolejbusami niskopodłogowymi.
Ważny jest także fakt, że "24" będzie kursowała często: w porannym szczycie co 12 minut, w godz. 8 - 19 co 15 minut, w godz. 19 - 21 co 20 minut, a w godz. 21 - 23 co pół godziny. Ostatni "trajtek" odjedzie z Dąbrowy o godz. 23.28, a więc o wiele później niż kursująca tu linia autobusowa 172.
Oficjalne otwarcie nowej linii nastąpi dzisiaj, o godz. 11. Chwilę później trolejbusy linii 24 wyruszą na trasę. Pierwszy odjazd ze Stoczni nastąpi o godz. 11.43, a z ul. Miętowej na Dąbrowie o godz. 12.47. W związku z uruchomieniem nowej linii zmienią się rozkłady jazdy linii 23, 27, 133, 160, 172 (272), 180, 192 (292) oraz kursów zjazdowych 700 i 730. Warto zapoznać się ze szczegółami, bo np. linia 23 nie będzie funkcjonować w niedziele i święta. To jeszcze nie koniec nowości - zgodnie z postulatami mieszkańców oraz Rad Dzielnic zmienione zostaną nazwy niektórych przystanków. Teraz np. nie będziemy już jeździć do pętli Karwiny Tesco, ale Dąbrowa Tesco.
Warto przypomnieć, że projekt "Proekologiczny rozwój transportu w Gdyni" oznacza również budowę nowej zajezdni trolejbusowej przy ul. Zakręt do Oksywia (w przyszłym roku), zakup dziesięciu nowych trolejbusów i budowę nowej pętli trolejbusowej przy ul. Chwaszczyńskiej.
Opinie (27)
-
2005-12-18 23:47
no i dobrze
że się trajtki trzymaja. Inni polikwiowali - barany
- 0 0
-
2005-12-19 00:38
Nowoczesny "trajtek" nie musi ograniczać prędkości na zakrętach jak kiedyś. Nie truje spalinami na przystankach, jest cichy i ma lepsze przyspieszenie od autobusów. Dla mnie w Gdyni mogą jeździć same trolejbusy. A co...
- 0 0
-
2005-12-19 03:59
lubie
lubie i tesknie za trolejkami...
- 0 0
-
2005-12-19 05:28
co za numer 24??????
skad ja znam ten numer??kiedys pamietam trojlebus jezdzil na OKSYWIE. GIEREK STAWIAL DUUUUUZE BETONOWE SLUPY TRAKCYJNE. I TRAJTEK SUNAL NA OKSYWIE DOLEM I GORA A ZE KASY BYLO MALO TO JEDEN TRAJTEK CZEKAL AZ DRUGI ZGORY ZJEZDZIE.ILE TO KOSZTOWALO ???????? PO JAKIM CZASIE WLADZA SIE ZMIENILA I JAKIS UCZONY KAZAL DRUTY SCIAGNAC I WPROWADZIC KOMUNIKACJE AUTOBUSOWA. ZOBACZYMY JAK DLUUUGO TA SIELANKA POTRWA.CIEKAWE DLACZEGO W TAK MALO MIASTACH TRAJTKI JEZDZA? WIDOCZNIE GDYNIA TO BOGATE MIASTO. HEHEHEHEHEHEHE
- 1 0
-
2005-12-19 08:17
Idioci
Po jaką cholere 24 przecież mogli po prostu przedłuzyc 23
- 0 0
-
2005-12-19 08:46
gratulacje
gratulacje dla Gdyni, to miasto które sie rozwija,
gratuluje- 0 0
-
2005-12-19 09:01
Żeby jeszcze trzymali chociaż pozory punktualności.
- 0 0
-
2005-12-19 10:27
Trolejbusy są ekonomicznie uzasadnione tylko na długich trasach, a tych w Gdyni nie brakuje. Średnio 20-30km w jedną stronę.A co do punktualności to życzyłbym sobie takiej w Gdańsku.
- 0 0
-
2005-12-19 10:49
linia 24 juz kiedys (kilka lat temu) byla na karwiny z tym ze konczyla sie na petli tesco - tak jak 23 - ja nie narzekam mam nadzieje ze w efekcie trajtki nie beda jezdzily jedyne dalej ale i czesciej :)
- 0 0
-
2005-12-19 11:26
Trajtek srajtek
Fundują sobie trajtek, a połowa dróg na Dąbrowie to gruntówki, albo z płytami w najlepszym razie :(((
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.