• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbusy na akumulatorach dojadą do północnych dzielnic Gdyni

Krzysztof Koprowski
24 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na przystankach, do których zostanie przedłużona sieć trolejbusowa, pojazdy będą zmieniały zasilanie z sieci trakcyjnej na akumulatory. Prace budowlane powinny zakończyć się do 31 maja 2020 r. Na przystankach, do których zostanie przedłużona sieć trolejbusowa, pojazdy będą zmieniały zasilanie z sieci trakcyjnej na akumulatory. Prace budowlane powinny zakończyć się do 31 maja 2020 r.

Budowa nowego, krótkiego odcinka sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 pozwoli w przyszłym roku na uruchomienie regularnej komunikacji trolejbusowej do północnych dzielnic Gdyni. Pojazdy od przystanków w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego pozostałą część trasy będą pokonywały na akumulatorach.



Którym pojazdem chętniej podróżujesz?

Jeszcze w tym roku powinny rozpocząć się prace przy przebudowie układu trolejbusowej sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 w pobliżu przystanku SKM Gdynia Stocznia.

Obecnie trolejbusy pokonują to skrzyżowanie wyłącznie na trasie Janka Wiśniewskiego - al. Solidarności do pętli Stocznia Gdynia.

Po przebudowie trolejbusy jadące od strony centrum będą mogły dojechać do pierwszego przystanku w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego za skrzyżowaniem, w kierunku Trasy Kwiatkowskiego. Sieć trakcyjna będzie też zawieszona w kierunku powrotnym do Śródmieścia (nie będzie jednak możliwości dojazdu "pod drutem" na pętlę Stocznia Gdynia).

Od Węzła Ofiar Grudnia '70 tylko na akumulatorach



Na przystankach Węzeł Ofiar Grudnia '70 02 oraz 01 trolejbusy będą odpowiednio odłączały i podłączały się do sieci zasilającej. Od tego miejsca w kierunku Trasy Kwiatkowskiego pojazdy będą poruszały się wyłącznie na akumulatorach.

Docelowo miasto chce w ten sposób realizować połączenia na linii nr 170, łączącej obecnie Pogórze Dolneplacem Kaszubskim, a w zamierzeniach docierającej także na Węzeł Franciszki Cegielskiej.

Rozkłady jazdy - komunikacja miejska Gdańsk, Sopot, Gdynia


Inwestycja w obrębie węzła przy SKM Gdynia Stocznia jest związana z wdrażaniem większego projektu związanego z bezemisyjnym transportem publicznym - "System zielonych inwestycji cz. 2 Gepard".

- W ramach tego projektu miasto Gdynia zakupi również sześć autobusów elektrycznych - trolejbusów ładowanych w ruchu i na postoju. Dostawa przewidziana jest do 15 maja 2020 r., a producentem wyłonionym w drodze postępowania przetargowego jest firma Solaris - mówi Tomasz Labuda, zastępca prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.
- Pojazdy zeroemisyjne to przyszłość komunikacji zbiorowej. Gdynia konsekwentnie stawia na czyste powietrze, wysoką jakość życia i komfort swoich mieszkańców. Możliwość dojazdu do północnych dzielnic przy wykorzystaniu nowoczesnych i ekologicznych środków transportu to realizacja naszej długofalowej strategii rozwoju. Wierzymy, że takie działania spotkają się z dużym zainteresowaniem pasażerów. Chcemy, aby miasto w tym względzie nadal było idealnym wzorem do naśladowania dla innych samorządów - dodaje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
  • Przystanek Węzeł Ofiar Grudnia '70 02 - tutaj trolejbusy będą odłączały się od sieci w kierunku Trasy Kwiatkowskiego.
  • Przystanek Węzeł Ofiar Grudnia '70 01 - tutaj trolejbusy będą ponownie podłączane pod napowietrzną sieć zasilającą i "pod drutem" docierały do Śródmieścia.
  • Istniejąca sieć trolejbusowa w ciągu al. Solidarności nadal pozostanie, ale nie będzie możliwy wjazd i wyjazd od strony i w kierunku Trasy Kwiatkowskiego.

Trolejbusy do północnych dzielnic, czyli powrót do przeszłości



Co ciekawe, trolejbusy "tradycyjne", stale zasilane z sieci trakcyjnej, w przeszłości kursowały już do północnych dzielnic Gdyni - na Oksywie Górne oraz Dolne. Ich funkcjonowanie zawieszono w 1972 r., uznając wówczas trolejbusy za środek transportu bardziej problematyczny w eksploatacji od spalinowych autobusów.

Prace budowlane do końca maja przyszłego roku



Wykonawcą robót budowlanych na przebudowę sieci trakcyjnej wraz z oświetleniem w rejonie Węzła Grudnia '70 została firma Inex z Gdańska, która złożyła w przetargu ofertę na kwotę ok. 812 tys. zł. Zgodnie z jego zapisami nowy układ sieci trakcyjnej musi być wykonany do 31 maja 2020 r.

Czytaj też:

55 nowych autobusów na ulicach Gdyni



Miejsca

Opinie (177) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (7)

    E tam co to za trajtek bez szelek kochani.To niczym spodnie bez paska albo rosół bez makaronu...

    • 88 25

    • (2)

      To zwykły autobus elektryczny

      • 6 4

      • W Gdyni to nie jest zwykły elektryk

        To innowacyjny autobus-trolejbus elektryczny!

        • 6 6

      • dojadą, ale czy wrócą?

        • 5 0

    • (3)

      Troljebusy są ekologiczne bo nie emitują spalin.

      • 9 1

      • jak nogi (2)

        • 3 0

        • (1)

          Nogi emituja zapach sera

          • 1 1

          • dodatkowo niektórzy pasażerowie trolejbusów emitują niepokojące dźwięki paszczą

            • 1 0

  • (5)

    Bzdura. Nie lepiej autobus elektryczny? Aktualnie trolejbus to autobus elektryczny z podniesionym pantografem przez większość trasy.

    • 18 62

    • A wolisz unieruchomić pojazd, czy ładować go w ruchu?

      • 28 3

    • ale masz problemy w zyciu

      zazdroszczę

      • 14 3

    • to są właśnie autobusy elektryczne

      najnowsze trolejbusy i autobusy elektryczne to w zasadzie to samo. W Gdyni korzysta się z istniejącej już sieci do ładowania autobusów elektrycznych, czyli trolejbusów z najnowszych dostaw. W innych miastach autobusy mają stacje do ładowania na przystankach/pętlach. Żeby kierowca nie musiał lata z kablem, autobus też ma pantograf/szelki, i automatycznie, albo po wciśnięciu guzika podłącz się do sieci. Jak by miały jeździć do bazy na ładowanie, to by była bardzo nie efektywne.

      • 16 3

    • Zorganizowali taką fuszerkę

      Aby udobruchać mieszkańców Północy Gdyni, którzy domagają się SKM.

      A

      • 1 0

    • Tylko co to zmieni. Czy to bedzie autobus czy trolejbus to i tak korkow nie zmniejszy, a nawet zwiekszy jako, ze bedzie kolejnym pojazdem na drodze. Tam moze pomoc tylko kolej.

      • 0 0

  • super pomysl !!! (11)

    wypad z aut do komunikacji miejskiej to korkow nie bedzie :)

    • 48 66

    • Myślenie rodem z komuny (2)

      Ściskajcie się w komunikacji miejskiej, bo miasto jest za biedne żeby zapewnić wam warunki do komfortowego poruszania się własnymi autami. Gratuluję socjalistycznych poglądów.

      • 12 37

      • (1)

        Ale komunistyczne podejście, miasto ma mi zrobić, bo panisku się należy.

        • 13 2

        • No to najważniejsza rola miasta

          Zapewnić drogi i parkingi - to chyba oczywiste?

          • 0 0

    • (1)

      Ja tam wolę dojeżdzać do pracy z Pogórza do Osowy moim starym 20 letnim gruzikiem bez przesiadek i w pól godziny niż marznąć na przystankach i jechać 1,5 godziny komunikacją nic mnie do niej na razie nie przekonuje. Mam o 2 godziny dziennie więcej dla rodziny.

      • 20 6

      • Chyba nocą te pół godziny

        • 1 0

    • A niby mam do trajtka zabrać na plecach 60kg ziemniaków 20 pomidorów 36 kilo bananów (4)

      wody, napoje??? Pod dom na zakupy to się chce pójść jak czegoś zabraknie ale już nie interesuje jak włąsciciel to dowiezie..jakie to Polskie !

      • 10 8

      • i jeszcze babka i lodówka zapomniałeś dodać (1)

        konieczne babka i lodówka

        • 9 2

        • i teściową na mszę

          • 2 0

      • (1)

        Ło matko, Ty pułk wojska codziennie wykarmiasz?

        • 10 0

        • to babka tyle żre, że z lodówką trzeba ją wozić

          babka, zakała rodziny

          • 7 1

    • Taa

      Jeśli korzystając z komunikacji miejskiej śpisz o godzinę krócej, dalej będziesz za nią optował?

      • 2 2

  • Gdyby tak wykorzystać istniejące tory i puścić SKM/PKM... (11)

    Marzenie ściętej głowy?

    • 147 6

    • (7)

      Da się, ale nie w Gdyni.
      Gdynia zamiast w autobusy elektryczne nadal inwestuje w trolejbusy.

      • 14 17

      • Ty wiesz co piszesz? (6)

        Trolejbus na bateriach to jest to samo co elektrobus tylko elektrobusy nie moga byc ladowane z sieci, tylko musza stac przy wtyczce

        • 18 4

        • Mozna ldowac indukcyjnie na przystankach jak w cywlizowanych krajach (2)

          • 1 7

          • To sztuka dla sztuki

            Ładowanie w ruchu jest sprawdzone, tanie oraz pozwala oddać energię hamowania innemu pojazdowi

            • 3 0

          • Ale po kiego grzyba unieruchamiać pojazd na 20-30 minut??

            • 1 0

        • (2)

          Autobusy elektryczne mają pantograf tak samo jak trolejbus

          • 0 1

          • I podlaczaja sie do latarni

            • 1 0

          • ale swoje akumulatorki łądują tylko na pętli

            ty baranie

            • 0 0

    • i co jeszcze? tunel, dywan i kolejkę linową (1)

      kolejka linowa byłaby super po zastanowieniu się, żądamy kolejki linowej

      • 6 2

      • Pod warunkiem,

        że wagoniki będą otwarte, czyli dobrze przewietrzane. A do tego bez zadaszeń.

        • 0 1

    • Dokładnie,

      a tak naprawdę, jeżeli Gdynia tak chce zadbać o jakoś powietrza, to niech lepiej weźmie się za tych śmierdziuchów, którzy palą g..... w swoich piecach. Na Bosmańskiej normalnie aż nos wykręca

      • 0 0

  • A jak w korku wyczerpie się bateria? (21)

    ha ha

    • 74 16

    • SKM też kiedyś jeździła do północnych dzielnic, (6)

      ale teraz się nie da. A trolejbus będzie stał w tym samym mega-korku co reszta.

      • 111 8

      • Widocznie mają jakieś zbędne trolejbusy na stanie.

        • 3 6

      • Sam nie..

        pociągi pasażerskie PKP do Stoczni MW tak

        • 8 2

      • (2)

        Nigdy SKM niejezdziła do północnych dzielnic , tylko 2 pociągi Kościerzyna - Gdynia Oksywie dowożąc i odwożąc ludzi do pracy

        • 3 1

        • (1)

          W czasach świetności linii było i 12 par pociągów ;) W latach 50, można sprawdzić na dawnych rozkładach

          • 1 0

          • w czasach świetności Port i Stocznie obsługiwało 12 Tysięcy Pracowników !!!

            więc nie pajacuj ... tylko sam pomyśl

            • 0 0

      • to zrobią po jednej stronie buspasy :D

        • 0 0

    • (1)

      To dalej na piechotę albo trzeba będzie go pchać

      • 13 2

      • a jak babkę i lodówkę to co wtedy?

        jak żyć?!

        • 2 1

    • Dlatego powinni zrobic nad całą Wiśniwwskiego sieć trakcyjną. (3)

      • 15 8

      • (2)

        Ale jak? Farbą nie da się

        • 34 5

        • (1)

          Jak to się nie da? W Gdyni farbą da się wszystko ;)

          • 21 4

          • na całym świecie farbą się da więc czemu nie

            • 0 1

    • A ile prądu zużywa silnik elektryczny w korku? (1)

      To nie spalinówka

      • 15 7

      • 0 podczas postoju

        • 0 0

    • A jak w korku skończy się benzyna?

      hehe

      • 5 4

    • a jak meteoryt spadnie i zmutowane pająki 3 wyjadą?

      jak żyć?!

      • 3 2

    • dorysują buspasy na całej długości to trojlebus nie będzie stać w korku :P

      • 2 1

    • Nie wyczerpie się (1)

      Gdy pojazd elektryczny stoi nie zużywa prądu

      • 2 0

      • klima , ogrzewanie , elektronika

        Oczywiście , że zużywa

        • 1 0

    • To domalują drugą białą farbą

      To w końcu Gdynia ...

      • 1 0

  • pociąg na północ gdyni!! (5)

    a wiemy, że się DA to zrobić

    • 95 4

    • Nie DA

      • 2 8

    • i co jeszcze? prywatne helikoptery? (1)

      • 2 5

      • Pinokio obiecał elektryczne samochodziki made in poland i kolej tubową ... do końca II-kadencji

        wiec czekamy ;))))

        • 0 0

    • Amasz na zbyciu ze 1 miljard złotych na przebudowe dróg i kolej tak na zbyciu na dziś

      • 1 2

    • Otoz to, czy doczekamy tej PKM-ki do polnocnej Gdyni czy Kosakowa ?

      • 1 0

  • pogorze gorne (6)

    co z pogorzem gornym, co z korkami na estakadzie? co z skm/pkm do polnocnych dzielnic?? pogorze gorne i kosakowo - nowe osiedla i jedna droga dojazdowa !!! d r a m a t

    • 88 7

    • (4)

      Kolejny bzdurny pomysł żeby tylko udawać że niby coś się robi, pewnie puszczą jeden mały autobus linii 170 raz na godzinę, a wielke zapowiedzi o trolejbusach na pólnoc Gdyni, coś na wzór przebudowy skrzyżowania Dąbka i Kwiatkowskiego, która nic nie dała.

      • 16 5

      • (1)

        "przebudowa skrzyżowania Dąbka i Kwiatkowskiego, która nic nie dała" - bzdura, skleroza cię dopadła? niewielka inwestycja a znaczna poprawa: zamiast jednego pasa do skrętu na Pogórze i Kosakowo są dwa, to blisko dwa razy więcej aut przejedzie na zielonym w tym samym czasie

        • 3 5

        • przecież ten pas tam był zawsze, korzystają i korzystały z niego też auta skręcające w prawo, to nie wiem jak liczyć ale dwa razy więcej aut niż wcześniej nie wychodzi

          • 3 4

      • Na dokładke sama Kwiatkowskiego pozostała bez remontu , tam przydałaby sie chciaz (1)

        szlifierka do ,,zjechania" garbów , jedna noc i jezdnia by sie wyrównała a tak mamy tor przeszkód .

        • 3 0

        • Przynajmniej jeździcie wolniej ;)

          • 1 0

    • Może trzeba do wójta napisać...

      • 5 6

  • Trolejbusy strasznie szarpią. (10)

    Wolę autobus.

    • 38 45

    • To prawda szarpią jak Reksio szynkę.

      • 6 7

    • Twój mózg chyba?

      • 7 7

    • To zależy od umiejętności kierowcy. (4)

      • 12 0

      • Jak kobieta prowadzi to szarpie (3)

        • 3 8

        • a jak facet to gryzie... co kto lubi (2)

          • 3 2

          • facet gryzie jak jest z wełny (1)

            • 2 0

            • chyba takiej zawszonej

              • 0 0

    • Chyba te zabytkowe

      Nowe solarisy są naprawdę baaaardzo przyjemne.

      • 6 2

    • trajtek..

      Czy szarpia to zależy od kierowcy .Nie każdy "szanuje " pasażera.

      • 4 0

    • Szarpią bo.....

      Szarpia stare albo źle wyregulowane. Te nowe jeżdżą płynnie i fajnie

      • 4 1

  • (3)

    No ale jakie konkretnie linie będą jeździć, bo tu tylko mowa o 170 i to by było na tyle?!

    • 13 5

    • To na początek.

      • 1 2

    • (1)

      A masz na zbyciu ze 4 miljardy złotych na zakup 250 autobusów elektrycznych / trajtków tak na dzisiaj.

      • 0 1

      • To po co zaczynać temat jak nie ma kasy?

        • 0 0

  • Ciekawa historia?

    Dojada w jaki sposob - beda staly w korkach jak wszyscy z Polnocy!!!!

    • 29 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane