• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbusy na akumulatorach dojadą do północnych dzielnic Gdyni

Krzysztof Koprowski
24 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na przystankach, do których zostanie przedłużona sieć trolejbusowa, pojazdy będą zmieniały zasilanie z sieci trakcyjnej na akumulatory. Prace budowlane powinny zakończyć się do 31 maja 2020 r. Na przystankach, do których zostanie przedłużona sieć trolejbusowa, pojazdy będą zmieniały zasilanie z sieci trakcyjnej na akumulatory. Prace budowlane powinny zakończyć się do 31 maja 2020 r.

Budowa nowego, krótkiego odcinka sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 pozwoli w przyszłym roku na uruchomienie regularnej komunikacji trolejbusowej do północnych dzielnic Gdyni. Pojazdy od przystanków w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego pozostałą część trasy będą pokonywały na akumulatorach.



Którym pojazdem chętniej podróżujesz?

Jeszcze w tym roku powinny rozpocząć się prace przy przebudowie układu trolejbusowej sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 w pobliżu przystanku SKM Gdynia Stocznia.

Obecnie trolejbusy pokonują to skrzyżowanie wyłącznie na trasie Janka Wiśniewskiego - al. Solidarności do pętli Stocznia Gdynia.

Po przebudowie trolejbusy jadące od strony centrum będą mogły dojechać do pierwszego przystanku w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego za skrzyżowaniem, w kierunku Trasy Kwiatkowskiego. Sieć trakcyjna będzie też zawieszona w kierunku powrotnym do Śródmieścia (nie będzie jednak możliwości dojazdu "pod drutem" na pętlę Stocznia Gdynia).

Od Węzła Ofiar Grudnia '70 tylko na akumulatorach



Na przystankach Węzeł Ofiar Grudnia '70 02 oraz 01 trolejbusy będą odpowiednio odłączały i podłączały się do sieci zasilającej. Od tego miejsca w kierunku Trasy Kwiatkowskiego pojazdy będą poruszały się wyłącznie na akumulatorach.

Docelowo miasto chce w ten sposób realizować połączenia na linii nr 170, łączącej obecnie Pogórze Dolneplacem Kaszubskim, a w zamierzeniach docierającej także na Węzeł Franciszki Cegielskiej.

Rozkłady jazdy - komunikacja miejska Gdańsk, Sopot, Gdynia


Inwestycja w obrębie węzła przy SKM Gdynia Stocznia jest związana z wdrażaniem większego projektu związanego z bezemisyjnym transportem publicznym - "System zielonych inwestycji cz. 2 Gepard".

- W ramach tego projektu miasto Gdynia zakupi również sześć autobusów elektrycznych - trolejbusów ładowanych w ruchu i na postoju. Dostawa przewidziana jest do 15 maja 2020 r., a producentem wyłonionym w drodze postępowania przetargowego jest firma Solaris - mówi Tomasz Labuda, zastępca prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.
- Pojazdy zeroemisyjne to przyszłość komunikacji zbiorowej. Gdynia konsekwentnie stawia na czyste powietrze, wysoką jakość życia i komfort swoich mieszkańców. Możliwość dojazdu do północnych dzielnic przy wykorzystaniu nowoczesnych i ekologicznych środków transportu to realizacja naszej długofalowej strategii rozwoju. Wierzymy, że takie działania spotkają się z dużym zainteresowaniem pasażerów. Chcemy, aby miasto w tym względzie nadal było idealnym wzorem do naśladowania dla innych samorządów - dodaje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
  • Przystanek Węzeł Ofiar Grudnia '70 02 - tutaj trolejbusy będą odłączały się od sieci w kierunku Trasy Kwiatkowskiego.
  • Przystanek Węzeł Ofiar Grudnia '70 01 - tutaj trolejbusy będą ponownie podłączane pod napowietrzną sieć zasilającą i "pod drutem" docierały do Śródmieścia.
  • Istniejąca sieć trolejbusowa w ciągu al. Solidarności nadal pozostanie, ale nie będzie możliwy wjazd i wyjazd od strony i w kierunku Trasy Kwiatkowskiego.

Trolejbusy do północnych dzielnic, czyli powrót do przeszłości



Co ciekawe, trolejbusy "tradycyjne", stale zasilane z sieci trakcyjnej, w przeszłości kursowały już do północnych dzielnic Gdyni - na Oksywie Górne oraz Dolne. Ich funkcjonowanie zawieszono w 1972 r., uznając wówczas trolejbusy za środek transportu bardziej problematyczny w eksploatacji od spalinowych autobusów.

Prace budowlane do końca maja przyszłego roku



Wykonawcą robót budowlanych na przebudowę sieci trakcyjnej wraz z oświetleniem w rejonie Węzła Grudnia '70 została firma Inex z Gdańska, która złożyła w przetargu ofertę na kwotę ok. 812 tys. zł. Zgodnie z jego zapisami nowy układ sieci trakcyjnej musi być wykonany do 31 maja 2020 r.

Czytaj też:

55 nowych autobusów na ulicach Gdyni



Miejsca

Opinie (177) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Mogliby te druty choć do Estakady dociągnąć. (3)

    Wiem, że nowe baterie są bardziej wydajne ale tam są często korki i nie wiem czy jednak nie jest to ryzykowne posunięcie, baterie mogą się jednak wyczerpać. W ogóle jest wiele lepszych tras autobusowych do zelektryfikowania jak chociażby linia S - praktycznie w całości "pod drutem".

    • 31 6

    • (1)

      Co za roznica czy korek czy nie, pradu zuzyje tyle samo.

      • 1 2

      • Nieprawda

        Stojąc w korku więcej zużyje, bo systemy cały czas działają (kasowniki, wyświetlacze, komputer pokładowy, oświetlenie itp.).

        • 0 0

    • ale wtedy zniknie mit jej pospieszności

      chyba, że trajtek będzie opuszczał pantografy by wyprzedzać swoich braci

      • 4 3

  • sPiSek

    a może tak tunel od Chrzanowskiego do Śmidowicza i Arciszewskich? Dodatkowo odnowić starą Wiśniewskiego i pociągnąć ją koło ECIII do Puckiej. Można ? można . Tylko trzeba chcieć. No i ważna rzecz !!! Drugi mostek nad torami na ul. Dąbka pomiędzy Obłużem Górnym a Pogórzem Górnym. O drugim pasie jezdni na ul. Kwiatkowskiego nie wspomnę.

    • 1 0

  • super pomysl !!! (11)

    wypad z aut do komunikacji miejskiej to korkow nie bedzie :)

    • 48 66

    • Myślenie rodem z komuny (2)

      Ściskajcie się w komunikacji miejskiej, bo miasto jest za biedne żeby zapewnić wam warunki do komfortowego poruszania się własnymi autami. Gratuluję socjalistycznych poglądów.

      • 12 37

      • (1)

        Ale komunistyczne podejście, miasto ma mi zrobić, bo panisku się należy.

        • 13 2

        • No to najważniejsza rola miasta

          Zapewnić drogi i parkingi - to chyba oczywiste?

          • 0 0

    • (1)

      Ja tam wolę dojeżdzać do pracy z Pogórza do Osowy moim starym 20 letnim gruzikiem bez przesiadek i w pól godziny niż marznąć na przystankach i jechać 1,5 godziny komunikacją nic mnie do niej na razie nie przekonuje. Mam o 2 godziny dziennie więcej dla rodziny.

      • 20 6

      • Chyba nocą te pół godziny

        • 1 0

    • A niby mam do trajtka zabrać na plecach 60kg ziemniaków 20 pomidorów 36 kilo bananów (4)

      wody, napoje??? Pod dom na zakupy to się chce pójść jak czegoś zabraknie ale już nie interesuje jak włąsciciel to dowiezie..jakie to Polskie !

      • 10 8

      • i jeszcze babka i lodówka zapomniałeś dodać (1)

        konieczne babka i lodówka

        • 9 2

        • i teściową na mszę

          • 2 0

      • (1)

        Ło matko, Ty pułk wojska codziennie wykarmiasz?

        • 10 0

        • to babka tyle żre, że z lodówką trzeba ją wozić

          babka, zakała rodziny

          • 7 1

    • Taa

      Jeśli korzystając z komunikacji miejskiej śpisz o godzinę krócej, dalej będziesz za nią optował?

      • 2 2

  • Ttajtkiem do Rumi

    A kiedy z Cisowej do dw PKp w Rumunii ?

    • 1 0

  • pogorze gorne (6)

    co z pogorzem gornym, co z korkami na estakadzie? co z skm/pkm do polnocnych dzielnic?? pogorze gorne i kosakowo - nowe osiedla i jedna droga dojazdowa !!! d r a m a t

    • 88 7

    • (4)

      Kolejny bzdurny pomysł żeby tylko udawać że niby coś się robi, pewnie puszczą jeden mały autobus linii 170 raz na godzinę, a wielke zapowiedzi o trolejbusach na pólnoc Gdyni, coś na wzór przebudowy skrzyżowania Dąbka i Kwiatkowskiego, która nic nie dała.

      • 16 5

      • Na dokładke sama Kwiatkowskiego pozostała bez remontu , tam przydałaby sie chciaz (1)

        szlifierka do ,,zjechania" garbów , jedna noc i jezdnia by sie wyrównała a tak mamy tor przeszkód .

        • 3 0

        • Przynajmniej jeździcie wolniej ;)

          • 1 0

      • (1)

        "przebudowa skrzyżowania Dąbka i Kwiatkowskiego, która nic nie dała" - bzdura, skleroza cię dopadła? niewielka inwestycja a znaczna poprawa: zamiast jednego pasa do skrętu na Pogórze i Kosakowo są dwa, to blisko dwa razy więcej aut przejedzie na zielonym w tym samym czasie

        • 3 5

        • przecież ten pas tam był zawsze, korzystają i korzystały z niego też auta skręcające w prawo, to nie wiem jak liczyć ale dwa razy więcej aut niż wcześniej nie wychodzi

          • 3 4

    • Może trzeba do wójta napisać...

      • 5 6

  • paranoja

    trzeba gdynie przeniesc do belchatowa chore zapedy a skad macie prad

    • 1 0

  • (2)

    Trolejbusy na północ Gdyni zlikwidowano w 1973. A jak chcecie dbać o czyste powietrze to przestancie puszczać bąki...

    • 1 1

    • Disle ? (1)

      Wiekszośc jezdzi właśnie na ON / dotacje dla rolnictwa / i te czarne obłoki ,lub niespalony on powoduje bardziej uciążliwe skutki .

      • 0 0

      • I bardzo dobrze!

        • 0 0

  • Tylko skm na polnoc to jest rozwiązanie

    Przecież tam non stop są korki w stronę północy Gdyni,estakada stoi. A jeśli linia 170 ma być w przyszłości połączona do węzła Cegielskiej, to najpierw poprosimy zwiększyć liczbę przejazdów tej linii do centrum . Jeździ bardzo rzadko,w ogóle z Pogórza dolnego jeździ mało autobusów, trzeba długo czekać jak się nie zdąży.

    • 1 1

  • Gdyby tak wykorzystać istniejące tory i puścić SKM/PKM... (11)

    Marzenie ściętej głowy?

    • 147 6

    • Dokładnie,

      a tak naprawdę, jeżeli Gdynia tak chce zadbać o jakoś powietrza, to niech lepiej weźmie się za tych śmierdziuchów, którzy palą g..... w swoich piecach. Na Bosmańskiej normalnie aż nos wykręca

      • 0 0

    • (7)

      Da się, ale nie w Gdyni.
      Gdynia zamiast w autobusy elektryczne nadal inwestuje w trolejbusy.

      • 14 17

      • Ty wiesz co piszesz? (6)

        Trolejbus na bateriach to jest to samo co elektrobus tylko elektrobusy nie moga byc ladowane z sieci, tylko musza stac przy wtyczce

        • 18 4

        • (2)

          Autobusy elektryczne mają pantograf tak samo jak trolejbus

          • 0 1

          • ale swoje akumulatorki łądują tylko na pętli

            ty baranie

            • 0 0

          • I podlaczaja sie do latarni

            • 1 0

        • Mozna ldowac indukcyjnie na przystankach jak w cywlizowanych krajach (2)

          • 1 7

          • Ale po kiego grzyba unieruchamiać pojazd na 20-30 minut??

            • 1 0

          • To sztuka dla sztuki

            Ładowanie w ruchu jest sprawdzone, tanie oraz pozwala oddać energię hamowania innemu pojazdowi

            • 3 0

    • i co jeszcze? tunel, dywan i kolejkę linową (1)

      kolejka linowa byłaby super po zastanowieniu się, żądamy kolejki linowej

      • 6 2

      • Pod warunkiem,

        że wagoniki będą otwarte, czyli dobrze przewietrzane. A do tego bez zadaszeń.

        • 0 1

  • Remont Unruga kiedy!!!! (1)

    Kiedy Szczurku nasz kochany wyremontujesz ulicę Unruga od estakady do Bosmańskiej?
    Jeździć się tam nie da.
    Podobnie Płk. Dąbka ( miedzy Kwiatkowskiego i Zieloną) i Zieloną od Bosmańskiej do płk.Dąbka.

    Działań pozornych typu trolejbus czy śmieszne rondo na Puckiej mieszkańcy dzielnic północnych mają już dosyć.
    Co tu mówić o rozwiązaniach komunikacyjnych jak remont w/w ulic sprawia Wam trudność .
    Remont powinien się odbyć jakieś 8-10 lat temu.

    • 3 1

    • Zgadzam się z Tobą w 100%. Poruszam się codziennie w tamtych okolicach i to jest po prostu porażka, jak te ulice wyglądają, a to rondo to już w ogóle wstyd.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane