• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbusy na akumulatorach dojadą do północnych dzielnic Gdyni

Krzysztof Koprowski
24 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na przystankach, do których zostanie przedłużona sieć trolejbusowa, pojazdy będą zmieniały zasilanie z sieci trakcyjnej na akumulatory. Prace budowlane powinny zakończyć się do 31 maja 2020 r. Na przystankach, do których zostanie przedłużona sieć trolejbusowa, pojazdy będą zmieniały zasilanie z sieci trakcyjnej na akumulatory. Prace budowlane powinny zakończyć się do 31 maja 2020 r.

Budowa nowego, krótkiego odcinka sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 pozwoli w przyszłym roku na uruchomienie regularnej komunikacji trolejbusowej do północnych dzielnic Gdyni. Pojazdy od przystanków w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego pozostałą część trasy będą pokonywały na akumulatorach.



Którym pojazdem chętniej podróżujesz?

Jeszcze w tym roku powinny rozpocząć się prace przy przebudowie układu trolejbusowej sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 w pobliżu przystanku SKM Gdynia Stocznia.

Obecnie trolejbusy pokonują to skrzyżowanie wyłącznie na trasie Janka Wiśniewskiego - al. Solidarności do pętli Stocznia Gdynia.

Po przebudowie trolejbusy jadące od strony centrum będą mogły dojechać do pierwszego przystanku w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego za skrzyżowaniem, w kierunku Trasy Kwiatkowskiego. Sieć trakcyjna będzie też zawieszona w kierunku powrotnym do Śródmieścia (nie będzie jednak możliwości dojazdu "pod drutem" na pętlę Stocznia Gdynia).

Od Węzła Ofiar Grudnia '70 tylko na akumulatorach



Na przystankach Węzeł Ofiar Grudnia '70 02 oraz 01 trolejbusy będą odpowiednio odłączały i podłączały się do sieci zasilającej. Od tego miejsca w kierunku Trasy Kwiatkowskiego pojazdy będą poruszały się wyłącznie na akumulatorach.

Docelowo miasto chce w ten sposób realizować połączenia na linii nr 170, łączącej obecnie Pogórze Dolneplacem Kaszubskim, a w zamierzeniach docierającej także na Węzeł Franciszki Cegielskiej.

Rozkłady jazdy - komunikacja miejska Gdańsk, Sopot, Gdynia


Inwestycja w obrębie węzła przy SKM Gdynia Stocznia jest związana z wdrażaniem większego projektu związanego z bezemisyjnym transportem publicznym - "System zielonych inwestycji cz. 2 Gepard".

- W ramach tego projektu miasto Gdynia zakupi również sześć autobusów elektrycznych - trolejbusów ładowanych w ruchu i na postoju. Dostawa przewidziana jest do 15 maja 2020 r., a producentem wyłonionym w drodze postępowania przetargowego jest firma Solaris - mówi Tomasz Labuda, zastępca prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.
- Pojazdy zeroemisyjne to przyszłość komunikacji zbiorowej. Gdynia konsekwentnie stawia na czyste powietrze, wysoką jakość życia i komfort swoich mieszkańców. Możliwość dojazdu do północnych dzielnic przy wykorzystaniu nowoczesnych i ekologicznych środków transportu to realizacja naszej długofalowej strategii rozwoju. Wierzymy, że takie działania spotkają się z dużym zainteresowaniem pasażerów. Chcemy, aby miasto w tym względzie nadal było idealnym wzorem do naśladowania dla innych samorządów - dodaje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
  • Przystanek Węzeł Ofiar Grudnia '70 02 - tutaj trolejbusy będą odłączały się od sieci w kierunku Trasy Kwiatkowskiego.
  • Przystanek Węzeł Ofiar Grudnia '70 01 - tutaj trolejbusy będą ponownie podłączane pod napowietrzną sieć zasilającą i "pod drutem" docierały do Śródmieścia.
  • Istniejąca sieć trolejbusowa w ciągu al. Solidarności nadal pozostanie, ale nie będzie możliwy wjazd i wyjazd od strony i w kierunku Trasy Kwiatkowskiego.

Trolejbusy do północnych dzielnic, czyli powrót do przeszłości



Co ciekawe, trolejbusy "tradycyjne", stale zasilane z sieci trakcyjnej, w przeszłości kursowały już do północnych dzielnic Gdyni - na Oksywie Górne oraz Dolne. Ich funkcjonowanie zawieszono w 1972 r., uznając wówczas trolejbusy za środek transportu bardziej problematyczny w eksploatacji od spalinowych autobusów.

Prace budowlane do końca maja przyszłego roku



Wykonawcą robót budowlanych na przebudowę sieci trakcyjnej wraz z oświetleniem w rejonie Węzła Grudnia '70 została firma Inex z Gdańska, która złożyła w przetargu ofertę na kwotę ok. 812 tys. zł. Zgodnie z jego zapisami nowy układ sieci trakcyjnej musi być wykonany do 31 maja 2020 r.

Czytaj też:

55 nowych autobusów na ulicach Gdyni



Miejsca

Opinie (177) 4 zablokowane

  • remont kwiatkowskiego (4)

    Jechałem dziś nowym autobusem, szkoda ich - dopiero co przyjechały z fabryki a już są dobijane na Kwiatkowskiego na tych dziurach. Czy miasto w końcu nie może się tym zająć?
    Kupa kasy wydana na autobusy a teraz taka demolka. Miesiąc, dwa i będą rozklekotane jak te stare :(

    Na osiedlowej ulicy w 1 dzień MTM zerwało i wylało asfalt ... Dwa weekendy i problem z głowy.

    • 26 4

    • Co się potem zrobi? a no protokół zniszczenia...

      • 3 3

    • Traktuj dobre dla pijanych,trzeźwy się nie utrzyma ,tak szarpią

      • 0 1

    • A kiedy w takim tempie nowa ul. Zielona?

      • 0 0

    • Lepiej byloby je trzymac w zajezdni pod kocem. Na dluzej by wystarczyly.

      • 1 0

  • Coś pięknego, całe życie na to czekałem (2)

    Aż w końcu spełniły się moje mażenia.
    Chciałbym też złożyć swoje podziękowania pomysłodawcom i twórcom przedsięwzięcia. Koniaki, kwiaty i kartki z podziękowaniami będę rozsyłał pocztą oraz za pomocą firm kurierskich.
    Tymczasem pędzę poinformować żonę i najbliższą rodzinę.

    • 19 4

    • podobno nawet będzie dziś o tym w głowynm wydaniu wiadomości

      • 6 1

    • Zyguś tylko nie wysyłaj kuriera estakadą i Janka Wiśniewskiego, bo stanie w korku i kwiaty zwiędną, czekoladki zamszeją a z koniaka procenty wyparują. Najlepiej nadać pocztą lotniczą z Babich Dołów.

      • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Mogliby te druty choć do Estakady dociągnąć. (3)

    Wiem, że nowe baterie są bardziej wydajne ale tam są często korki i nie wiem czy jednak nie jest to ryzykowne posunięcie, baterie mogą się jednak wyczerpać. W ogóle jest wiele lepszych tras autobusowych do zelektryfikowania jak chociażby linia S - praktycznie w całości "pod drutem".

    • 31 6

    • ale wtedy zniknie mit jej pospieszności

      chyba, że trajtek będzie opuszczał pantografy by wyprzedzać swoich braci

      • 4 3

    • (1)

      Co za roznica czy korek czy nie, pradu zuzyje tyle samo.

      • 1 2

      • Nieprawda

        Stojąc w korku więcej zużyje, bo systemy cały czas działają (kasowniki, wyświetlacze, komputer pokładowy, oświetlenie itp.).

        • 0 0

  • się nie da

    Wybraliście znowu to samo to teraz nie marudzić tylko stać grzecznie w korkach i chwalić Szczurka.

    • 24 9

  • Jedyny plus to taki że będzie mniej spalin, bo i tak utkną w korku i tak...

    Czemu nie inwestujemy w kolej ? Olać SKM, zrobić inną spółkę docelową na to i działać !!!

    • 15 8

  • ile regularnych kursów trolejbusów przez to utną ?

    • 17 3

  • Ciekawe, ile kosztuje wymiana akumulatorów i na ile lat wystarczą

    Czy jest to rzeczywiście taka ekologia...
    Dlaczego nowe autobusy nie są na ekologiczne paliwo CNG? Czyżby cena 3.8 zł/m3 była zbyt wysoka? Kłopot z serwisem stacji przez GZOG z Zabrza, który ze Śląska dojeżdża na każdą awarię? A może przeglądy butli CNG dokonywane przez TDT tylko w Chodeczy pod Toruniem, na który autobusy trzeba prowadzić co 3 lata?
    Ale o tych czarnych stronach ekologii nikt nie pisze...
    Coś o CNG wiem, bo na tym od lat jeżdżę - z sentymentu, nie z dbałości o środowisko - bo to się obecnie nie opłaci. Na Zachodzie ekologia się opłaci - tu nie dość, że nie, to się ze mnie znajomi śmieją, że lepiej bym oszczędnego Diesla kupił.

    • 16 6

  • czy w tych nowych trolejbusach są już montowane transmittery radia maryja jak zapowiadano? (2)

    • 9 9

    • i zamiast siedzeń klęczniki (1)

      a bilety będzie sprzedawał ksiądz biznesmen

      • 1 1

      • gdzie byliście jak Pan Bóg rozdawał rozum i tolerancję?

        • 4 0

  • (1)

    A kiedy buspasy na całej Wielkopolskiej i Zwyciestwa?

    • 13 7

    • ważniejsza jest wielkopolska i Chwaszczyńska

      • 1 1

  • lepiej puścić skm/pkm/regio

    tory istnieją

    • 21 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane